Kolega mi je, predno bi odpeljal na odpad, ponudil dvojni indukcijski prenosni kuhalnik znamke ali bolje rečeno nalepke Iskra IC-3500D. Že nekaj časa mu je zasedal prostor, ker je že davno kupil novega. Napajalni kabel je že odrezal, ko se je spomnil name, da bi mi mogoče še kak del koristil.
In sem ga seveda vzel. Stran ga še vedno lahko vržem potem jaz.
Baje je samo zelo počilo.
Ob tem sem pomislil, da se pri indukcijskih kuhalnikih skoraj vedno poslovi IGBT močnostni tranzistor, ki lahko v svoj e-grob potegne še kak drug element.
Še predno sem ga odprl sem na spletu pokukal koliko pri nas stane nov enak kuhalnik. Ja, tam okoli 100€...
Cena je sicer relativna in ker je na isti nalepki ISKRA IC-3500D naveden tudi proizvajalec Zhongshan Fansheng Electric Appliances Co. sem našel njihov enak model FS-IRC104, ki se na Alibabi ponuja po 45US$ ali ustrezno nižji za večje količine.
Ampak to okoli cene, uvozništva, ustrezne dokumentacije, A-testov... je že debata izven namena tega prispevka popravila.
In sem pofirbcal noter...
Velikokrat mi domišljija prehitro in preveč dela in si že vnaprej predstavljam morebitne padle borce elektronike.
Indukcijski kuhalnik je razdeljen na dva dela različnih moči, en 2kW, drugi 1,5kW.
Elektronika pri obeh je bila na videz enaka in brez kakšnih vidnih poškodb. Varistorja in kondenzatorji kot novi, upori sijočih barv...
Najprej sem pomeril varovalko na obeh platah in na močnejši 2kW strani je bila varovalka 10A prva, ki se je pridružila e-britofu.
Torej bom pogledal najprej močnejšo stran.
Na vezju za varovalko sem pomeril vhodno upornost med F in N in na srečo ni bilo kratkega stika. To je dober znak, da je vsaj mostič med izmeničnima pinoma ni v stiku (lahko bi sicer bil prekinjen), če je že morebiti odneslo IGBT močnostni tranzistor v moji domišljiji.
Vizuelno je od zgoraj vezje z elementi izgledalo nepoškodovano, na enem releju se je videlo sicer malce neke maščobe ali sledi tekočine, ventilatorja pa (kot se za ta sesalno-pihalni element spodobi) bila umazana, mastna in prašna.
Da bi prišel do mostiča (graetza) in IGBT tranzistorja, da jih ohmsko pomerim po morebitni dišavi ciprese e-britofa, sem moral ploščo odviti in obrniti...
In kolegove besede, da je nekaj močno počilo, so postale vidna slika.
Lep kovinsko/sivi vzorec je okrasil pogled.
Kratek stik je nastal točno med F in N (fazo in nulo).
Začel sem tuhtati zakaj je kratek stik nastal saj ni bilo nekih odkrušenih delov ali ostankov mrčesa, živali...ni bilo videti, vonj je že davno izpuhtel.....lahko pa bi bila vzrok kakšna tekočina glede na sledove tako na spodnjem pokrovu kot na nekaterih elementih (rele).
Na zgornjem pokrovu sem opazil razpoko, ki ni bila neposredno nad točko okvare, lahko pa je sčasoma počasi pricurljajo skozi pokrov in se počasi razlilo skozi režo plošče elektronike na del kjer je potem naredilo kratek stik.
Kakorkoli, pomeril sem mostič in IGBT ter z nasmehom ugotovil, da sta povsem dobra. Vseeno sem odstranil hladilnik saj me je zanimala oznaka teh dveh elementov, posebno, ker sta bila na močnejši 2000W strani.
IGBT tranzistor v TO-247 ohišju nosi oznako H2100-2, podatkov na hitro nisem našel in tudi logotip proizvajalca še nisem utegnil identificirati, na YT pa vidim, da so ga nadomestili z IGBT ekvivalentom Infineon H20R1203 (20A/1200V).
Mostič (graetz) ima oznako D15XB100 (15A/1000V) in ni nič kaj posebnega.
Napajalni del je skreiran okoli AC-DC power čipa PN8044 (Low Standby-Power Off-line PWM Converter), ki naj bi bil tudi nadomestek za AP8010, če bi kdo v bodoče naletel na to oznako.
Pamet je spravljena v namenskemu čipu MCU Holtek HT45F0057 - Induction Cooker Flash MCU
V naslednjem pdf dokumentu na strani 6 je tudi tipična shema/načrt, ki ni daleč od Iskrinečungalunga, pwm je malce drugačen, uporabljen je OB2226, nekje je VIPer12A.
Termična varovalka je Shengping SPF214CB TF216 - 10A 250V, dobra bo vsaka 216°C/10A/250V.
Kot temperaturni senzor je uporabljen steklen NTC Thermistor; pri temp. cca. 20°C sem izmeril vrednost 12,5kΩ. Torej zna biti 10kΩ NTC Thermistor, ki ima to upornost pri 25°C.
Termično varovalko, ki je skupaj s steklenim NTC-jem v središču navitja sem namazal s CPU hladilno pasto, da se temp. od posode in stekla boljše prenaša na ta dva elementa. Prejšnja pasta je bila povsem suha in zdrobljena na manjše koščke.
Sledilo je popravilo poškodovanega vezja ter generalno čiščenje obeh ventilatorjev in ostalih površih.
Varovalko (počasna/keramična) sem prispajkal kar na nedelujočo staro, ki je bila fiksno prispajkana na vezje in je na srečo ni razgnalo na prafaktorje kot se zgodi s stekleno kolegico.
Razpoko na pokrovu sem zalepil z dvokomponentnim močnim lepilom do 200°C.
Ker je bil napajalni kabel odrezan sem po njegovih ostankih znotraj ohišja ocenil, da je bil 2x1,5mm2. V vmesnem času do montaže novega sem na trgovskih policah povohal kakšne kable imajo podobni prenosni indukcijski kuhalniki in npr. Gorenje ICY2000 (moč 2kW) ima kabel 2x1mm2, indukcija Dinamico deep G3ferrari (moč 3100W) pa ima kabel 2x1,5mm2.
Ker sem bolj ziheraš sem ga nadomestil s kablom 2x2,5mm2, ker ima ta Iskračungalunga pri polni moči obeh plošč vseeno lahko max.3500W.
Sledilo je še medsebojno ohmsko preverjanje obeh plošč elektronike, če nisem kaj spregledal.
Na kuhalnik postavim dve posodi z vodo, nato pa sledi dolgo pričakovan vklop...
...pisk... led ekran zasveti...DELA!
Delujejo vse funkcije, spremembe moči, zaklepanje, timer...
Super, bo za rezervo.