Kontroler "brushless" motorja

Tu bomo pisali kako smo in kako popravljamo stvari, ki nam zaidejo pod roke. Zabeležite vse uspele stvari, če niso ravno uspele, pa tudi, da bomo vedeli kako se v bodoče temu izogniti.

Kontroler "brushless" motorja

OdgovorNapisal/-a smatjaz » 12 Mar 2018, 16:33

Zadravo.
Sinu je "crknil" modelarski avto TRAXXAS. Odpovedal je kontrolnik motorja. Motor je zelo močan saj vleče tokove do cca 100A. Težava je v tem, da ko želiš povečati obrate, se motor sicer vrti. Pri majhnih obratih je slišati, kot bi vmes nekaj prekinjalo. Ko povečaš obrate se to ne sliši več, se pa takrat začne kaditi iz dodatnega vezja, kjer je narejen nekakšen filter oz. sem prebral, da je to "Protective" kondenzator. Kondenzator je elktrolit 2200uF/50V, paralelno pa ima vezane 2 Shotkey diode MBRS340. Vse skupaj je priključeno v napajanje (2xLiPo baterije 6000mAh-14.4V) Ko motor naviješ na velike obrate priključne sponke kondenzatorja zažarijo, potem pa kondenzator preprosto odpade, ker se stopi lot. Praviloma se je zgodilo, da sem po vsakem poizkusu moral zamenjati kondenzator, ker je zgorela tudi notranja povezava s folijo. Kaj takega še nisem doživel v moji praksi, zato vas prosim, če ima še kdo kakšne podobne izkušnje, da mi pomaga rešiti ta problem. Dvomim, da bi lahko bil problem praznjenja in polnjenja kondenzatorja, ali je možno, da se to zgodi, ker so nekateri FET-i skurjeni? Se pa vse skupaj kar lepo segreje (FETI, motor, kabli)
Kontrolnik je krmiljen z 12-timi FET-i IRF2907Z. Vse skupaj se krmili preko SERVO komand.

Principielno sliko sem narisal v prilogi. Komponente sem naročil (FET tranzistorje in diode). Na vezju ne morem izmeriti, kateri FET je zanič, če je sploh to narobe.
Hvala vam za odgovore.

P.S. Še en link za predstavo za kakšnega tipa avta gre v tem primeru.

https://www.youtube.com/watch?v=s22fCy4SYRA


LPM.
Priponke
MotorKontrola.JPG
Uporabniški avatar
smatjaz
 
Prispevkov: 101
Pridružen: 13 Feb 2015, 09:22
Zahvalil se je: 0 krat
Prejel zahvalo: 1 krat
Uporabnika povabil: DusanK
Število neizkoriščenih povabil: 0

Re: Kontroler "brushless" motorja

OdgovorNapisal/-a Peter123 » 12 Mar 2018, 19:22

Velika zverina.
Namontirati moraš tudi pravi kondezator. Z nizko notranjo upornostjo ter 105C.
Si prepričan, da ni kaj pokurjenega na "zaščitni tiv"?
Sklepam da gre za brezkrtačnik, tu se pojavljajo veliki toki in le ti presežejo "ripple" tok od kondenzatorja kar lahko povzroči tudi pregrevanje v kakšni meri pa ?

Lahko se pa segreva kaj okoli mesta kjer je kondenzator prilotan in se posledično cin stopi ali nogice od kondenzatorja zažarijo.
Peter123
 
Prispevkov: 834
Pridružen: 09 Feb 2015, 14:20
Kraj: 1117 Lj.
Zahvalil se je: 18 krat
Prejel zahvalo: 109 krat
Uporabnika povabil: jmivsek
Število neizkoriščenih povabil: 22

Re: Kontroler "brushless" motorja

OdgovorNapisal/-a mucek » 12 Mar 2018, 19:29

Dolzina kablov med ESCjem in motorjem?
... lahko pa se tudi motim ...
Uporabniški avatar
mucek
 
Prispevkov: 1412
Pridružen: 18 Jan 2015, 21:20
Kraj: Ljubljana
Zahvalil se je: 50 krat
Prejel zahvalo: 387 krat
Uporabnika povabil: s54mtb
Število neizkoriščenih povabil: 71

Re: Kontroler "brushless" motorja

OdgovorNapisal/-a milan62 » 12 Mar 2018, 23:08

Peter123 je napisal/-a: in se posledično cin stopi ali nogice od kondenzatorja zažarijo.


Cin se prav nič ne stopi. Stopi se npr. sladkor v kavi

LP
milan62
 
Prispevkov: 305
Pridružen: 19 Avg 2015, 23:22
Kraj: Kranj
Zahvalil se je: 23 krat
Prejel zahvalo: 57 krat
Uporabnika povabil: diehart
Število neizkoriščenih povabil: 5

Re: Kontroler "brushless" motorja

OdgovorNapisal/-a Kroko » 12 Mar 2018, 23:42

sskj je napisal/-a:topljênje -a s (é) glagolnik od topiti, raztapljati: topljenje sladkorja v čaju / topljenje kovin taljenje / reke naraščajo zaradi topljenja snega ♪


To smo že predelali. Kovine se tudi topijo. Beseda je prava.
http://www.planet-cnc.com poskakuješ na eni nogi in žvižgaš alpske podoknice Kroko was here!
Uporabniški avatar
Kroko
 
Prispevkov: 4047
Pridružen: 14 Jan 2015, 12:12
Kraj: Ljubljana
Zahvalil se je: 616 krat
Prejel zahvalo: 1304 krat
Uporabnika povabil: Vrtni palček
Število neizkoriščenih povabil: 240

Re: Kontroler "brushless" motorja

OdgovorNapisal/-a reber » 13 Mar 2018, 01:23

Cin se tali, tako kot se led tali in NE topi.

Kovine se talijo pod vplivom visoke temperature, le v redkih primerih se topijo.
Cin (spajka) je zlitina in se tali pod vplivom primerno visoke temperature.

Če smo že pikolovski, tako na eni kot drugi strani...
Prav je, da se uporabljajo prave besede, ni pa treba napihovat vsega skupaj, ker bistvo problema je drugje, v tej temi mar ne?


Peter123 je napisal/-a:Velika zverina.

Ja, kar je, ja...
Peter123 je napisal/-a:Namontirati moraš tudi pravi kondezator. Z nizko notranjo upornostjo ter 105C.

Misliš Low ESR kondenzator, običajno so res 105°C, saj so zaradi namena podvrženi velikim tokovnim konicam, posledica pa je segrevanje...
Peter123 je napisal/-a:Si prepričan, da ni kaj pokurjenega na "zaščitni tiv"?
Možno...
Peter123 je napisal/-a:Sklepam da gre za brezkrtačnik, tu se pojavljajo veliki toki in le ti presežejo "ripple" tok od kondenzatorja kar lahko povzroči tudi pregrevanje v kakšni meri pa ?

Zihr je brezkrtačni motor, pojavljajo se veliki tokovi... le kakšen ripple presegajo?

Peter123 je napisal/-a:Lahko se pa segreva kaj okoli mesta kjer je kondenzator prilotan in se posledično cin stopi ali nogice od kondenzatorja zažarijo.

Lahko so tokovi tako veliki, da je spoj preslaboten, res se lahko segreva, ampak pri tem se redko zgodi, da se temperatura dvigne na tališče spajke, še manj pa nogice zažarijo. Nogice zažarijo le izjemoma, ko izgubijo kontakt in se pojavi iskrenje, obločni plamen... take napake pa je videti že s prostim očesom.
Sporočila sprejemam na e-mail www.reber.si
Uporabniški avatar
reber
 
Prispevkov: 699
Pridružen: 17 Mar 2015, 21:30
Kraj: Bled
Zahvalil se je: 26 krat
Prejel zahvalo: 170 krat
Uporabnika povabil: s54mtb
Število neizkoriščenih povabil: 171

Re: Kontroler "brushless" motorja

OdgovorNapisal/-a reber » 13 Mar 2018, 01:45

Pri tako zverinskih motorjih so še bolj zverinski tudi tokovi. Priključki (nogice) kondenzatorja so za te tokove pretanki (imajo premajhen presek), zato se res lahko zelo segrejejo, tako zelo, da se spajka približa tališču, posledično popusti kontakt, upornost se poveča, segrevanje se v kratkem času še pospeši...

Rešitev: če je premalo en sam kondenzator, pomaga če se namesto enega uporabi več vzporedno vezanih enakih kondenzatorjev, da se tok porazdeli, pri tem se praviloma ESR še zmanjša. Da bo zadeva uspešna, mora biti povezava čim krajša in čim bolj "močna" zelo debele povezave, najbolje za vsak kondenzator svoje žice in direktno na regulator.
Da se pojavljajo take tokovne konice je lahko nekaj narobe z motorjem, regulator nekako zdrži do maksimalnega toka, ampak da tako zelo seka nazaj ni ravno normalno. Sumim, da je skurjen motor.
Sporočila sprejemam na e-mail www.reber.si
Uporabniški avatar
reber
 
Prispevkov: 699
Pridružen: 17 Mar 2015, 21:30
Kraj: Bled
Zahvalil se je: 26 krat
Prejel zahvalo: 170 krat
Uporabnika povabil: s54mtb
Število neizkoriščenih povabil: 171

Re: Kontroler "brushless" motorja

OdgovorNapisal/-a MitjaN » 13 Mar 2018, 09:01

Še par možnih točk napake:

Glede na to, da je ESC za avto predvidevam, da ima motor tudi senzor položaja. Preveri če se je mehansko premaknil. Če se je premaknil, potem krmilnik ne dela s cos(fi) == 1. In potem ti vse to prekladanje jalove med strojem in enosmernim tokokrogom povzroča ogromno dodatnih izgub.

Ali je morebiti možno da se je motor močno pregrel? Če se je, potem se je lahko razmagnetil. Če imaš dostop do osciloskopa vzemi motor, ga zavrti z baterijsko vrtalko in pomeri medfazno napetost (ali fazno proti umetnemu zvezdišču) in frekvenco. Iz tega lahko izračunaš napetostno konstanto. In če je v območju nazivne za ta stroj, potem vsaj veš, da je motor v redu.
Zadnjič spremenil MitjaN, dne 13 Mar 2018, 09:16, skupaj popravljeno 1 krat.
MitjaN
 
Prispevkov: 63
Pridružen: 24 Feb 2015, 12:45
Zahvalil se je: 2 krat
Prejel zahvalo: 28 krat
Uporabnika povabil: aly
Število neizkoriščenih povabil: 5

Re: Kontroler "brushless" motorja

OdgovorNapisal/-a Kroko » 13 Mar 2018, 09:11

Offtopic.
Slovenščina ni fizika. Če obvladate fiziko to še ne pomeni, da pravilno uporabljate slovenski jezik.
https://svetovalnica.zrc-sazu.si/topic/ ... -in-taliti
http://www.planet-cnc.com poskakuješ na eni nogi in žvižgaš alpske podoknice Kroko was here!
Uporabniški avatar
Kroko
 
Prispevkov: 4047
Pridružen: 14 Jan 2015, 12:12
Kraj: Ljubljana
Zahvalil se je: 616 krat
Prejel zahvalo: 1304 krat
Uporabnika povabil: Vrtni palček
Število neizkoriščenih povabil: 240

Re: Kontroler "brushless" motorja

OdgovorNapisal/-a eldi2011 » 13 Mar 2018, 09:31

Offtopic !!

Oblika jezika je dogovorjena. Pravila določajo strokovnjaki s področja jezikoslovja.
Žal ne vključujejo dovolj tudi strokovnjakov z drugih področjih.
Takšna umetniška svoboda naredi jezik dvoumen, ne dovolj ekzakten, kar pa zna biti težava pri sporazumevanju.
Saj ima jezik v prvi vrsti nalogo, da se ljudje med seboj sporazumemo.
Za tehnika je precizno sporazumevanje bistveno.


No pa za druga področja tudi. Se spmnim pred leti razvpitega primera nekega indijskega zdravnika, ki ni dobro razumel besede liposuction.
Rezultat je bila ženska brez ustnic....(razen če ni bila fake news)
Uporabniški avatar
eldi2011
 
Prispevkov: 2058
Pridružen: 05 Feb 2015, 01:50
Kraj: Domžale
Zahvalil se je: 746 krat
Prejel zahvalo: 294 krat
Uporabnika povabil: s56rga
Število neizkoriščenih povabil: 126

Re: Kontroler "brushless" motorja

OdgovorNapisal/-a smatjaz » 13 Mar 2018, 16:59

Pozdravljeni.

Hvala za odgovore.
Ali je možno, da se pri veliki obremenitvi in predpostavki, da je LiPo baterija slaba, na bateriji obrne polariteta?
Drugače si ne znam razlagati, da se skuri kondenzator (sedaj sem ugotovil, da tudi diode), če sta na tak način vključene v napajanje?

Sem pa ugotovil še eno za mene zelo nenavadno stvar. Na izhodu mikroprocesorja sem uspel pomeriti PWM signal (točke A,B,C na shemi), ki je na dveh pinih enak in se spreminja glede na krmiljenje preko SERVO komande, tretji izhod, pa ima ves čas konstantni impulz (50/50) in se pojavi, če želim s servo komando povečati hitrost. Zadeva mi je zelo zanimiva, saj ponavadi uC deluje ali ne deluje. Da pa da na izhod nekaj napačnega, je pa lahko napaka v SW, ali kakšni posebni vhodni pogoji. Llahko pa je tudi kakšna komercialna "finta", da se delovanje uC spremeni po toliko in toliko ur delovanja. Motor ima izvedeno tudi povratno informacijo o polžaju preko Hall sond. Z Osciloskopom sem lepo pomeril vse tri impulze pri ročnem vrtenju motorja. Točne faze med njimi nisem izmeril. Bom to storil danes in bom tako, kot ste predlagali vse skupaj nataknil na električno vrtalko.

V prilogi podajam še eno sliko, kako je to zvezano, del okrog uC je narisan principielno.

LPM
Priponke
MotorKontrola1.JPG
Uporabniški avatar
smatjaz
 
Prispevkov: 101
Pridružen: 13 Feb 2015, 09:22
Zahvalil se je: 0 krat
Prejel zahvalo: 1 krat
Uporabnika povabil: DusanK
Število neizkoriščenih povabil: 0

Re: Kontroler "brushless" motorja

OdgovorNapisal/-a EL84 » 20 Mar 2018, 22:55

Jaz sem modelarski regulator preizkušal tako, da sem dal na vse tri izhode 55W avtomobilske žarnice vezane v zvezdo in sem spreminjal gas. Če je regulator v redu, se svetloba vseh treh žarnic enako spreminja. V mojem primeru je ena takoj svetila na polno, ker je bil prebit tranzistor na izhodu.
EL84
 
Prispevkov: 205
Pridružen: 17 Feb 2015, 17:52
Zahvalil se je: 37 krat
Prejel zahvalo: 32 krat
Uporabnika povabil: gumby
Število neizkoriščenih povabil: 3

Re: Kontroler "brushless" motorja

OdgovorNapisal/-a VolkD » 20 Mar 2018, 23:10

EL84 je napisal/-a:Jaz sem modelarski regulator preizkušal tako, da sem dal na vse tri izhode 55W avtomobilske žarnice vezane v zvezdo in sem spreminjal gas. Če je regulator v redu, se svetloba vseh treh žarnic enako spreminja.
Izjemno dobra metoda. Hvala ti za idejo.
Dokler bodo ljudje mislili, da živali ne čutijo bolečine, bodo živali čutile, da ljudje ne mislijowww.S5tech.net
Uporabniški avatar
VolkD
Administratorji strani
 
Prispevkov: 27873
Pridružen: 29 Dec 2014, 20:49
Kraj: Kačiče (Divača)
Zahvalil se je: 5183 krat
Prejel zahvalo: 3617 krat
Uporabnika povabil: Vrtni palček
Število neizkoriščenih povabil: 254

Re: Kontroler "brushless" motorja

OdgovorNapisal/-a smatjaz » 25 Mar 2018, 11:49

Hvala za odgovore in ideje.
Očitno (še) premalo poznam to področje. Pri testiranju je avto sicer normalno šel do neke mere, potem pa je nekaj šlo v stik in se je iz kontrolerja pokadilo, ne zagorelo. Tako da imamo sedaj nov krmilnik, vprašanje pa je kaj je sedaj z motorjem. Ker ne želim tvegati, bom počakal še na nove komande. Potem pa ponovni test.
LPM.
Uporabniški avatar
smatjaz
 
Prispevkov: 101
Pridružen: 13 Feb 2015, 09:22
Zahvalil se je: 0 krat
Prejel zahvalo: 1 krat
Uporabnika povabil: DusanK
Število neizkoriščenih povabil: 0

Re: Kontroler "brushless" motorja

OdgovorNapisal/-a mucek » 25 Mar 2018, 14:12

Komande ne bi smele biti problematicne, vzrok je ali motor ali motorni krmilnik.
... lahko pa se tudi motim ...
Uporabniški avatar
mucek
 
Prispevkov: 1412
Pridružen: 18 Jan 2015, 21:20
Kraj: Ljubljana
Zahvalil se je: 50 krat
Prejel zahvalo: 387 krat
Uporabnika povabil: s54mtb
Število neizkoriščenih povabil: 71


Vrni se na Elektronika - popravila

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost