Nabava E kolesa

Avtomobili, motorji, pa še kaj drugega, ki se giblje, bi bilo povsem nebogljeno brez vsaj elektronike. Tu torej spadajo ideje, popravila in predstavitve s tega področja

Nabava E kolesa

OdgovorNapisal/-a damo » 20 Jul 2021, 14:08

Malce se spogledujem z idejo da bi nabavil 2 električna kolesa. 2jurja po komadu se mi glih ne daje, sem pa za jurja našel tole:

https://www.youtube.com/watch?v=1N8-JpTKyQM&t=30s

oz. https://www.ebay.de/itm/265236603177?ha ... SwreZg9pHK

Kaj menite? Z ženo nisma zahtevna kolesarja, vozila bi po cestah, malo v hrib, malo po ravnem.

Kaj v praksi pomeni razlika ali je motor v pedalih ali na zadnjem kolesu?
Dobrga štromarja samo slab šnops strese.
damo
 
Prispevkov: 966
Pridružen: 18 Jan 2015, 08:18
Kraj: okolica KK
Zahvalil se je: 61 krat
Prejel zahvalo: 194 krat
Uporabnika povabil: s54mtb
Število neizkoriščenih povabil: 41

Re: Nabava E kolesa

OdgovorNapisal/-a Carko » 20 Jul 2021, 15:11

Razlika med "srednjim" (mid-drive) in zadnjim motorjem je tako velika, da se težko opiše.

Sem že precej let nazaj sestavil takšnega s 750 W motorjem na zadnjem kolesu. Z njim sem bil super zadovoljen - sploh ker sem ga z rahlim pedaliranjem po ravnem zlahka spravil na 40 km/h - mi pa ni, kako bi rekel, odprl kakšnih novih možnosti. V hrib se motor matra in pregreva, 360 Wh baterija mi je zadostovala recimo za 25 bolj dinamičnih kilometrov ali 40 "ravnih". Ko se baterija prazni, se to precej občuti na moči. Asistenca glede na hitrost vrtenja pedal je bolj tako-tako...

Za večinoma po ravnem je še vedno super.

Ampak!

Mid-drive motor je pa čisto drug svet.

Glede na to, da sem svojega prvega sestavil za cca. 500 eur, so se mi cene novih zdele res brutalne. Ampak po precej raziskovanja sem zaključil, da ni druge, kot da odpreš denarnico, če hočeš nekaj dobrega.

Z bratom sva vzela eMTB z Bosch Performance CX Gen4 motorjem - po mnenju mnogih najboljše, kar je trenutno na trgu.

Zadeva je fantastična. Res. Občutek je čisto naraven, saj ima senzor navora, tako da točno ve, kako močno pritiskaš, in ti dodaja pomoč glede na to. Počutiš se, kot da si bionic man (ali woman). Sploh glede na to, da imaš prestave, je navor brutalen - 85 Nm. Ni ga klanca, ki ga ne bi zvozil z lahkoto lastovke. Mislim, da bi splezal še po steni navpično navzgor.

Najbolje pa je, da je vse to čisto transparentno. Imaš 4 nivoje asistence, asistenca je pa vedno glede na odstotek tvojega pritiskanja na pedala. Tako moraš še vedno pedalirati, se pa sam odločiš, koliko.

Torej, lahko se še vedno "nakolesariš", če želiš, s tem da prideš tja, kamor sicer ne bi niti v sanjah.

Za raziskovanje novih poti je to izjemno. Vidiš cesto, strm klanec, pa rečeš, "nč, gremo pogledat, kam se tukaj pride". Nobenega strahu pred tem, da bi se "zaklal" s tem, ko rineš v napačen klanec. Meni se je odprlo na stotine, če ne tisoče kilometrov novih poti, ki so pred tem zame bile nedosegljive.

Glede cene. Moj je bil slabih 2600 eur, pa je skepsa hitro izginila in mi sedaj ni žal niti centa. Ena dobra lastnost električnih koles je, da občutek veselja, ko se počutiš kot superman, ne izgine niti z leti. Tudi po več letih je še vedno "woooooo", ko te potegne.

Če si ne bi mogel privoščiti nekaj z Boschevim motorjem, bi najverjetneje vzel nekaj od češke firme CRUSSIS. V cenejših modelih imajo Bafang motorje, ki so kul. Specifikacije so dobre, v praksi sicer nimajo za burek proti Boschu, so pa še vedno svetlobna leta pred klasični motorji na sprednjem/zadnjem kolesu.

Aja, še baterija. Mam občutek, da so me ogoljufali in mi podtaknili majhen fuzijski reaktor. :D Kar noče se spraznit. Npr. po 10 kilometrih in eni uri strmega klanca - v takem bi se prejšnje kolo z zadnjim motorjem spraznilo v nekaj minutah - sem imel še vse črtice na bateriji. :_dunno S 500 Wh baterijo lahko z Boschem lahko gladko dosežeš 100 km (mešano ravno-hribi), če je večinoma ravno pa še krepko več.
Carko
 
Prispevkov: 2948
Pridružen: 10 Jan 2015, 01:46
Zahvalil se je: 200 krat
Prejel zahvalo: 944 krat
Uporabnika povabil: Vrtni palček
Število neizkoriščenih povabil: 214

Re: Nabava E kolesa

OdgovorNapisal/-a luccabrassi » 20 Jul 2021, 20:09

tudi jaz bosch https://www.bosch-ebike.com/en/products/drive-unit https://www.ebay.de/sch/i.html?_from=R4 ... acat=57262

lansko leto sem navadno kolo kupil tule dober servis , brezplačna dostava

https://www.mhw-bike.com/e-bikes/mounta ... -hardtail/

https://www.bike-discount.de/en/shop/e- ... /o-rabattr

https://www.bike24.de/e-bikes.html?menu ... =price_asc

mislim da za nizko ceno lahko kupiš le rabljeno dobro kolo z verjetnostjo slabih baterij

ps e- kolesa imajo močnejše diske ( ponavadi 4 batki ) , gonila so močnejša zaradi večjih sil , verige. Nekaj na pol je le 2x kupljeno potem :mrgreen:
Moments Before Detonation .............TT
Uporabniški avatar
luccabrassi
 
Prispevkov: 1404
Pridružen: 02 Jan 2016, 21:52
Kraj: KOČEVJE
Zahvalil se je: 269 krat
Prejel zahvalo: 294 krat
Uporabnika povabil: VolkD
Število neizkoriščenih povabil: 148

Re: Nabava E kolesa

OdgovorNapisal/-a reber » 21 Jul 2021, 00:09

Montiram TongSheng TSDZ2 motorje in lahko z zadovoljstvom trdim, da so za povprečnega kolesarja najbolj primerni, boljše kot Bafang in vsekakor boljše kot BOSCH.

Kategorično odsvetujem BOSCH sisteme, razen, če imate preveč denarja... ko bo čas za redni servis oziroma ko bo prišlo do okvare, ko bo treba menjat baterije, pripravite na široko odprto denarnico. Na podlagi dolgoletnih bogatih izkušenj, sem dal BOSCH na črno listo. Ne bom trdil, da so slabi, performance je zelo v redu, ampak glede na videne primere, je stroškovno za moje pojme nesprejemljiv, boljši vsak "kitajc" kot to.

Za samograditelje absolutno kitajc, odprt sistem,paše skoraj vse skupaj, dobra podpora, odprti meniji, dostop do servisnih nastavitev, ...

Za kolesarje, ki vedo kaj hočemo, kaj želimo in ki znamo uporabljat, bo denarnica kar malo trpela, za moj okus YAMAHA, nedvomno... ponavljam... za moj okus in pod nobenim pogojem niti slučajno nič od SR-Suntour opreme !!!

Kot verjetno veste, sem aktiven kolesar, najraje imam seveda "free solo" vožnje, s seboj vzamem edino ženo, ker je ubogljiva in sledi mojim načrtovanim turam, ki so v tem primeru žal nekoliko skrajšane na do 100-130km kar pač zmore njena baterija, ki čez 2 meseca dobi nadgradnjo ko poteče garancija...

Večina koles mojih strank osebno sprobam. Ugotavljam, da ljudje pogosto želijo predelat v e-kolesa dobesedno "drvarnice" od koles... ampak ni problema, če imajo obstoječe kolo radi in so zadovoljni, zakaj pa ne, ko je predelano v elektro, je zadeva ugodna.

Zagotovo je najboljša izbira sredinski motor in obvezno s senzorjem navora (torque sensor). Motorji v kolesih so za po ravnini, za dirkanje, seveda sem ne spadajo 250W motorji, šele od 500W naprej...

Za povprečnega ali podpovprečnega kolesarja rekreativca, ni tako zelo pomembna oprema in podrobnosti... pa vseeno:

Dobro kolo ne naredi E-oprema, to je premalo! Kolo mora biti prilagojeno osebi in sestavljeno po meri. Za ospešno prilagoditev kolesa so potrebne ure pogovora in zelo zaželjeno nekaj skupnih voženj... Podrobnosti, drobnarije, fine nastavitve, to je tisto kar naredi kolo na nek način simbiotično (če se lahko tako izrazim). Vsaka najmanjša podrobnost lahko pomeni zmanjšanje napora, poveča izkoristek in užitek, tudi varnost.

Posploševanje, da so potrebne 4-batne zavore je neutemeljeno, ker... take zavore na 160mm disku in 29 colarju so še vedno za "en drek", je marsikateri V-brake boljši, preverjeno in sprobano. Absolutno se strinjam, da za e-kolo so potrebne boljše zavore in ne samo to, tudi boljše pnevmatike.

Kar se tiče pnevmatik, je pri nas možno dobiti "eno revšno", izbira je slaba, večinoma uporabnimi pojma nimajo kaj je sploh dobro...
Osebno pnevmatike kupujem izključno iz tujine, večinoma na bikecomponents.de kjer je izbira zelo dobra.

Ne se ustrašit, za rekreativce, ki se vozite po cestah, pretežno po ravninah in včasihmalo v klance, je hitro v redu, sploh če imate nekaj "soli v glavi" in vozite po pameti. Ne rabite "hude" opreme, ne rabite "hudih E-bike sistemov", bo v redu kar povprečno kolo s kitajskim elektro KIT-om.

Še najbolj mi gredo na jetra razni mestni snobi, ki kupijo elektro gorsko kolo za 5 jurjev in potem šminkirajo po Pokljuki in TNP, ker mislijo da boga držijo za jajca, ker prilezejo v vsak večji vzpon... da ne omenjam potem spustov, ko je vse podrajsano, črte po tleh dolge po 20m, vse razrito.... ja ja, nimajo pojma, se da odpeljat hude spuste brez sledov po tleh in brez poškodb narave... in zaradi takih butljev so potem zakoni taki kot so in zato pravi zanesenjaki vozimo v ilegali, ker pač ne bi smeli po črki zakona.

OK, drugo so cestne vožnje... na Vršič na primer sedaj vozijo že skoraj stare babe, seveda na e-kolesih, z avti pridejo do Jasne in potem tistih ubogih 9km vzpona na polno, ker baterija več ne bi vzdržala... pa da vidimo junake, ki gredo gor na Vršič na 40km podlage :tappingfoot in seveda potem čez dodatnih najmanj 75km...

Ne odstopam od trditve: "elektro kolo je za lenuhe in za tiste ki ne morejo..."

S tem ni narobe, e-kolesa so v večni primerov koristna, ker mnoge ljudi marsikateri klanec odvrne od resnično koristnega športa, ki je zdravju zelo koristno.

Resnično je neumno dajati 2-3 jurje ali več za kolo, ki ga potem ne boste izkoristili. Za rekreativne namene je večinoma dovolj, če predelate vaše priljubljeno kolo s kvalitetnimi kitajskimi elektro KIT-i, ki zelo dobro konkurirajo zvenečim imenom, ki zmagujejo predvsem v visokih cenah.

Mogoče sem moj prispevek malo preveč sklobasal, še vedno ni popustil adrenalin od resnično prijetne nedeljske celodnevne free solo ture 8-)
Sporočila sprejemam na e-mail objavljen na www.reber.si
Uporabniški avatar
reber
 
Prispevkov: 1497
Pridružen: 17 Mar 2015, 21:30
Kraj: Bled
Zahvalil se je: 131 krat
Prejel zahvalo: 468 krat
Uporabnika povabil: s54mtb
Število neizkoriščenih povabil: 255

Re: Nabava E kolesa

OdgovorNapisal/-a Carko » 21 Jul 2021, 00:44

V čem pa je po tvoje - razen ceni - TongSheng boljši od npr. Bosch Performance CX?
Carko
 
Prispevkov: 2948
Pridružen: 10 Jan 2015, 01:46
Zahvalil se je: 200 krat
Prejel zahvalo: 944 krat
Uporabnika povabil: Vrtni palček
Število neizkoriščenih povabil: 214

Re: Nabava E kolesa

OdgovorNapisal/-a mucek » 21 Jul 2021, 08:29

Razvijamo del elektronike za novo eCult kolo z Domelovim sredinskim motorjem in je zadeva za peljat res nadpovprecna! Kot je ze nekdo napisal, ni primerjave z inwheel sploh.

Jaz sem sicer na dopustu, ampak ce bos kaj mim Trzina hodil, se oglasi mimo, ta teden imamo se prototip tam, ker fantje se programirajo in lahko probas. 112 Nm navora motorja je res noro.

Lp, G

p.s. Evo nas uzivace :)
Priponke
Photo_6553828_DJI_228_jpg_4052069_0_202172093840_photo_original.jpg
... lahko pa se tudi motim ...
Uporabniški avatar
mucek
 
Prispevkov: 1991
Pridružen: 18 Jan 2015, 21:20
Kraj: Ljubljana
Zahvalil se je: 77 krat
Prejel zahvalo: 638 krat
Uporabnika povabil: s54mtb
Število neizkoriščenih povabil: 121

Re: Nabava E kolesa

OdgovorNapisal/-a mucek » 21 Jul 2021, 09:08

Aja, se to: najvecja razlika se pokaze pri vzponih itd. Za cestno "normalno" voznjo verjamem, da bo povsem dovolj tudi kak inwheel.

Lp, G
... lahko pa se tudi motim ...
Uporabniški avatar
mucek
 
Prispevkov: 1991
Pridružen: 18 Jan 2015, 21:20
Kraj: Ljubljana
Zahvalil se je: 77 krat
Prejel zahvalo: 638 krat
Uporabnika povabil: s54mtb
Število neizkoriščenih povabil: 121

Re: Nabava E kolesa

OdgovorNapisal/-a javr » 21 Jul 2021, 11:03

damo je napisal/-a:2jurja po komadu se mi glih ne daje, sem pa za jurja našel tole
za primerjavo bi pogledal tudi Kaj_Kupiti - kuponi; izpiše cel kup stvari, potem pa (vsaj v Chrome) desno čisto zgoraj klikneš Find, vpišeš kolo in trenutno se obarva/označi 38 ponudb.
Priponke
el_kol.jpg
___
Uporabniški avatar
javr
 
Prispevkov: 2222
Pridružen: 17 Jan 2015, 22:06
Zahvalil se je: 156 krat
Prejel zahvalo: 224 krat
Uporabnika povabil: forest70
Število neizkoriščenih povabil: 47

Re: Nabava E kolesa

OdgovorNapisal/-a reber » 22 Jul 2021, 01:17

Carko je napisal/-a:V čem pa je po tvoje - razen ceni - TongSheng boljši od npr. Bosch Performance CX?

Na začetku te teme je napisano tole:
damo je napisal/-a:Malce se spogledujem z idejo da bi nabavil 2 električna kolesa. 2jurja po komadu se mi glih ne daje, sem pa za jurja našel tole:

Bosch je lahko super, in je SUPER, dokler dela... žal ne ustreza finančnim željam iz začetka te teme. Drugače pa ja, lahko je huda mašina, ampak bo 5 jurčkov ++

Tisto za jurja je ena revšna, primerno je za po ravninah, klanci odpadejo zaradi slabega izkoristka, hub motor v kolesu... po drugi strani pa za manj kot jurja dobiš TSDZ2 + baterija z brutalnimi 900Wh + montaža, le prispevati moraš svoje kolo za poredelavo. Z manjšo baterijo seveda pride ceneje... recimo slabih 700Wh je že več kot 50eur cenejša... aja, gre se za 750W motor...

Torej ja, TSDZ2 krepko poseka BOSCH zaradi cene, performance za amaterja ni opazno drugačen, za poznavalca pa seveda je. In kot sem že napisal, pomembna je tudi vsa ostala oprema kolesa, do vsake najmanjše podrobnosti in tu gredo cene v višave. Podobno je pri avtomobilih, lahko se voziš z enim cliotom ali dacio za 10 jurjev ali pa s kakšno zverino za 50, 100, 150, 200, ... jurjev in razlika je opazna, pod črto se pelješ v vsakem primeru, vprašanje pa je KAKO se pelješ. Osebno na avto nič ne dam, ne rabim, kolo pa... ja, tega pa rabim, pa vseeno ne maram pregrešno dragega karbona, ker se raje vozim z 2kg težjim biciklom za par jurjev nižjo ceno in ko se skantam nekje v gozdu, bo alu okvir samo opraskan, karbon pa bo postal nevaren.

In seveda, ni BOSCH Bog vesolja, na sceni je še Yamaha in kitajci, Bafang na primer se vgrajuje marsikje tudi pod drugačnim imenom.
Sporočila sprejemam na e-mail objavljen na www.reber.si
Uporabniški avatar
reber
 
Prispevkov: 1497
Pridružen: 17 Mar 2015, 21:30
Kraj: Bled
Zahvalil se je: 131 krat
Prejel zahvalo: 468 krat
Uporabnika povabil: s54mtb
Število neizkoriščenih povabil: 255

Re: Nabava E kolesa

OdgovorNapisal/-a javr » 22 Jul 2021, 06:51

javr je napisal/-a:za primerjavo bi pogledal tudi Kaj_Kupiti - kuponi; izpiše cel kup stvari, potem pa (vsaj v Chrome) desno čisto zgoraj klikneš Find, vpišeš kolo in trenutno se obarva/označi 38 ponudb.
zgleda da so od včeraj na danes ta prikaz predelali iz tekstovnega v slikice, niso pa še naštudirali iskanja, oz. kot piše: "delovanje iskalnika in TAGov še v izdelavi, predvidoma do 22.7.2021"
___
Uporabniški avatar
javr
 
Prispevkov: 2222
Pridružen: 17 Jan 2015, 22:06
Zahvalil se je: 156 krat
Prejel zahvalo: 224 krat
Uporabnika povabil: forest70
Število neizkoriščenih povabil: 47

Re: Nabava E kolesa

OdgovorNapisal/-a Peter123 » 22 Jul 2021, 07:43

@reber
Lahko predlagaš kakšno trgovino kjer kupuješ?
Razen Aliexpress, baggood in podobno, mogoče kaj iz EU?
LP
P.
Peter123
 
Prispevkov: 1385
Pridružen: 09 Feb 2015, 14:20
Kraj: 1117 Lj.
Zahvalil se je: 32 krat
Prejel zahvalo: 232 krat
Uporabnika povabil: jmivsek
Število neizkoriščenih povabil: 47

Re: Nabava E kolesa

OdgovorNapisal/-a Carko » 22 Jul 2021, 10:12

reber: ja, se strinjam. Samo iz tvojega prvega sporočila se pa bere, kot da je Bosch zanič. Ne drži sicer, da moraš dati ravno 5 jurčkov za Boscha, dobiš namreč odlična kolesa (s CX Gen4) za cca. polovico te cene.

Glede DIY zadev, je čisto OK opcija, ampak to jasno ni za vsakogar.

Sicer, pri tvoji ceni 900 € za motor + batt brez kolesa - če dodaš še neko dobro (pa sploh ne vrhunsko) kolo, je hitro še jurja zraven. Pa si že na 2000 brez dela in ostalega materiala.

Je pa to potem pač še en projekt. Sam imam DIY bicikel, ki sem ga zgoraj omenill, od leta 2014, pa imam še cel kup nadgradenj, ki me čakajo že leta. Za 100 eur sem dobil Bosch baterijo brez ohišja in BMS-ja, ampak je bilo treba najti nov kitajski BMS, vse zvezati, sprojektirati in sprintati ohišje, sprojektirati "docking" mehanizem, itd itd itd. Pa seveda nadgradnja kontrolerja, pa vmes so že drugi konektorji, pa potem še kabli, pa težišče malo prilagoditi ...

Po drugi strani, eBike z BOSCH-em sem kupil v petek popoldan in se začel voziti in uživati. V enem tednu sem naredil 200 km. Brez kakršnih koli skrbi, ali bo baterija zdržala, ali se motor ne bo pregrel v brutalnem klancu (TSDZ2 npr. nima termične zaščite in senz. temp.), ali so vse celice vedno balansirane, ali bodo zobniki in veriga, ki niso dimenzionirani za eBike, vse to zdržali, ali je zobnik v motorju že zrel za menjavo, ali me bodo policaji ustavili in mi težili ...

Se samo usedeš in uživaš.

Sem bil na istem kot damo - "2jurja po komadu se mi glih ne daje" - ampak na koncu sem popustil in se mi (zame) zdi to morda celo najbolje zapravljen denar.

Damo-tu priporočam, da gre nekam, kjer mu dajo zadevo za sprobat za en krog. Po forumu je nemogoče opisati te občutke.
Carko
 
Prispevkov: 2948
Pridružen: 10 Jan 2015, 01:46
Zahvalil se je: 200 krat
Prejel zahvalo: 944 krat
Uporabnika povabil: Vrtni palček
Število neizkoriščenih povabil: 214

Re: Nabava E kolesa

OdgovorNapisal/-a damo » 22 Jul 2021, 18:17

Vidim, da se je debata kar razvila, hvala vsem sodelujočim. Hvala tudi tebi Mare za obširen mail - samogradnja je lahko kar zahteven in zanimiv projekt, ampak se bojim da bi bil pri meni nedokončan. Prav tako moje donatorsko kolo verjetno ni dosti kvalitetno da bi bilo vredno predelave (koštalo je 350 eur pred 10 leti).

Odločil sem se, da najprej v živo probam obe variante - motor v sredini in motor na zadnjem kolesu. Ob prvi priliki bom rental oba, pa boma z ženo lahko primerjala eno in drugo. Morda že ta vikend, gremo malo na dopust na Gorenjsko :)

Do takrat (in verjetno še nekaj časa) pa motor na polento, kot reče Marko :)
Dobrga štromarja samo slab šnops strese.
damo
 
Prispevkov: 966
Pridružen: 18 Jan 2015, 08:18
Kraj: okolica KK
Zahvalil se je: 61 krat
Prejel zahvalo: 194 krat
Uporabnika povabil: s54mtb
Število neizkoriščenih povabil: 41

Re: Nabava E kolesa

OdgovorNapisal/-a javr » 22 Jul 2021, 19:40

zgleda da te reči letijo tudi 50 km/h tako da je samo vprašanje časa kdaj bo obvezno zavarovanje, tehnični, registracija, vozniško, čelada,...
___
Uporabniški avatar
javr
 
Prispevkov: 2222
Pridružen: 17 Jan 2015, 22:06
Zahvalil se je: 156 krat
Prejel zahvalo: 224 krat
Uporabnika povabil: forest70
Število neizkoriščenih povabil: 47

Re: Nabava E kolesa

OdgovorNapisal/-a cero » 22 Jul 2021, 19:52

javr je napisal/-a:zgleda da te reči letijo tudi 50 km/h tako da je samo vprašanje časa kdaj bo obvezno zavarovanje, tehnični, registracija, vozniško, čelada,...


Letijo toliko kot hočeš sam, vozniško in čelada sta že sedaj priporočljiva.
Sam imam doma narejeno e-kolo z motorjem v prednjem kolesu, špica moči pride tam čez 5000W, napetost pa 72V, vseh baterij je preko 2.5kWh, moja najdaljša tura v enem kosu je bila 170km.
Vozim se tam pod 40 km/h, zaradi varnosti in ekonomičnosti vožnje, v 4 letih sem pridelal na njem preko 11000km.
Kot anekdoto lahko povem, da sva par let nazaj ,vozila skupaj s Pogačarjem vštric tam okrog 55km/h po ravnini, oba brez kakšnih hudih problemov :D .
cero
 
Prispevkov: 2317
Pridružen: 18 Jan 2015, 22:39
Kraj: Vipava
Zahvalil se je: 272 krat
Prejel zahvalo: 564 krat
Uporabnika povabil: forest70
Število neizkoriščenih povabil: 57

Re: Nabava E kolesa

OdgovorNapisal/-a javr » 22 Jul 2021, 23:48

Carko je napisal/-a: Sploh glede na to, da imaš prestave, je navor brutalen - 85 Nm. Ni ga klanca, ki ga ne bi zvozil z lahkoto lastovke. Mislim, da bi splezal še po steni navpično navzgor.
torej, če prav razumem:
če je motor montiran na prednje ali zadnje kolo, so prestave uporabne samo za takrat ko poganjaš s pedali; motor ima svoj regulator obratov in je vseeno ali je veriga na največjem ali najmanjšem zobniku;
če pa je motor montiran na sredini, pa "simulira" pogon na pedalke, torej preko verige žene zadnje kolo in s tem so tudi prestave uporabne tako za nožni pogon na pedala, kot za elektromotor ?
Se pravi da kakorkoli privlačno zgleda tale ponudba, je škoda denarja za takšno kolo če ti je interesantna vožnja po brezpotjih, ali recimo po pešpoti iz našega kraja na okoli 340 nmv do najbližje planinske koče na okoli 1500 nmv ? Potem je prvi kriterij "mid motor" ali "mid drive", potem pa vse ostalo kar mi je pomembno: blatnik spredaj in zadaj ter prtljažnik zadaj. Luč spredaj in zadaj na AA ali AAA baterije pa lahko dokupim za par €.
Mimogrede sem naletel na invy shop in mi je zmanjkalo časa da bi analiziral kaj je všteto v ceno. Če se bo kdo pozabaval s tem, naj objavi ugotovitve.
___
Uporabniški avatar
javr
 
Prispevkov: 2222
Pridružen: 17 Jan 2015, 22:06
Zahvalil se je: 156 krat
Prejel zahvalo: 224 krat
Uporabnika povabil: forest70
Število neizkoriščenih povabil: 47

Re: Nabava E kolesa

OdgovorNapisal/-a Carko » 23 Jul 2021, 00:50

Tako je, drži kar si napisal.

Tisti na tvoji povezavi manjko mid-drive motorja poskuša kompenzirati z višjo močjo (1000 W namesto pri nas dovoljenih 250 W) in manjšimi gumami. Ker imaš samo "eno prestavo", je treba potem naresti kompromis ...

Pri invy.shop dobiš pa za tisto ceno samo prst tja, kamor sonce ne posije ...
Carko
 
Prispevkov: 2948
Pridružen: 10 Jan 2015, 01:46
Zahvalil se je: 200 krat
Prejel zahvalo: 944 krat
Uporabnika povabil: Vrtni palček
Število neizkoriščenih povabil: 214

Re: Nabava E kolesa

OdgovorNapisal/-a javr » 23 Jul 2021, 06:53

katere spletne strani z veliko izbiro el.koles (da malo na splošno vidim kaj se dobi za kakšen denar) pa imajo možnost iskanja s filtrom "mid drive" ? Iskati karkoli po Amazon je obup, Ebay ima ponekod do vsake podrobnosti razdelane filtre, a v tem primeru jih ne najdem; še najbližji je link od lucabrasi, kjer lahko iščem po navoru, povsod drugod pa lahko samo po slikicah gledam ali je motor na sredini ? Npr. tale je edini, ki sem ga na hitro našel na Banggood. A "kitajci" še niso naštudirali mid-drive ?
1000 W namesto pri nas dovoljenih 250 W
kje pa piše kaj je pri nas dovoljeno ? Sem mislil da je to področje še popolnoma neregulirano.
___
Uporabniški avatar
javr
 
Prispevkov: 2222
Pridružen: 17 Jan 2015, 22:06
Zahvalil se je: 156 krat
Prejel zahvalo: 224 krat
Uporabnika povabil: forest70
Število neizkoriščenih povabil: 47

Re: Nabava E kolesa

OdgovorNapisal/-a Peter123 » 23 Jul 2021, 07:37

Zakonodaja je spisana in čaka na uveljavo.
Električna kolesa bodo padla pod "isto" kategorijo kot električni skiroji oziroma prevozna sredstva z pomožnim motorjem.
Hitrost mora biti omejena na max 25km/h.
Če je višja je potrebna registracija in tehnični kot pri mopedu.
Tudi moč so omejili, na žalost ne vem detajlov.
Peter123
 
Prispevkov: 1385
Pridružen: 09 Feb 2015, 14:20
Kraj: 1117 Lj.
Zahvalil se je: 32 krat
Prejel zahvalo: 232 krat
Uporabnika povabil: jmivsek
Število neizkoriščenih povabil: 47

Re: Nabava E kolesa

OdgovorNapisal/-a cero » 23 Jul 2021, 08:04

vse je napisano v zakonu o pravilih cestnega prometa.
13 točka v prvem odstavku tretjega člena ZPrCP se glasi:
»kolo« je enosledno ali dvosledno vozilo, ki ga poganja voznik z lastno močjo ali kolo s pomožnim motorjem, ki je enosledno ali dvosledno vozilo s pedali, opremljeno s pomožnim električnim motorjem z največjo trajno nazivno močjo 0,25 kW, katerega moč se progresivno zmanjšuje in končno prekine, ko vozilo doseže hitrost 25 km/h ali prej, če kolesar preneha poganjati pedala;

Vir:
http://www.pisrs.si/Pis.web/pregledPredpisa?id=ZAKO5793

Seveda se meri moč na osovini kolesa.
cero
 
Prispevkov: 2317
Pridružen: 18 Jan 2015, 22:39
Kraj: Vipava
Zahvalil se je: 272 krat
Prejel zahvalo: 564 krat
Uporabnika povabil: forest70
Število neizkoriščenih povabil: 57

Re: Nabava E kolesa

OdgovorNapisal/-a cero » 23 Jul 2021, 08:06

Peter123 je napisal/-a:Zakonodaja je spisana in čaka na uveljavo.
Električna kolesa bodo padla pod "isto" kategorijo kot električni skiroji oziroma prevozna sredstva z pomožnim motorjem.

Ni res!
Čitaj ZPrCP, bolj konkretno, spremembo ZPrCP-C ki ki ga je sprejel Državni zbor Republike Slovenije na seji dne 19. oktobra 2016 in je stopil v veljavo 27. oktobra 2016
Zadnjič spremenil cero, dne 23 Jul 2021, 08:16, skupaj popravljeno 1 krat.
cero
 
Prispevkov: 2317
Pridružen: 18 Jan 2015, 22:39
Kraj: Vipava
Zahvalil se je: 272 krat
Prejel zahvalo: 564 krat
Uporabnika povabil: forest70
Število neizkoriščenih povabil: 57

Re: Nabava E kolesa

OdgovorNapisal/-a milan62 » 23 Jul 2021, 08:14

V sredo sem kolesaril po Pokljuki čez in čez ( z gorskim kolesom brez e-motorja). Velik obisk kolesarjev, bi rekel da je e-koles že več kot polovica.
Malo me skrbi prihodnost gorskega kolesarjenja ( ali pa pohodništva). Če človeku daš v roke brutalno močno kolo, bo tudi vozil brutalno. Ubogi pohodniki!

LP
milan62
 
Prispevkov: 549
Pridružen: 19 Avg 2015, 23:22
Kraj: Kranj
Zahvalil se je: 202 krat
Prejel zahvalo: 150 krat
Uporabnika povabil: diehart
Število neizkoriščenih povabil: 15

Re: Nabava E kolesa

OdgovorNapisal/-a bray » 23 Jul 2021, 11:10

milan62 je napisal/-a:V sredo sem kolesaril po Pokljuki čez in čez ( z gorskim kolesom brez e-motorja). Velik obisk kolesarjev, bi rekel da je e-koles že več kot polovica.
Malo me skrbi prihodnost gorskega kolesarjenja ( ali pa pohodništva). Če človeku daš v roke brutalno močno kolo, bo tudi vozil brutalno. Ubogi pohodniki!


Tudi mene skrbi. Bi pa dodal še en pridevnik v tvoj zadnji stavek...egoističnemu človeku! In ker to postaja masovna zadeva je takšnih vedno več.

Imam tudi eMTB kolo. Super stvar! O tem smo že enkrat debatirali tukaj... viewtopic.php?f=39&t=12978

En lokalni primer... Tri ali štiri sezone nazaj sem se brez problemov in čudnih pogledov vozil po lokalnih označenih planinskih poteh. Včasih smo s pohodniki tudi kakšno rekli. Pogovarjal sem se tudi z lastnikom gozda. Nikoli nisem imel občutka, da bi imel kdo kaj proti. V času prvega vala korone in e-booma pa se je tudi v naših krajih pojavilo kar nekaj novih eMTB koles. Nekaj lastnikov poznam in vem, da se vozijo po teh poteh. Ker imam zadnje čase kronično pomanjkanje motivacije za kolo sem spomladi nazadnje hodil tam peš. Poti so opazno bolj razrite, na nekaterih odsekih so se pojavile vzporedne špure itd. Če temu prištejemo še "divjanje" mimo pohodnikov in "pametovanje" do katerega hitro pride v takih primerih to hitro privede do tega, da nekomu to ni več všeč. V zadnjem času pa so se menda na teh poteh začele pojavljati celo ovire (debla), ki očitno namigujejo na to, da kolesarji nismo več dobrodošli. Če dobro pomislim, me je sram, da bi se še vozil s kolesom po teh poteh. Mogoče tudi zaradi tega ne najdem več prave motivacije za kolo!? :_think

Podobno se je zgodilo v modelarstvu z quadcopterji oziroma Ncopterji z FPV opremo, ki so kar naenkrat postali "droni" in dostopni vsem...tudi tistim "egoistom", ki jim gre samo za to, da naredijo čim lepši posnetek in jim ni mar za vse ostalo okoli njih. Imam ogromno te ropotije (doma narejene) v delavnici ampak se že nekaj let nabira prah, ker spet...mi je neugodno letet pred hišo kaj šele kje drugje, kjer me ne poznajo.

Spet ena tema, kjer najprej pol ure tuhtaš a bi sploh kaj napisal potem pa eno uro pišeš par stavkov. In na koncu ugotoviš, da je 95% offtopic. ;)
COM port is not dead. It is virtual!
bray
 
Prispevkov: 606
Pridružen: 08 Avg 2016, 22:11
Kraj: Vransko
Zahvalil se je: 314 krat
Prejel zahvalo: 295 krat
Uporabnika povabil: forest70
Število neizkoriščenih povabil: 59

Re: Nabava E kolesa

OdgovorNapisal/-a milan62 » 23 Jul 2021, 11:50

Ja bray, točno tako, kot si napisal. Sem bil v mojem zapisu malce preoster. Saj nekje 80% lastnikov e-koles
se obnaša povsem ok, nekateri prav vzorno. Problem je spet obnašanje tiste manjšine 10%-ne zaradi katere
bo zakonodajalec ali pa lastnik gozda/parcele sprejel take ukrepe, ki bodo udarile po vseh kolesarjih.

LP
milan62
 
Prispevkov: 549
Pridružen: 19 Avg 2015, 23:22
Kraj: Kranj
Zahvalil se je: 202 krat
Prejel zahvalo: 150 krat
Uporabnika povabil: diehart
Število neizkoriščenih povabil: 15

Re: Nabava E kolesa

OdgovorNapisal/-a VolkD » 23 Jul 2021, 14:07

Jaz pa mislim, da smo mnogokrat, ne samo pri kolesu, vsi malce preveč napeti. Kakšen dober dan in hvala, bi rešil marsikaj. In prej preden uveljavljaš "svoj prav" je prav, da pomisliš, če s tem mogoče komu drugemu ne delaš škode.
Dokler bodo ljudje mislili, da živali ne čutijo bolečine, bodo živali čutile, da ljudje ne mislijowww.S5tech.net
Uporabniški avatar
VolkD
Administratorji strani
 
Prispevkov: 51434
Pridružen: 29 Dec 2014, 20:49
Kraj: Kačiče (Divača)
Zahvalil se je: 12637 krat
Prejel zahvalo: 7595 krat
Uporabnika povabil: Vrtni palček
Število neizkoriščenih povabil: 255

Re: Nabava E kolesa

OdgovorNapisal/-a luccabrassi » 23 Jul 2021, 14:41

Nimam ebajka verjetno ga ne bom imel še nekaj časa , vem pa kako se testirajo Boschevi motorji in Greypovi sklopi :_dunno lep vikend
Moments Before Detonation .............TT
Uporabniški avatar
luccabrassi
 
Prispevkov: 1404
Pridružen: 02 Jan 2016, 21:52
Kraj: KOČEVJE
Zahvalil se je: 269 krat
Prejel zahvalo: 294 krat
Uporabnika povabil: VolkD
Število neizkoriščenih povabil: 148

Re: Nabava E kolesa

OdgovorNapisal/-a Alex » 23 Jul 2021, 21:37

Ja in kako se testirajo?
Alex
 
Prispevkov: 474
Pridružen: 04 Feb 2015, 17:00
Kraj: Slovenska Bistrica
Zahvalil se je: 246 krat
Prejel zahvalo: 67 krat
Uporabnika povabil: s54mtb
Število neizkoriščenih povabil: 6

Re: Nabava E kolesa

OdgovorNapisal/-a javr » 23 Jul 2021, 23:48

ali se pri teh biciklih zaviranje (že) uporablja za polnjenje baterije ?
___
Uporabniški avatar
javr
 
Prispevkov: 2222
Pridružen: 17 Jan 2015, 22:06
Zahvalil se je: 156 krat
Prejel zahvalo: 224 krat
Uporabnika povabil: forest70
Število neizkoriščenih povabil: 47

Re: Nabava E kolesa

OdgovorNapisal/-a ignis » 24 Jul 2021, 05:45

javr je napisal/-a:ali se pri teh biciklih zaviranje (že) uporablja za polnjenje baterije ?

Za te "profi" ne vem, jaz na svojem (hub zadaj) uporabljam to od leta 2008,
pri izvedbi ko je motor v sredini(midl) pa ne vem če je izvedljivo? Zadnje kolo -zobnik nebi smelo imeti račne.
Kolika pa je "učinkovitost" na sedanji kemiji pa je druga zgodba.
Če baterija vsebuje super kondenzatorje potem to dejansko deluje ... ostalo je bolj tak ... razen če imaš 2h spust, kjer kontinuirano filaš celice, kemijski proces ki "pohranjuje" elektriko zahtevajo svoj čas ... za konec še samo to, zakaj že ne moremo "shraniti" bliska(strele) nas hebejo A, količina energije/čas ... no pa sem že off topic, ostanemo pri "peciklih"
Kdor ima dobro srce, ta ne potrebuje lepega obraza.
Uporabniški avatar
ignis
 
Prispevkov: 108
Pridružen: 29 Jan 2015, 22:03
Kraj: Maribor
Zahvalil se je: 78 krat
Prejel zahvalo: 14 krat
Uporabnika povabil: jvolk
Število neizkoriščenih povabil: 1

Re: Nabava E kolesa

OdgovorNapisal/-a cero » 24 Jul 2021, 08:20

Regeneracija se lahjko uporablja samo pri kolesih s hub motorji.
Je pa precej bolj uporabna za zaviranje kot pa za polnjenje baterije, vzrok pa tiči v samem principu regeneracije.
Če bi hoteli da bi motor deloval v generatorskem načinu, bi se moral vrteti nad nazivnimi obrati, seveda pa je to praktično nemogoče.
Zato se pri regeneraciji uporablja trik, da krmilnik navitja v motorju spravi v kratek stik za par milisekund, nato pa se ob prekinitvi v njem inducira napetostni pulz, ki je dovolj velik da polni baterijo.
To se dogaja par desetkrat na sekundo, regeneracija pa tako lahko deluje do minimalnih hitrosti tudi do 5km/h.
Povzročanje kratkih stikov pa greje krmilnik in seveda tudi motor, ki se načeloma še bolj greje kot ob poganjanju kolesa.
V krmilniku lahko tudi nastavljamo parametre regeneracije in s tem določamo kolličino zaviranja ali polnjenja baterije.
Tako iz prakse, se s to regeneracijo napolni baterija samo par procentov.
cero
 
Prispevkov: 2317
Pridružen: 18 Jan 2015, 22:39
Kraj: Vipava
Zahvalil se je: 272 krat
Prejel zahvalo: 564 krat
Uporabnika povabil: forest70
Število neizkoriščenih povabil: 57

Re: Nabava E kolesa

OdgovorNapisal/-a mucek » 24 Jul 2021, 09:01

MidDrive regeneracije nima, niti pribitki niso kaj prida (5-10 %, ko sem meril pri inwheel kakih 10 let nazaj)

Lp, G
... lahko pa se tudi motim ...
Uporabniški avatar
mucek
 
Prispevkov: 1991
Pridružen: 18 Jan 2015, 21:20
Kraj: Ljubljana
Zahvalil se je: 77 krat
Prejel zahvalo: 638 krat
Uporabnika povabil: s54mtb
Število neizkoriščenih povabil: 121


Vrni se na Elektronika v vozilih

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost