V tej temi bom predstavil delovanje precej stare (1968) električne lokomotive, znane tudi pod vzdevkom "Moped", saj je bila narejena za potniške vlake, zato je majhna ter ima majhno moč. Cel avgust sem opravljal počitniško delo v delavnicah, kjer sem med drugim delal tudi na teh lokomotivah, zato jih zelo dobro poznam. Te lokomotive so reostatske, upravlja se jih torej z izločanjem uporov, ki motorjem omejujejo tok, ter z menjavo vezav motorjev, to sta serijska (vsi 4 motorji so vezani v seriji), ter paralelna, kjer sta vzporedno vezana 2 skupini serijsko vezanih motorjev. Lokomotiva deluje na 3kV, ima 4 motorje, njena največja hitrost pa je 120 km/h.
"Moped" tik pred odhodom v Reko:
Njegov motor:
Kabina:
Kontroler za upravljanje lokomotive-Zgornja ročica služi el. zaviranju (postopoma priklaplja upore na motor, kar motor obremeni), spodnja služi vožnji, torej premoščanju uporov in menjavi vezave 4 motorjev iz serijske v paralelno. Ročica na desni služi slabljenju polja, kar pomeni da kratko spoji navitja motorja ter s tem zmanjša število navitij, kar lokomotivi pri že veliki hitrosti da še dodaten "zagon".
Blokirna naprava-Vanjo damo ključ ki ga dobimo, ko zapremo dovod zraka do odjemnikov toka ter s tem onemogočimo njihovo dvigovanje, da pa lahko to storimo, moramo zapreti dovod zraka z ročko, ki je z verižico pritrjena na ključ od samega komandnega pulta, tako da že to onemogoči, da bi lahko kakorkoli prižgali lokomotivo. Ko vstavimo ključ v blokirno napravo na sliki obrnemo še ročico ter s tem odjemnike toka popolnoma ozemljimo, šele nato se sprostijo ključi za dostop do VN opreme, tako da ni niti najmanjše možnosti, da bi med popravilom lokomotiva prišla pod napetost.
Strojnica lokomotive:
Upori za speljevanje ter zaviranje:
Elektromagnetni kontaktorji za premoščanje uporov
Se nadaljuje...