Nabava E kolesa

Avtomobili, motorji, pa še kaj drugega, ki se giblje, bi bilo povsem nebogljeno brez vsaj elektronike. Tu torej spadajo ideje, popravila in predstavitve s tega področja

Nabava E kolesa

OdgovorNapisal/-a damo » 20 Jul 2021, 13:08

Malce se spogledujem z idejo da bi nabavil 2 električna kolesa. 2jurja po komadu se mi glih ne daje, sem pa za jurja našel tole:

https://www.youtube.com/watch?v=1N8-JpTKyQM&t=30s

oz. https://www.ebay.de/itm/265236603177?ha ... SwreZg9pHK

Kaj menite? Z ženo nisma zahtevna kolesarja, vozila bi po cestah, malo v hrib, malo po ravnem.

Kaj v praksi pomeni razlika ali je motor v pedalih ali na zadnjem kolesu?
Dobrga štromarja samo slab šnops strese.
damo
 
Prispevkov: 1026
Pridružen: 18 Jan 2015, 07:18
Kraj: okolica KK
Zahvalil se je: 68 krat
Prejel zahvalo: 206 krat
Uporabnika povabil: s54mtb
Število neizkoriščenih povabil: 44

Re: Nabava E kolesa

OdgovorNapisal/-a Carko » 20 Jul 2021, 14:11

Razlika med "srednjim" (mid-drive) in zadnjim motorjem je tako velika, da se težko opiše.

Sem že precej let nazaj sestavil takšnega s 750 W motorjem na zadnjem kolesu. Z njim sem bil super zadovoljen - sploh ker sem ga z rahlim pedaliranjem po ravnem zlahka spravil na 40 km/h - mi pa ni, kako bi rekel, odprl kakšnih novih možnosti. V hrib se motor matra in pregreva, 360 Wh baterija mi je zadostovala recimo za 25 bolj dinamičnih kilometrov ali 40 "ravnih". Ko se baterija prazni, se to precej občuti na moči. Asistenca glede na hitrost vrtenja pedal je bolj tako-tako...

Za večinoma po ravnem je še vedno super.

Ampak!

Mid-drive motor je pa čisto drug svet.

Glede na to, da sem svojega prvega sestavil za cca. 500 eur, so se mi cene novih zdele res brutalne. Ampak po precej raziskovanja sem zaključil, da ni druge, kot da odpreš denarnico, če hočeš nekaj dobrega.

Z bratom sva vzela eMTB z Bosch Performance CX Gen4 motorjem - po mnenju mnogih najboljše, kar je trenutno na trgu.

Zadeva je fantastična. Res. Občutek je čisto naraven, saj ima senzor navora, tako da točno ve, kako močno pritiskaš, in ti dodaja pomoč glede na to. Počutiš se, kot da si bionic man (ali woman). Sploh glede na to, da imaš prestave, je navor brutalen - 85 Nm. Ni ga klanca, ki ga ne bi zvozil z lahkoto lastovke. Mislim, da bi splezal še po steni navpično navzgor.

Najbolje pa je, da je vse to čisto transparentno. Imaš 4 nivoje asistence, asistenca je pa vedno glede na odstotek tvojega pritiskanja na pedala. Tako moraš še vedno pedalirati, se pa sam odločiš, koliko.

Torej, lahko se še vedno "nakolesariš", če želiš, s tem da prideš tja, kamor sicer ne bi niti v sanjah.

Za raziskovanje novih poti je to izjemno. Vidiš cesto, strm klanec, pa rečeš, "nč, gremo pogledat, kam se tukaj pride". Nobenega strahu pred tem, da bi se "zaklal" s tem, ko rineš v napačen klanec. Meni se je odprlo na stotine, če ne tisoče kilometrov novih poti, ki so pred tem zame bile nedosegljive.

Glede cene. Moj je bil slabih 2600 eur, pa je skepsa hitro izginila in mi sedaj ni žal niti centa. Ena dobra lastnost električnih koles je, da občutek veselja, ko se počutiš kot superman, ne izgine niti z leti. Tudi po več letih je še vedno "woooooo", ko te potegne.

Če si ne bi mogel privoščiti nekaj z Boschevim motorjem, bi najverjetneje vzel nekaj od češke firme CRUSSIS. V cenejših modelih imajo Bafang motorje, ki so kul. Specifikacije so dobre, v praksi sicer nimajo za burek proti Boschu, so pa še vedno svetlobna leta pred klasični motorji na sprednjem/zadnjem kolesu.

Aja, še baterija. Mam občutek, da so me ogoljufali in mi podtaknili majhen fuzijski reaktor. :D Kar noče se spraznit. Npr. po 10 kilometrih in eni uri strmega klanca - v takem bi se prejšnje kolo z zadnjim motorjem spraznilo v nekaj minutah - sem imel še vse črtice na bateriji. :_dunno S 500 Wh baterijo lahko z Boschem lahko gladko dosežeš 100 km (mešano ravno-hribi), če je večinoma ravno pa še krepko več.
Carko
 
Prispevkov: 3183
Pridružen: 10 Jan 2015, 00:46
Zahvalil se je: 208 krat
Prejel zahvalo: 1061 krat
Uporabnika povabil: Vrtni palček
Število neizkoriščenih povabil: 238

Re: Nabava E kolesa

OdgovorNapisal/-a luccabrassi » 20 Jul 2021, 19:09

tudi jaz bosch https://www.bosch-ebike.com/en/products/drive-unit https://www.ebay.de/sch/i.html?_from=R4 ... acat=57262

lansko leto sem navadno kolo kupil tule dober servis , brezplačna dostava

https://www.mhw-bike.com/e-bikes/mounta ... -hardtail/

https://www.bike-discount.de/en/shop/e- ... /o-rabattr

https://www.bike24.de/e-bikes.html?menu ... =price_asc

mislim da za nizko ceno lahko kupiš le rabljeno dobro kolo z verjetnostjo slabih baterij

ps e- kolesa imajo močnejše diske ( ponavadi 4 batki ) , gonila so močnejša zaradi večjih sil , verige. Nekaj na pol je le 2x kupljeno potem :mrgreen:
Moments Before Detonation .............TT
Uporabniški avatar
luccabrassi
 
Prispevkov: 1619
Pridružen: 02 Jan 2016, 20:52
Kraj: KOČEVJE
Zahvalil se je: 296 krat
Prejel zahvalo: 349 krat
Uporabnika povabil: VolkD
Število neizkoriščenih povabil: 175

Re: Nabava E kolesa

OdgovorNapisal/-a reber » 20 Jul 2021, 23:09

Montiram TongSheng TSDZ2 motorje in lahko z zadovoljstvom trdim, da so za povprečnega kolesarja najbolj primerni, boljše kot Bafang in vsekakor boljše kot BOSCH.

Kategorično odsvetujem BOSCH sisteme, razen, če imate preveč denarja... ko bo čas za redni servis oziroma ko bo prišlo do okvare, ko bo treba menjat baterije, pripravite na široko odprto denarnico. Na podlagi dolgoletnih bogatih izkušenj, sem dal BOSCH na črno listo. Ne bom trdil, da so slabi, performance je zelo v redu, ampak glede na videne primere, je stroškovno za moje pojme nesprejemljiv, boljši vsak "kitajc" kot to.

Za samograditelje absolutno kitajc, odprt sistem,paše skoraj vse skupaj, dobra podpora, odprti meniji, dostop do servisnih nastavitev, ...

Za kolesarje, ki vedo kaj hočemo, kaj želimo in ki znamo uporabljat, bo denarnica kar malo trpela, za moj okus YAMAHA, nedvomno... ponavljam... za moj okus in pod nobenim pogojem niti slučajno nič od SR-Suntour opreme !!!

Kot verjetno veste, sem aktiven kolesar, najraje imam seveda "free solo" vožnje, s seboj vzamem edino ženo, ker je ubogljiva in sledi mojim načrtovanim turam, ki so v tem primeru žal nekoliko skrajšane na do 100-130km kar pač zmore njena baterija, ki čez 2 meseca dobi nadgradnjo ko poteče garancija...

Večina koles mojih strank osebno sprobam. Ugotavljam, da ljudje pogosto želijo predelat v e-kolesa dobesedno "drvarnice" od koles... ampak ni problema, če imajo obstoječe kolo radi in so zadovoljni, zakaj pa ne, ko je predelano v elektro, je zadeva ugodna.

Zagotovo je najboljša izbira sredinski motor in obvezno s senzorjem navora (torque sensor). Motorji v kolesih so za po ravnini, za dirkanje, seveda sem ne spadajo 250W motorji, šele od 500W naprej...

Za povprečnega ali podpovprečnega kolesarja rekreativca, ni tako zelo pomembna oprema in podrobnosti... pa vseeno:

Dobro kolo ne naredi E-oprema, to je premalo! Kolo mora biti prilagojeno osebi in sestavljeno po meri. Za ospešno prilagoditev kolesa so potrebne ure pogovora in zelo zaželjeno nekaj skupnih voženj... Podrobnosti, drobnarije, fine nastavitve, to je tisto kar naredi kolo na nek način simbiotično (če se lahko tako izrazim). Vsaka najmanjša podrobnost lahko pomeni zmanjšanje napora, poveča izkoristek in užitek, tudi varnost.

Posploševanje, da so potrebne 4-batne zavore je neutemeljeno, ker... take zavore na 160mm disku in 29 colarju so še vedno za "en drek", je marsikateri V-brake boljši, preverjeno in sprobano. Absolutno se strinjam, da za e-kolo so potrebne boljše zavore in ne samo to, tudi boljše pnevmatike.

Kar se tiče pnevmatik, je pri nas možno dobiti "eno revšno", izbira je slaba, večinoma uporabnimi pojma nimajo kaj je sploh dobro...
Osebno pnevmatike kupujem izključno iz tujine, večinoma na bikecomponents.de kjer je izbira zelo dobra.

Ne se ustrašit, za rekreativce, ki se vozite po cestah, pretežno po ravninah in včasihmalo v klance, je hitro v redu, sploh če imate nekaj "soli v glavi" in vozite po pameti. Ne rabite "hude" opreme, ne rabite "hudih E-bike sistemov", bo v redu kar povprečno kolo s kitajskim elektro KIT-om.

Še najbolj mi gredo na jetra razni mestni snobi, ki kupijo elektro gorsko kolo za 5 jurjev in potem šminkirajo po Pokljuki in TNP, ker mislijo da boga držijo za jajca, ker prilezejo v vsak večji vzpon... da ne omenjam potem spustov, ko je vse podrajsano, črte po tleh dolge po 20m, vse razrito.... ja ja, nimajo pojma, se da odpeljat hude spuste brez sledov po tleh in brez poškodb narave... in zaradi takih butljev so potem zakoni taki kot so in zato pravi zanesenjaki vozimo v ilegali, ker pač ne bi smeli po črki zakona.

OK, drugo so cestne vožnje... na Vršič na primer sedaj vozijo že skoraj stare babe, seveda na e-kolesih, z avti pridejo do Jasne in potem tistih ubogih 9km vzpona na polno, ker baterija več ne bi vzdržala... pa da vidimo junake, ki gredo gor na Vršič na 40km podlage :tappingfoot in seveda potem čez dodatnih najmanj 75km...

Ne odstopam od trditve: "elektro kolo je za lenuhe in za tiste ki ne morejo..."

S tem ni narobe, e-kolesa so v večni primerov koristna, ker mnoge ljudi marsikateri klanec odvrne od resnično koristnega športa, ki je zdravju zelo koristno.

Resnično je neumno dajati 2-3 jurje ali več za kolo, ki ga potem ne boste izkoristili. Za rekreativne namene je večinoma dovolj, če predelate vaše priljubljeno kolo s kvalitetnimi kitajskimi elektro KIT-i, ki zelo dobro konkurirajo zvenečim imenom, ki zmagujejo predvsem v visokih cenah.

Mogoče sem moj prispevek malo preveč sklobasal, še vedno ni popustil adrenalin od resnično prijetne nedeljske celodnevne free solo ture 8-)
Sporočila sprejemam na e-mail objavljen na www.reber.si
Uporabniški avatar
reber
 
Prispevkov: 1730
Pridružen: 17 Mar 2015, 20:30
Kraj: Bled
Zahvalil se je: 168 krat
Prejel zahvalo: 584 krat
Uporabnika povabil: s54mtb
Število neizkoriščenih povabil: 255

Re: Nabava E kolesa

OdgovorNapisal/-a Carko » 20 Jul 2021, 23:44

V čem pa je po tvoje - razen ceni - TongSheng boljši od npr. Bosch Performance CX?
Carko
 
Prispevkov: 3183
Pridružen: 10 Jan 2015, 00:46
Zahvalil se je: 208 krat
Prejel zahvalo: 1061 krat
Uporabnika povabil: Vrtni palček
Število neizkoriščenih povabil: 238

Re: Nabava E kolesa

OdgovorNapisal/-a mucek » 21 Jul 2021, 07:29

Razvijamo del elektronike za novo eCult kolo z Domelovim sredinskim motorjem in je zadeva za peljat res nadpovprecna! Kot je ze nekdo napisal, ni primerjave z inwheel sploh.

Jaz sem sicer na dopustu, ampak ce bos kaj mim Trzina hodil, se oglasi mimo, ta teden imamo se prototip tam, ker fantje se programirajo in lahko probas. 112 Nm navora motorja je res noro.

Lp, G

p.s. Evo nas uzivace :)
Priponke
Photo_6553828_DJI_228_jpg_4052069_0_202172093840_photo_original.jpg
... lahko pa se tudi motim ...
Uporabniški avatar
mucek
 
Prispevkov: 2407
Pridružen: 18 Jan 2015, 20:20
Kraj: Ljubljana
Zahvalil se je: 88 krat
Prejel zahvalo: 896 krat
Uporabnika povabil: s54mtb
Število neizkoriščenih povabil: 173

Re: Nabava E kolesa

OdgovorNapisal/-a mucek » 21 Jul 2021, 08:08

Aja, se to: najvecja razlika se pokaze pri vzponih itd. Za cestno "normalno" voznjo verjamem, da bo povsem dovolj tudi kak inwheel.

Lp, G
... lahko pa se tudi motim ...
Uporabniški avatar
mucek
 
Prispevkov: 2407
Pridružen: 18 Jan 2015, 20:20
Kraj: Ljubljana
Zahvalil se je: 88 krat
Prejel zahvalo: 896 krat
Uporabnika povabil: s54mtb
Število neizkoriščenih povabil: 173

Re: Nabava E kolesa

OdgovorNapisal/-a javr » 21 Jul 2021, 10:03

damo je napisal/-a:2jurja po komadu se mi glih ne daje, sem pa za jurja našel tole
za primerjavo bi pogledal tudi Kaj_Kupiti - kuponi; izpiše cel kup stvari, potem pa (vsaj v Chrome) desno čisto zgoraj klikneš Find, vpišeš kolo in trenutno se obarva/označi 38 ponudb.
Priponke
el_kol.jpg
___
Uporabniški avatar
javr
 
Prispevkov: 2626
Pridružen: 17 Jan 2015, 21:06
Zahvalil se je: 213 krat
Prejel zahvalo: 290 krat
Uporabnika povabil: forest70
Število neizkoriščenih povabil: 61

Re: Nabava E kolesa

OdgovorNapisal/-a reber » 22 Jul 2021, 00:17

Carko je napisal/-a:V čem pa je po tvoje - razen ceni - TongSheng boljši od npr. Bosch Performance CX?

Na začetku te teme je napisano tole:
damo je napisal/-a:Malce se spogledujem z idejo da bi nabavil 2 električna kolesa. 2jurja po komadu se mi glih ne daje, sem pa za jurja našel tole:

Bosch je lahko super, in je SUPER, dokler dela... žal ne ustreza finančnim željam iz začetka te teme. Drugače pa ja, lahko je huda mašina, ampak bo 5 jurčkov ++

Tisto za jurja je ena revšna, primerno je za po ravninah, klanci odpadejo zaradi slabega izkoristka, hub motor v kolesu... po drugi strani pa za manj kot jurja dobiš TSDZ2 + baterija z brutalnimi 900Wh + montaža, le prispevati moraš svoje kolo za poredelavo. Z manjšo baterijo seveda pride ceneje... recimo slabih 700Wh je že več kot 50eur cenejša... aja, gre se za 750W motor...

Torej ja, TSDZ2 krepko poseka BOSCH zaradi cene, performance za amaterja ni opazno drugačen, za poznavalca pa seveda je. In kot sem že napisal, pomembna je tudi vsa ostala oprema kolesa, do vsake najmanjše podrobnosti in tu gredo cene v višave. Podobno je pri avtomobilih, lahko se voziš z enim cliotom ali dacio za 10 jurjev ali pa s kakšno zverino za 50, 100, 150, 200, ... jurjev in razlika je opazna, pod črto se pelješ v vsakem primeru, vprašanje pa je KAKO se pelješ. Osebno na avto nič ne dam, ne rabim, kolo pa... ja, tega pa rabim, pa vseeno ne maram pregrešno dragega karbona, ker se raje vozim z 2kg težjim biciklom za par jurjev nižjo ceno in ko se skantam nekje v gozdu, bo alu okvir samo opraskan, karbon pa bo postal nevaren.

In seveda, ni BOSCH Bog vesolja, na sceni je še Yamaha in kitajci, Bafang na primer se vgrajuje marsikje tudi pod drugačnim imenom.
Sporočila sprejemam na e-mail objavljen na www.reber.si
Uporabniški avatar
reber
 
Prispevkov: 1730
Pridružen: 17 Mar 2015, 20:30
Kraj: Bled
Zahvalil se je: 168 krat
Prejel zahvalo: 584 krat
Uporabnika povabil: s54mtb
Število neizkoriščenih povabil: 255

Re: Nabava E kolesa

OdgovorNapisal/-a javr » 22 Jul 2021, 05:51

javr je napisal/-a:za primerjavo bi pogledal tudi Kaj_Kupiti - kuponi; izpiše cel kup stvari, potem pa (vsaj v Chrome) desno čisto zgoraj klikneš Find, vpišeš kolo in trenutno se obarva/označi 38 ponudb.
zgleda da so od včeraj na danes ta prikaz predelali iz tekstovnega v slikice, niso pa še naštudirali iskanja, oz. kot piše: "delovanje iskalnika in TAGov še v izdelavi, predvidoma do 22.7.2021"
___
Uporabniški avatar
javr
 
Prispevkov: 2626
Pridružen: 17 Jan 2015, 21:06
Zahvalil se je: 213 krat
Prejel zahvalo: 290 krat
Uporabnika povabil: forest70
Število neizkoriščenih povabil: 61

Re: Nabava E kolesa

OdgovorNapisal/-a Peter123 » 22 Jul 2021, 06:43

@reber
Lahko predlagaš kakšno trgovino kjer kupuješ?
Razen Aliexpress, baggood in podobno, mogoče kaj iz EU?
LP
P.
Peter123
 
Prispevkov: 1480
Pridružen: 09 Feb 2015, 13:20
Kraj: 1117 Lj.
Zahvalil se je: 33 krat
Prejel zahvalo: 251 krat
Uporabnika povabil: jmivsek
Število neizkoriščenih povabil: 51

Re: Nabava E kolesa

OdgovorNapisal/-a Carko » 22 Jul 2021, 09:12

reber: ja, se strinjam. Samo iz tvojega prvega sporočila se pa bere, kot da je Bosch zanič. Ne drži sicer, da moraš dati ravno 5 jurčkov za Boscha, dobiš namreč odlična kolesa (s CX Gen4) za cca. polovico te cene.

Glede DIY zadev, je čisto OK opcija, ampak to jasno ni za vsakogar.

Sicer, pri tvoji ceni 900 € za motor + batt brez kolesa - če dodaš še neko dobro (pa sploh ne vrhunsko) kolo, je hitro še jurja zraven. Pa si že na 2000 brez dela in ostalega materiala.

Je pa to potem pač še en projekt. Sam imam DIY bicikel, ki sem ga zgoraj omenill, od leta 2014, pa imam še cel kup nadgradenj, ki me čakajo že leta. Za 100 eur sem dobil Bosch baterijo brez ohišja in BMS-ja, ampak je bilo treba najti nov kitajski BMS, vse zvezati, sprojektirati in sprintati ohišje, sprojektirati "docking" mehanizem, itd itd itd. Pa seveda nadgradnja kontrolerja, pa vmes so že drugi konektorji, pa potem še kabli, pa težišče malo prilagoditi ...

Po drugi strani, eBike z BOSCH-em sem kupil v petek popoldan in se začel voziti in uživati. V enem tednu sem naredil 200 km. Brez kakršnih koli skrbi, ali bo baterija zdržala, ali se motor ne bo pregrel v brutalnem klancu (TSDZ2 npr. nima termične zaščite in senz. temp.), ali so vse celice vedno balansirane, ali bodo zobniki in veriga, ki niso dimenzionirani za eBike, vse to zdržali, ali je zobnik v motorju že zrel za menjavo, ali me bodo policaji ustavili in mi težili ...

Se samo usedeš in uživaš.

Sem bil na istem kot damo - "2jurja po komadu se mi glih ne daje" - ampak na koncu sem popustil in se mi (zame) zdi to morda celo najbolje zapravljen denar.

Damo-tu priporočam, da gre nekam, kjer mu dajo zadevo za sprobat za en krog. Po forumu je nemogoče opisati te občutke.
Carko
 
Prispevkov: 3183
Pridružen: 10 Jan 2015, 00:46
Zahvalil se je: 208 krat
Prejel zahvalo: 1061 krat
Uporabnika povabil: Vrtni palček
Število neizkoriščenih povabil: 238

Re: Nabava E kolesa

OdgovorNapisal/-a damo » 22 Jul 2021, 17:17

Vidim, da se je debata kar razvila, hvala vsem sodelujočim. Hvala tudi tebi Mare za obširen mail - samogradnja je lahko kar zahteven in zanimiv projekt, ampak se bojim da bi bil pri meni nedokončan. Prav tako moje donatorsko kolo verjetno ni dosti kvalitetno da bi bilo vredno predelave (koštalo je 350 eur pred 10 leti).

Odločil sem se, da najprej v živo probam obe variante - motor v sredini in motor na zadnjem kolesu. Ob prvi priliki bom rental oba, pa boma z ženo lahko primerjala eno in drugo. Morda že ta vikend, gremo malo na dopust na Gorenjsko :)

Do takrat (in verjetno še nekaj časa) pa motor na polento, kot reče Marko :)
Dobrga štromarja samo slab šnops strese.
damo
 
Prispevkov: 1026
Pridružen: 18 Jan 2015, 07:18
Kraj: okolica KK
Zahvalil se je: 68 krat
Prejel zahvalo: 206 krat
Uporabnika povabil: s54mtb
Število neizkoriščenih povabil: 44

Re: Nabava E kolesa

OdgovorNapisal/-a javr » 22 Jul 2021, 18:40

zgleda da te reči letijo tudi 50 km/h tako da je samo vprašanje časa kdaj bo obvezno zavarovanje, tehnični, registracija, vozniško, čelada,...
___
Uporabniški avatar
javr
 
Prispevkov: 2626
Pridružen: 17 Jan 2015, 21:06
Zahvalil se je: 213 krat
Prejel zahvalo: 290 krat
Uporabnika povabil: forest70
Število neizkoriščenih povabil: 61

Re: Nabava E kolesa

OdgovorNapisal/-a cero » 22 Jul 2021, 18:52

javr je napisal/-a:zgleda da te reči letijo tudi 50 km/h tako da je samo vprašanje časa kdaj bo obvezno zavarovanje, tehnični, registracija, vozniško, čelada,...


Letijo toliko kot hočeš sam, vozniško in čelada sta že sedaj priporočljiva.
Sam imam doma narejeno e-kolo z motorjem v prednjem kolesu, špica moči pride tam čez 5000W, napetost pa 72V, vseh baterij je preko 2.5kWh, moja najdaljša tura v enem kosu je bila 170km.
Vozim se tam pod 40 km/h, zaradi varnosti in ekonomičnosti vožnje, v 4 letih sem pridelal na njem preko 11000km.
Kot anekdoto lahko povem, da sva par let nazaj ,vozila skupaj s Pogačarjem vštric tam okrog 55km/h po ravnini, oba brez kakšnih hudih problemov :D .
cero
 
Prispevkov: 2629
Pridružen: 18 Jan 2015, 21:39
Kraj: Vipava
Zahvalil se je: 310 krat
Prejel zahvalo: 654 krat
Uporabnika povabil: forest70
Število neizkoriščenih povabil: 66

Re: Nabava E kolesa

OdgovorNapisal/-a javr » 22 Jul 2021, 22:48

Carko je napisal/-a: Sploh glede na to, da imaš prestave, je navor brutalen - 85 Nm. Ni ga klanca, ki ga ne bi zvozil z lahkoto lastovke. Mislim, da bi splezal še po steni navpično navzgor.
torej, če prav razumem:
če je motor montiran na prednje ali zadnje kolo, so prestave uporabne samo za takrat ko poganjaš s pedali; motor ima svoj regulator obratov in je vseeno ali je veriga na največjem ali najmanjšem zobniku;
če pa je motor montiran na sredini, pa "simulira" pogon na pedalke, torej preko verige žene zadnje kolo in s tem so tudi prestave uporabne tako za nožni pogon na pedala, kot za elektromotor ?
Se pravi da kakorkoli privlačno zgleda tale ponudba, je škoda denarja za takšno kolo če ti je interesantna vožnja po brezpotjih, ali recimo po pešpoti iz našega kraja na okoli 340 nmv do najbližje planinske koče na okoli 1500 nmv ? Potem je prvi kriterij "mid motor" ali "mid drive", potem pa vse ostalo kar mi je pomembno: blatnik spredaj in zadaj ter prtljažnik zadaj. Luč spredaj in zadaj na AA ali AAA baterije pa lahko dokupim za par €.
Mimogrede sem naletel na invy shop in mi je zmanjkalo časa da bi analiziral kaj je všteto v ceno. Če se bo kdo pozabaval s tem, naj objavi ugotovitve.
___
Uporabniški avatar
javr
 
Prispevkov: 2626
Pridružen: 17 Jan 2015, 21:06
Zahvalil se je: 213 krat
Prejel zahvalo: 290 krat
Uporabnika povabil: forest70
Število neizkoriščenih povabil: 61

Re: Nabava E kolesa

OdgovorNapisal/-a Carko » 22 Jul 2021, 23:50

Tako je, drži kar si napisal.

Tisti na tvoji povezavi manjko mid-drive motorja poskuša kompenzirati z višjo močjo (1000 W namesto pri nas dovoljenih 250 W) in manjšimi gumami. Ker imaš samo "eno prestavo", je treba potem naresti kompromis ...

Pri invy.shop dobiš pa za tisto ceno samo prst tja, kamor sonce ne posije ...
Carko
 
Prispevkov: 3183
Pridružen: 10 Jan 2015, 00:46
Zahvalil se je: 208 krat
Prejel zahvalo: 1061 krat
Uporabnika povabil: Vrtni palček
Število neizkoriščenih povabil: 238

Re: Nabava E kolesa

OdgovorNapisal/-a javr » 23 Jul 2021, 05:53

katere spletne strani z veliko izbiro el.koles (da malo na splošno vidim kaj se dobi za kakšen denar) pa imajo možnost iskanja s filtrom "mid drive" ? Iskati karkoli po Amazon je obup, Ebay ima ponekod do vsake podrobnosti razdelane filtre, a v tem primeru jih ne najdem; še najbližji je link od lucabrasi, kjer lahko iščem po navoru, povsod drugod pa lahko samo po slikicah gledam ali je motor na sredini ? Npr. tale je edini, ki sem ga na hitro našel na Banggood. A "kitajci" še niso naštudirali mid-drive ?
1000 W namesto pri nas dovoljenih 250 W
kje pa piše kaj je pri nas dovoljeno ? Sem mislil da je to področje še popolnoma neregulirano.
___
Uporabniški avatar
javr
 
Prispevkov: 2626
Pridružen: 17 Jan 2015, 21:06
Zahvalil se je: 213 krat
Prejel zahvalo: 290 krat
Uporabnika povabil: forest70
Število neizkoriščenih povabil: 61

Re: Nabava E kolesa

OdgovorNapisal/-a Peter123 » 23 Jul 2021, 06:37

Zakonodaja je spisana in čaka na uveljavo.
Električna kolesa bodo padla pod "isto" kategorijo kot električni skiroji oziroma prevozna sredstva z pomožnim motorjem.
Hitrost mora biti omejena na max 25km/h.
Če je višja je potrebna registracija in tehnični kot pri mopedu.
Tudi moč so omejili, na žalost ne vem detajlov.
Peter123
 
Prispevkov: 1480
Pridružen: 09 Feb 2015, 13:20
Kraj: 1117 Lj.
Zahvalil se je: 33 krat
Prejel zahvalo: 251 krat
Uporabnika povabil: jmivsek
Število neizkoriščenih povabil: 51

Re: Nabava E kolesa

OdgovorNapisal/-a cero » 23 Jul 2021, 07:04

vse je napisano v zakonu o pravilih cestnega prometa.
13 točka v prvem odstavku tretjega člena ZPrCP se glasi:
»kolo« je enosledno ali dvosledno vozilo, ki ga poganja voznik z lastno močjo ali kolo s pomožnim motorjem, ki je enosledno ali dvosledno vozilo s pedali, opremljeno s pomožnim električnim motorjem z največjo trajno nazivno močjo 0,25 kW, katerega moč se progresivno zmanjšuje in končno prekine, ko vozilo doseže hitrost 25 km/h ali prej, če kolesar preneha poganjati pedala;

Vir:
http://www.pisrs.si/Pis.web/pregledPredpisa?id=ZAKO5793

Seveda se meri moč na osovini kolesa.
cero
 
Prispevkov: 2629
Pridružen: 18 Jan 2015, 21:39
Kraj: Vipava
Zahvalil se je: 310 krat
Prejel zahvalo: 654 krat
Uporabnika povabil: forest70
Število neizkoriščenih povabil: 66

Re: Nabava E kolesa

OdgovorNapisal/-a cero » 23 Jul 2021, 07:06

Peter123 je napisal/-a:Zakonodaja je spisana in čaka na uveljavo.
Električna kolesa bodo padla pod "isto" kategorijo kot električni skiroji oziroma prevozna sredstva z pomožnim motorjem.

Ni res!
Čitaj ZPrCP, bolj konkretno, spremembo ZPrCP-C ki ki ga je sprejel Državni zbor Republike Slovenije na seji dne 19. oktobra 2016 in je stopil v veljavo 27. oktobra 2016
Zadnjič spremenil cero, dne 23 Jul 2021, 07:16, skupaj popravljeno 1 krat.
cero
 
Prispevkov: 2629
Pridružen: 18 Jan 2015, 21:39
Kraj: Vipava
Zahvalil se je: 310 krat
Prejel zahvalo: 654 krat
Uporabnika povabil: forest70
Število neizkoriščenih povabil: 66

Re: Nabava E kolesa

OdgovorNapisal/-a milan62 » 23 Jul 2021, 07:14

V sredo sem kolesaril po Pokljuki čez in čez ( z gorskim kolesom brez e-motorja). Velik obisk kolesarjev, bi rekel da je e-koles že več kot polovica.
Malo me skrbi prihodnost gorskega kolesarjenja ( ali pa pohodništva). Če človeku daš v roke brutalno močno kolo, bo tudi vozil brutalno. Ubogi pohodniki!

LP
milan62
 
Prispevkov: 649
Pridružen: 19 Avg 2015, 22:22
Kraj: Kranj
Zahvalil se je: 270 krat
Prejel zahvalo: 183 krat
Uporabnika povabil: diehart
Število neizkoriščenih povabil: 18

Re: Nabava E kolesa

OdgovorNapisal/-a bray » 23 Jul 2021, 10:10

milan62 je napisal/-a:V sredo sem kolesaril po Pokljuki čez in čez ( z gorskim kolesom brez e-motorja). Velik obisk kolesarjev, bi rekel da je e-koles že več kot polovica.
Malo me skrbi prihodnost gorskega kolesarjenja ( ali pa pohodništva). Če človeku daš v roke brutalno močno kolo, bo tudi vozil brutalno. Ubogi pohodniki!


Tudi mene skrbi. Bi pa dodal še en pridevnik v tvoj zadnji stavek...egoističnemu človeku! In ker to postaja masovna zadeva je takšnih vedno več.

Imam tudi eMTB kolo. Super stvar! O tem smo že enkrat debatirali tukaj... viewtopic.php?f=39&t=12978

En lokalni primer... Tri ali štiri sezone nazaj sem se brez problemov in čudnih pogledov vozil po lokalnih označenih planinskih poteh. Včasih smo s pohodniki tudi kakšno rekli. Pogovarjal sem se tudi z lastnikom gozda. Nikoli nisem imel občutka, da bi imel kdo kaj proti. V času prvega vala korone in e-booma pa se je tudi v naših krajih pojavilo kar nekaj novih eMTB koles. Nekaj lastnikov poznam in vem, da se vozijo po teh poteh. Ker imam zadnje čase kronično pomanjkanje motivacije za kolo sem spomladi nazadnje hodil tam peš. Poti so opazno bolj razrite, na nekaterih odsekih so se pojavile vzporedne špure itd. Če temu prištejemo še "divjanje" mimo pohodnikov in "pametovanje" do katerega hitro pride v takih primerih to hitro privede do tega, da nekomu to ni več všeč. V zadnjem času pa so se menda na teh poteh začele pojavljati celo ovire (debla), ki očitno namigujejo na to, da kolesarji nismo več dobrodošli. Če dobro pomislim, me je sram, da bi se še vozil s kolesom po teh poteh. Mogoče tudi zaradi tega ne najdem več prave motivacije za kolo!? :_think

Podobno se je zgodilo v modelarstvu z quadcopterji oziroma Ncopterji z FPV opremo, ki so kar naenkrat postali "droni" in dostopni vsem...tudi tistim "egoistom", ki jim gre samo za to, da naredijo čim lepši posnetek in jim ni mar za vse ostalo okoli njih. Imam ogromno te ropotije (doma narejene) v delavnici ampak se že nekaj let nabira prah, ker spet...mi je neugodno letet pred hišo kaj šele kje drugje, kjer me ne poznajo.

Spet ena tema, kjer najprej pol ure tuhtaš a bi sploh kaj napisal potem pa eno uro pišeš par stavkov. In na koncu ugotoviš, da je 95% offtopic. ;)
COM port is not dead. It is virtual!
bray
 
Prispevkov: 632
Pridružen: 08 Avg 2016, 21:11
Kraj: Vransko
Zahvalil se je: 330 krat
Prejel zahvalo: 307 krat
Uporabnika povabil: forest70
Število neizkoriščenih povabil: 61

Re: Nabava E kolesa

OdgovorNapisal/-a milan62 » 23 Jul 2021, 10:50

Ja bray, točno tako, kot si napisal. Sem bil v mojem zapisu malce preoster. Saj nekje 80% lastnikov e-koles
se obnaša povsem ok, nekateri prav vzorno. Problem je spet obnašanje tiste manjšine 10%-ne zaradi katere
bo zakonodajalec ali pa lastnik gozda/parcele sprejel take ukrepe, ki bodo udarile po vseh kolesarjih.

LP
milan62
 
Prispevkov: 649
Pridružen: 19 Avg 2015, 22:22
Kraj: Kranj
Zahvalil se je: 270 krat
Prejel zahvalo: 183 krat
Uporabnika povabil: diehart
Število neizkoriščenih povabil: 18

Re: Nabava E kolesa

OdgovorNapisal/-a VolkD » 23 Jul 2021, 13:07

Jaz pa mislim, da smo mnogokrat, ne samo pri kolesu, vsi malce preveč napeti. Kakšen dober dan in hvala, bi rešil marsikaj. In prej preden uveljavljaš "svoj prav" je prav, da pomisliš, če s tem mogoče komu drugemu ne delaš škode.
Dokler bodo ljudje mislili, da živali ne čutijo bolečine, bodo živali čutile, da ljudje ne mislijowww.S5tech.net
Uporabniški avatar
VolkD
Administratorji strani
 
Prispevkov: 59229
Pridružen: 29 Dec 2014, 19:49
Kraj: Kačiče (Divača)
Zahvalil se je: 16168 krat
Prejel zahvalo: 9182 krat
Uporabnika povabil: Vrtni palček
Število neizkoriščenih povabil: 255

Re: Nabava E kolesa

OdgovorNapisal/-a luccabrassi » 23 Jul 2021, 13:41

Nimam ebajka verjetno ga ne bom imel še nekaj časa , vem pa kako se testirajo Boschevi motorji in Greypovi sklopi :_dunno lep vikend
Moments Before Detonation .............TT
Uporabniški avatar
luccabrassi
 
Prispevkov: 1619
Pridružen: 02 Jan 2016, 20:52
Kraj: KOČEVJE
Zahvalil se je: 296 krat
Prejel zahvalo: 349 krat
Uporabnika povabil: VolkD
Število neizkoriščenih povabil: 175

Re: Nabava E kolesa

OdgovorNapisal/-a Alex » 23 Jul 2021, 20:37

Ja in kako se testirajo?
Alex
 
Prispevkov: 588
Pridružen: 04 Feb 2015, 16:00
Kraj: Slovenska Bistrica
Zahvalil se je: 276 krat
Prejel zahvalo: 96 krat
Uporabnika povabil: s54mtb
Število neizkoriščenih povabil: 9

Re: Nabava E kolesa

OdgovorNapisal/-a javr » 23 Jul 2021, 22:48

ali se pri teh biciklih zaviranje (že) uporablja za polnjenje baterije ?
___
Uporabniški avatar
javr
 
Prispevkov: 2626
Pridružen: 17 Jan 2015, 21:06
Zahvalil se je: 213 krat
Prejel zahvalo: 290 krat
Uporabnika povabil: forest70
Število neizkoriščenih povabil: 61

Re: Nabava E kolesa

OdgovorNapisal/-a ignis » 24 Jul 2021, 04:45

javr je napisal/-a:ali se pri teh biciklih zaviranje (že) uporablja za polnjenje baterije ?

Za te "profi" ne vem, jaz na svojem (hub zadaj) uporabljam to od leta 2008,
pri izvedbi ko je motor v sredini(midl) pa ne vem če je izvedljivo? Zadnje kolo -zobnik nebi smelo imeti račne.
Kolika pa je "učinkovitost" na sedanji kemiji pa je druga zgodba.
Če baterija vsebuje super kondenzatorje potem to dejansko deluje ... ostalo je bolj tak ... razen če imaš 2h spust, kjer kontinuirano filaš celice, kemijski proces ki "pohranjuje" elektriko zahtevajo svoj čas ... za konec še samo to, zakaj že ne moremo "shraniti" bliska(strele) nas hebejo A, količina energije/čas ... no pa sem že off topic, ostanemo pri "peciklih"
Kdor ima dobro srce, ta ne potrebuje lepega obraza.
Uporabniški avatar
ignis
 
Prispevkov: 130
Pridružen: 29 Jan 2015, 21:03
Kraj: Maribor
Zahvalil se je: 153 krat
Prejel zahvalo: 18 krat
Uporabnika povabil: jvolk
Število neizkoriščenih povabil: 1

Re: Nabava E kolesa

OdgovorNapisal/-a cero » 24 Jul 2021, 07:20

Regeneracija se lahjko uporablja samo pri kolesih s hub motorji.
Je pa precej bolj uporabna za zaviranje kot pa za polnjenje baterije, vzrok pa tiči v samem principu regeneracije.
Če bi hoteli da bi motor deloval v generatorskem načinu, bi se moral vrteti nad nazivnimi obrati, seveda pa je to praktično nemogoče.
Zato se pri regeneraciji uporablja trik, da krmilnik navitja v motorju spravi v kratek stik za par milisekund, nato pa se ob prekinitvi v njem inducira napetostni pulz, ki je dovolj velik da polni baterijo.
To se dogaja par desetkrat na sekundo, regeneracija pa tako lahko deluje do minimalnih hitrosti tudi do 5km/h.
Povzročanje kratkih stikov pa greje krmilnik in seveda tudi motor, ki se načeloma še bolj greje kot ob poganjanju kolesa.
V krmilniku lahko tudi nastavljamo parametre regeneracije in s tem določamo kolličino zaviranja ali polnjenja baterije.
Tako iz prakse, se s to regeneracijo napolni baterija samo par procentov.
cero
 
Prispevkov: 2629
Pridružen: 18 Jan 2015, 21:39
Kraj: Vipava
Zahvalil se je: 310 krat
Prejel zahvalo: 654 krat
Uporabnika povabil: forest70
Število neizkoriščenih povabil: 66

Re: Nabava E kolesa

OdgovorNapisal/-a mucek » 24 Jul 2021, 08:01

MidDrive regeneracije nima, niti pribitki niso kaj prida (5-10 %, ko sem meril pri inwheel kakih 10 let nazaj)

Lp, G
... lahko pa se tudi motim ...
Uporabniški avatar
mucek
 
Prispevkov: 2407
Pridružen: 18 Jan 2015, 20:20
Kraj: Ljubljana
Zahvalil se je: 88 krat
Prejel zahvalo: 896 krat
Uporabnika povabil: s54mtb
Število neizkoriščenih povabil: 173

Re: Nabava E kolesa

OdgovorNapisal/-a reber » 01 Avg 2021, 09:56

Regeneracija pri električnih kolesih nima smisla, pridobitek je tako majčken, da je sredstva bolje vložiti v nekoliko zmogljivejšo baterijo. Pri sredinskih motorjih regeneracija ni možna, ker bi se v tem primeru morala veriga vrteti stalno... potem smo že na fizikalnem področju in izračunavanju izkoristka oziroma izgub. Pri motorjih vgrajenih v kolo je regeneracija možna, vendar izplen energije je možen le pri bolj strmih spustih, ker to kar opazno zavira. Regeneracija v takih primerih je lahko dobra tudi, da pri manjših naklonih spusta poganjamo pedala in s tem polnimo baterijo, ker bi sama regeneracija zavirala toliko, da bi preveč zmanjšala hitrost vožnje, torej brez poganjanja neuporabno ali pa bo izplen tako zelo majhen, da ni vredno.

Kakšen je izplen energije je napisal že mucek, ima popolnoma prav, jaz sem to več let preizkušal na različnih tipih kolesarjev in rezultati so bili precej podobni. Na istem kolesu, različni ljudje z različnim načinom vožnje, rezultati vseeno zelo podobni. No, jaz sem dosegel boljši izplen, ker sem poganjal tudi pri spustih, domet pa je bil daleč večji tudi zato, ker možno poganjam že prez električne pomoči.

Dve nedelji zapored sem naredil nekoliko resnejši trening na relaciji: Bled, dolina Radovne, Mojstrana, Kranjska Gora, Vršič, Trenta, Bovec, Kobarid, Most na Soči in potem na vlak in domov, skupno cca 128km vožnje s kolesom. Prvič sem šel v izvidnico "free solo" da sem ocenil ali bo ženi baterija zdržala ali ne. No, ocenil sem, da ne bo, da bo malo zmanjkalo, nekje 10-15km ali v najslabšem ene 25km. Žena je rekla da si upa in sva šla, morala je kar šparat in od Vršiča skozi celotno Posočje čim bolj varčevati z baterijo, voziti v zavetrju in se je izšlo s 500Wh baterijo, 128km vključno z vzponom na Vršič. No, osebno mi je Vršič navaden, nič posebnega.

Torej, pri nakupu e-kolesa MORATE vedeti, kakšne so vaše sposobnosti, kondicija, navade, način vožnje, kje se nameravati voziti in kako... dejavnikov je ogromno! Zakaj? Preprosto je treba upoštevati vse, ker sicer boste razočarani. Tovarniško sestavljena kolesa so v redu, ampak za primerjavo: Scott z Bosch sistemom, cena 2000eur s popustom, redna 2200eur, ... je "za en drek" lahko rečem da je vsak spodoben bicikel nagrajen s TSDZ2 motorjem boljši in predvsem cenejši za vzdrževanje, da ne omenjam da "kitajc" ponuja možnost dviga omejitve 25km/h in še kaj, rezervni deli, poljubne baterije, nešteto možnosti, popolnoma odprt sistem.

Tale teden sem zmontiral 3 bicikle in to na drvarnice kot so Nakamura, X-fact in Scott. Naj vas ne zavede, Scott je samo ime, imajo tudi drvarnice s slabo opremo kot so SR-suntour vilice, Tektro zavore, ... kakorkoli, vsi trije so bili lepo ohranjeni bicikli in na koncu so nastali všečni električni bicikli. Še največ problemov za montažo je bilo ravno pri Scott drvarnici, treba je bilo porajbat luknjo gonilnega ležaja na 33mm, ker je bilo malo deformirano in je bila notri ena bula... tega pri no-name generikih Nakamura in X-fact ni bilo treba. Prav tako je bilo pri Scotu potrebno podlagati motor zaradi odmika in prilagajat pritrdilno peto zaradi drugačnega profila zadnjih vilic, no, to je treba pri vseh Scott kolesih.

Pod črto, vse kar je tovarniško manj kot 2500eur, je bolje nabavit solidno gorsko kolo ali treking, lahko rabljeno, lahko tiso ki ga že imamo doma in ga nadgradimo s TSDZ2, lahko tudi Bafang, ampak preferiram TongSheng TSDZ2 pred Bafangom. Performance je boljši, cena nižja, sistem odprt, lažje in cenejše vzdrževanje, poljubne baterije, všečna oblika in izgled.

Trditve navajam kot izkušnje iz prve roke, čeprav je to več kot 90% informacija oziroma feedback zadovoljnih strank zadnjih 2-3 leta, ki jih vsaj 1x letno malo povprašam o zadovoljstvu in pred zimo jim pošljem opomnik kako se pravilno vzdržuje baterija preko zime, ker moj cilj je, da jim sistem deluje dobro čim več let. Ne gre se toliko za dobro ime, bolj mi je pomembno da s pomočjo vseh teh ljudi pridobim čim več koristnih informacij in izkušenj.

Prej omenjena vožnja čez Vršič in naprej skupaj z ženo, ... gre za kolo Haibike X-duro polno vzmeteno gorsko kolo 160mm spredaj in 150mm zadaj, RockShox in Shimano oprema, motor Yamaha, baterija Yamaha oziroma Samsung celice, cena novega 4700eur, z 2x popustom smešnih 3000eur + 330eur za dodaten komplet koles z gladkimi gumami, no, ne čisto gladkimi ampak skoraj, za po cesti. Ja, tudi z "gorcem" se da po cesti na daljše vožnje, še bolj udobno kot s specialko, treking, ... in prevsem bolj varno z bolj širokimi gumami, čeprav na račun nekaj % izgub.

Če ste po srcu avanturisti, če ste kolesarji, potem naj vam ne bo škoda denarja in jeseni poskušate kupiti nekaj dražjega z 1x ali 2x popustom, ampak pod 3K ali 4K ni resno vožnjo, je samo rekreativne namene in nezahtevne vožnje, čeprav se da odfurat tudi kaj zahtevnega. Pri nas je tako, da imamo stare avte, ki so opazno manj vredni kot kolesarski vozni park in smo z izborom in odločitvijo zelo zadovoljni.

VolkD je napisal/-a:Jaz pa mislim, da smo mnogokrat, ne samo pri kolesu, vsi malce preveč napeti. Kakšen dober dan in hvala, bi rešil marsikaj. In prej preden uveljavljaš "svoj prav" je prav, da pomisliš, če s tem mogoče komu drugemu ne delaš škode.

Tako je, strpnosti na cesti preprosto ni, veliko avtomobilistov je zelo nestrpnih do kolesarjev. Po drugi strani pa je tudi s strani kolesarjev pogosto veliko neodgovornosti v obliki neprevidnosti, agresije pri vožnji, neprimernega obnašanja, oviranja prometa, ...
Sporočila sprejemam na e-mail objavljen na www.reber.si
Uporabniški avatar
reber
 
Prispevkov: 1730
Pridružen: 17 Mar 2015, 20:30
Kraj: Bled
Zahvalil se je: 168 krat
Prejel zahvalo: 584 krat
Uporabnika povabil: s54mtb
Število neizkoriščenih povabil: 255

Re: Nabava E kolesa

OdgovorNapisal/-a javr » 04 Avg 2021, 09:39

kje se dobijo čelade, kolesarske ali za skuter, velikost 60+ ali XL ali kakršna je pač oznaka za največje, za nizko ceno ? Na sliki je ponudba trgovine Jager, a so velikosti samo M.
Priponke
poceni_celade.jpg
___
Uporabniški avatar
javr
 
Prispevkov: 2626
Pridružen: 17 Jan 2015, 21:06
Zahvalil se je: 213 krat
Prejel zahvalo: 290 krat
Uporabnika povabil: forest70
Število neizkoriščenih povabil: 61

Re: Nabava E kolesa

OdgovorNapisal/-a Carko » 04 Avg 2021, 14:08

Decathlon
Carko
 
Prispevkov: 3183
Pridružen: 10 Jan 2015, 00:46
Zahvalil se je: 208 krat
Prejel zahvalo: 1061 krat
Uporabnika povabil: Vrtni palček
Število neizkoriščenih povabil: 238

Re: Nabava E kolesa

OdgovorNapisal/-a javr » 10 Mar 2022, 22:36

(03.2022)
zanimam se za "tovorni" električni bicikel, po možnosti tudi zložljiv za v avto, če bi pa imel še sredinski motor, bi pa že bil super.
Najboljši približek je zaenkrat tale, pa tudi z Banggood imam dokaj dobre izkušnje glede reklamacij, ni mi pa najbolj všeč cena.

Hofer ima v ponudbi tegale s samo zadnjim prtljažnikom in ni zložljiv, ima pa sredinski motor in za uveljavljanje garancije se ni treba ubadati z nezanesljivim "kitajcem".
Še kakšen predlog ?
___
Uporabniški avatar
javr
 
Prispevkov: 2626
Pridružen: 17 Jan 2015, 21:06
Zahvalil se je: 213 krat
Prejel zahvalo: 290 krat
Uporabnika povabil: forest70
Število neizkoriščenih povabil: 61

Re: Nabava E kolesa

OdgovorNapisal/-a Protoncek » 11 Mar 2022, 07:07

Hm... pri hoferjem nič ne piše tip baterije. Glede na podatke.. da ni svinec? :_CR
Uporabniški avatar
Protoncek
 
Prispevkov: 5629
Pridružen: 17 Jan 2015, 20:41
Kraj: Mengeš
Zahvalil se je: 673 krat
Prejel zahvalo: 792 krat
Uporabnika povabil: VolkD
Število neizkoriščenih povabil: 162

Re: Nabava E kolesa

OdgovorNapisal/-a s54mtb » 11 Mar 2022, 07:13

Cake:
https://ridecake.com/en/work-category-page/
So eni najboljših, cenovno pa tudi zelo ok.
Always going the extra mile.
https://www.buymeacoffee.com/s54mtb
Uporabniški avatar
s54mtb
 
Prispevkov: 14637
Pridružen: 15 Jan 2015, 00:10
Zahvalil se je: 2177 krat
Prejel zahvalo: 6068 krat
Uporabnika povabil: Vrtni palček
Število neizkoriščenih povabil: 255

Re: Nabava E kolesa

OdgovorNapisal/-a reber » 11 Mar 2022, 10:45

Protoncek je napisal/-a:Hm... pri hoferjem nič ne piše tip baterije. Glede na podatke.. da ni svinec? :_CR


Kako da ne :tappingfoot
polnilna baterija: zmogljiva, nameščena za cevastim nosilcem sedeža, 36 V, 12,8 Ah, 461 Wh, s ca. 500 polnilnimi cikli, doseg: maks. 140 km (odvisno od načina vožnje)

36V je Li-ion 10S, zelo verjetno 40x 18650 3200mAh, lahko da so LG INR18650 MH1, ker 3200mAh jih je zelo malo, bolj pogoste so 3100mAh
Uporabni domet je s to kapaciteto bolj 70km, ljudje si zelo radi pustijo pomagat, tako da omenjenih 140km velja za nižje stopnje pomoči (samo da malo pomaga) in seveda samo po ravnini in po možnosti brez čelnega vetra... torej v skoraj laboratorijskih pogojih, čim več na žgance in čim manj na elektro.

Takole kolo kot je tole iz Hofra niti slučajno ne zbašeš v avto, tudi karavan, mogoče bi šlo v tovornega. Kolesa so 28", okvir je zelo velik in dolg (zaradi baterije tam kjer je), še posebej krmilo je izredno visoko, na takem kolesu človek sedi popolnoma vzravnano pokonci. Kolo je štorasto in primerno za ravnine po asfaltu, za makedam je že potencialno nevarno. Tako kolo je za stare babe in dedce za v trgovino, okvir je ugoden za ljudi, ki ne morejo dvignit noge... ko klasika ne ustreza več.

javr je napisal/-a:zanimam se za "tovorni" električni bicikel,

Najprej sem pomislil na kakšen tricikel s kesonom ali pa kakšen Krpan kakršne imajo poštarji.

Ta iz Banggood ni ravno poceni, ampak če želiš da ima nekaj nosilnosti, mora biti nekoliko bolj masiven, da ga spraviš v prtljažnik, mora biti obvezno zložljiv. Pri zložljivih kolesih ni za pričakovat nekega posebnega udobja in dobrih voznih lastnostih, za ta denar zagotovo ne, gre za kompromis... če ti cena ni všeč, glej rabljene, tudi če sam predelaš računaj na vsaj 500-600eur za elektro kit.
Sporočila sprejemam na e-mail objavljen na www.reber.si
Uporabniški avatar
reber
 
Prispevkov: 1730
Pridružen: 17 Mar 2015, 20:30
Kraj: Bled
Zahvalil se je: 168 krat
Prejel zahvalo: 584 krat
Uporabnika povabil: s54mtb
Število neizkoriščenih povabil: 255

Re: Nabava E kolesa

OdgovorNapisal/-a Protoncek » 11 Mar 2022, 10:58

reber je napisal/-a:polnilna baterija: zmogljiva, nameščena za cevastim nosilcem sedeža, 36 V, 12,8 Ah, 461 Wh, s ca. 500 polnilnimi cikli, doseg: maks. 140 km (odvisno od načina vožnje)
36V je Li-ion 10S, zelo verjetno 40x 18650 3200mAh, lahko da so LG INR18650 MH1, ker 3200mAh jih je zelo malo, bolj pogoste so 3100mAh.

Ne vem, kje ti vidiš podatek o tipu baterije? 36V je lahko tudi 3x12V, kajne? :_dunno A ni 500 polnilnic ciklov nekam malo za litij?
Uporabniški avatar
Protoncek
 
Prispevkov: 5629
Pridružen: 17 Jan 2015, 20:41
Kraj: Mengeš
Zahvalil se je: 673 krat
Prejel zahvalo: 792 krat
Uporabnika povabil: VolkD
Število neizkoriščenih povabil: 162

Re: Nabava E kolesa

OdgovorNapisal/-a mirkatmir » 11 Mar 2022, 11:50

A se vam res ne da malo bolj podrobno pogledati.
kolo.jpg
lp, Miran (Miro S51SK)
Uporabniški avatar
mirkatmir
 
Prispevkov: 1357
Pridružen: 14 Jan 2015, 21:05
Kraj: Ribnica - JN75IR
Zahvalil se je: 166 krat
Prejel zahvalo: 309 krat
Uporabnika povabil: Vrtni palček
Število neizkoriščenih povabil: 47

Re: Nabava E kolesa

OdgovorNapisal/-a BraneZ » 11 Mar 2022, 12:07

Lepše je kregati se in polemizirati. :_banghead
Priponke
Akku.jpg
The true sign of intelligence is not knowledge but imagination.
Creativity is intelligence having fun!
Albert Einstein
Uporabniški avatar
BraneZ
 
Prispevkov: 1882
Pridružen: 18 Jan 2015, 15:59
Kraj: Koprivnica (HR), občasno Hoče (Slo)
Zahvalil se je: 837 krat
Prejel zahvalo: 789 krat
Uporabnika povabil: gumby
Število neizkoriščenih povabil: 23

Re: Nabava E kolesa

OdgovorNapisal/-a Protoncek » 11 Mar 2022, 13:48

...ali pa če bi preprosto v reklami napisali Li-Ion baterija, kajne... :_banghead
Uporabniški avatar
Protoncek
 
Prispevkov: 5629
Pridružen: 17 Jan 2015, 20:41
Kraj: Mengeš
Zahvalil se je: 673 krat
Prejel zahvalo: 792 krat
Uporabnika povabil: VolkD
Število neizkoriščenih povabil: 162

Re: Nabava E kolesa

OdgovorNapisal/-a reber » 11 Mar 2022, 16:38

Protoncek je napisal/-a:
reber je napisal/-a:polnilna baterija: zmogljiva, nameščena za cevastim nosilcem sedeža, 36 V, 12,8 Ah, 461 Wh, s ca. 500 polnilnimi cikli, doseg: maks. 140 km (odvisno od načina vožnje)
36V je Li-ion 10S, zelo verjetno 40x 18650 3200mAh, lahko da so LG INR18650 MH1, ker 3200mAh jih je zelo malo, bolj pogoste so 3100mAh.

Ne vem, kje ti vidiš podatek o tipu baterije? 36V je lahko tudi 3x12V, kajne? :_dunno A ni 500 polnilnic ciklov nekam malo za litij?


Vsi, ki vsaj osnovno poznamo in med seboj ločimo različne vrste baterij, že po fotografiji lahko ocenimo velikost in na podlagi te ugotovimo ali gre za svinec 3x 12V 12Ah ali litijev paket baterij.. poleg tega so danes vsa mala e-vozila na Li-ion, ker je ta tip baterije najmanjši in najlažji na enoto kapacitete, svinec 4x težji in vsaj 2x večji po volumnu.

500 polnih ciklov je za Li-ion normalno, to še ne pomeni, da so baterije po 500 ciklih zanič, le kapaciteto imajo manjšo, svinec bo po takem številu ciklov zanič. Koliko manjšo kapaciteto bo imela baterija, je odvisno od starosti, od lastnosti opravljenih ciklov in seveda če je bila baterija večino časa napolnjena na polno. Za večino uporabnikov pomeni da bo baterija zdržala vsaj 5 let, verjetno preko 10 let.
Če bi želel še večje število ciklov, bi rabil LFP (LiFePO4), žal so v primerjavi z Li-ion večje in težje, zelo nezaželjeno za e-kolesa.

Protoncek je napisal/-a:...ali pa če bi preprosto v reklami napisali Li-Ion baterija, kajne... :_banghead

Lahko bi, ampak kdor sestavlja reklame verjetno nima pojma o tej tehniki, realno tudi ni potrebe. Večino ljudi to ne zanima, večina teh pa kljub podatku tako ne bi vedeli kaj to pomeni. Glede na to, da je v ponudbi tip baterije tak kot je in ni opcije izbire, je pomembno samo to, da baterija je priložena in za običajnega potrošnika je podatek o številu ciklov boljša informacija kot kateri tip baterij je vgrajen. Če nekdo želi vedeti podrobnosti, naj prebere tehnične podatke in navodila, ki so priložena.

Ko gledamo reklame za e-avto, ali kje v reklami lahko opazimo kateri tip baterije je vgrajen? ali se moramo poglobiti v tehnične podatke, navodila, ... tudi če vprašamo trgovca večinoma ne vedo... samo to, da je litijeva... aja, katera litijeva???
Sporočila sprejemam na e-mail objavljen na www.reber.si
Uporabniški avatar
reber
 
Prispevkov: 1730
Pridružen: 17 Mar 2015, 20:30
Kraj: Bled
Zahvalil se je: 168 krat
Prejel zahvalo: 584 krat
Uporabnika povabil: s54mtb
Število neizkoriščenih povabil: 255

Re: Nabava E kolesa

OdgovorNapisal/-a Protoncek » 11 Mar 2022, 17:04

reber je napisal/-a:Vsi, ki vsaj osnovno poznamo in med seboj ločimo različne vrste baterij, že po fotografiji lahko ocenimo velikost in na podlagi te ugotovimo ali gre za svinec 3x 12V 12Ah ali litijev paket baterij..

“Žal” je reklama narejena za vse, ne samo za “nas, ki se spoznamo”… osnovne specifikacije (kar tip baterije je) morajo biti jasno in glasno napisane v opisu izdelka, ne da bi za to moral brati detajlna navodila za uporabo ali uporabljati kristalno kroglo.
Ne bi ravno rekel, da večine to ne zanima, ravno obratno, danes se toliko govori o litijevih baterijah in njenih prednostih, da to vsak najprej pogleda.
Pa naj bo dovolj OT… :_banghead
Uporabniški avatar
Protoncek
 
Prispevkov: 5629
Pridružen: 17 Jan 2015, 20:41
Kraj: Mengeš
Zahvalil se je: 673 krat
Prejel zahvalo: 792 krat
Uporabnika povabil: VolkD
Število neizkoriščenih povabil: 162

Re: Nabava E kolesa

OdgovorNapisal/-a reber » 11 Mar 2022, 19:07

Saj ni OT, naslov teme je namreč "nabava e-kolesa"

Ljudje se lahko pogovarjajo in gledajo podatke, vendar velika večina nima razčiščenih pojmov. Pogosto se nekaterim fajn zdi, da ima baterije čim več Ah... ampak pri tem pozabljajo na napetost, zato je pri enem samem podatku bolj primeren podatek v Wh. Vsi našteti podatki so bili v Hoferjevi reklami navedeni na prvi strani, in to ni podatek, ki bi moral biti v naslovu. Tip baterije je manj pomemben, ker tako ali tako ni izbire, vedno je Li-ion.

In ravno zato, ker je reklama za vse, so določeni tehnični podatki manj pomembni, še posebej ljudem, ki tehnične izdelke pogosto kupujejo v tovrstnih trgovinah :_rolling
Saj ne mislim, da je s tehničnimi izdelki iz Hofra in Lidla kaj narobe, večinoma so to hobi izdelki in večinoma so za hobi uporabo popolnoma v redu.

Ker se dandanes tako zelo veliko govori o litijevih baterijah, mi je precej nadležno to, ko me hoče nekdo (ki v bistvu nima pojma) prepričat, da je baterija 36V 12,5Ah v bistvu enaka (po kapaciteti) bateriji 48V 12,5Ah :tappingfoot
Saj po eni strani ima prav, ampak hkrati tudi trdi, da je domet bicikla zato enak :_seeingstars oh ja, še bolj zanimivo je poslušat pogovore ljudi, ki jim fizikalne količine in osnovne merske enote niso ravno domače, nekdo ki nima pojma uči nekoga drugega, ki prav tako nima pojma .... :_rolling

Podatki o dometu so tudi "kar nekaj", saj je jasno (večini ne), da je domet odvisen od okoliščin oziroma načina vožnje: kakšna stopnja pomoči je izbrana, koliko "višincev", hitrost vožnje, čelni veter, vozna površina, gume, vrsta kolesa, drža kolesarja, ...

Ja, pri nakupu e-kolesa je torej treba upoštevat marsikaj. Za v trgovino in nazaj bo najbrž dobro kar koli, za dolge izlete preko 100km se izbor močno skrči, enako velja za zahtevnejše gorsko kolesarjenje, ...
Na tehničnem forumu nam je v glavnem jasno, večini navadnih potročnikov pa mnogi tehnični podatki niso nič jasni. Imam veliko opravkov s strankami in doživljam "kakšne neumnosti kvasijo" nekateri, so tudi taki, ki so zelo prepričljivi :_dunno
Sporočila sprejemam na e-mail objavljen na www.reber.si
Uporabniški avatar
reber
 
Prispevkov: 1730
Pridružen: 17 Mar 2015, 20:30
Kraj: Bled
Zahvalil se je: 168 krat
Prejel zahvalo: 584 krat
Uporabnika povabil: s54mtb
Število neizkoriščenih povabil: 255

Re: Nabava E kolesa

OdgovorNapisal/-a MadMax » 11 Mar 2022, 19:11

Samo mimogrede...
Kako naj povprečen forumaš ve, kaj je OT: OnTopic ali OffTopic?
Stvari so preproste, le ljudje smo neverjetni mojstri, da jih zakompliciramo.
MadMax
 
Prispevkov: 3142
Pridružen: 18 Jan 2015, 00:38
Kraj: Črnomelj
Zahvalil se je: 656 krat
Prejel zahvalo: 776 krat
Uporabnika povabil: VolkD
Število neizkoriščenih povabil: 255

Re: Nabava E kolesa

OdgovorNapisal/-a Marholt » 11 Mar 2022, 19:52

Protoncek je napisal/-a:“Žal” je reklama narejena za vse, ne samo za “nas, ki se spoznamo”… osnovne specifikacije (kar tip baterije je) morajo biti jasno in glasno napisane v opisu izdelka, ne da bi za to moral brati detajlna navodila za uporabo ali uporabljati kristalno kroglo.
Ne bi ravno rekel, da večine to ne zanima, ravno obratno, danes se toliko govori o litijevih baterijah in njenih prednostih, da to vsak najprej pogleda.
Panaj bo dovolj OT… :_banghead

In kje točno je določeno, da mora jasno biti napisan tip baterije? To ni potrebno, je samo slabo za prodajalca, če ne zna dobre reklame napisati. Za večino, ki se pogovarjam in niso tehniške stroke je važen domet. Tip baterije jih ne zanima, ker če vidijo primerljive karakteristike pri drugih proizajalcih (domet in število polnilnih ciklov), je to potem že vredu informacija za njih.
Moja delavnica ni razmetana, je samo taktično urejena.
Nekaterim sem poznan pod vzdevkom ticla.
Uporabniški avatar
Marholt
 
Prispevkov: 624
Pridružen: 18 Jan 2015, 08:52
Zahvalil se je: 198 krat
Prejel zahvalo: 196 krat
Uporabnika povabil: sundancer
Število neizkoriščenih povabil: 12

Re: Nabava E kolesa

OdgovorNapisal/-a Kroko » 12 Mar 2022, 11:35

Off Topic :-)
Protoncek je napisal/-a:“Žal” je reklama narejena za vse, ne samo za “nas, ki se spoznamo”…

Ča prav štekam, si tule ti edini, ki se ne spoznaš oz. nisi uspel najti podatkov o bateriji?
Tipično za današnje čase, ko se vsi spoznajo na vse in si nihče noče priznati, da morda kje ni ravno najboljši.

Nisem pa mislil nič osebnega. Samo zapisal sem opaženo.
http://www.planet-cnc.com Kroko was here!
Uporabniški avatar
Kroko
 
Prispevkov: 5499
Pridružen: 14 Jan 2015, 11:12
Kraj: Ljubljana
Zahvalil se je: 735 krat
Prejel zahvalo: 2109 krat
Uporabnika povabil: Vrtni palček
Število neizkoriščenih povabil: 255

Re: Nabava E kolesa

OdgovorNapisal/-a Protoncek » 12 Mar 2022, 11:48

Nisem edini, verjemi. Samo nisem šel klikat na miljon strani. Kje piše, da moram za vsak artikel, ki ga kupujem odpreti miljon dokumentov in prebrati detajlna navodila? OSNOVNI podatki morajo biti napisani na prvi strani, in podatek o tipu baterije je osnovni podatek, kot je recimo osnovni podatek tip motorja pri avtu: bencinski. dizel, električni.... itd...
Kam pa pridemo, če bi moral za vsak drek odpreti navodila za uporabo in tam iskati osnovne podatke... :_CR :_banghead
NE bit tako ozkogleden in mislit samo na nas, elektronike. Hofer reklamo berejo tudi NEelektroniki.
Uporabniški avatar
Protoncek
 
Prispevkov: 5629
Pridružen: 17 Jan 2015, 20:41
Kraj: Mengeš
Zahvalil se je: 673 krat
Prejel zahvalo: 792 krat
Uporabnika povabil: VolkD
Število neizkoriščenih povabil: 162

Re: Nabava E kolesa

OdgovorNapisal/-a Marholt » 12 Mar 2022, 13:19

Protoncek je napisal/-a:Nisem edini, verjemi. Samo nisem šel klikat na miljon strani. Kje piše, da moram za vsak artikel, ki ga kupujem odpreti miljon dokumentov in prebrati detajlna navodila?
Za dražje stvari bom tudi navodila preveril in še tam naredil primerjavo med izdelki, da vidim, kateri je bolj uporabniško prijazen. Sploh pa, če ga bo starejša oseba uporabljala. In če te zanima kakšen, za tebe pomemben podatek, boš to naredil. Če je za tebe nekaj pomembno, še ne pomeni da je tudi drugim.

Protoncek je napisal/-a:OSNOVNI podatki morajo biti napisani na prvi strani, in podatek o tipu baterije je osnovni podatek, kot je recimo osnovni podatek tip motorja pri avtu: bencinski. dizel, električni.... itd...

Pri električnih kolesih in avtih imaš svoj polnilni priključek polek. Torej bo elektronika poskrbela, da se bo baterija pravilno polnila. Pri bencinskih in dizelskih avtih pa je važen podatek, saj moraš pravo gorivo natočiti in tu zelo hitro lahko napako narediš. Zelo bistvena razlika med temi podatki.

Protoncek je napisal/-a:Kam pa pridemo, če bi moral za vsak drek odpreti navodila za uporabo in tam iskati osnovne podatke... :_CR :_banghead
NE bit tako ozkogleden in mislit samo na nas, elektronike. Hofer reklamo berejo tudi NEelektroniki.

Kar je za tebe osnovni podatek, za druge celo ni pomembno. In vsi ki so mene spraševali za nasvet za e-kolesa, niso vedeli da je li-ion tehnologija najboljša In če se ti na nekaj spoznaš, še ne pomeni da se drugi. Lahko pa prodajalca brez težav vprašaš, kar te zanima. Toliko različnih podatkov lahko o izdelku napišejo, da bodo napisali samo tisto, kar so ljudje najbolj spraševali. Če nekaterega izpustijo, je samo slabo napisana reklama. In če te izdelek pritegne, še boš vedno preveril tisto, kar te zanima.

In kaj boš na ta opis rekel? Tu pa sploh nobenih ni podatkov.
Moja delavnica ni razmetana, je samo taktično urejena.
Nekaterim sem poznan pod vzdevkom ticla.
Uporabniški avatar
Marholt
 
Prispevkov: 624
Pridružen: 18 Jan 2015, 08:52
Zahvalil se je: 198 krat
Prejel zahvalo: 196 krat
Uporabnika povabil: sundancer
Število neizkoriščenih povabil: 12

Naslednja

Vrni se na Elektronika v vozilih

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost