Akumulator

Avtomobili, motorji, pa še kaj drugega, ki se giblje, bi bilo povsem nebogljeno brez vsaj elektronike. Tu torej spadajo ideje, popravila in predstavitve s tega področja

Akumulator

Postby Cvetko » 15 Apr 2018, 10:07

Nov dan, nov problem.
Malo sem v dvomih, da je akumuator pri avtu zanič. Do včeraj je delal normalno. No ne ravno do včeraj, ker avta nisem rabil 3 ali 4 dni. Danes pa avto ni hotel vžgati. Je sicer vžgal ampak sem se kar dajal z njim.
Pred trgovino je pa vžgal s prve.
Zdaj pa ne vem ali je nekaj z avtom ali pa je akumulator. Napetost na njem je 14.4V ko je motor prižgan in 12.4 ko je ugasnjen. A je normalno, da je tako velika razlika ?
Cvetko
 
Posts: 207
Joined: 20 Jan 2015, 10:16
Has thanked: 6 times
Been thanked: 54 times
Uporabnika povabil: cimabella
Število neizkoriščenih povabil: 7

Re: Akumulator

Postby andrejj » 15 Apr 2018, 10:19

Koliko let je avto ali akumulator?
User avatar
andrejj
 
Posts: 975
Joined: 18 Jan 2015, 22:05
Location: 8232 Šentrupert
Has thanked: 137 times
Been thanked: 86 times
Uporabnika povabil: forest70
Število neizkoriščenih povabil: 18

Re: Akumulator

Postby Cvetko » 15 Apr 2018, 11:06

Škoda Fabia, bencinar 1.2 letnik 2009. Akumulator sem menjal 2016 december, ko je stari v mrazu odpovedal. Če je prejšnji zdržal toliko časa, potem ta nebi smel po maj od dveh let crknit.
Cvetko
 
Posts: 207
Joined: 20 Jan 2015, 10:16
Has thanked: 6 times
Been thanked: 54 times
Uporabnika povabil: cimabella
Število neizkoriščenih povabil: 7

Re: Akumulator

Postby Iztok » 15 Apr 2018, 11:13

Cvetko wrote:... Napetost na njem je 14.4V ko je motor prižgan in 12.4 ko je ugasnjen. A je normalno, da je tako velika razlika ?

To je normalno. AMPAK ... take napetosti ima tudi mini baterija v daljincu za garažna vrata :D ... in potem pridemo do tistih zlobnih Amperov, ki jih vedno primanjkuje :)

Glede na opis in zunanje temperature ti nekaj žre akumulator. In ker še ni tako star, da bi počel take ... :_think

Preveri tok praznjenja akumulatorja v mirovanju pa se bo potem ugibalo kaj iskat naprej.
User avatar
Iztok
 
Posts: 1502
Joined: 04 Feb 2015, 02:00
Location: LJ
Has thanked: 306 times
Been thanked: 290 times
Uporabnika povabil: Proteus
Število neizkoriščenih povabil: 56

Re: Akumulator

Postby s59ma » 15 Apr 2018, 11:15

Koliko kkm ima avto?
Napisane napetosti mi delujejo v redu. Morda alternator občasno ne polni! To se je zgodilo meni (260kkm), razlog so bile obrabljene krtačke alternatorja! Po menjavi krtačk (in pri velikem servisu kompletni obnovi alternatorja: obeh ležajev, drsnih obročev) je mir za naslednjih xxx km.
Na napakah se učimo (pametni se na tujih).
s59ma
 
Posts: 283
Joined: 03 Mar 2015, 20:48
Location: Medvode
Has thanked: 20 times
Been thanked: 54 times
Uporabnika povabil: mirkatmir
Število neizkoriščenih povabil: 5

Re: Akumulator

Postby Cvetko » 15 Apr 2018, 12:14

Iztok wrote:Glede na opis in zunanje temperature ti nekaj žre akumulator. In ker še ni tako star, da bi počel take ... :_think

Samo kaj? Od novih stvari je samo hitri polnilec za telefon. Ampšak telefon nisem imel v avtu priključen najmanj 10 dni.
Iztok wrote:Preveri tok praznjenja akumulatorja v mirovanju pa se bo potem ugibalo kaj iskat naprej.
To pa raje ne, ker bodo vsi računalniki znoreli.
Cvetko
 
Posts: 207
Joined: 20 Jan 2015, 10:16
Has thanked: 6 times
Been thanked: 54 times
Uporabnika povabil: cimabella
Število neizkoriščenih povabil: 7

Re: Akumulator

Postby Cvetko » 15 Apr 2018, 12:16

s59ma wrote:Koliko kkm ima avto?
Preveč :D
157666 km

Haha,.. tisti 666 bo kriv :)
Cvetko
 
Posts: 207
Joined: 20 Jan 2015, 10:16
Has thanked: 6 times
Been thanked: 54 times
Uporabnika povabil: cimabella
Število neizkoriščenih povabil: 7

Re: Akumulator

Postby Iztok » 15 Apr 2018, 12:48

Cvetko wrote:Samo kaj? Od novih stvari je samo hitri polnilec za telefon. Ampšak telefon nisem imel v avtu priključen najmanj 10 dni.
Tudi mirovni tok tistega polnilca vseeno ni zanemarljiv ...


Iztok wrote:To pa raje ne, ker bodo vsi računalniki znoreli.
Ne znorijo, če meriš s tokovnimi kleščami ... ;)
User avatar
Iztok
 
Posts: 1502
Joined: 04 Feb 2015, 02:00
Location: LJ
Has thanked: 306 times
Been thanked: 290 times
Uporabnika povabil: Proteus
Število neizkoriščenih povabil: 56

Re: Akumulator

Postby Protoncek » 15 Apr 2018, 12:49

Sem že doživel, da je accu umrl po dobrih dveh letih. Kolegu je umrl celo en sam teden po izteku garancije... drugemu dva tedna pred iztekom - ta je imel srečo, je dobil novega.
Mogoče ne bi bilo slabo, da bi ga peljal nekam izmerit na tester.
Zakaj bi računalniki noreli, če meriš tok? Če si vsaj malce spreten sploh ne boš prekil tokokroga, pa tudi če ga bi ne more biti nič narobe. Kaj pa, ko si ga menjal? Takrat si ga tudi izklopil.
User avatar
Protoncek
 
Posts: 2673
Joined: 17 Jan 2015, 21:41
Location: Mengeš
Has thanked: 216 times
Been thanked: 253 times
Uporabnika povabil: VolkD
Število neizkoriščenih povabil: 53

Re: Akumulator

Postby VolkD » 15 Apr 2018, 13:01

Iztok wrote:Ne znorijo, če meriš s tokovnimi kleščami ... ;)
To je bil eden od razlogov, da sem kupil DC tokovne klešče. Pazi, morajo biti DC!
No meni sicer niso znoreli računalniki sem pa vedno pozabil številko od avtoradija.
Dokler bodo ljudje mislili, da živali ne čutijo bolečine, bodo živali čutile, da ljudje ne mislijowww.S5tech.net
User avatar
VolkD
Administratorji strani
 
Posts: 26495
Joined: 29 Dec 2014, 20:49
Location: Kačiče (Divača)
Has thanked: 4879 times
Been thanked: 3500 times
Uporabnika povabil: Vrtni palček
Število neizkoriščenih povabil: 255

Re: Akumulator

Postby ecobra » 15 Apr 2018, 21:01

Malo me zanima kakšne vožnje imaš, Koliko km narediš po vžigu avta. Npr. če narediš samo cca 4-8 km v enem kosu brez ustavljanja, se akumulatorju ne vrne vsa energija, ki si mu jo vzel pri vžigu in, če se to ponavlja iz dneva v dan kmalu akumulatorju zmanjka moči.
Najprej napolni akumulator potem pa ga pelji kakemu mehaniku, ki ima tester za akumulatorje in naj ti naredi "cranck" test pri katerem se vidi koliko zagonskih A -mperov še zmore. Odvisno od velikosti akumulatorja, za 180Ah je nekje 1250A po EN standardu, za 60Ah akumulator pa bi moralo biti nekje cca 450 A po EN. Ta podatek je tudi napisan na akumulatorju. Če je tok po "ceanck" pokaže polovico od nazivnega je akuju doba iztekla.
l.p.
(zravan avatarja napiši od kje si, da ti lažje pomagamo, če si v bližini)
ecobra
 
Posts: 139
Joined: 31 May 2016, 20:48
Location: Radeče
Has thanked: 3 times
Been thanked: 45 times
Uporabnika povabil: DusanK
Število neizkoriščenih povabil: 9

Re: Akumulator

Postby SimonS » 15 Apr 2018, 22:16

O brez skrbi, da se mu po 8km povrne vsa energija. Celo veliko prej že po par minutah vožnje. Ni veliko za računati.
Vsekakor je 12.4V nizka napetost in je zagotovo kaj narobe z alternatorjem ali pa akumulatorjem.
SimonS
 
Posts: 1483
Joined: 19 Jan 2015, 20:08
Location: Kobarid
Has thanked: 198 times
Been thanked: 235 times
Uporabnika povabil: mucek
Število neizkoriščenih povabil: 25

Re: Akumulator

Postby reber » 15 Apr 2018, 22:21

ecobra wrote:Npr. če narediš samo cca 4-8 km v enem kosu brez ustavljanja, se akumulatorju ne vrne vsa energija, ki si mu jo vzel pri vžigu in, če se to ponavlja iz dneva v dan kmalu akumulatorju zmanjka moči.

A ti tole malo na pamet? Start-stop sistem bi akumulator po tvojem uničil v izredno kratkem času.
Si sploh prebral, kaj si napisal in kaj to pomeni?
Ali se zavedaš, kako zelo malo energije potrebuješ za zagon motorja?
Ali se zavedaš, koliko minut vožnje je npr za 4km razdalje in koliko energije lahko v tem času alternator dostavi akumulatorju?
Ali se zavedaš, da elektronika v avtomobilu v enem dnevu (24ur) porabi vsaj 3x toliko energije kot en sam zagon motorja?

Da ne bom preračunaval v energijo v Wh, se bom omejil zgolj na porabljeno kapaciteto v Ah.
Zagon motorja normalno traja max 2s, tok potreben za zagon je max 150A, kar pomeni da za zagon potrebujemo max 0,083Ah
Elektronika v stand-by porabi vsaj 10mA, v 24 urah porabi vsaj 0,24Ah

Polnjenje akumulatorja v avtu poteka s tokom vsaj nekaj amperov, na začetku sigurno preko 10A, potem tok pada, ker napetost akumulatorja naraste... saj vemo kako to gre. Da nadomestimo porabljeno 0,083Ah in če to zaokrožimo navzgor na 0,1Ah, bi pri polnilnem toku 10A to napolnili v 36s, v tem času se privežeš, počasi spelješ z dvorišča in ko dosežeš hitrost po ulici recimo 50km/h je ta čas že mimo... recimo da v tem času prevoziš 200-300m. Da imaš avto parkiran pred trgovino na nekoliko večjem parkirišču se ti energija porabljena za zagon motorja povrne 2x ali 3x še preden zapelješ iz parkirišča na ulico.

Če je akumulator postal slaboten, je potrebno narediti nekaj preprostih testov. Preveriti je potrebno kako je s polnjenjem akumulatorja v avtu, če je alternator v redu, če polni na zadosti visoko napetost, to je 14,2 - 14,4V merjeno na akumulatorju in mora biti že prej kot v eni minuti po zagonu. Seveda ta podatek sam po sebi ne pomeni nič kaj dosti, zato je potrebno prižgati nekaj večjih porabnikov: luči, gretje zadnje šipe, ventilacija v kabini na polno, meglenke, ... če pri vseh teh porabnikih alternator nima težav, je polnjenje v redu. Če je akumulator slab, napetost zelo hitro doseže maksimalno napetost, če je dober in če je precej izpraznjen, bo na začetku napetost pod 14V.

Napolnjen oziroma dobro napolnjen akumulator mora brez težav vzdržati prižgane luči za vsaj 5-10 minut, po tem času mora motor brez težav štartati. Če motor ne štarta več zaradi nekaj minut pred tem prižganih luči, je akumulator krepko iz zdrave kondicije, nima ne kapacitete ne zagonske moči.

Seveda akumulator testiramo na več različnih načinov tudi v delavnici in za te teste ni potrebno imeti nekih posebnih testerjev za merjenje zagonske moči. Če je akumulator poln in ne zmore zagnati motorja, je jasno da nima zagonske moči in zata zaključek ne rabimo nobenega testerja. No, pogosto je dovolj že vklop kontakta ACC in vklop velikih porabnikov, luči, gretje šipe, ventilacija, ... in če se napetost akumulatorja hitro seseda na 12V in celo pod 11V, je akumulator zanič, seveda če smo prej poskrbeli, da naj bi bil pravilno napolnjen.
Sporočila sprejemam na e-mail www.reber.si
User avatar
reber
 
Posts: 656
Joined: 17 Mar 2015, 21:30
Location: Bled
Has thanked: 24 times
Been thanked: 162 times
Uporabnika povabil: s54mtb
Število neizkoriščenih povabil: 163

Re: Akumulator

Postby VolkD » 15 Apr 2018, 23:38

Po moje mu dovolj polni, saj je napisal da je napetost na akumulatorju 14,4V ko motor teče.
Ljudje zmotno mislijo, da se akumulator, ko potegnejo ključ iz avtomobila ne prazni več. Ampak tu je še kup naprav, ki ostane pod napetostjo in še vedno trošijo. Nekatere ostanejo stalno na napajanju. Taka je recimo daljinska ključavnica, alarmni sistem, radio, računalniki v avtu,... Nekatere stvari pa se izključijo, a ne v trenutku ampak šele po nekem določenem času. Po tem času so tokovi, ki praznijo akumulator majhni. reda nekaj 10mA. Ampak če gre kaj narobe, potem se kaka stvar, ki bi se morala izključiti, ne izključi.

V takih primerih je prav tipično, da se akumulator v nekaj dneh, ko avta ne potrebujemo izprazni.
Dokler bodo ljudje mislili, da živali ne čutijo bolečine, bodo živali čutile, da ljudje ne mislijowww.S5tech.net
User avatar
VolkD
Administratorji strani
 
Posts: 26495
Joined: 29 Dec 2014, 20:49
Location: Kačiče (Divača)
Has thanked: 4879 times
Been thanked: 3500 times
Uporabnika povabil: Vrtni palček
Število neizkoriščenih povabil: 255

Re: Akumulator

Postby S53AL » 16 Apr 2018, 00:31

Kako je pa kaj z klemami?
In če meriš napetost, ko se avto vžiga, na koliko V pade dokler ne vžge?
http://www.zimazakon.si/forum
User avatar
S53AL
 
Posts: 1294
Joined: 28 Jan 2015, 00:35
Location: Črnomelj, JN75NN
Has thanked: 496 times
Been thanked: 58 times
Uporabnika povabil: VolkD
Število neizkoriščenih povabil: 10

Re: Akumulator

Postby S53AL » 16 Apr 2018, 00:51

Pa še svečke preveri in kable do njih...
Pa tudi v razdelilni kapi je lahko zanimivo (oksidirano in tista rotrček tudi).
Last edited by S53AL on 16 Apr 2018, 01:05, edited 1 time in total.
http://www.zimazakon.si/forum
User avatar
S53AL
 
Posts: 1294
Joined: 28 Jan 2015, 00:35
Location: Črnomelj, JN75NN
Has thanked: 496 times
Been thanked: 58 times
Uporabnika povabil: VolkD
Število neizkoriščenih povabil: 10

Re: Akumulator

Postby Iztok » 16 Apr 2018, 00:58

S53AL wrote:Kako je pa kaj z klemami?
In če meriš napetost, ko se avto vžiga, na koliko V pade dokler ne vžge?

Oksidirane kleme so tudi dostikrat vzrok, da motorja zaganjač ne more obrnit. Zadnjič sem imel primer na leto starem Oplu, da so bile svinčene kleme akkuja oksidirane tako močno, da včasih niti trznil ni ob poizkusu zagona ...

Po mojih meritvah s spominskim osciloskopom je na grafu običajen padec tja do 10V. Tudi pri "počepu" akkuja na 8V za kakšno sekundo, večina avtov še vžge. Kar je manj pa že težko ...
User avatar
Iztok
 
Posts: 1502
Joined: 04 Feb 2015, 02:00
Location: LJ
Has thanked: 306 times
Been thanked: 290 times
Uporabnika povabil: Proteus
Število neizkoriščenih povabil: 56

Re: Akumulator

Postby SamoBr » 16 Apr 2018, 03:25

Niso kleme. Če bi bile kleme bi bila napetost ob polnjenju vsaj 15V. Razen tega mu je potem pri trgovini vžgal. Nekaj mu prazni akumulator. Odklopi proč vse polnilce in vse kar ni original od avta in potem meri napetost na akumulatorju. Če se ti v dveh dnevih ne bo spustila pod 12 V je ena od neoriginalnih pritiklin.

Pri akumulatorjih se ponavadi pogovarjamo o zelo velikih tokovih in pozabimo, da trajajo zelo malo časa. Mnogo manjši tokovi lahko accu. spraznijo ker tečejo stalno vseh 24 ur tudi medtem ko vi ali pa jaz spimo.
SamoBr
 
Posts: 2590
Joined: 14 Jun 2015, 14:45
Has thanked: 123 times
Been thanked: 222 times
Uporabnika povabil: DusanK
Število neizkoriščenih povabil: 41


Return to Elektronika v vozilih

Who is online

Users browsing this forum: CCBot/2.0 and 0 guests