Iščem material za roke pri kvadrokopterju

Iščem material za roke pri kvadrokopterju

OdgovorNapisal/-a galp » 09 Jun 2015, 18:29

V zadnjih dneh sem spravil skupaj načrt za tale mali kvadrokopter. Po diagonali med motorji ima 250mm. Zaenkrat sem v dilemi iz kakšnega materiala naj napravim roke. Zaenkrat sem imel v mislih aluminij, vendar se bojim, da se bo ob hujših trkih zvil. Gre za dirkalni tip kvadrokopterja, kjer so hudi udarci (npr. v drevo) nekaj čisto običajnega. Pozna kdo mogoče primerno plastiko za roke? Sredinski del pa je iz 3mm karbonske plošče. Verjetno sem kje kaj falil v kontrukciji. To se bo najverjetneje pokazalo po prvih nekaj trkih.

adNLh6x.png
Nov okvir




Pred kratkim sem naredil okvir popolnoma iz karbona vendar so problem izgube, saj je površina roke pod propelerjem precejšna in s turbolencami zagotovo pobere 20% potiska. Okvir sicer zdrži prsktično vse. Na tej fotografiji sem stal na njemu.

uVBNZVx.jpg
Star okvir z 25*3mm karbonskimi rokami

IPoAp5u.jpg
Iz tlorisa imajo roke preveliko površino



Torej vprašanje je kakšen material naj izberem za roke pri novem okvirju? Pomembno je da zdrži hude udarce, priporočljivo pa je tudi, da ne resonira pri nizki frekvenci.

Nekaj 3D modelov mojih stvaritev se najde tukaj.
Uporabniški avatar
galp
 
Prispevkov: 120
Pridružen: 17 Jan 2015, 23:43
Kraj: Novo mesto JN75OT
Zahvalil se je: 30 krat
Prejel zahvalo: 141 krat
Uporabnika povabil: s56rga
Število neizkoriščenih povabil: 15

Re: Iščem material za roke pri kvadrokopterju

OdgovorNapisal/-a VolkD » 09 Jun 2015, 18:43

Jaz bi poskusil kar z FR4. Vzameš debelino recimo 2mm in je. Pa ne stavit samo vodoravno tega, ampak narediš konstrukcijo.
Imam kar nekaj te debeline, če ti pomaga.
Dokler bodo ljudje mislili, da živali ne čutijo bolečine, bodo živali čutile, da ljudje ne mislijowww.S5tech.net
Uporabniški avatar
VolkD
Administratorji strani
 
Prispevkov: 29501
Pridružen: 29 Dec 2014, 19:49
Kraj: Kačiče (Divača)
Zahvalil se je: 5564 krat
Prejel zahvalo: 3743 krat
Uporabnika povabil: Vrtni palček
Število neizkoriščenih povabil: 253

Re: Iščem material za roke pri kvadrokopterju

OdgovorNapisal/-a cero » 09 Jun 2015, 19:06

Kaj pa karbonske cevi?
cero
 
Prispevkov: 1610
Pridružen: 18 Jan 2015, 21:39
Kraj: Vipava
Zahvalil se je: 140 krat
Prejel zahvalo: 322 krat
Uporabnika povabil: forest70
Število neizkoriščenih povabil: 34

Re: Iščem material za roke pri kvadrokopterju

OdgovorNapisal/-a galp » 09 Jun 2015, 19:17

cero je napisal/-a:Kaj pa karbonske cevi?


Hmm.. ja prav imaš. Karbonske cevi so se izkazale za izredno trpežno zadevo. Čudno, da se tega nisem spomnil sam. Tudi turbolenc/izgub ne bo toliko, saj je cev okrogla.


VolkD je napisal/-a:Jaz bi poskusil kar z FR4. Vzameš debelino recimo 2mm in je. Pa ne stavit samo vodoravno tega, ampak narediš konstrukcijo.
Imam kar nekaj te debeline, če ti pomaga.


Sem že delal z konstrukcijami, vendar se je skoraj vedno izkazalo, da je bolje, če je stvar narejena čim bolj preprosto. Bi se pa vsekakor priporočal za 2mm fr4, saj je dobra in občutno cenejša alternativa karbonu.
Uporabniški avatar
galp
 
Prispevkov: 120
Pridružen: 17 Jan 2015, 23:43
Kraj: Novo mesto JN75OT
Zahvalil se je: 30 krat
Prejel zahvalo: 141 krat
Uporabnika povabil: s56rga
Število neizkoriščenih povabil: 15

Re: Iščem material za roke pri kvadrokopterju

OdgovorNapisal/-a VolkD » 09 Jun 2015, 19:18

cero je napisal/-a:Kaj pa karbonske cevi?
Najlažje prideš do njih tako da kupiš cenene pohodne palice v Lidlu.
Dokler bodo ljudje mislili, da živali ne čutijo bolečine, bodo živali čutile, da ljudje ne mislijowww.S5tech.net
Uporabniški avatar
VolkD
Administratorji strani
 
Prispevkov: 29501
Pridružen: 29 Dec 2014, 19:49
Kraj: Kačiče (Divača)
Zahvalil se je: 5564 krat
Prejel zahvalo: 3743 krat
Uporabnika povabil: Vrtni palček
Število neizkoriščenih povabil: 253

Re: Iščem material za roke pri kvadrokopterju

OdgovorNapisal/-a Kroko » 09 Jun 2015, 19:27

Primerne karbonske cevi lahko narediš tudi sam. Na modelarski način :-)

https://www.youtube.com/watch?v=F-QQwfpjiqM
https://www.youtube.com/watch?v=lj4AaVYTHCI
http://www.planet-cnc.com poskakuješ na eni nogi in žvižgaš alpske podoknice Kroko was here!
Uporabniški avatar
Kroko
 
Prispevkov: 4186
Pridružen: 14 Jan 2015, 11:12
Kraj: Ljubljana
Zahvalil se je: 625 krat
Prejel zahvalo: 1358 krat
Uporabnika povabil: Vrtni palček
Število neizkoriščenih povabil: 251

Re: Iščem material za roke pri kvadrokopterju

OdgovorNapisal/-a miharix » 09 Jun 2015, 19:28

Kaj pa kaj kompozitnega (npr. plastika za zunanji flex, karbon za notranjo togost)
ali pa načrtovana točka loma iz šibkejšega in cenejšega materiala?
Lp,
M.
Uporabniški avatar
miharix
 
Prispevkov: 662
Pridružen: 18 Jan 2015, 09:23
Kraj: Kamnik / LJ
Zahvalil se je: 210 krat
Prejel zahvalo: 154 krat
Uporabnika povabil: VolkD
Število neizkoriščenih povabil: 33

Re: Iščem material za roke pri kvadrokopterju

OdgovorNapisal/-a galp » 09 Jun 2015, 19:45

Kroko je napisal/-a:Primerne karbonske cevi lahko narediš tudi sam. Na modelarski način :-)

https://www.youtube.com/watch?v=F-QQwfpjiqM
https://www.youtube.com/watch?v=lj4AaVYTHCI


Stvar je taka, da so cevi ceneje kot pa tkanina. :shock:
Bi bilo pa zanimivo za kakšen ne standarden fi ali pa konično cev.


miharix je napisal/-a:Kaj pa kaj kompozitnega (npr. plastika za zunanji flex, karbon za notranjo togost)
ali pa načrtovana točka loma iz šibkejšega in cenejšega materiala?


Kako pa se izdeluje kompozitne materiale?
Pri teh malih tankcih je pomembno to, da so čim bolj vzdržljiv in jih ni treba pogosto šraufati (razen propelerjev).



Enkrat mi je večji kopter (1,5kg) padel iz 20m na beton. Vse karbonske cevi (fi 8x6mm) so zdržale, kar me je precej presenetilo.
Uporabniški avatar
galp
 
Prispevkov: 120
Pridružen: 17 Jan 2015, 23:43
Kraj: Novo mesto JN75OT
Zahvalil se je: 30 krat
Prejel zahvalo: 141 krat
Uporabnika povabil: s56rga
Število neizkoriščenih povabil: 15

Re: Iščem material za roke pri kvadrokopterju

OdgovorNapisal/-a igo » 09 Jun 2015, 20:03

250 mm diagonale pomeni kakšnih 80 do 100 mm dolge krake?

To moraš imeti res smolo, da ti tako kratke krake uspe zviti, kaj šele zlomiti.

Kupi 4 podaljšane imbus ključe 2 ali 2,5 mm. Če zlomiš CrMo4 (krom-molibden) jeklo, tudi od preostanka frčokopterja ne bo dosti ostalo.

Namesto pritrditve kraka na trup s štirimi vijaki, daj samo enega za os, z dvema pa stisni krak med dve gumijasti ploščici, da se lahko krak "izpahne" in obrne nazaj kot kost iz sklepa. To naj bo najšibkejši člen in se ne bo nič lomilo.
Teoretično je praksa posledica teorije, praktično je pa ravno obratno. (igo 2001)
LP, Igor
igo
 
Prispevkov: 1192
Pridružen: 11 Apr 2015, 12:38
Kraj: Krško
Zahvalil se je: 149 krat
Prejel zahvalo: 276 krat
Uporabnika povabil: DusanK
Število neizkoriščenih povabil: 26

Re: Iščem material za roke pri kvadrokopterju

OdgovorNapisal/-a galp » 09 Jun 2015, 20:15

igo je napisal/-a:250 mm diagonale pomeni kakšnih 80 do 100 mm dolge krake?

To moraš imeti res smolo, da ti tako kratke krake uspe zviti, kaj šele zlomiti.

Kupi 4 podaljšane imbus ključe 2 ali 2,5 mm. Če zlomiš CrMo4 (krom-molibden) jeklo, tudi od preostanka frčokopterja ne bo dosti ostalo.

Namesto pritrditve kraka na trup s štirimi vijaki, daj samo enega za os, z dvema pa stisni krak med dve gumijasti ploščici, da se lahko krak "izpahne" in obrne nazaj kot kost iz sklepa. To naj bo najšibkejši člen in se ne bo nič lomilo.


Kraki so dolgi okrog 100mm.
Pri 80km/h v drevo je vse mogoče. :D

Problem pa so tudi vibracije motorja/propelerja, ki pogosto privedejo v oscilacijo roke. Posledica teh oscilacij se preko PID regulatorja za naklon in smer kopterja pokaže v zelo nestabilnem in težko vodljivem kopterju. Imbus ključi kolikor vem so bolj kot ne ne preveč togi in se radi upogibajo. :?:
Zadnjič spremenil galp, dne 09 Jun 2015, 20:20, skupaj popravljeno 1 krat.
Uporabniški avatar
galp
 
Prispevkov: 120
Pridružen: 17 Jan 2015, 23:43
Kraj: Novo mesto JN75OT
Zahvalil se je: 30 krat
Prejel zahvalo: 141 krat
Uporabnika povabil: s56rga
Število neizkoriščenih povabil: 15

Re: Iščem material za roke pri kvadrokopterju

OdgovorNapisal/-a Matej » 09 Jun 2015, 20:16

"karbon" - ogljikova vlakna (še bolje kevlar) narediš v profil (U,V,I) predem fiksiraš (poliester,epoxy,...).

LP

Tako so narejene čelade.
Matej
 
Prispevkov: 500
Pridružen: 18 Jan 2015, 21:11
Kraj: Maribor
Zahvalil se je: 27 krat
Prejel zahvalo: 64 krat
Uporabnika povabil: forest70
Število neizkoriščenih povabil: 13

Re: Iščem material za roke pri kvadrokopterju

OdgovorNapisal/-a Carko » 09 Jun 2015, 20:45

Matej je napisal/-a:"karbon" - ogljikova vlakna (še bolje kevlar)
Zakaj pa bolje kevlar? Razen cene so ogljikova vlakna skoraj v vsem boljša od aramida ...
Carko
 
Prispevkov: 1696
Pridružen: 10 Jan 2015, 00:46
Zahvalil se je: 103 krat
Prejel zahvalo: 367 krat
Uporabnika povabil: Vrtni palček
Število neizkoriščenih povabil: 99

Re: Iščem material za roke pri kvadrokopterju

OdgovorNapisal/-a igo » 09 Jun 2015, 21:03

Veš, kako delujejo t.i. zmečkljive cone pri avtu?
Uničiš, kar ni škoda, da ohraniš, kar je škoda.
Recimo, da želiš ohraniti trup in ... napiši, kaj še.

Da ohraniš propelerje in osi motorjev, se morajo lažje sneti (taka smer navoja, da se odteguje, če ustaviš eliso), kakor zlomiti oziroma zviti os.

Ali mora biti po trku sposoben leteti naprej?
Takoj, ali po minimalnem popravilu?

Sprednja propelerja naj bosta malo nižje od zadnjih, da ne bo prišlo do trka med njimi, ko se bosta sprednja kraka zasukala nazaj.

Oscilacije so posledica odbojev tlačnih valov od površine krakov. Bolj tega, kakor slabega centriranja. Nikoli nisem razumel konstrukcij, kjer so kraki bolj široki kot visoki. Če bi bili vsaj postrani pod povprečnim vpadnim kotom elise, bi še šlo. Tanka 6-kotna palica odboj (kolikor ga je) razbije, že okrogla pa ga ne.
Teoretično je praksa posledica teorije, praktično je pa ravno obratno. (igo 2001)
LP, Igor
igo
 
Prispevkov: 1192
Pridružen: 11 Apr 2015, 12:38
Kraj: Krško
Zahvalil se je: 149 krat
Prejel zahvalo: 276 krat
Uporabnika povabil: DusanK
Število neizkoriščenih povabil: 26

Re: Iščem material za roke pri kvadrokopterju

OdgovorNapisal/-a galp » 09 Jun 2015, 21:14

Škoda ni pravzaprav ničesar. Elektronika je v kletki, motorji so trpežni, ker so dimenzionirani za razbijanje, propelerji pa so 25 centov / kos.

Za vibracije pa sem skoraj prepričan, da je krivo to kar si ti napisal, saj so se mi ocilacije pojavljale zmeraj, ne glede na to koliko časa sem balansiral motor ali propeler. Bi pa raje naredil togo vpeto roko in posledično uporabil malo debelejši imbus. Za eno roko je popolnoma ok, če tehta nekje 20g, zato mislim, da bi lahko dal kar precej debel inbus. Problem pri krakih, ki se ob čelnem trku zvijejo nazaj so vertikalni trki ali pa trki iz strani - vzdolžni v roko. Z novim cnc-jem tudi ne bo problem narediti delov za pritrditev inbusa.


Hvala za ideje!

Edit: okvirji so po mojem narejeni na tak način samo iz finančnega vidika. Zagotovo je 10mm karbonska plošča dražja od 3mm. Pa še manj časa se porabi na stroji, ker ni treba toliko izrezovat. Če pogledaš na google slike so praktično vsi narejeni na isti princip - torej široka in tanka roka.
Uporabniški avatar
galp
 
Prispevkov: 120
Pridružen: 17 Jan 2015, 23:43
Kraj: Novo mesto JN75OT
Zahvalil se je: 30 krat
Prejel zahvalo: 141 krat
Uporabnika povabil: s56rga
Število neizkoriščenih povabil: 15

Re: Iščem material za roke pri kvadrokopterju

OdgovorNapisal/-a cero » 09 Jun 2015, 22:53

Med kupljenim in domačim karbonskim kompozitom je med drugim tudi razlika v prepojenosti tkanine z smolo in postavitvi vlaken, oziroma v specifični teži. Najboljši rezultati se dosegajo z naprednimi tehnikami avtoklaviranja za aviacijo in dosegajo tudi do 80% volumna vlaken v kompozitu. Z vakumsko infuzijo (vrečami) lahko dosežemo tja 60-70%. Medtem ko je pri navadnem laminiranju brez vakuma ta volumen tam okrog 50%.
Gostote pa so:
epoksidna rezina = 1.1 g/cm³
karbonska vlakna = 1.78 g/cm³
steklena vlakna = 2.54 g/cm³
kevlar = 1.45 g/cm³
cero
 
Prispevkov: 1610
Pridružen: 18 Jan 2015, 21:39
Kraj: Vipava
Zahvalil se je: 140 krat
Prejel zahvalo: 322 krat
Uporabnika povabil: forest70
Število neizkoriščenih povabil: 34

Re: Iščem material za roke pri kvadrokopterju

OdgovorNapisal/-a igo » 09 Jun 2015, 23:29

Raje daj tri tanke imbuse, razporejene v raznostranični trikotnik in na trup vpete v večji trikotnik in drugačne oblike kot na motorju.

Pri trčenju naj bosta vedno dva obremenjena tlačno in en natezno.
Spredaj po en vpet med dve gumijasti ploščici v sredino sprednje ploskve trupa, po dva pa v sredino leve oziroma desne ploskve in čim bolj narazen (zgoraj-spodaj).
Zadaj pa po en natezno v levo oziroma desno ploskev trupa (stisnjena med dve gumijasti ploščici), po dva pa v sredino zadnje ploskve in čim bolj narazen (zgoraj-spodaj).

Če bi se rad zaletaval, počni to s stilom.
90 km/h = 25 m/s
Na daljši čas kot razporediš pojemek, manjši bo.
Togost ni vse.
Teoretično je praksa posledica teorije, praktično je pa ravno obratno. (igo 2001)
LP, Igor
igo
 
Prispevkov: 1192
Pridružen: 11 Apr 2015, 12:38
Kraj: Krško
Zahvalil se je: 149 krat
Prejel zahvalo: 276 krat
Uporabnika povabil: DusanK
Število neizkoriščenih povabil: 26

Re: Iščem material za roke pri kvadrokopterju

OdgovorNapisal/-a igo » 10 Jun 2015, 10:41

Najprej opravičilo. Prav se reče iNbus. Sinoči sem kar po domače pisal - narobe. Pardon.


Škodljive turbulence okrog okroglih palic močno zmanjšaš, če na njih naviješ žico s korakom 1D (naslednji ovoj čez en premer palice. Če so kabli v cevi, zunaj okrog navij laks.

To stori okrog vsega, kar gre od trupa proti motorjem. Tudi okrog ključev, četudi so 6-kotni in tanki. In okrog kablov.

Spodnji del elis daj narahlo (od daleč) peskati.
Teoretično je praksa posledica teorije, praktično je pa ravno obratno. (igo 2001)
LP, Igor
igo
 
Prispevkov: 1192
Pridružen: 11 Apr 2015, 12:38
Kraj: Krško
Zahvalil se je: 149 krat
Prejel zahvalo: 276 krat
Uporabnika povabil: DusanK
Število neizkoriščenih povabil: 26


Vrni se na Letala in razni kopterji

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost