Enofazni motzor - priklop

Tu bomo pisali kako smo in kako popravljamo stvari, ki nam zaidejo pod roke. Zabeležite vse uspele stvari, če niso ravno uspele, pa tudi, da bomo vedeli kako se v bodoče temu izogniti.

Enofazni motzor - priklop

OdgovorNapisal/-a sierra5 » 24 Dec 2018, 18:00

Imam enofazni motor Fuji Electric z zavoro, moč 120W. priklop možen na 208V, 220V in 240V, kondenzator 5uF. Sedaj pa k priklopu, ker pri motorjih nisem ravno doma, me zanima še vaše mišljenje.
Iz motorja vodi 8 žic, za tri vem zakaj so:
ena je ozemljitev , dve sta napajanje zavore DC 24V, polariteta ne igra vloge
sedaj pa k ostalim petim - označil, sem jih s številkami od 1 - 5
med:
1 - 2 = upornost 20 ohm ( ugibam - za priklop na 208V)
1 - 3 = upornost 30 ohm ( '' '' na 220V)
2 - 3 = upornost 50 ohm ( '' '' na 240V)
4 in 5 sta galvansko ločeni od 1, 2, in 3, med njima je pa upornost 0,8 ohm. Je to pomožno navitje za priklop kondenzatorja ali pa je to glavno in je eno od zgoraj omenjenih pomožno, glede na napetost napajanja?
Hvala vnaprej za odgovore..
Cveto
Priponke
motor.jpg
motor.jpg (9.35 KiB) Videno 756 krat
Uporabniški avatar
sierra5
 
Prispevkov: 802
Pridružen: 07 Feb 2015, 12:09
Kraj: Bled - JN76BJ
Zahvalil se je: 225 krat
Prejel zahvalo: 103 krat
Uporabnika povabil: s56rga
Število neizkoriščenih povabil: 10

Re: Enofazni motzor - priklop

OdgovorNapisal/-a gumby » 24 Dec 2018, 18:09

1-2-3 je po moje glavno in pomožno navitje, 4-5 pa centrifugalno stikalo.
Sicer pa odpri motor in boš videl, kaj je kaj.
my brain hurts
Uporabniški avatar
gumby
 
Prispevkov: 2248
Pridružen: 14 Jan 2015, 18:49
Kraj: Lendava
Zahvalil se je: 95 krat
Prejel zahvalo: 511 krat
Uporabnika povabil: Vrtni palček
Število neizkoriščenih povabil: 56

Re: Enofazni motzor - priklop

OdgovorNapisal/-a Iztok » 24 Dec 2018, 20:07

Se strinjam z Gumbijem.

1 - 2 = upornost 20 ohm - glavno navitje
1 - 3 = upornost 30 ohm - pomožno navitje (dobiva napajalno napetost preko kondenzatorja)
2 - 3 = upornost 50 ohm - zaporedna upornost glavnega in pomožnega navitja
4 in 5 = centrifugalno stikalo (če ima zagonski kondenzator - ponavadi so s plastičnim ohišjem, ni pa pravilo)

Preveri, če gredo žici 4 in 5 res na kondenzator in v navitje.
Zadnjič spremenil Iztok, dne 24 Dec 2018, 20:15, skupaj popravljeno 1 krat.
ʎɐqǝ uo pɹɐoqʎǝʞ ɐ ʎnq ı ǝɯıʇ ʇsɐן ǝɥʇ sı sıɥʇ
Uporabniški avatar
Iztok
 
Prispevkov: 1781
Pridružen: 04 Feb 2015, 01:00
Kraj: LJ
Zahvalil se je: 430 krat
Prejel zahvalo: 364 krat
Uporabnika povabil: Proteus
Število neizkoriščenih povabil: 71

Re: Enofazni motzor - priklop

OdgovorNapisal/-a sierra5 » 24 Dec 2018, 20:15

Iztok je napisal/-a:Se strinjam z Gumbijem.

1 - 2 = upornost 20 ohm - glavno navitje
1 - 3 = upornost 30 ohm - pomožno navitje (dobiva napajalno napetost preko kondenzatorja)
2 - 3 = upornost 50 ohm - zaporedna upornost glavnega in pomožnega navitja
4 in 5 = centrifugalno stikalo (če ima zagonski kondenzator - ponavadi so s plastičnim ohišjem)

Preveri, če gredo žici 4 in 5 res na kondenzator in v navitje.


Kondenzatorja (še) ni zraven, na nalepki piše, da je 5uF.... Kaj pa voltaža 208V ali 220V ali 240V ??
Cveto
Uporabniški avatar
sierra5
 
Prispevkov: 802
Pridružen: 07 Feb 2015, 12:09
Kraj: Bled - JN76BJ
Zahvalil se je: 225 krat
Prejel zahvalo: 103 krat
Uporabnika povabil: s56rga
Število neizkoriščenih povabil: 10

Re: Enofazni motzor - priklop

OdgovorNapisal/-a Iztok » 24 Dec 2018, 20:16

sierra5 je napisal/-a:Kondenzatorja (še) ni zraven, na nalepki piše, da je 5uF.... Kaj pa voltaža 208V ali 220V ali 240V ??

Lahko poslikaš to nalepko?

Mogoče je znotraj v pokrovčku priključne omarice shema vezave ... ?
ʎɐqǝ uo pɹɐoqʎǝʞ ɐ ʎnq ı ǝɯıʇ ʇsɐן ǝɥʇ sı sıɥʇ
Uporabniški avatar
Iztok
 
Prispevkov: 1781
Pridružen: 04 Feb 2015, 01:00
Kraj: LJ
Zahvalil se je: 430 krat
Prejel zahvalo: 364 krat
Uporabnika povabil: Proteus
Število neizkoriščenih povabil: 71

Re: Enofazni motzor - priklop

OdgovorNapisal/-a sierra5 » 24 Dec 2018, 20:32

Iztok je napisal/-a:Lahko poslikaš to nalepko?
Priponke
DSC01262.JPG
DSC01266.JPG
Uporabniški avatar
sierra5
 
Prispevkov: 802
Pridružen: 07 Feb 2015, 12:09
Kraj: Bled - JN76BJ
Zahvalil se je: 225 krat
Prejel zahvalo: 103 krat
Uporabnika povabil: s56rga
Število neizkoriščenih povabil: 10

Re: Enofazni motzor - priklop

OdgovorNapisal/-a Iztok » 24 Dec 2018, 20:49

sierra5 je napisal/-a:Kondenzatorja (še) ni zraven, na nalepki piše, da je 5uF.... Kaj pa voltaža 208V ali 220V ali 240V ??

Volti 208V ali 220V in 240V niso problem - priključi tisto kar imaš doma v 1ph vtičnici.

PAZI pa na zavoro, ki je 24v. Očitno je imel ta motor neko zunanje krmilje, kar ni za zanemarit. Če pri odklopljenem motorju zavora ne drži in jo ne rabiš lahko njen priklop opustiš, če drži pa jo boš moral fizično odstranit ali dodat še 24vdc usmernik

Odstrani še zadnji pokrov in poslikaj, da vidimo kaj je noter ...
ʎɐqǝ uo pɹɐoqʎǝʞ ɐ ʎnq ı ǝɯıʇ ʇsɐן ǝɥʇ sı sıɥʇ
Uporabniški avatar
Iztok
 
Prispevkov: 1781
Pridružen: 04 Feb 2015, 01:00
Kraj: LJ
Zahvalil se je: 430 krat
Prejel zahvalo: 364 krat
Uporabnika povabil: Proteus
Število neizkoriščenih povabil: 71

Re: Enofazni motzor - priklop

OdgovorNapisal/-a sierra5 » 26 Dec 2018, 13:18

Iztok je napisal/-a:Odstrani še zadnji pokrov in poslikaj, da vidimo kaj je noter ...

Kar se tiče zavore mi je vse jasno, sem jo preskusil, dela odlično. No, na žalost se vidi pri odstranjenem pokrovu le ta.....
Mislim pa, da je ''gumby'', ko je napisal, citiram: '1-2-3 je po moje glavno in pomožno navitje, 4-5 pa centrifugalno stikalo' zelo blizu...
Bom poskusil z nekim drugim motorjem zavrtet rotor tega, in če je 4-5 centrifugalno stikalo, mora odklopit... imam prav?
Cveto
Priponke
DSC04859.JPG
Uporabniški avatar
sierra5
 
Prispevkov: 802
Pridružen: 07 Feb 2015, 12:09
Kraj: Bled - JN76BJ
Zahvalil se je: 225 krat
Prejel zahvalo: 103 krat
Uporabnika povabil: s56rga
Število neizkoriščenih povabil: 10

Re: Enofazni motzor - priklop

OdgovorNapisal/-a eldi2011 » 26 Dec 2018, 16:12

Ne !

Zažgal boš zavoro.

Centrifugalna stikala so izklop startnih kondenzatorjev.
Ponavadi močnejši enofazni motorji 1,5 ali 2,2 kW.

Zavora pa je zato, da ko izklopiš motor, se le ta tudi dejansko ustavi.
Primer gradbeni vitel.

Zavora drži, ko ni vrtenja, ko pa se motor mora vrteti, pa jo mora izklopiti.
Uporabniški avatar
eldi2011
 
Prispevkov: 2310
Pridružen: 05 Feb 2015, 00:50
Kraj: Domžale
Zahvalil se je: 856 krat
Prejel zahvalo: 350 krat
Uporabnika povabil: s56rga
Število neizkoriščenih povabil: 152

Re: Enofazni motzor - priklop

OdgovorNapisal/-a sierra5 » 26 Dec 2018, 16:58

eldi2011 je napisal/-a:Ne ! Zažgal boš zavoro.

Hi pozabil sem napisati, ker se mi je zdelo samoumevno. Zavoro bom prej priklopil na 24V DC, tako, da bo odpuščena....
Uporabniški avatar
sierra5
 
Prispevkov: 802
Pridružen: 07 Feb 2015, 12:09
Kraj: Bled - JN76BJ
Zahvalil se je: 225 krat
Prejel zahvalo: 103 krat
Uporabnika povabil: s56rga
Število neizkoriščenih povabil: 10

Re: Enofazni motzor - priklop

OdgovorNapisal/-a gumby » 26 Dec 2018, 18:28

Motor je res malo premajhen za centrifugalno sklopko... mogoče je pa 4-5 bimetal v navitju (klikson)?
my brain hurts
Uporabniški avatar
gumby
 
Prispevkov: 2248
Pridružen: 14 Jan 2015, 18:49
Kraj: Lendava
Zahvalil se je: 95 krat
Prejel zahvalo: 511 krat
Uporabnika povabil: Vrtni palček
Število neizkoriščenih povabil: 56

Re: Enofazni motzor - priklop

OdgovorNapisal/-a sierra5 » 26 Dec 2018, 20:04

gumby je napisal/-a:Motor je res malo premajhen za centrifugalno sklopko... mogoče je pa 4-5 bimetal v navitju (klikson)?


Mislim, da si zadel žebljico na glavico, kot pravijo... če se preveč segreje odklopi, kar bi bilo še posebej razumljivo, ker je ta motor 'služboval' v enem veeelikem računalniku...
Cveto
Uporabniški avatar
sierra5
 
Prispevkov: 802
Pridružen: 07 Feb 2015, 12:09
Kraj: Bled - JN76BJ
Zahvalil se je: 225 krat
Prejel zahvalo: 103 krat
Uporabnika povabil: s56rga
Število neizkoriščenih povabil: 10

Re: Enofazni motzor - priklop

OdgovorNapisal/-a eldi2011 » 26 Dec 2018, 20:40

Lahko je tudi pt100 ali kakšna druga sonda.
Kot si rekel, da je bil v računalniku, verjetno za hlajenje, potem sigurno ni prioriteta motor ampak delovanje računalnika. Motor mora biti toliko predimenzioniran, da ne sme crknit.
Uporabniški avatar
eldi2011
 
Prispevkov: 2310
Pridružen: 05 Feb 2015, 00:50
Kraj: Domžale
Zahvalil se je: 856 krat
Prejel zahvalo: 350 krat
Uporabnika povabil: s56rga
Število neizkoriščenih povabil: 152

Re: Enofazni motzor - priklop

OdgovorNapisal/-a gumby » 26 Dec 2018, 23:41

PT100 ne bo imel 0,8Ω upornosti...
my brain hurts
Uporabniški avatar
gumby
 
Prispevkov: 2248
Pridružen: 14 Jan 2015, 18:49
Kraj: Lendava
Zahvalil se je: 95 krat
Prejel zahvalo: 511 krat
Uporabnika povabil: Vrtni palček
Število neizkoriščenih povabil: 56

Re: Enofazni motzor - priklop

OdgovorNapisal/-a reber » 27 Dec 2018, 19:12

Treba je ugotoviti 4 in 5 ali gre za navitje ali kaj drugega.

Meritev z LCR metrom bi pokazala če je kaj induktivnosti
Meritev upornosti z ohmmetrom je včasih malce čudna, treba priklopit na usmernik z omejitvijo toka in pomerit napetost...

Majčkeno me begajo napetosti in tokovi na tablici... ali je to običajno, da je pri nekoliko višji napetosti tok nižji? najbrž da je, če moč ostaja bolj ali manj ista, bo tok pri nekoliko višji napetosti manjši, vrtljaji so višji, ker je manj slipa...

Precej verjetno je, da je zadeva čisto preprosta, 1 in 2 glavno navitje, 1 in 3 pomožna faza (kondenzator), menjave smeri tukaj ni, ker navitji nista enaki.

Prosim, če lahko te zadeve s podatki na tablici malce razloži nekdo, ki se dobro spozna na tole.

Cveto, lahko se oglasiš mimo, pa malo pomeriva in probava en dan proti večeru ali zvečer.
Sporočila sprejemam na e-mail objavljen na www.reber.si
Uporabniški avatar
reber
 
Prispevkov: 815
Pridružen: 17 Mar 2015, 20:30
Kraj: Bled
Zahvalil se je: 38 krat
Prejel zahvalo: 224 krat
Uporabnika povabil: s54mtb
Število neizkoriščenih povabil: 225

Re: Enofazni motzor - priklop

OdgovorNapisal/-a Iztok » 27 Dec 2018, 20:01

reber je napisal/-a:... menjave smeri tukaj ni, ker navitji nista enaki.
...

Enakost navitij pri smeri vrtenja 1ph motorja nima vpliva. Tudi pri mešalcih za beton so navitji različni pa je že tovarniško predvidena menjava smeri vrtenja s ploščicami na "klembretu" ...

mot1ph_rotat.jpg
ʎɐqǝ uo pɹɐoqʎǝʞ ɐ ʎnq ı ǝɯıʇ ʇsɐן ǝɥʇ sı sıɥʇ
Uporabniški avatar
Iztok
 
Prispevkov: 1781
Pridružen: 04 Feb 2015, 01:00
Kraj: LJ
Zahvalil se je: 430 krat
Prejel zahvalo: 364 krat
Uporabnika povabil: Proteus
Število neizkoriščenih povabil: 71

Re: Enofazni motzor - priklop

OdgovorNapisal/-a reber » 27 Dec 2018, 22:48

Ja, če imaš iz navitja izvedene 4 žice lahko menjaš smer tako, pri 3 žicah pa to žal ne gre, v tem primeru morata biti navitji enaki.

Še vedno me zanima prej postavljeno vprašanje glede tokov in napetosti s tablice na motorju iz te teme.
Sporočila sprejemam na e-mail objavljen na www.reber.si
Uporabniški avatar
reber
 
Prispevkov: 815
Pridružen: 17 Mar 2015, 20:30
Kraj: Bled
Zahvalil se je: 38 krat
Prejel zahvalo: 224 krat
Uporabnika povabil: s54mtb
Število neizkoriščenih povabil: 225

Re: Enofazni motzor - priklop

OdgovorNapisal/-a sierra5 » 27 Dec 2018, 23:00

reber je napisal/-a:….Cveto, lahko se oglasiš mimo, pa malo pomeriva in probava en dan proti večeru ali zvečer.


OK Vili, se 'namalam' enkrat po praznikih....
Cveto
Uporabniški avatar
sierra5
 
Prispevkov: 802
Pridružen: 07 Feb 2015, 12:09
Kraj: Bled - JN76BJ
Zahvalil se je: 225 krat
Prejel zahvalo: 103 krat
Uporabnika povabil: s56rga
Število neizkoriščenih povabil: 10

Re: Enofazni motzor - priklop

OdgovorNapisal/-a eldi2011 » 27 Dec 2018, 23:04

V vtičnici imaš 50Hz in cca 240V, to je danost kar pomeni, da imaš cca 0,88A in 2810 o / min.
Žal imaš smer definirano, ker je vezava koncev navitij že v motorju.
Uporabniški avatar
eldi2011
 
Prispevkov: 2310
Pridružen: 05 Feb 2015, 00:50
Kraj: Domžale
Zahvalil se je: 856 krat
Prejel zahvalo: 350 krat
Uporabnika povabil: s56rga
Število neizkoriščenih povabil: 152

Re: Enofazni motzor - priklop

OdgovorNapisal/-a sierra5 » 27 Dec 2018, 23:16

Mislim, da sem (smo) sedaj zelo blizu. Če sem prav razumel gumby-ja in Iztoka, s predpostavko, da je med 4 in 5 bimetal, naj bi skica priklopa zgledala tako kot na pripeti slikci.
Mislim, da napis na nalepki 'CONDENSER MOTOR' pomeni, da je kondenzator zagonski in delovni ob enem, je stalno vklopljen in nima centrifugalne sklopke. Zakaj bi posebno pisali 'CONDENSER, saj je povsem logično, da rabi 1ph motor zagonski kondenzator. Ko sem popravljal naš klubski ojačevalec ''Sagra 500'' ( 2m), je notri enofazni motor za pogon ventilatorja, ki je tudi zagonsko-delovni....
Cveto
Priponke
motor1.jpg
motor1.jpg (9.9 KiB) Videno 395 krat
Uporabniški avatar
sierra5
 
Prispevkov: 802
Pridružen: 07 Feb 2015, 12:09
Kraj: Bled - JN76BJ
Zahvalil se je: 225 krat
Prejel zahvalo: 103 krat
Uporabnika povabil: s56rga
Število neizkoriščenih povabil: 10

Re: Enofazni motzor - priklop

OdgovorNapisal/-a Iztok » 27 Dec 2018, 23:23

reber je napisal/-a:Ja, če imaš iz navitja izvedene 4 žice lahko menjaš smer tako, pri 3 žicah pa to žal ne gre, v tem primeru morata biti navitji enaki.

Če so samo 3 žice pomeni, da sta konca gl. in pom. navitja vezana skupaj že v glavi navitja. Kljub temu enakost navitij ni pogoj.

Sem jih kar nekaj "razvezal" in ven potegnil vse 4 žice, da je uporabnik lahko sam preklapljal smer vrtenja.
Edini motorji, ki sem jih videl z enakima P/G navitjema pa so bili stari motorji v pralnih strojih.
ʎɐqǝ uo pɹɐoqʎǝʞ ɐ ʎnq ı ǝɯıʇ ʇsɐן ǝɥʇ sı sıɥʇ
Uporabniški avatar
Iztok
 
Prispevkov: 1781
Pridružen: 04 Feb 2015, 01:00
Kraj: LJ
Zahvalil se je: 430 krat
Prejel zahvalo: 364 krat
Uporabnika povabil: Proteus
Število neizkoriščenih povabil: 71

Re: Enofazni motzor - priklop

OdgovorNapisal/-a reber » 28 Dec 2018, 11:09

eldi2011 je napisal/-a:V vtičnici imaš 50Hz in cca 240V, to je danost kar pomeni, da imaš cca 0,88A in 2810 o / min.

To je jasno, piše na tablici na motorju, vprašanje pa je bilo:
reber je napisal/-a:Majčkeno me begajo napetosti in tokovi na tablici... ali je to običajno, da je pri nekoliko višji napetosti tok nižji? najbrž da je, če moč ostaja bolj ali manj ista, bo tok pri nekoliko višji napetosti manjši, vrtljaji so višji, ker je manj slipa...

Torej, zakaj je pri 240V tok nižji kot npr 220V ali 208V ?

Iztok je napisal/-a:
reber je napisal/-a:Ja, če imaš iz navitja izvedene 4 žice lahko menjaš smer tako, pri 3 žicah pa to žal ne gre, v tem primeru morata biti navitji enaki.

Če so samo 3 žice pomeni, da sta konca gl. in pom. navitja vezana skupaj že v glavi navitja. Kljub temu enakost navitij ni pogoj.

Sem jih kar nekaj "razvezal" in ven potegnil vse 4 žice, da je uporabnik lahko sam preklapljal smer vrtenja.
Edini motorji, ki sem jih videl z enakima P/G navitjema pa so bili stari motorji v pralnih strojih.


OK, kako torej pri tem motorju, konkretno pri tem motorju IZ TE TEME, zamenjaš smer vrtenja brez odpiranja motorja in razdiranja glave navitja, če enakost navitij ni pogoj?
Pusti sedaj druge motorje in kako jih lahko predelaš, to je druga zgodba in nima veze s tole temo, s tem motorjem ali z vsemi 1F motorji na kondenzator, ki imajo 3 žice iz navitja.

In če se ponovno oddaljimo iz te teme, velja za vse motorje, ki imajo glavno in pomožno fazo že zvezano v glavi navitja. Jasno je, zakaj imajo asinhronci starih pralnih strojev počasno hitrost z enakimi navitji za levo/desno vrtenje in popolnoma enako velja tudi za vse motorje za senčila (žaluzije, roloji, tende, ...) 1F motor s kondenzatorjem, 3 izvodi iz motorja, obe navitji enaki. Take lestnosti, da sta navitji enaki, se najde le za res majhne moči.
Sporočila sprejemam na e-mail objavljen na www.reber.si
Uporabniški avatar
reber
 
Prispevkov: 815
Pridružen: 17 Mar 2015, 20:30
Kraj: Bled
Zahvalil se je: 38 krat
Prejel zahvalo: 224 krat
Uporabnika povabil: s54mtb
Število neizkoriščenih povabil: 225

Re: Enofazni motzor - priklop

OdgovorNapisal/-a Iztok » 28 Dec 2018, 13:45

reber je napisal/-a:OK, kako torej pri tem motorju, konkretno pri tem motorju IZ TE TEME, zamenjaš smer vrtenja brez odpiranja motorja in razdiranja glave navitja, če enakost navitij ni pogoj?

Pri motorju iz te teme brez razdiranja vezave na glavi smeri ne moreš brez izgub obrnit - enakost navitij pri tem nima nobene zveze.
Pri 1ph motorjih so za optimalni izkoristek glavno in pomožno navitje vedno različni.

Za kratkotrajno delovanje brez max. izkoristka in moči, bi lahko brez odpiranja vezal tako kot ima pralni stroj.
In točno vem o čem pišem ker sem na 1ph motorjih naredil praktični in mojstrski izpit.
ʎɐqǝ uo pɹɐoqʎǝʞ ɐ ʎnq ı ǝɯıʇ ʇsɐן ǝɥʇ sı sıɥʇ
Uporabniški avatar
Iztok
 
Prispevkov: 1781
Pridružen: 04 Feb 2015, 01:00
Kraj: LJ
Zahvalil se je: 430 krat
Prejel zahvalo: 364 krat
Uporabnika povabil: Proteus
Število neizkoriščenih povabil: 71

Re: Enofazni motzor - priklop

OdgovorNapisal/-a sierra5 » 28 Dec 2018, 17:02

Iztok, gumby kako komentirata vezalno shemo, ki sem jo nazadnje narisal? Ali mislita, da prav razmišljam...
Cveto
Uporabniški avatar
sierra5
 
Prispevkov: 802
Pridružen: 07 Feb 2015, 12:09
Kraj: Bled - JN76BJ
Zahvalil se je: 225 krat
Prejel zahvalo: 103 krat
Uporabnika povabil: s56rga
Število neizkoriščenih povabil: 10

Re: Enofazni motzor - priklop

OdgovorNapisal/-a Iztok » 28 Dec 2018, 17:11

Bimetal bi moral dati na fazo L, ne pa na pomožno navitje, ker v taki vezavi ne bo ustavil motorja in preprečil škode, ker bo glavno navitje še vedno napajano.

Za kakšen namen planiraš ta motor?
ʎɐqǝ uo pɹɐoqʎǝʞ ɐ ʎnq ı ǝɯıʇ ʇsɐן ǝɥʇ sı sıɥʇ
Uporabniški avatar
Iztok
 
Prispevkov: 1781
Pridružen: 04 Feb 2015, 01:00
Kraj: LJ
Zahvalil se je: 430 krat
Prejel zahvalo: 364 krat
Uporabnika povabil: Proteus
Število neizkoriščenih povabil: 71

Re: Enofazni motzor - priklop

OdgovorNapisal/-a gumby » 28 Dec 2018, 17:39

Bimetal v navitju je mišljen za temperaturno zaščito motorja, ne pa za odklop kondenzatorja. Veže se zaporedno s tuljavo kontaktorja za vklop ali na kakšen zaščitni rele (ne pa direktno, kot navaden bimetal).
Probaš lahko tudi brez tega, je samo dodatna zaščita.
my brain hurts
Uporabniški avatar
gumby
 
Prispevkov: 2248
Pridružen: 14 Jan 2015, 18:49
Kraj: Lendava
Zahvalil se je: 95 krat
Prejel zahvalo: 511 krat
Uporabnika povabil: Vrtni palček
Število neizkoriščenih povabil: 56

Re: Enofazni motzor - priklop

OdgovorNapisal/-a reber » 30 Dec 2018, 12:08

Iztok je napisal/-a:Pri motorju iz te teme brez razdiranja vezave na glavi smeri ne moreš brez izgub obrnit - enakost navitij pri tem nima nobene zveze.

Torej trdiš, da motor iz te teme lahko poganjaš v drugo smer? Hmm, vrtel se bo, vprašanje koliko časa preden bodo dimni signali.
Seveda je jasno, da moč v drugo smer ne bo enaka, ne more biti...

Problem pri takem početju je, da bo crknilo navitje pomožne faze (tanka žica navitja za omejen tok), ker bo pri takem priklopu to postalo glavno navitje in bo potegnilo bistveno večji tok, kot bi ga dopuščal kondenzator. Kapaciteta kondenzatorja je pomembna, prav ta določa kakšen tok bo stekel skozi navitje pomožne faze, od kapacitete je odvisen tudi fazni zamik, ki mora biti enak strukturi navitja za optimalen izkoristek.
Razen če misliš takole:
Iztok je napisal/-a:Za kratkotrajno delovanje brez max. izkoristka in moči, bi lahko brez odpiranja vezal tako kot ima pralni stroj.

Verjetno res, kratkotrajno mogoče še preživi.

Iztok je napisal/-a:Pri 1ph motorjih so za optimalni izkoristek glavno in pomožno navitje vedno različni.

Seveda, zato so motorji večinoma s 4 priključki.
Motorji, ki imajo obe navitji enaki, nimajo optimalnega izkoristka, tako so narejeni iz drugih praktičnih razlogov, bolj preprosto krmiljenje smeri.

Iztok je napisal/-a:In točno vem o čem pišem ker sem na 1ph motorjih naredil praktični in mojstrski izpit.

Lepo, potem veš, da se tisto zgoraj ne počenja (pomožno navitje uporabiti kot glavno... razen previdno za test) in da je v določenih primerih še kako pomembno, da sta navitji enaki (obe sta naviti kot glavno navitje), primere sem naštel v prejšnjem odgovoru.

Ker si mojster glede teh motorjev, prosim za natančno obrazložitev tega:
reber je napisal/-a:Majčkeno me begajo napetosti in tokovi na tablici... ali je to običajno, da je pri nekoliko višji napetosti tok nižji? najbrž da je, če moč ostaja bolj ali manj ista, bo tok pri nekoliko višji napetosti manjši, vrtljaji so višji, ker je manj slipa...

Upam, da razumeš vprašanje. Saj približno vem zakaj je tako, želim le potrditev in strokovno razlago.
Sporočila sprejemam na e-mail objavljen na www.reber.si
Uporabniški avatar
reber
 
Prispevkov: 815
Pridružen: 17 Mar 2015, 20:30
Kraj: Bled
Zahvalil se je: 38 krat
Prejel zahvalo: 224 krat
Uporabnika povabil: s54mtb
Število neizkoriščenih povabil: 225

Re: Enofazni motzor - priklop

OdgovorNapisal/-a sierra5 » 07 Jan 2019, 23:23

Danes sem naročil 5uF /450V kondenzator, pa da vidimo....
Uporabniški avatar
sierra5
 
Prispevkov: 802
Pridružen: 07 Feb 2015, 12:09
Kraj: Bled - JN76BJ
Zahvalil se je: 225 krat
Prejel zahvalo: 103 krat
Uporabnika povabil: s56rga
Število neizkoriščenih povabil: 10

Re: Enofazni motzor - priklop

OdgovorNapisal/-a sierra5 » 19 Jan 2019, 18:35

Danes sem dobil kondenzator 5uF/450V ~ in seveda iz firbca takoj zvezal in preskusil motor. Na skici spodaj je narisan načrt kako sem motor zvezal. Motor dela kot urica in je zelo tih :D . Izmeril sem tudi temperaturo navitja med ca polurnem obratovanjem, ki je znašala med 36 in 38 stopinjami.
Še enkrat hvala vsem, ki ste se oglasili in mi skušali z nasveti pomagati in seveda tudi pomagali!
Cveto
Priponke
motor 2.jpg
motor 2.jpg (12.58 KiB) Videno 103 krat
DSC04950.JPG
Uporabniški avatar
sierra5
 
Prispevkov: 802
Pridružen: 07 Feb 2015, 12:09
Kraj: Bled - JN76BJ
Zahvalil se je: 225 krat
Prejel zahvalo: 103 krat
Uporabnika povabil: s56rga
Število neizkoriščenih povabil: 10


Vrni se na Elektronika - popravila

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 0 gostov