litij-žveplova baterija

Vse o baterijah, akumulatorjih, napajalnikih, sončnih celicah in drugih generatorjih

litij-žveplova baterija

OdgovorNapisal/-a VolkD » 13 Jan 2020, 22:04

O tem je toliko govora, da to res ni. Mene pa zanima, če je kdo to zadevo že imel v rokah in jo seveda preizkusil ?
Naj bi imela za vsaj 2,5 boljši faktor razmerja masa/energija.
Dokler bodo ljudje mislili, da živali ne čutijo bolečine, bodo živali čutile, da ljudje ne mislijowww.S5tech.net
Uporabniški avatar
VolkD
Administratorji strani
 
Prispevkov: 39085
Pridružen: 29 Dec 2014, 19:49
Kraj: Kačiče (Divača)
Zahvalil se je: 7994 krat
Prejel zahvalo: 4723 krat
Uporabnika povabil: Vrtni palček
Število neizkoriščenih povabil: 255

Re: litij-žveplova baterija

OdgovorNapisal/-a Cloud » 14 Jan 2020, 06:48

Kolikor vem so sele v razvojni fazi?
Cloud
 
Prispevkov: 1877
Pridružen: 18 Mar 2015, 08:24
Kraj: Ljubljana
Zahvalil se je: 54 krat
Prejel zahvalo: 184 krat
Uporabnika povabil: BraneZ
Število neizkoriščenih povabil: 15

Re: litij-žveplova baterija

OdgovorNapisal/-a GJ » 14 Jan 2020, 06:59

Cloud je napisal/-a:Kolikor vem so sele v razvojni fazi?

Pa ne pri kitajcih! https://www.alibaba.com/showroom/lithiu ... ttery.html

LP :mrgreen: GJ
Če si jezen, si žrtev!
GJ
 
Prispevkov: 296
Pridružen: 18 Jan 2015, 22:26
Kraj: Ljubljana
Zahvalil se je: 147 krat
Prejel zahvalo: 80 krat
Uporabnika povabil: VolkD
Število neizkoriščenih povabil: 18

Re: litij-žveplova baterija

OdgovorNapisal/-a Iztok » 17 Jan 2020, 17:53

ʇɥıs ıs ʇɥǝ ןɐsʇ ʇıɯǝ ı qnʎ ɐ ʞǝʎqoɐɹp ou ǝqɐʎ
Uporabniški avatar
Iztok
 
Prispevkov: 2161
Pridružen: 04 Feb 2015, 01:00
Kraj: LJ
Zahvalil se je: 554 krat
Prejel zahvalo: 464 krat
Uporabnika povabil: Proteus
Število neizkoriščenih povabil: 91

Re: litij-žveplova baterija

OdgovorNapisal/-a Protoncek » 19 Jan 2020, 09:14

Take “superduper” baterije se pojavijo vsake cca. pol leta in, zanimivo, vedno so “na robu” in “čisto pred tem”, da pridejo v serijsko proizvodnjo. Potem pa vse tiho je bilo...
Sicer pa se nič ne spremeni... če bi imel doseg 1000 km, bi potem rabil 2-3x dlje za polnjenje. S tem potem niso naredili nič...ali pa nuklearko ob vsaki polnilnici ter 10 dedcev, da ti bodo kabel nesli do vtičnice :_rolling tokovi namreč ne bodo ravno majhni...
Uporabniški avatar
Protoncek
 
Prispevkov: 3599
Pridružen: 17 Jan 2015, 20:41
Kraj: Mengeš
Zahvalil se je: 351 krat
Prejel zahvalo: 415 krat
Uporabnika povabil: VolkD
Število neizkoriščenih povabil: 88

Re: litij-žveplova baterija

OdgovorNapisal/-a VolkD » 19 Jan 2020, 09:23

Protoncek je napisal/-a:Sicer pa se nič ne spremeni... če bi imel doseg 1000 km, bi potem rabil 2-3x dlje za polnjenje. S tem potem niso naredili nič...ali pa nuklearko ob vsaki polnilnici ter 10 dedcev, da ti bodo kabel nesli do vtičnice :_rolling tokovi namreč ne bodo ravno majhni...

Ne drži. Pri iskanju super baterije se namreč išče gostoto energije glede na maso baterije. In če je ta gostota za 100% večja, potem bi to bil zelo velik korak naprej.
Dokler bodo ljudje mislili, da živali ne čutijo bolečine, bodo živali čutile, da ljudje ne mislijowww.S5tech.net
Uporabniški avatar
VolkD
Administratorji strani
 
Prispevkov: 39085
Pridružen: 29 Dec 2014, 19:49
Kraj: Kačiče (Divača)
Zahvalil se je: 7994 krat
Prejel zahvalo: 4723 krat
Uporabnika povabil: Vrtni palček
Število neizkoriščenih povabil: 255

Re: litij-žveplova baterija

OdgovorNapisal/-a Protoncek » 19 Jan 2020, 10:17

Kaj spet ne drži? :_CR
Glej: če bo kapaciteta baterije namesto 100kWh 500kWh bo treba dovesti 5x več energije, da bo polna, kar pomeni ali
- 5x daljši čas polnjenja
- 5x večji tok, kar pomeni večji presek kabla, torej večja teža, torej več "dedcev", da ga bodo lahko nesli do avta. Pustimo ob strani dejstvo, da bo treba 5x večjo dovodno energijo do polnilnic...

Ne vem, kaj tu ni jasno...noben velik korak naprej ne bo, ker nikoli ne bo rešeno dejstvo, da je to treba NAPOLNIT. Đabe ti je ogromna kapaciteta, če je ne moreš napolnit v zmernem času, oziroma predvsem če(ko) bo premalo elektrike za vseh pol miljona avtov v Sloveniji (če bodo vsi na elektriko).
Uporabniški avatar
Protoncek
 
Prispevkov: 3599
Pridružen: 17 Jan 2015, 20:41
Kraj: Mengeš
Zahvalil se je: 351 krat
Prejel zahvalo: 415 krat
Uporabnika povabil: VolkD
Število neizkoriščenih povabil: 88

Re: litij-žveplova baterija

OdgovorNapisal/-a VolkD » 19 Jan 2020, 10:33

Protoncek je napisal/-a:Kaj spet ne drži? :_CR
Ne drži, da se nič ne spremeni. Če je baterija z enako kapaciteto lažja, pomeni to manjše breme, ki ga je treba voziti naokrog. Posledično to pomeni manjšo porabo energije za enake poti kot si jih naredil prej.
Dokler bodo ljudje mislili, da živali ne čutijo bolečine, bodo živali čutile, da ljudje ne mislijowww.S5tech.net
Uporabniški avatar
VolkD
Administratorji strani
 
Prispevkov: 39085
Pridružen: 29 Dec 2014, 19:49
Kraj: Kačiče (Divača)
Zahvalil se je: 7994 krat
Prejel zahvalo: 4723 krat
Uporabnika povabil: Vrtni palček
Število neizkoriščenih povabil: 255

Re: litij-žveplova baterija

OdgovorNapisal/-a Iztok » 19 Jan 2020, 11:10

Kot bi poslušal stare komuniste iz časov YU, ki mi niso pustili nič izboljšat ... :D

Glede na pripeti diagram se nekaterim še vedno zdi, da se nič ne dogaja v smeri izboljšav akkujev ... :_dunno

Batt_hist.png
ʇɥıs ıs ʇɥǝ ןɐsʇ ʇıɯǝ ı qnʎ ɐ ʞǝʎqoɐɹp ou ǝqɐʎ
Uporabniški avatar
Iztok
 
Prispevkov: 2161
Pridružen: 04 Feb 2015, 01:00
Kraj: LJ
Zahvalil se je: 554 krat
Prejel zahvalo: 464 krat
Uporabnika povabil: Proteus
Število neizkoriščenih povabil: 91

Re: litij-žveplova baterija

OdgovorNapisal/-a Iztok » 19 Jan 2020, 11:22

Pa še o kablih ... res soliden 62 kWh akku se polne preko kabla 3 G 6 mm², ki ga lahko nese vsak osnovnošolec ... res nam bo težko :D
ʇɥıs ıs ʇɥǝ ןɐsʇ ʇıɯǝ ı qnʎ ɐ ʞǝʎqoɐɹp ou ǝqɐʎ
Uporabniški avatar
Iztok
 
Prispevkov: 2161
Pridružen: 04 Feb 2015, 01:00
Kraj: LJ
Zahvalil se je: 554 krat
Prejel zahvalo: 464 krat
Uporabnika povabil: Proteus
Število neizkoriščenih povabil: 91

Re: litij-žveplova baterija

OdgovorNapisal/-a forpobi » 19 Jan 2020, 11:36

Tudi za daljnovode so najprej mislili, da ne bo mogoče zaradi debeline kablov. In vendar so našli rešitev...
forpobi
 
Prispevkov: 1188
Pridružen: 02 Apr 2015, 12:44
Kraj: Ig, Črnuče
Zahvalil se je: 36 krat
Prejel zahvalo: 153 krat
Uporabnika povabil: borisz
Število neizkoriščenih povabil: 27

Re: litij-žveplova baterija

OdgovorNapisal/-a reber » 19 Jan 2020, 11:36

Protonček ali meniš, da se bodo te baterije uporabljale samo za EV (electric vehicle), točneje samo v električnih avtih?
Kdo pravi, da bi v tem primeru vgrajevali enak volumen?
Zakaj bi v polnilnici vedno moral priklopit prazno baterijo in jo napolnit do konca?

Razvoj v smeri povečevanja gostote pomeni tudi zniževanje cene, poleg večje avtonomije.

Kdor želi veliko in še večjo kapaciteto, bo pač vgradil večji volumen ali enak kot doslej...

EV ni samo električni avto, so tukaj še e-kolesa, skuterji, skiroji, ...
A ne bi bilo fajn, če ima e-kolo večji domet ali pa enak in bo imelo manjšo baterijo? Tole kar je sedaj na trgu e-koles je pač tako, da je domet takšen kot je, ga pa vztrajno povečujejo, ker vgrajujejo baterije z večjo gostoto v primerjavi za leta nazaj. Nekateri bicikli z glomazno debelimi okvirji z vgrajenimi baterijami so grdi, če bodo baterije manjše, bodo oblikovno postali bolj običajni, ker za kolo ne rabiš ogromnega dometa, pogosto je 50km več kot dovolj, za dolg izlet premalo, za vsakodnevno rabo dovolj.

Električni avto pa enako, nekomu bi 100km dometa zadostovalo, 200km dometa je že vrh glave, spet drugim bo recimo v redu 300-400km, če je 500km je spet vrh glave, za potovanja bo še 600km premalo... Potovanja z avti se lahko v prihodnosti spremenijo, kje je problem, če bi šel na daljše potovanje z avto vlakom? medtem bi se avto lahko celo polnil... ja, zaenkrat je problem, seveda, ampak ta problem je rešljiv in tudi polnjenje nekje je še vedno sprejemljivo, se pač ustaviš za počitek, kavico, kosilo, ... v tem času se baterija dopolni, ja, dopolni, napolnila se žal v kratkem času ne bo in pogosto je tudi dopolnitev sprejemljiva rešitev.

Zelo prav je, da gre razvoj naprej, še posebej v smeri vrste materiala in večje življenske dobe, torej povečanju števila ciklov. Če bodo baterije manj strupene in se jih bo lažje recikliralo, je to še posebej velik dosežek, še večji kot doseganje večje gostote, zniževanja cene, ...
Sporočila sprejemam na e-mail objavljen na www.reber.si
Uporabniški avatar
reber
 
Prispevkov: 1146
Pridružen: 17 Mar 2015, 20:30
Kraj: Bled
Zahvalil se je: 54 krat
Prejel zahvalo: 316 krat
Uporabnika povabil: s54mtb
Število neizkoriščenih povabil: 255

Re: litij-žveplova baterija

OdgovorNapisal/-a Protoncek » 19 Jan 2020, 11:45

Dejstvo je, da se takile članki pojavljajo v rednih intervalih, vedno so vmes neki" hudi znanstveniki", ki imajo baterijo že razvito, samo nekaj let še rabijo za testiranje itd... nato vse potihne (kje je tista slavna alu baterija na vodni osnovi, ki naj bi bila 100x cenejša od litija, imela 10x večjo kapaciteto itd...). Čez mrtve za reklamo in publiciteto. Samo to sem hotel povedati.
In, ja, 6mm kvadrat gre res za 62kWh. Kaj pa za 600kWh ? bo še 6kvadrat?
Uporabniški avatar
Protoncek
 
Prispevkov: 3599
Pridružen: 17 Jan 2015, 20:41
Kraj: Mengeš
Zahvalil se je: 351 krat
Prejel zahvalo: 415 krat
Uporabnika povabil: VolkD
Število neizkoriščenih povabil: 88

Re: litij-žveplova baterija

OdgovorNapisal/-a Iztok » 19 Jan 2020, 11:50

Pri avtu s 600kWh akkujem bo tako kot pri golfu dvojki ... prej crkne šofer kot avto ... :_rolling
ʇɥıs ıs ʇɥǝ ןɐsʇ ʇıɯǝ ı qnʎ ɐ ʞǝʎqoɐɹp ou ǝqɐʎ
Uporabniški avatar
Iztok
 
Prispevkov: 2161
Pridružen: 04 Feb 2015, 01:00
Kraj: LJ
Zahvalil se je: 554 krat
Prejel zahvalo: 464 krat
Uporabnika povabil: Proteus
Število neizkoriščenih povabil: 91

Re: litij-žveplova baterija

OdgovorNapisal/-a reber » 19 Jan 2020, 11:55

Ali v avtu rabiš več kot 100kWh? Večina jih ima koliko? Naredijo pa koliko km?
Če si mislil 600kWh za tovornjak, potem to lahko rešijo tudi s 50mm2 če že hočeš, če je šoferja vsaj malo v hlačah bo že vštekal. Je možno tudi drugače, kje vidiš problem, da bi bilo namesto enega, več enakih standardnih kablov? vštekaš jih glede na željo po hitrosti polnjenja in seveda koliko je prostih mest... mogoče je tak pristop boljši, da je več manjših polnilnikov namesto enega...
Sporočila sprejemam na e-mail objavljen na www.reber.si
Uporabniški avatar
reber
 
Prispevkov: 1146
Pridružen: 17 Mar 2015, 20:30
Kraj: Bled
Zahvalil se je: 54 krat
Prejel zahvalo: 316 krat
Uporabnika povabil: s54mtb
Število neizkoriščenih povabil: 255

Re: litij-žveplova baterija

OdgovorNapisal/-a Protoncek » 19 Jan 2020, 11:59

Itak, da povprečen človek ne rabi toliko. Ampak sploh ni vprašanje, ali rabiš ali ne, napisal sem zato, ker vsi ob takih člankih obljubljajo 10x večjo kapaciteto in 10x večji domet. Torej je to 600kWh.
Uporabniški avatar
Protoncek
 
Prispevkov: 3599
Pridružen: 17 Jan 2015, 20:41
Kraj: Mengeš
Zahvalil se je: 351 krat
Prejel zahvalo: 415 krat
Uporabnika povabil: VolkD
Število neizkoriščenih povabil: 88

Re: litij-žveplova baterija

OdgovorNapisal/-a cero » 19 Jan 2020, 16:38

Jaz preferiram raje volumsko gostoto (Wh/l) energije kot masno (Wh/kg).
težo se da že nekako "ukrotit" pri vozilih, volumen je pa večji problem, razen pri letalih.
cero
 
Prispevkov: 1870
Pridružen: 18 Jan 2015, 21:39
Kraj: Vipava
Zahvalil se je: 184 krat
Prejel zahvalo: 413 krat
Uporabnika povabil: forest70
Število neizkoriščenih povabil: 42

Re: litij-žveplova baterija

OdgovorNapisal/-a forest70 » 19 Jan 2020, 17:43

Da se tudi napetost dvignit za X krat, pa ostane tok isti in je zadosti 3x6mm2 ....
If you pay in bananas, you got monkeys.
Uporabniški avatar
forest70
 
Prispevkov: 2083
Pridružen: 14 Jan 2015, 00:11
Kraj: Koper
Zahvalil se je: 402 krat
Prejel zahvalo: 442 krat
Uporabnika povabil: Vrtni palček
Število neizkoriščenih povabil: 121

Re: litij-žveplova baterija

OdgovorNapisal/-a kobranka » 26 Jan 2020, 17:57

Ali se bo dalo dobiti tudi gorljive baterije, ki bodo za rezervo dopolnjevalo primarno? Hočem reči vliješ metanol ali pa ureo vanj v kriznih situacijah.

No saj, če bo vse po sreči tega ne bo potrebno tisti, ki bo dnevno moral narediti približno 100 kilometrov razgibanega terena bo zadostoval električni avzo z 300 kilometri ravninskega dometa. Evropejec to zagotovo ne bo, ker malček zamujajo za vzhodnjaki.
kobranka
 
Prispevkov: 1960
Pridružen: 07 Feb 2015, 12:17
Zahvalil se je: 474 krat
Prejel zahvalo: 112 krat
Uporabnika povabil: MadMax
Število neizkoriščenih povabil: 22


Vrni se na Viri energije

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 0 gostov