Projekt Paddle Shifter za avtomobilski H menjalnik

Avtomobili, motorji, pa še kaj drugega, ki se giblje, bi bilo povsem nebogljeno brez vsaj elektronike. Tu torej spadajo ideje, popravila in predstavitve s tega področja

Projekt Paddle Shifter za avtomobilski H menjalnik

OdgovorNapisal/-a marko » 30 Okt 2015, 13:03

Živjo.

Rad bi predstavil projekt na katerem sem delal zadnji 2 leti. Gre za avtomobilsko-tekmovalni projekt prestavljanja na volanu, s katerim voznik lahko nadzira prestave na navadnem H menjalniku. Vsi podobni sistemi sicer zahtevajo sekvenčno pretikanje.

Projekt je sestavljen z več komponent, glavni del je kontrolna enota, ki skrbi za sinhronizacijo vseh ventilov, wireless "dashboard" preko katerega voznik daje komande, t.i. power distribution unit, ki zamenjuje celotno elektroniko avtomobila z "pametnimi" konfigurabilnimi high-side driverji, display in seveda sama pnevmatika. Povprečen čas prestavljanja (navzdol + navzgor) je 0.08s. Dejansko voznik potrebuje sklopko samo za speljat in ustavit, med vožnjo pa za vse poskrbi elektronika. V filmu je sicer uporabljan t.i. dogbox (nesinhronski menjalnik), kjer navzdol prestavlja elektronika z vmesnim gasom, vendar je sistem zmožen nadzirat tudi sklopko, tako da "špila" to tudi na navadnem sinhronskem menjalniku.

Še filmček, ki sem ga posnel in mi ni čisto dobro uspel, ampak glavne karakteristike se vidijo :) (snemanje je bilo zelo omejeno) :)

Ker sistem še vedno izboljšujem bom vesel vsakega komentarja in ideje kako zadevo izboljšat.

Istočasno bi se rad zahvalil tudi vsem članom foruma, predvsem "mucku", ki mi je dobrosrčno poslal diode s katerimi sem projekt dokončal in zmagal v svoji diviziji na dirki v Buzetu :)

https://www.youtube.com/watch?v=JPRZ0MhzCuc

ali na FB https://www.facebook.com/mmemotorsport
Če ti v življenju ne gre in si nesrečen, se spomni na lastnike Renaultov.
marko
 
Prispevkov: 906
Pridružen: 18 Jan 2015, 02:00
Zahvalil se je: 109 krat
Prejel zahvalo: 116 krat
Uporabnika povabil: VolkD
Število neizkoriščenih povabil: 63

Re: Projekt Paddle Shifter za avtomobilski H menjalnik

OdgovorNapisal/-a VolkD » 30 Okt 2015, 13:53

Kaj to pomeni, da lahko daš direktno iz pete v tretjo brzino ?
Dokler bodo ljudje mislili, da živali ne čutijo bolečine, bodo živali čutile, da ljudje ne mislijowww.S5tech.net
Uporabniški avatar
VolkD
Administratorji strani
 
Prispevkov: 28209
Pridružen: 29 Dec 2014, 20:49
Kraj: Kačiče (Divača)
Zahvalil se je: 5245 krat
Prejel zahvalo: 3648 krat
Uporabnika povabil: Vrtni palček
Število neizkoriščenih povabil: 255

Re: Projekt Paddle Shifter za avtomobilski H menjalnik

OdgovorNapisal/-a marko » 30 Okt 2015, 13:57

Ne. Samo po eno lahko menjaš :)

No, edino v 0 lahko daš iz katerekoli :)
Če ti v življenju ne gre in si nesrečen, se spomni na lastnike Renaultov.
marko
 
Prispevkov: 906
Pridružen: 18 Jan 2015, 02:00
Zahvalil se je: 109 krat
Prejel zahvalo: 116 krat
Uporabnika povabil: VolkD
Število neizkoriščenih povabil: 63

Re: Projekt Paddle Shifter za avtomobilski H menjalnik

OdgovorNapisal/-a Pobes » 30 Okt 2015, 16:56

Zanimiva stvar :) A to se bo dalo kje kupit?
Pobes
 
Prispevkov: 520
Pridružen: 17 Jan 2015, 21:51
Kraj: Ajdovščina
Zahvalil se je: 22 krat
Prejel zahvalo: 45 krat
Uporabnika povabil: VolkD
Število neizkoriščenih povabil: 25

Re: Projekt Paddle Shifter za avtomobilski H menjalnik

OdgovorNapisal/-a marko » 30 Okt 2015, 20:44

Če se bo pokazalo zanimanje, tudi :)
Če ti v življenju ne gre in si nesrečen, se spomni na lastnike Renaultov.
marko
 
Prispevkov: 906
Pridružen: 18 Jan 2015, 02:00
Zahvalil se je: 109 krat
Prejel zahvalo: 116 krat
Uporabnika povabil: VolkD
Število neizkoriščenih povabil: 63

Re: Projekt Paddle Shifter za avtomobilski H menjalnik

OdgovorNapisal/-a RUros » 31 Okt 2015, 23:48

Sicer se ne spoznam, vendar me zanima ce taksna hitrost pretikanja ne skodi klasicnemu H menjalniku. Je bilo treba na menjalniku narediti kaksne vecje izboljsave ?
RUros
 
Prispevkov: 273
Pridružen: 17 Jan 2015, 23:52
Kraj: Moravče
Zahvalil se je: 49 krat
Prejel zahvalo: 34 krat
Uporabnika povabil: s56rga
Število neizkoriščenih povabil: 10

Re: Projekt Paddle Shifter za avtomobilski H menjalnik

OdgovorNapisal/-a marko » 31 Okt 2015, 23:57

Menjalnik v filmu je t.i. dogbox oz. nesinhronski.. takemu taka hitrost samo koristi, na sinhronskem pa bi dosegel nizje hitrosti in je potrebno zmanjsat hitrost prestavljanja z dusilko. Ampak upocasni se vedno lahko, umetnost je pohitriti :)
Če ti v življenju ne gre in si nesrečen, se spomni na lastnike Renaultov.
marko
 
Prispevkov: 906
Pridružen: 18 Jan 2015, 02:00
Zahvalil se je: 109 krat
Prejel zahvalo: 116 krat
Uporabnika povabil: VolkD
Število neizkoriščenih povabil: 63

Re: Projekt Paddle Shifter za avtomobilski H menjalnik

OdgovorNapisal/-a Matej » 01 Nov 2015, 00:06

Vse pohvale :)
:_clap
Matej
 
Prispevkov: 500
Pridružen: 18 Jan 2015, 22:11
Kraj: Maribor
Zahvalil se je: 27 krat
Prejel zahvalo: 64 krat
Uporabnika povabil: forest70
Število neizkoriščenih povabil: 13

Re: Projekt Paddle Shifter za avtomobilski H menjalnik

OdgovorNapisal/-a SamoBr » 04 Nov 2015, 00:19

Meni ta šport nekako ni potegnil in me ne zanima.
Ampak vseeno bom vprašal. V čem je point tega ? Zakaj tako, a se nebi dalo preprosto menjat z roko, kaj je tisto kar je na ta način bolje ?
SamoBr
 
Prispevkov: 2692
Pridružen: 14 Jun 2015, 14:45
Zahvalil se je: 128 krat
Prejel zahvalo: 230 krat
Uporabnika povabil: DusanK
Število neizkoriščenih povabil: 44

Re: Projekt Paddle Shifter za avtomobilski H menjalnik

OdgovorNapisal/-a kobranka » 04 Nov 2015, 00:46

Če je meni prav kapnilo je tu mišljeno enostavno predelati H menjalnik v sekvenčnega polavtomatckega. Razlog je verjetno v ceni. H menjalniki so izgleda zelo poceni saj so znotran menjalnika v glavnem samo „tribe”. Pri polavtomatckem sekvenčnem pa postane zadeva bol kompleksna in dražja. Naj me popravijo, če ni res, čene bi v nasprotnem v avtih za cenejšo ceno imeli avtomatiko.
kobranka
 
Prispevkov: 1371
Pridružen: 07 Feb 2015, 13:17
Zahvalil se je: 315 krat
Prejel zahvalo: 70 krat
Uporabnika povabil: MadMax
Število neizkoriščenih povabil: 14

Re: Projekt Paddle Shifter za avtomobilski H menjalnik

OdgovorNapisal/-a marko » 04 Nov 2015, 21:08

SamoBr je napisal/-a:Meni ta šport nekako ni potegnil in me ne zanima.
Ampak vseeno bom vprašal. V čem je point tega ? Zakaj tako, a se nebi dalo preprosto menjat z roko, kaj je tisto kar je na ta način bolje ?


En oglaševalec mi je enkrat dejal, da če ne razumem oglasa, najbrž nisem ciljna publika :) kakorkoli.. hvala bogu, da se vsi ne ukvarjamo z istimi stvarmi (če bi se npr. jaz moral z baletom ali pa konjeništvom, bi se mi zmešalo ;)

No, šalo na stran. V principu je tako kot je že omenil kobranka. Gre za predelavo H menjalnika (ki je res cenejši in pogostejši kot sekvenčni) v polavtomatskega, s tem da imaš kontrolo na volanu. Če gres s familijo na morje, seveda ni neke bistvene prednosti (za take aplikacije tudi ni namenjen), vendar če govorimo o športu, pa je pomembno, da si hitrejši in da prihaja do manj vozniških napak. In to je bistvo tega.
- hitrost prestavljanja se bistveno poveča
- voznik se lahko koncentrira samo na vožnjo
- v hitrih ovinkih ko je imaš obe roki na volanu lahko enostavno prestaviš (brez da bi moral spuščati volan)
- če prestavljaš navzdol, računalnik preračuna v kakšne obrate bo šlo in ti ne pusti prestaviti, dokler ni "varno" (torej ne moreš prevrtet motorja),
- ne moreš se "zašaltat" (da bi npr. iz tretje pod polnim gasom prestavil v 2 namesto v četrto)
- na ravnini si npr v 5 prestavi "nastaviš" poljubno prestavo in ko začneš bremzat, avtomobil sam prestavlja v idealnih obratih navzdol
- na štartu lahko vklopiš launch mode, kar pomeni, da se dokler imaš gas do konca, samodejno prestavlja navzgor (torej vedno prestavi v idealnih obratih), da pridobiš na času
- ne rabiš prestavljati s sklopko, pri prestavljanju navzgor samo tiščiš gas do konca (torej loputa zraka se ne zapira in odpira) in si tako hitrejši
- ker ne rabiš sklopke lahko bremzaš z levo nogo, kar pomeni hitrejši odziv in boljša kontrola avta, tudi čez ovinke greš tako hitreje.
- itd..

Razlika med pravim sekvenčnim in H menjalnikom je samo v mehanizmu za izbiro prestave in je bistvena razlika v ceni. Notranjost menjalnika je sicer ista. Primer pravega sekvenčnega menjalnika je npr. motorski menjalnik. To, kar se prodaja za civilne avte in "sliči" na sekvenčni menjalnik je dejansko avtomatski menjalnik, ki ga lahko nadziraš tudi s tipkami, vendar tu ni nobene podobnosti. Običajno gre tu za zelo počasne prestave in niti približno ni namenjen za tako rabo. Pri teh menjalnikiih si dejansko hitrejši, če imaš navaden "šalthebl".

Upam, da nisem preveč zabluzil in da si dobil odgovor..

LP
Če ti v življenju ne gre in si nesrečen, se spomni na lastnike Renaultov.
marko
 
Prispevkov: 906
Pridružen: 18 Jan 2015, 02:00
Zahvalil se je: 109 krat
Prejel zahvalo: 116 krat
Uporabnika povabil: VolkD
Število neizkoriščenih povabil: 63

Re: Projekt Paddle Shifter za avtomobilski H menjalnik

OdgovorNapisal/-a Matej » 04 Nov 2015, 21:15

marko je napisal/-a:Menjalnik v filmu je t.i. dogbox oz. nesinhronski....


Mene to bolj zanima :)

Kaj pomeni nesinhronski? Torej nima sinhronskih zobnikov?

Npr: na motornem kolesu menjavam brez sklopke. Je to to?

LP in hvala za deljenje informacij.
Matej
 
Prispevkov: 500
Pridružen: 18 Jan 2015, 22:11
Kraj: Maribor
Zahvalil se je: 27 krat
Prejel zahvalo: 64 krat
Uporabnika povabil: forest70
Število neizkoriščenih povabil: 13

Re: Projekt Paddle Shifter za avtomobilski H menjalnik

OdgovorNapisal/-a Jule » 04 Nov 2015, 21:22

Pri sinhronskem se hitrosti zobnikov "samodejno" uskladijo med samim prestavljanjem.

Tule je zelo lepo razloženo na enostaven način kako deluje avtomobilski menjalnik in sinhronski mehanizem:

https://www.youtube.com/watch?v=aFvj6RQOLtM
Jule
 
Prispevkov: 674
Pridružen: 18 Jan 2015, 13:00
Kraj: Ajdovščina
Zahvalil se je: 131 krat
Prejel zahvalo: 139 krat
Uporabnika povabil: gumby
Število neizkoriščenih povabil: 16

Re: Projekt Paddle Shifter za avtomobilski H menjalnik

OdgovorNapisal/-a marko » 04 Nov 2015, 21:34

Matej, to je to ja. Vsak motorski menjalnik je nesinhronski in običajno sekvenčni. Omogoča prestavljanje brez sklopke, vendar moraš spustiti gas. Če je menjalnik še podprt s kako napredno elektroniko, lahko še gas do konca držiš in elektronika poskrbi, da se prekine moč motorju ko prestaviš in doda moč nazaj, ko je v prestavi.
Nesinhronski menjalnik lahko tudi enostavno slišiš.. Vsak naredi "kkhhh" ko iz 0 prestaviš v 1 (zraven sledi še to, da se malo "potrese" avto ali motor).

Veliko ljudi sicer napačno misli, da je nesinhronski menjalnik tisti, ki ima ravne zobe. To nima nič veze s tem. Gre samo za način vklopa prestave. Pri enih se vklopi z zobmi (dogbox), pri drugih pa s sinhroni. Sinhronski je sicer veliko bolj zapleten kot nesinhronski, vendar je nesinhrosnki veliko bolj grop in je zato tudi večja pogostost okvare, ker ga lahko voznik s počasnim prestavljanjem hitro uniči, sinhronski pa bolj kot si počasen, lepše se prestavlja :)
Če ti v življenju ne gre in si nesrečen, se spomni na lastnike Renaultov.
marko
 
Prispevkov: 906
Pridružen: 18 Jan 2015, 02:00
Zahvalil se je: 109 krat
Prejel zahvalo: 116 krat
Uporabnika povabil: VolkD
Število neizkoriščenih povabil: 63

Re: Projekt Paddle Shifter za avtomobilski H menjalnik

OdgovorNapisal/-a igo » 04 Nov 2015, 21:47

Kaj so to zaeni cilindri, da omogočajo razdelitev celotnega hoda na 3 oziroma 4 enake enote?
Tisti bližje voznika omogoča 4 stabilne pozicije, oni drugi pa 3.
Teoretično je praksa posledica teorije, praktično je pa ravno obratno. (igo 2001)
LP, Igor
igo
 
Prispevkov: 1151
Pridružen: 11 Apr 2015, 13:38
Kraj: Krško
Zahvalil se je: 145 krat
Prejel zahvalo: 267 krat
Uporabnika povabil: DusanK
Število neizkoriščenih povabil: 25

Re: Projekt Paddle Shifter za avtomobilski H menjalnik

OdgovorNapisal/-a marko » 04 Nov 2015, 21:52

To so posebej narejeni večstopenjski cilindri, ta s 4-imi stopnjami izbira med vilico za R, 1-2, 3-4 ali 5-6.
Industrijski večstopenjski pnevmatski cilindri sicer obstajajo, vendar so neprimerno daljši, vsak naslednji je v dolžino seštevek vseh prejšnih.. tako da rata to kar veliko.

Naslednji korak je, da zmanjšam to gmoto ventilov, vendar je problem ker rabijo precej pretoka, vsi ti miniaturni, ki obstajajo pa so prepočasni.
Če ti v življenju ne gre in si nesrečen, se spomni na lastnike Renaultov.
marko
 
Prispevkov: 906
Pridružen: 18 Jan 2015, 02:00
Zahvalil se je: 109 krat
Prejel zahvalo: 116 krat
Uporabnika povabil: VolkD
Število neizkoriščenih povabil: 63

Re: Projekt Paddle Shifter za avtomobilski H menjalnik

OdgovorNapisal/-a borisz » 04 Nov 2015, 22:06

Mogoče butasto vprašanje, kaj pa kakšni elektro pogoni? Npr CNCji so zelo natanćni in hitri...
It's never too late to have a happy childhood.
Uporabniški avatar
borisz
 
Prispevkov: 2884
Pridružen: 18 Jan 2015, 13:05
Zahvalil se je: 660 krat
Prejel zahvalo: 665 krat
Uporabnika povabil: Marholt
Število neizkoriščenih povabil: 128

Re: Projekt Paddle Shifter za avtomobilski H menjalnik

OdgovorNapisal/-a marko » 04 Nov 2015, 22:29

Ni butasto.. je zelo na mestu. Sem poskušal že vse mogoče kobinacije. Hitro je sicer zelo relativen pojem. Pnevmatika se je na koncu izbrala zaradi enostavnosti, hitrosti, moči in nenazadnje cene. Če rabiš večjo moč samo povečaš pritisk ali pa zamenjaš cilinder in je. Kar sem gledal električnega (servo pogoni, elektro magneti, motor z letvijo) pač ne morejo "nat****" fizike. Ali je majhen, hiter in švoh, ali pa velik, počasen in močan. Bi pa bila kontrola s servo motorjev bistveno v prednosti (ravno zaradi teh pozicij), vendar se žal hitrost in moč pri mojih testih nista niti približala pnevmatiki. Bi pa z veseljem posegel po kakšni alternativi, ki bi bila manjša in ne bi zahtevala sinhronizacije 10-ih ventilov :)

Glede hitrosti in moči.. Premik teh cilindrov pri uporabljenem pritisku je nekaj več kot 2 m/s, s tem, da potisnejo z močjo 600N+ (to je podatek za en cilinder, pri večstopenjskih se dejansko moč v določeno smer poveča). To za manjši cilinder (4 stopenjski), večji (3 stopenjski) ima silo čez 1000N.
Če ti v življenju ne gre in si nesrečen, se spomni na lastnike Renaultov.
marko
 
Prispevkov: 906
Pridružen: 18 Jan 2015, 02:00
Zahvalil se je: 109 krat
Prejel zahvalo: 116 krat
Uporabnika povabil: VolkD
Število neizkoriščenih povabil: 63

Re: Projekt Paddle Shifter za avtomobilski H menjalnik

OdgovorNapisal/-a kobranka » 04 Nov 2015, 23:11

Pri dirkalnikih recimo tipa formula 1 deluje vse na hidravliko. Upravljanje menjalnika, uzmetenja, zaviranja in še kakšne malenkosti.

Verjetno bi tekočina delala težave pri hitrosti premikov moči bi bilo pa še vedno dovol.
kobranka
 
Prispevkov: 1371
Pridružen: 07 Feb 2015, 13:17
Zahvalil se je: 315 krat
Prejel zahvalo: 70 krat
Uporabnika povabil: MadMax
Število neizkoriščenih povabil: 14

Re: Projekt Paddle Shifter za avtomobilski H menjalnik

OdgovorNapisal/-a marko » 04 Nov 2015, 23:15

Res je. Če imaš več sklopov, potem bi taka zadeva prišla prav tudi za to, da bi pa samo za to dajal hidravliko pa ni neke računice. Je dražje, bolj kompleksno, tekočina je vmes (kar je spet svoje kompliciranje), visok pritisk, ko je mrzlo je olje hudič, kar pomeni, da rabiš še gretje tega sistema, nenazadnje lahko tudi zmrzne.. :)

pa ziher bi še kak izgovor našel ;)
Če ti v življenju ne gre in si nesrečen, se spomni na lastnike Renaultov.
marko
 
Prispevkov: 906
Pridružen: 18 Jan 2015, 02:00
Zahvalil se je: 109 krat
Prejel zahvalo: 116 krat
Uporabnika povabil: VolkD
Število neizkoriščenih povabil: 63

Re: Projekt Paddle Shifter za avtomobilski H menjalnik

OdgovorNapisal/-a freshman » 16 Nov 2015, 21:40

marko je napisal/-a:To so posebej narejeni večstopenjski cilindri, ta s 4-imi stopnjami izbira med vilico za R, 1-2, 3-4 ali 5-6.
Industrijski večstopenjski pnevmatski cilindri sicer obstajajo, vendar so neprimerno daljši, vsak naslednji je v dolžino seštevek vseh prejšnih.. tako da rata to kar veliko.

Naslednji korak je, da zmanjšam to gmoto ventilov, vendar je problem ker rabijo precej pretoka, vsi ti miniaturni, ki obstajajo pa so prepočasni.


Z kakšnim tlakom pa delaš ?
Kolikšna bi morala biti hitrost ventilov in kakšen (pnevmatski) tip ventila uporabljaš ? Mislim da tukaj precej veliko vlogo igra pretok!
Ob menjavi ventilov pa ti bo tudi akumulator hvaležen, ker so sedanje tuljave kar požrešne. Veliko industrijskih zadev odpade ker so na 24VDC.

Drugače pa vse čestitke.
freshman
 
Prispevkov: 9
Pridružen: 23 Avg 2015, 13:44
Zahvalil se je: 1 krat
Prejel zahvalo: 3 krat
Uporabnika povabil: s54mtb
Število neizkoriščenih povabil: 0

Re: Projekt Paddle Shifter za avtomobilski H menjalnik

OdgovorNapisal/-a marko » 16 Nov 2015, 22:17

Zivjo. Delam na 7 barih, ventili so 3/2, s pretokom 700l/min. Iscem neko alternativo, da bi bilo manjse pa ne najdem. Kar se tice el. porabe pa je v avtomobilu vse prej kot tezava. Moci je cez glavo dovolj.
Če ti v življenju ne gre in si nesrečen, se spomni na lastnike Renaultov.
marko
 
Prispevkov: 906
Pridružen: 18 Jan 2015, 02:00
Zahvalil se je: 109 krat
Prejel zahvalo: 116 krat
Uporabnika povabil: VolkD
Število neizkoriščenih povabil: 63

Re: Projekt Paddle Shifter za avtomobilski H menjalnik

OdgovorNapisal/-a freshman » 17 Nov 2015, 13:02

Napisal si pretok 700l/min. . Pa si to prišel z meritvami do tega zaključka ali so bili ventili pač na zalogi. Me prav zanima kateri so ti ventili če ni skrivnost.
Če uporabljaš cevi fi.6 in ob tvoji dolžini cevi mislim da ni taka nuja po takem pretoku sploh če bi uporabil hitrovklopne ventile. Morda se motim ?

Ja problem dejansko ni rešljiv, ker z večjim pretokom rastejo tudi zunanji geberiti ventila.
Recimo MH4 ventili (svetlo modre firme ki je že v avtu 8-) ) porabijo za 10 kosov 258 mm prostora če so na original skupnem railu kjer je raster najbolj optimalen.
freshman
 
Prispevkov: 9
Pridružen: 23 Avg 2015, 13:44
Zahvalil se je: 1 krat
Prejel zahvalo: 3 krat
Uporabnika povabil: s54mtb
Število neizkoriščenih povabil: 0

Re: Projekt Paddle Shifter za avtomobilski H menjalnik

OdgovorNapisal/-a marko » 17 Nov 2015, 13:16

Živjo!

Sem se zmotil pri pretoku. 550 l/min so ventili (Ventili so ymv3218, hypex, ne festo :)). Ni pa to minimum. S približno simulacijo (priptjem dušilke) sem nekje izmeril, da bi bilo ok nekje do 200 l/min. Najprej sem imel take, ki so že integrirani na skupnem vodu s pretokom 25l/min in je bilo obupno počasno.

Sem preveril MH4.. Izgledajo super, vendar imam občutek, da niso ravno poceni ;) Sej veš... 10 kosov :)
Če ti v življenju ne gre in si nesrečen, se spomni na lastnike Renaultov.
marko
 
Prispevkov: 906
Pridružen: 18 Jan 2015, 02:00
Zahvalil se je: 109 krat
Prejel zahvalo: 116 krat
Uporabnika povabil: VolkD
Število neizkoriščenih povabil: 63

Re: Projekt Paddle Shifter za avtomobilski H menjalnik

OdgovorNapisal/-a matjazkariz » 17 Nov 2015, 14:02

Bi pa z veseljem posegel po kakšni alternativi, ki bi bila manjša in ne bi zahtevala sinhronizacije 10-ih ventilov

Verjetno si to že preizkusil, ampak a se funkcij 10 ventilov ne da združevat? Naprimer namesto dveh ventilov 32xx uporabiš enega 52xx ali 53xx. Na ta način je manj ventilov in tako manjša teža in prostor.
matjazkariz
 
Prispevkov: 299
Pridružen: 21 Feb 2015, 11:24
Zahvalil se je: 24 krat
Prejel zahvalo: 46 krat
Uporabnika povabil: VolkD
Število neizkoriščenih povabil: 4

Re: Projekt Paddle Shifter za avtomobilski H menjalnik

OdgovorNapisal/-a freshman » 17 Nov 2015, 19:52

Ja res je te razumem. Cena je cena.
Omenjeni ventil bi prišel 55 do 60€ za kos.
Če zadeva deluje optimalno s pretokom 200 l/min. se odprejo nove možnosti v obliki in velikosti ventilov žal pa ne tudi v ceni. Cene se gibljejo okrog 60€ po ventilu če gledava Festo ali SMC ki sta si nekje ob boku glede kvalitete.
Pred kratkim sem uporabil SMCjeve ventile SY3000 in je bila cena za 12 ventilski blok z 3/2 ventili in kabelskim D-sub multipolom okrog 650€. Različic slednjega je veliko od priključkov spodaj pod ventili, zadaj ali celo na smem ventilu na prvi strani. Seveda jih dobiš tudi z 12VDC tuljavami. Če bi te raziskovalna žilica gnala dlje pa se lahko igraš še z različnimi načini komuniciranja kot so ProfiNet, ProfiBus, ASI, Eternet............... Tukaj pa cena naraste na 1000€ za 10 ventilov sta pa za komunikacijo potrebna samo dva kabla (kot CAN vodilo v avtu).
Če malo preštudiraš ventile, zbiralke zraka in same cilindre lahko hitro vidiš z kakšno litražo bi zadeva delovala zadovoljivo. Vsekakor ne z 25l/min kar si ugotovil že sam. Potem pa so še drugi ukrepi kot so recimo hitroizpustni ventili na samem cilindru itd....
Upam da mi ne zameriš ker tukaj pametujem vendar se z temi zadevami ukvarjam je pa tudi res, da take specifike shiftanja še nisem srečal. Sem pa prejšnji teden hitro odpravil problem, ko je bilo rečeno. da je gib cilindra prepočasen kljub direktnemu priklopu na ventil prav z uporabo hitroizpustnega ventila z katerim sem dobil zadostno hitrost saj se cilindru ni potrebno odzračevati preko cevi in ventila. Zadeva pač malo bolj "sikne" vendar ostalega ropota ne preglasi.
Veliko sreče pri delu še naprej ti želim.
freshman
 
Prispevkov: 9
Pridružen: 23 Avg 2015, 13:44
Zahvalil se je: 1 krat
Prejel zahvalo: 3 krat
Uporabnika povabil: s54mtb
Število neizkoriščenih povabil: 0

Re: Projekt Paddle Shifter za avtomobilski H menjalnik

OdgovorNapisal/-a marko » 17 Nov 2015, 21:02

Zivjo. Dalec od tega, da bi kaj zameril. Zelo sem vesel, ker je moje znanje pnevmatike zelo osnovno. Tako se z novimi poznanstvi in idejami hitro lahko razsiri opcije:) Moj cilj je doseci, da bi bil vse en kos, torej z integriranim ventilom na samem cilindru.

Mi je pa matjaz s prejsnim postom, dal misliti, da bi dejansko lahko poskusal skombinirati z drugimi ventili..
Če ti v življenju ne gre in si nesrečen, se spomni na lastnike Renaultov.
marko
 
Prispevkov: 906
Pridružen: 18 Jan 2015, 02:00
Zahvalil se je: 109 krat
Prejel zahvalo: 116 krat
Uporabnika povabil: VolkD
Število neizkoriščenih povabil: 63

Re: Projekt Paddle Shifter za avtomobilski H menjalnik

OdgovorNapisal/-a freshman » 18 Nov 2015, 08:54

Integracija ventila na cilindru izgleda takole. Obstajajo tudi bolj kompleksne rešitve brez vmestnih cevi.
Slika
Ti v svojem primeru ne boš mogel uporabiti tako gradnjo ker na cilindru ni prostora za toliko ventilov.
Da bi ti kako pomagal pri optimizaciji bi rad videl shemo sedanjega priklopa če je mogoče.
Za začetek optimizacije je res to kar ti je napisal matjazkariz .
Namesto 10x 3/2 mirovni položaj zaprt lahko uporabiš 5x 2x3/2 mirovni položaj zaprt.
Uporabi ventilski blok in ga postavi na sredino pod armaturo.Do ventilov imaš potem približno pol metra cevi kar ni slabo.
Slika
Tukaj je še izgled uporabe hitroizpustnega ventila za lažjo predstavo.
freshman
 
Prispevkov: 9
Pridružen: 23 Avg 2015, 13:44
Zahvalil se je: 1 krat
Prejel zahvalo: 3 krat
Uporabnika povabil: s54mtb
Število neizkoriščenih povabil: 0

Re: Projekt Paddle Shifter za avtomobilski H menjalnik

OdgovorNapisal/-a marko » 19 Nov 2015, 01:43

Hm... ko govoriš o shemi. Misliš pnevmatsko shemo ali kaj drugega?

Kar se tiče priključkov, je takole za 3 stopenjski cilinder:
Koda: Izberi vse
//         <V2
// V1>            <V4      |-------------
//         >V3


Pri 4 stopenjskem pa takole:
Koda: Izberi vse
//      <V2      <V4
// V1>                  <V6  |-------------
//      >V3      >V5


Znak >< pomeni v katero smer premika bat. Teh 10 lukenj potem programsko krmilim, da dobim vse te kombinacije.
Če ti v življenju ne gre in si nesrečen, se spomni na lastnike Renaultov.
marko
 
Prispevkov: 906
Pridružen: 18 Jan 2015, 02:00
Zahvalil se je: 109 krat
Prejel zahvalo: 116 krat
Uporabnika povabil: VolkD
Število neizkoriščenih povabil: 63

Re: Projekt Paddle Shifter za avtomobilski H menjalnik

OdgovorNapisal/-a freshman » 20 Nov 2015, 13:29

Ja mislil sem pnevmatsko shemo. Nekaj v tem smislu.
Slika
To so posebni cilindri si napisal.
Kako delujejo ? Kakšni ventili so NC ali NO ?
freshman
 
Prispevkov: 9
Pridružen: 23 Avg 2015, 13:44
Zahvalil se je: 1 krat
Prejel zahvalo: 3 krat
Uporabnika povabil: s54mtb
Število neizkoriščenih povabil: 0

Re: Projekt Paddle Shifter za avtomobilski H menjalnik

OdgovorNapisal/-a marko » 20 Nov 2015, 14:04

Živjo.

Žal nimam nič temu podobnega. Cilindri so bili posebej narejeni, da so manjši. V principu je tako kot je pri večstopenjskih cilindrih. Ventili so vsi 3/2, NC.

Kontroliram torej 10 ventilov. Če pogledaš zgornjo "shemo", ki sem jo poslal, poteka pribl tako (primer za 3 st. cilinder):
- Vn pomeni VentilN. To so luknje za zrak.
- Ima tri komore (= tri bate).
- Prva komora je dostopna z priključkom V1, druga z V2 in V3, ter tretja V4.
- Znak <> pomeni v katero smer gre bat, če bi pihnil vanj.
- Če želim stopnjo 1 (torej cilinder zaprt), vklopim V4 in V2.
- Če želim sredino, vklopim V1 in V4, itd..

Pri 4 stopenjskem se malo zakomplicira vse skupaj, ampak v principu deluje enako.

Sedaj vidim, da bi postavitev lahko pocenil in zmanjšal z montažo 5x 5/3 ventilov, z konfiguracijo, ki dejansko da 2x 2/2. Vse ostalo pa bi ostalo isto.
Če bi še malo bolj zakompliciral, bi lahko nekaj (sedaj) programske logike že rešil z ventili, vendar potem izgubim nekaj fleksibilnosti in kontrole.. kar pa mi ni OK :)
Če ti v življenju ne gre in si nesrečen, se spomni na lastnike Renaultov.
marko
 
Prispevkov: 906
Pridružen: 18 Jan 2015, 02:00
Zahvalil se je: 109 krat
Prejel zahvalo: 116 krat
Uporabnika povabil: VolkD
Število neizkoriščenih povabil: 63

Re: Projekt Paddle Shifter za avtomobilski H menjalnik

OdgovorNapisal/-a marko » 02 Feb 2016, 09:53

Malo updejta:

Sedaj sem malo predizajniral postavitev ventilov, zadnja varianta bi izgledala takole. Ventile sem vsaj 10x premetal na vse možne konce :)

Brez ohišja:
Slika

Še z ohišjem:
Slika
Če ti v življenju ne gre in si nesrečen, se spomni na lastnike Renaultov.
marko
 
Prispevkov: 906
Pridružen: 18 Jan 2015, 02:00
Zahvalil se je: 109 krat
Prejel zahvalo: 116 krat
Uporabnika povabil: VolkD
Število neizkoriščenih povabil: 63

Re: Projekt Paddle Shifter za avtomobilski H menjalnik

OdgovorNapisal/-a S53MB » 03 Feb 2016, 23:33

Tole predvidevam da deluje samo na menjalnikih, ki imajo povezavo med prestavno ročico in menjalnikom s jeklenimi pletenicami v bodvenu oz. "na zajle" in ne "na štange" ?
Polmer je za nepopolne krožnice in teoretike
S53MB
 
Prispevkov: 52
Pridružen: 29 Jan 2016, 15:27
Zahvalil se je: 36 krat
Prejel zahvalo: 5 krat
Uporabnika povabil: MadMax
Število neizkoriščenih povabil: 0

Re: Projekt Paddle Shifter za avtomobilski H menjalnik

OdgovorNapisal/-a marko » 04 Feb 2016, 10:05

Ja, ampak interno je večino menjalnikov podobnih = imajo enake gibe, zato se vsako "štango" običajno da predelati tudi na zajle oz. 2 vzvoda, namesto enega.
Če ti v življenju ne gre in si nesrečen, se spomni na lastnike Renaultov.
marko
 
Prispevkov: 906
Pridružen: 18 Jan 2015, 02:00
Zahvalil se je: 109 krat
Prejel zahvalo: 116 krat
Uporabnika povabil: VolkD
Število neizkoriščenih povabil: 63

Re: Projekt Paddle Shifter za avtomobilski H menjalnik

OdgovorNapisal/-a marko » 09 Jun 2016, 13:12

Stress test (25.000 prestavljanj) filmček tretje generacije :)

https://www.youtube.com/watch?v=eVvniByHvlo
Če ti v življenju ne gre in si nesrečen, se spomni na lastnike Renaultov.
marko
 
Prispevkov: 906
Pridružen: 18 Jan 2015, 02:00
Zahvalil se je: 109 krat
Prejel zahvalo: 116 krat
Uporabnika povabil: VolkD
Število neizkoriščenih povabil: 63

Re: Projekt Paddle Shifter za avtomobilski H menjalnik

OdgovorNapisal/-a matjazkariz » 09 Jun 2016, 16:39

Lahko da si to že kje opisal, ampak ali lahko na kratko opišeš elektroniko v tem projektu in na kakšne senzorje vse se priključiš, da dobiš vse potrebne informacije za prestavljanje?
Tam na aplikaciji vidim, da gre nekaj tudi preko CAN busa...
matjazkariz
 
Prispevkov: 299
Pridružen: 21 Feb 2015, 11:24
Zahvalil se je: 24 krat
Prejel zahvalo: 46 krat
Uporabnika povabil: VolkD
Število neizkoriščenih povabil: 4

Re: Projekt Paddle Shifter za avtomobilski H menjalnik

OdgovorNapisal/-a robi » 09 Jun 2016, 18:57

Vska čast, kako si vse izpeljal!
Malo napiši kaj o avtu, ki je na posnetku.
robi
 
Prispevkov: 209
Pridružen: 14 Maj 2016, 15:31
Zahvalil se je: 33 krat
Prejel zahvalo: 69 krat
Uporabnika povabil: radix
Število neizkoriščenih povabil: 6

Re: Projekt Paddle Shifter za avtomobilski H menjalnik

OdgovorNapisal/-a marko » 09 Jun 2016, 22:10

matjazkariz je napisal/-a:Lahko da si to že kje opisal, ampak ali lahko na kratko opišeš elektroniko v tem projektu in na kakšne senzorje vse se priključiš, da dobiš vse potrebne informacije za prestavljanje?
Tam na aplikaciji vidim, da gre nekaj tudi preko CAN busa...


Za delovanje sistema potrebujem pritisk v zračni komori, obrate avtomobila, % stopalke za plin in pozcijo obeh aktuatorjev (linearni senzor na vrhu cilindra).
CAN BUS se uporablja za branje parametrov avtomobila in pošiljanje podatkov (prestava, pritisk, ..) na dashboard.
Sistem je precej univerzalen, zato je treba podpret vsemogoče avtomobile in elektronike.

Kar se tiče samega vezja se cel cajt ukvarjam večinoma z napajanjem (in 1000 in eno varianto), sicer poganja vse skupaj xmega192. Ostalo je bolj kot ne periferija za komunikacijo, driverji, usb itd..
Če ti v življenju ne gre in si nesrečen, se spomni na lastnike Renaultov.
marko
 
Prispevkov: 906
Pridružen: 18 Jan 2015, 02:00
Zahvalil se je: 109 krat
Prejel zahvalo: 116 krat
Uporabnika povabil: VolkD
Število neizkoriščenih povabil: 63

Re: Projekt Paddle Shifter za avtomobilski H menjalnik

OdgovorNapisal/-a marko » 09 Jun 2016, 22:12

robi je napisal/-a:Vska čast, kako si vse izpeljal!
Malo napiši kaj o avtu, ki je na posnetku.


Hvala :)
Avto je vw golf druge generacije, skupina E1, moj osebni projekt za dirkanje :)
A te kaj bolj konkretnega zanima?
Če ti v življenju ne gre in si nesrečen, se spomni na lastnike Renaultov.
marko
 
Prispevkov: 906
Pridružen: 18 Jan 2015, 02:00
Zahvalil se je: 109 krat
Prejel zahvalo: 116 krat
Uporabnika povabil: VolkD
Število neizkoriščenih povabil: 63

Re: Projekt Paddle Shifter za avtomobilski H menjalnik

OdgovorNapisal/-a robi » 10 Jun 2016, 08:05

Kaj je narejeno na motorju in ali si to tudi sam delal?
robi
 
Prispevkov: 209
Pridružen: 14 Maj 2016, 15:31
Zahvalil se je: 33 krat
Prejel zahvalo: 69 krat
Uporabnika povabil: radix
Število neizkoriščenih povabil: 6

Re: Projekt Paddle Shifter za avtomobilski H menjalnik

OdgovorNapisal/-a marko » 10 Jun 2016, 09:37

Osnova je VW 2.0 16V ABF.
- povečani so ventili in kanali
- schrick 288 stopinjske odmične, hod ventila 12.6 mm
- wossner bati z 12.4 kompresijo
- itb (trobente) z dvojnimi injektorji - pri motorju in izven trobent za visoke obrate
- zlajšana glavna gred, serijske ojnice
- motor ima nekaj čez 200 konjev pri 7400 obratih in 230nm navora (odmične niso najbolj primerne, ker je preveč navora prenizko. Avto je bil v osnovi delan za rally in se je kasneje predelal na GHD. Realnih je nekje 230 konjev za tako investicijo kot je tu. Top motorji (v moji konkurenci) imajo okoli 265 konjev)
- menjalnik je 6 stopenjski dogbox, končna hitrost nekaj čez 160 km/h pri 7400.
- teža avta je 830 kg
- bremze so spredaj 4 batne AP racing, zadaj serijske
- podvozje je two-way sachs, nastavljiva kompresija in rebound

Motorja (internih komponent) nisem delal sam, ostalo pa ja (trobente, vse ostalo kar je okoli)

Slikce so na http://www.facebook.com/mmemotorsport
Če ti v življenju ne gre in si nesrečen, se spomni na lastnike Renaultov.
marko
 
Prispevkov: 906
Pridružen: 18 Jan 2015, 02:00
Zahvalil se je: 109 krat
Prejel zahvalo: 116 krat
Uporabnika povabil: VolkD
Število neizkoriščenih povabil: 63

Re: Projekt Paddle Shifter za avtomobilski H menjalnik

OdgovorNapisal/-a robi » 10 Jun 2016, 12:46

Saj vem, da morda smetim- če je preveč mimo, me prosim opozorite.

100km/l res ni ravno veliko, posebej ne pri vsem naštetem. Yugeci z 2 ventiloma imajo skoraj toliko, pa imajo omejen premer vplinjača in izpušni kolektor original, celo predpisano mero kanalov v glavi, mislim , da 28mm (tako je bilo včasih).
Fiatove specijalke so že davno nazaj imele pri 1,3l okrog 180km.
Mislim, da imaš še ogromno rezerve, ne samo 30km.

Kak imaš izpušni kolektor?
robi
 
Prispevkov: 209
Pridružen: 14 Maj 2016, 15:31
Zahvalil se je: 33 krat
Prejel zahvalo: 69 krat
Uporabnika povabil: radix
Število neizkoriščenih povabil: 6

Re: Projekt Paddle Shifter za avtomobilski H menjalnik

OdgovorNapisal/-a marko » 10 Jun 2016, 12:56

Vem, da je rezerva, ampak niso vse konji. Avto je zelo hiter, več rezerve je v vozniku, kot pa v motorju ;)
Izpuh je 4-2-1, izračunan za ta motor. Najbrž bi kakega več dobil z 4-1, ampak kot pravim.. en trening pred dirko več in nove gume, je kot 50 dodatnih konjev.

Je pa tako, da nekaj so "forumski" konji, nekaj pa realni. Ne leti to nate, ampak ko prebiram te specifikacije teh avtov po forumih in med ljudmi, so res nore.
Jaz že nekaj let sodelujem s tujimi predelovalci motorjev. 250 konjev na takem avtu stane od 15.000 eur, ki pa jih nimam, niti mi na misel ne pride, da bi dal toliko..
Če ti v življenju ne gre in si nesrečen, se spomni na lastnike Renaultov.
marko
 
Prispevkov: 906
Pridružen: 18 Jan 2015, 02:00
Zahvalil se je: 109 krat
Prejel zahvalo: 116 krat
Uporabnika povabil: VolkD
Število neizkoriščenih povabil: 63

Re: Projekt Paddle Shifter za avtomobilski H menjalnik

OdgovorNapisal/-a robi » 10 Jun 2016, 13:21

Res le redko kdo da v javnost realne konje.
Najbolje je izmerit in potem to objavljat.
Ni jih pa enostavno pridelat na NA motorju, to pa vem.
Sem imel v yugu 1,5l motor, vse narejeno, le odmična original, pa je bilo 109. "Na srečo" sem imel še 45km NOSa :D

Držim pesti zate, ker so redki dirkači, ki še sami toliko storijo za svoj avto.
Želim ti še veliko srečno prevoženih klilometrov :)
robi
 
Prispevkov: 209
Pridružen: 14 Maj 2016, 15:31
Zahvalil se je: 33 krat
Prejel zahvalo: 69 krat
Uporabnika povabil: radix
Število neizkoriščenih povabil: 6

Re: Projekt Paddle Shifter za avtomobilski H menjalnik

OdgovorNapisal/-a krko » 10 Jun 2016, 17:24

Kolikor sem se pogovarjal z enim tekmovalcen na GHD, je rekel, da ni problem pridelat konjem v motorju, temveč jih prenesti na podlago.
krko
 
Prispevkov: 974
Pridružen: 18 Jan 2015, 12:56
Kraj: Cerknica/Postojna
Zahvalil se je: 69 krat
Prejel zahvalo: 83 krat
Uporabnika povabil: gumby
Število neizkoriščenih povabil: 9

Re: Projekt Paddle Shifter za avtomobilski H menjalnik

OdgovorNapisal/-a MarkoM » 10 Jun 2016, 20:09

Koliko pa menjalnik zdrži tega "norega" menjavanja? Pa je menjalnik zmožen tako hitro zamenjati, kot je videti v videu (oz. je bil zadaj menjalnik ali samo aktuator)? Drugače pa pohvale za ta izdelek.
MarkoM
 
Prispevkov: 755
Pridružen: 29 Jan 2015, 13:11
Kraj: Pohorje (Maribor)
Zahvalil se je: 74 krat
Prejel zahvalo: 140 krat
Uporabnika povabil: s56rga
Število neizkoriščenih povabil: 11

Re: Projekt Paddle Shifter za avtomobilski H menjalnik

OdgovorNapisal/-a krko » 10 Jun 2016, 22:59

Koliko casa pa traja da zamenja brzino?
krko
 
Prispevkov: 974
Pridružen: 18 Jan 2015, 12:56
Kraj: Cerknica/Postojna
Zahvalil se je: 69 krat
Prejel zahvalo: 83 krat
Uporabnika povabil: gumby
Število neizkoriščenih povabil: 9

Re: Projekt Paddle Shifter za avtomobilski H menjalnik

OdgovorNapisal/-a marko » 11 Jun 2016, 08:45

Običajni menjalnik tega ni sposoben tako prestavljati. Nesinhronski (kot so v dirkalnikih) pa so, povprečje je na "stress test" videu okoli 100ms za eno prestavo. Povprečen nesinhronski menjalnik prestavlja v cca 70 ms. Če si ogledaš video na vrhu te teme, kjer je prototip je v njem 80 ms povprečno prestavljanje.
Če ti v življenju ne gre in si nesrečen, se spomni na lastnike Renaultov.
marko
 
Prispevkov: 906
Pridružen: 18 Jan 2015, 02:00
Zahvalil se je: 109 krat
Prejel zahvalo: 116 krat
Uporabnika povabil: VolkD
Število neizkoriščenih povabil: 63

Re: Projekt Paddle Shifter za avtomobilski H menjalnik

OdgovorNapisal/-a krko » 11 Jun 2016, 13:48

Aha, no ta, s katerim sem se pogovarjal pa je rekel, da bo prestavo menjalo v 50 ms.
krko
 
Prispevkov: 974
Pridružen: 18 Jan 2015, 12:56
Kraj: Cerknica/Postojna
Zahvalil se je: 69 krat
Prejel zahvalo: 83 krat
Uporabnika povabil: gumby
Število neizkoriščenih povabil: 9

Re: Projekt Paddle Shifter za avtomobilski H menjalnik

OdgovorNapisal/-a marko » 11 Jun 2016, 14:03

No, sej to so samo okvirne številke. Seveda so počasnejši in hitrejši menjalniki. F1 prestavi v 0 ms. Ne 0.0001 ms, ampak 0.0000 ms :)
50 ms za obremenjen menjalnik je že kar dober rezultat. Kdo pa je ta srečnež, če ni skrivnost?
Če ti v življenju ne gre in si nesrečen, se spomni na lastnike Renaultov.
marko
 
Prispevkov: 906
Pridružen: 18 Jan 2015, 02:00
Zahvalil se je: 109 krat
Prejel zahvalo: 116 krat
Uporabnika povabil: VolkD
Število neizkoriščenih povabil: 63

Naslednja

Vrni se na Elektronika v vozilih

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost