Razlaga osnovnih pojmov pri baterijah in akumulatorjih

Vse o baterijah, akumulatorjih, napajalnikih, sončnih celicah in drugih generatorjih

Razlaga osnovnih pojmov pri baterijah in akumulatorjih

OdgovorNapisal/-a mucek » 20 Jan 2015, 20:29

Pri akumulatorjih se pogosto srečamo z nekaj osnovnimi pojmi, ki jih bom na kratko in s primeri obrazložil v nadaljevanju.

(m)Ah - kapaciteta celice
Navadno deklarirana pri 1/10 C in 23 stopinjah Celzija. Pri boljših celicah so navedene kapacitete pri različnih tokovih (C/20, C/10, C/5, 1C, 2C, 3C ...). Pri veliko "kitajčkih" je potreba številke gledati zelo čez palec, saj so pogosto zlagane (ponekod celo dvojno označevanje v smislu: Capacity = 5000 mAh, Real Capacity = 1000 mAh :) )
Primer:
Akumulator s kapaciteto 10 Ah bo imel takšno kapaciteto pri praznjenju z 1 A in pri 23 stopinjah Celzija. Če bi bila temperatura nižja ali tok praznjenja višji, bi bila realna izmerjena kapaciteta nižja.


Praznilni/polnilni tok C
Tok 1 C je enak nazivni kapaciteti:
Primer:
1000 mAh celica: tok 1 C = 1 A, 3 C=3 A


(m)Wh - energija celice
Energija celice = kapaciteta*napetost
Velika uporabna vrednost prikaza energije akumulatorskega paketa namesto kapacitete je v tem, da energija upošteva tudi napetost akumulatorskega paketa.
Primer:
Akumulatorski paket 10 Ah z napetostjo 12 V ima isti energijo kot 5 Ah paket z napetostjo 24 V.


Zaporedna vezava celic
Pri zaporedni vezavi celic se ohrani nominalna kapaciteta, poviša pa se napetost.
Primer:
Dva 12 V 50 Ah akumulatorja zvežemo zaporedno. Takšen paket ima zdaj nominalno napetost 24 V in kapaciteto 50 Ah.


Vzporedna vezava celic
Pri vzporedni vezavi celic se ohrani napetost, poviša pa se kapaciteta.
Primer:
Dva 12 V 50 Ah akumulatorja zvežemo vzporedno. Takšen paket ima zdaj nominalno napetost 12 V in kapaciteto 100 Ah.


SOC (state-of-charge) - stanje napolnjenosti
SOC stanje določimo od 0-100%, kjer 0% pomeni popolnoma izpraznjeno celico (na spodnji dovoljeni meji), 100% pa popolnoma napolnjeno celico (na zgornji dovoljeni meji).
Zanimivost:
pri določenih celicah lahko z višanjem polnilne napetosti dosežemo tudi SOC nad 100%, a na račun bistvenega zmanjšanja življenske dobe (kar se uporablja npr. pri tekmovalnih modelarskih modelih, kjer vsak gram šteje). Npr. LiPo celica, polnjena na 4,35 V bo imela SOC cca. 125-130%, a življenska doba take celice bo le 50-100 ciklov!
Zadnjič spremenil mucek, dne 21 Jan 2015, 21:29, skupaj popravljeno 2 krat.
... lahko pa se tudi motim ...
Uporabniški avatar
mucek
 
Prispevkov: 1148
Pridružen: 18 Jan 2015, 21:20
Kraj: Ljubljana
Zahvalil se je: 40 krat
Prejel zahvalo: 320 krat
Uporabnika povabil: s54mtb
Število neizkoriščenih povabil: 58

Re: Razlaga osnovnih pojmov

OdgovorNapisal/-a osmica » 20 Jan 2015, 21:21

Koliko je pomembno izenačenje napetosti na celici pred zaporedno vezavo in posebej še pred vzporedno vezavo. Nimam izkušen z vzporedno vezavo ampak domnevam, če je večja razlika napetosti med celicami jih lahko v štartu poškodujemo.
osmica
 
Prispevkov: 88
Pridružen: 19 Jan 2015, 21:03
Zahvalil se je: 5 krat
Prejel zahvalo: 4 krat
Uporabnika povabil: VolkD
Število neizkoriščenih povabil: 3

Re: Razlaga osnovnih pojmov

OdgovorNapisal/-a Carko » 21 Jan 2015, 00:43

Tako je, če je razlika velika, bo lahko stekel zelo velik tok, ki poškoduje celice (ali še kaj/koga drugega). Če razlika ni pretirano velika, se bodo pri vzporedni vezavi celice med seboj skoraj izenačile.

Pri zaporedni vezavi je to še precej bolj pomembno, saj bo pri praznjenju celica, ki je bolj izpraznjena od ostalih, prej dosegla spodnjo mejo in se že nekoliko preveč izpraznila, preden napetost cele serije pade do dovoljene meje izpraznjenosti. Pri polnjenju je obratno, če je ena celica bolj prazna, se bodo ostale zaradi tega prenapolnile, če gledaš samo napetost cele serije. Celice se s tem poškodujejo, kar lahko privede do tega, da ena odpove, brez monitoringa so pa posledice tega lahko katastrofalne (kakšne LiPo v takem primeru rade zagorijo).

Primer iz prejšnjega odstavka:
Slika
Carko
 
Prispevkov: 1400
Pridružen: 10 Jan 2015, 01:46
Zahvalil se je: 83 krat
Prejel zahvalo: 284 krat
Uporabnika povabil: Vrtni palček
Število neizkoriščenih povabil: 82

Re: Razlaga osnovnih pojmov

OdgovorNapisal/-a mucek » 21 Jan 2015, 09:09

Carko je že vse povedal, sedi pet! :)

Edino rekel bi še, da lahko pri globokem praznjenju (to predvsem velja za NiCd/NiMH) lahko pri najnižjih celicah pride celo do obrata polaritete, kar celico (logično) nepopravljivo poškoduje.
Pa pri zaporedni vezavi celic je nujno, da so vse celice istega tipa in kapacitete (da se praznijo enakomerno). Pri vzporedni vezavi to ni nujno (lahko vzporedno vežemo npr. tudi 10 in 40 Ah akumulator).

LP, g
... lahko pa se tudi motim ...
Uporabniški avatar
mucek
 
Prispevkov: 1148
Pridružen: 18 Jan 2015, 21:20
Kraj: Ljubljana
Zahvalil se je: 40 krat
Prejel zahvalo: 320 krat
Uporabnika povabil: s54mtb
Število neizkoriščenih povabil: 58

Vpliv SOC na življensko dobo celic

OdgovorNapisal/-a mucek » 24 Jan 2015, 11:51

SOC (glej prvi post) pomeni stanje napolnjenosti celice in direktno vpliva tudi na življensko dobo samih celic. Ne glede na tip akumulatorja lahko rečemo, da se mu življenska doba manjša, v kolikor se ne gibljemo po celem območju (0-100%) - se pravi akumulatorja na praznimo popolnoma in ne polnimo na 100%.

Pojav je še posebej izrazit pri litijevih akumulatorjih, kjer lahko z nekoliko manjšim razponom SOC (recimo 25-90%) ogromno pridobimo na življenski dobi akumulatorskih celic (faktor 2-4x!) pri minimalnem zmanjšanju realne kapacitete (10-20%).

Taisto, le v manjšem obsegu, velja tudi za NiMH in NiCd celice (tu je problem spominski efekt, a življenska doba se podaljša!) - npr. pri Toyota hibridnih vozilih se uporablja NiMH celice, kjer je dovoljeno delovno območje le-teh le med 40 in 85%! V tem režimu (in seveda s kvalitetnimi celicami!) Toyota garantira 10 let nepretrgane uporabe, s tem da kapaciteta ne pade pod 80% začetne (80% ali 75% je tudi splošna meja, ko rečemo, da se je akumulatorju življenska doba iztekla).

Pri svinčevih akumulatorjih zgodba glede praznjenja drži, pri samem polnjenju pa je malo bolj zapleteno; za doseganje dolge življenske dobe v standby aplikacijah (se pravi tam, kjer je akumulator 99% časa napolnjen in se prazni le občasno - npr. UPS, alarm ...) je namreč zelo zaželjeno periodično izvajati t. i. boost charge na dobra 2 V/celico. To storimo cca. 1x na 14 dni in le za kako uro (dobri polnilci in UPS enote to počnejo že samodejno). Pri akumulatorjih, ki jih redno polnimo in praznimo to ni potrebno.

Lp, g
... lahko pa se tudi motim ...
Uporabniški avatar
mucek
 
Prispevkov: 1148
Pridružen: 18 Jan 2015, 21:20
Kraj: Ljubljana
Zahvalil se je: 40 krat
Prejel zahvalo: 320 krat
Uporabnika povabil: s54mtb
Število neizkoriščenih povabil: 58

Re: Razlaga osnovnih pojmov

OdgovorNapisal/-a mujo » 24 Jan 2015, 16:15

Kaj pa vzporedna vezava baterij (ali akumulatorjev)?
Vem, da če vzporedno vežemo dve bateriji bo med njima celi čas tekel nek mali tok - zato ker napetosti nikoli ne bodo 100% enake. Torej imamo večji samopraznilni tok. In potem spet vloga notranje upornosti baterij - tok iz baterij ne bo enak. Seveda je vse odvisno od tipa baterij.
Je sploh smiselno imeti dve bateriji diretno vzporedno vezani? Ali je boljše imeti recimo DC/DC na enako napetost in izhodne napetosti skupaj vezati za večjo tokovno zmogljivost?
Konkretno recimo za Li-SOCL2 baterije.
mujo
 
Prispevkov: 618
Pridružen: 21 Jan 2015, 10:50
Kraj: MB
Zahvalil se je: 0 krat
Prejel zahvalo: 123 krat
Uporabnika povabil: VolkD
Število neizkoriščenih povabil: 15

Re: Razlaga osnovnih pojmov

OdgovorNapisal/-a mucek » 24 Jan 2015, 22:56

Ni čisto tako ... Ko se napetost celic izenači (do takrat res teče tok iz celice z višjo napetostjo v celico z nižjo), tok ne teče več. Pa tudi ta tok bo pač tekel iz ene v drugo celico in tako ne bo šel v nič (ok - bo do neke mere, ker tudi tako pretakanje energije ni brez izgub). Skratka, vzporedna vezava načeloma ni problematična, če gre za isti tip celic.

AMPAK ... Recimo s tem, ko vzporedno vežeš 2 celici, sprejmeš tveganje, da lahko npr. v primeru okvare (kratkega stika) ene celice le-ta uniči (popolnoma izprazni) tudi drugo. To sploh ni tako redek scenarij, ki se dogaja pri raznih aku paketih (poznam precej takih situacij iz baterijskih paketov električnih koles).

Lp, g
... lahko pa se tudi motim ...
Uporabniški avatar
mucek
 
Prispevkov: 1148
Pridružen: 18 Jan 2015, 21:20
Kraj: Ljubljana
Zahvalil se je: 40 krat
Prejel zahvalo: 320 krat
Uporabnika povabil: s54mtb
Število neizkoriščenih povabil: 58

Re: Razlaga osnovnih pojmov

OdgovorNapisal/-a mujo » 25 Jan 2015, 00:48

Prvi odstavek tudi velja za baterije (ne akumulatorje)?
mujo
 
Prispevkov: 618
Pridružen: 21 Jan 2015, 10:50
Kraj: MB
Zahvalil se je: 0 krat
Prejel zahvalo: 123 krat
Uporabnika povabil: VolkD
Število neizkoriščenih povabil: 15

Re: Razlaga osnovnih pojmov

OdgovorNapisal/-a mucek » 25 Jan 2015, 11:09

Dobro, da si opozoril ... Seveda ne, vse se nanasa na akumulatorje (sam uporabljam prakticno le akumulatorje ;) )
No, glede primarnih celic vzporedna vezava ni problematicna, ce gre za isti tip (napetost) in isto stanje napolnjenosti. Ker stanja (razen pri novih) ne vemo, v praksi to pomeni, da vzporedno vezemo le nove baterije! (lahko pa npr. vezemo vzporedno novi AA in AAA celici brez problema!)

Lp, g
... lahko pa se tudi motim ...
Uporabniški avatar
mucek
 
Prispevkov: 1148
Pridružen: 18 Jan 2015, 21:20
Kraj: Ljubljana
Zahvalil se je: 40 krat
Prejel zahvalo: 320 krat
Uporabnika povabil: s54mtb
Število neizkoriščenih povabil: 58

Re: Razlaga osnovnih pojmov

OdgovorNapisal/-a gumby » 25 Jan 2015, 11:16

Kaj pa vzporedna vezava dveh Li-xx paketov preko konektorja za balansiranje?
my brain hurts
Uporabniški avatar
gumby
 
Prispevkov: 1809
Pridružen: 14 Jan 2015, 19:49
Kraj: Lendava
Zahvalil se je: 82 krat
Prejel zahvalo: 394 krat
Uporabnika povabil: Vrtni palček
Število neizkoriščenih povabil: 47

Re: Razlaga osnovnih pojmov

OdgovorNapisal/-a mucek » 25 Jan 2015, 12:25

Ni problema, ce sta isto polna (da prazen ne potegne prevec toka), pa + in - obeh akujev naj se seveda pri visjih tokovih tudi poveze skupaj, saj balansirni kabli niso namenjeni visokim tokovom.
Ampak, kot sem ze opozoril, ce gre ena celica v stik, bo unicila (spraznila) tudi vzporedno vezano celico!

Lp, g
... lahko pa se tudi motim ...
Uporabniški avatar
mucek
 
Prispevkov: 1148
Pridružen: 18 Jan 2015, 21:20
Kraj: Ljubljana
Zahvalil se je: 40 krat
Prejel zahvalo: 320 krat
Uporabnika povabil: s54mtb
Število neizkoriščenih povabil: 58

Re: Razlaga osnovnih pojmov pri baterijah in akumulatorjih

OdgovorNapisal/-a s56rir » 01 Feb 2015, 01:15

Verjetno je možno za zaščito pred uničenjem vzporedno vezane celice uporabiti kar diode (vsaj pri manjših tokovih), ali?
Uporabniški avatar
s56rir
 
Prispevkov: 260
Pridružen: 18 Jan 2015, 22:32
Kraj: Prlekija (JN86BN)
Zahvalil se je: 153 krat
Prejel zahvalo: 57 krat
Uporabnika povabil: gumby
Število neizkoriščenih povabil: 12

Re: Razlaga osnovnih pojmov

OdgovorNapisal/-a Proteus » 01 Feb 2015, 01:35

mujo je napisal/-a:Kaj pa vzporedna vezava baterij

Vzporedna vezava LiPo modelarskih paketov je običajna praksa pri polnjenju modelarskih aku paketov.
Morebitni tokovi (lahko tudi par C), ki lahko stečejo med celicami, niso omembe vredni. Modelarske celice se itak polnijo z nekajkratnikom C. Zadeva se po par minutah sama zbalansira.
Načeloma tudi ne daješ skupaj polnih in praznih celic.
Uporabniški avatar
Proteus
 
Prispevkov: 2203
Pridružen: 18 Jan 2015, 01:31
Kraj: Planet Zemlja
Zahvalil se je: 210 krat
Prejel zahvalo: 388 krat
Uporabnika povabil: s54mtb
Število neizkoriščenih povabil: 66

Re: Razlaga osnovnih pojmov

OdgovorNapisal/-a mujo » 01 Feb 2015, 09:52

Proteus,
Vprašanje je bilo za baterije in ne za akumulatorje (je pa mucek že odogovoril).
mujo
 
Prispevkov: 618
Pridružen: 21 Jan 2015, 10:50
Kraj: MB
Zahvalil se je: 0 krat
Prejel zahvalo: 123 krat
Uporabnika povabil: VolkD
Število neizkoriščenih povabil: 15

Re: Razlaga osnovnih pojmov

OdgovorNapisal/-a Proteus » 02 Feb 2015, 11:02

Najprej:
mujo je napisal/-a:Kaj pa vzporedna vezava baterij (ali akumulatorjev)?

Potem:
mujo je napisal/-a:Proteus,
Vprašanje je bilo za baterije in ne za akumulatorje (je pa mucek že odogovoril).


Ja Sorry, najbrž sem zadevo v oklepaju napačno razumel :)
Uporabniški avatar
Proteus
 
Prispevkov: 2203
Pridružen: 18 Jan 2015, 01:31
Kraj: Planet Zemlja
Zahvalil se je: 210 krat
Prejel zahvalo: 388 krat
Uporabnika povabil: s54mtb
Število neizkoriščenih povabil: 66

Kapaciteta baterij

OdgovorNapisal/-a javr » 10 Maj 2015, 21:14

nekje je že bilo napisano, pa ne najdem: okvirna kapaciteta baterij, ki se dobijo v vsaki trgovini ?
Okvirna zato, da ni treba listati po vseh podatkovnih listih vseh proizvajalcev. Da približno vem, koliko mAh je v AA-bateriji "znamke" Tuš, Hofer, Mercator, itd.
Ali prva tabela na naslovu http://www.techlib.com/reference/batteries.html podaja realne vrednosti, ali je kje kakšna boljša ?
___
Uporabniški avatar
javr
 
Prispevkov: 813
Pridružen: 17 Jan 2015, 22:06
Zahvalil se je: 29 krat
Prejel zahvalo: 68 krat
Uporabnika povabil: forest70
Število neizkoriščenih povabil: 16

Re: Razlaga osnovnih pojmov pri baterijah in akumulatorjih

OdgovorNapisal/-a Carko » 13 Maj 2015, 20:09

Pri alkalnih baterijah je okvirna kapaciteta zelo odvisna od temperature in toka praznjenja - recimo tja do 2400 mAh (ali tudi več) pri toku <100 mA, a samo 500-700 mAh pri toku 2 A.

Pri cinkovih baterijah (te najcenejše, na katerih ne piše, da so alkalne) je podobno, s tem, da je kapaciteta občutno nižja.

Primarnih (ne-polnilnih) baterij se skoraj ne splača več kupovati. Na primer Hoferjeve ali Lidlove AA Ni-Mh so LSD (nizka stopnja samoizpraznitve), imajo kapaciteto 2300 mAh in precejšnje število polnilnih ciklov, stanejo pa manj kot 2x več kot Mercator alkalne.
Carko
 
Prispevkov: 1400
Pridružen: 10 Jan 2015, 01:46
Zahvalil se je: 83 krat
Prejel zahvalo: 284 krat
Uporabnika povabil: Vrtni palček
Število neizkoriščenih povabil: 82

Re: Razlaga osnovnih pojmov pri baterijah in akumulatorjih

OdgovorNapisal/-a eboc » 13 Maj 2015, 20:27

Carko je napisal/-a:Primarnih (ne-polnilnih) baterij se skoraj ne splača več kupovati. Na primer Hoferjeve ali Lidlove AA Ni-Mh so LSD (nizka stopnja samoizpraznitve), imajo kapaciteto 2300 mAh in precejšnje število polnilnih ciklov, stanejo pa manj kot 2x več kot Mercator alkalne.

Torej so tudi te Hoffer/Lidl akumulatorks baterija (dovolj) kakovostne oz. kaksne so izkusnje z njimi?
Verjetno je tu faktor tudi (kakvost) polnilc(a).
eboc
 
Prispevkov: 119
Pridružen: 19 Jan 2015, 11:12
Zahvalil se je: 50 krat
Prejel zahvalo: 24 krat
Uporabnika povabil: VolkD
Število neizkoriščenih povabil: 7

Re: Razlaga osnovnih pojmov pri baterijah in akumulatorjih

OdgovorNapisal/-a Carko » 13 Maj 2015, 21:16

Ja, tiste so dobre, paziti je treba edino, da se kupi tiste, ki so prednapolnjene ("Ready to Use"), ker se precej razlikujejo od "navadnih" Ni-MH. Enkrat imajo ene, enkrat druge.

Polnilci se seveda precej razlikujejo med seboj, ampak pri čisto običajni uporabi se s tem ni treba ne vem kako ukvarjati. Npr. tisti, ki polnijo baterije čez noč (10-15 ur), so zelo "trotl ziher" in OK za praktično vse tipe Ni-MH akumulatorjev. Če želiš hitrejše polnjenje, je treba malo pogledati polnilne tokove, da niso preveliki oz. da polnijo baterijo vsaj tako počasi, kot je predvidel proizvajalec.
Carko
 
Prispevkov: 1400
Pridružen: 10 Jan 2015, 01:46
Zahvalil se je: 83 krat
Prejel zahvalo: 284 krat
Uporabnika povabil: Vrtni palček
Število neizkoriščenih povabil: 82

Re: Razlaga osnovnih pojmov pri baterijah in akumulatorjih

OdgovorNapisal/-a javr » 13 Maj 2015, 21:17

Primarnih (ne-polnilnih) baterij se skoraj ne splača več kupovati. Na primer Hoferjeve ali Lidlove AA Ni-Mh so LSD (nizka stopnja samoizpraznitve), imajo kapaciteto 2300 mAh in precejšnje število polnilnih ciklov, stanejo pa manj kot 2x več kot Mercator alkalne.
AA imam za fotoaparat, AAA pa za USB predvajalnik/snemalnik zvoka. Za oba sem nekaj let uporabljal polnilne, a ker sta napravi delani za nazivno napetost 1,5V in ne 1,2V , hitro začneta kazati da je baterija prazna, zato sedaj raje uporabljam alkalne baterije namesto polnilnih.
___
Uporabniški avatar
javr
 
Prispevkov: 813
Pridružen: 17 Jan 2015, 22:06
Zahvalil se je: 29 krat
Prejel zahvalo: 68 krat
Uporabnika povabil: forest70
Število neizkoriščenih povabil: 16

Re: Razlaga osnovnih pojmov pri baterijah in akumulatorjih

OdgovorNapisal/-a Protoncek » 13 Maj 2015, 21:56

Hm...močno odvisno, kakšen fotoaparat. Malo boljši skuri AA alkalne baterije v 20 posnetkih...posebej če uporabljaš fleš.
Sicer imam tudi jaz en komplet lidl (ali hofer...saj ne vem) LSD accujev in zaenkrat so čisto OK. Od 2300 mAh mi polnilec prikaže realno kapaciteto tam 2000 do 2200 nekje, kar je odlično. Uporabljam jih v flešu in se obnašajo enako kot vse ostale.
Uporabniški avatar
Protoncek
 
Prispevkov: 2248
Pridružen: 17 Jan 2015, 21:41
Kraj: Mengeš
Zahvalil se je: 165 krat
Prejel zahvalo: 180 krat
Uporabnika povabil: VolkD
Število neizkoriščenih povabil: 39

Re: Razlaga osnovnih pojmov pri baterijah in akumulatorjih

OdgovorNapisal/-a kobranka » 24 Nov 2015, 15:14

Kakšna mora biti napetost za polnjenje oz. vzdrževalno polnjenje svinčenih akumulatorjev? Doma ima dva toroida od 18VA in bi ju rad porabil vzporedno za (v angleščini pravijo temu Back Current) polnjenje.
kobranka
 
Prispevkov: 1062
Pridružen: 07 Feb 2015, 13:17
Zahvalil se je: 236 krat
Prejel zahvalo: 52 krat
Uporabnika povabil: MadMax
Število neizkoriščenih povabil: 10

Re: Razlaga osnovnih pojmov pri baterijah in akumulatorjih

OdgovorNapisal/-a mucek » 24 Nov 2015, 18:58

Odvisno od temperature (z nižanjem gre napetost gor), tipa (klasični, gel, trakcijski ...) in načina uporabe (ciklično, backup), okvirno pa okrog 2,4 V na celico. Občasno je fino z napetostjo za kake pol ure iti tudi više (nekje 2,5 V/celico), kar naj bi zmanjševalo možnost sulfatizacije.

LP, g
... lahko pa se tudi motim ...
Uporabniški avatar
mucek
 
Prispevkov: 1148
Pridružen: 18 Jan 2015, 21:20
Kraj: Ljubljana
Zahvalil se je: 40 krat
Prejel zahvalo: 320 krat
Uporabnika povabil: s54mtb
Število neizkoriščenih povabil: 58

Re: Razlaga osnovnih pojmov pri baterijah in akumulatorjih

OdgovorNapisal/-a kobranka » 24 Nov 2015, 20:00

Zadeva je bila zamišljena prav za desulfacijo po opisu z Youtuba kjer je prikazan patent od Ernst-a Beer-a 1954, kar sem že napisal v svoji temi.

Pri tem naj bi pulzirajoče polnilo glede na omrežno frekvenco se pravi pri nas 50 ciklov na sekundo.

Akumulatorji so svinčeni za v prevozna sredstva. Shranjeni so ponavadi dobre 3 mesece tam na nekje 10-15stopinjah/celzija torej pospravljeni v ne preveč izolirani kleti. Polek tega sem letos šele opazil, da so se zamastili s sulfatom, ker napolnejo se še, vendar zagonske kapacitete pa ni.

Se pravi moram računati 2,4V na celico pa nisem nič kaj dosti zgrešil.
kobranka
 
Prispevkov: 1062
Pridružen: 07 Feb 2015, 13:17
Zahvalil se je: 236 krat
Prejel zahvalo: 52 krat
Uporabnika povabil: MadMax
Število neizkoriščenih povabil: 10

Re: Razlaga osnovnih pojmov pri baterijah in akumulatorjih

OdgovorNapisal/-a Jakey » 01 Sep 2016, 01:15

Katere baterije/akumulatorji so najbolj obstojni?
Recimo da iščem 12V akumulator, kapacitete nekje okoli ~7Ah.
Vseh čarov čar - električar!
Slabega štromarja ubije štrom, dobrega pa šnops.
Uporabniški avatar
Jakey
 
Prispevkov: 1220
Pridružen: 03 Feb 2015, 15:57
Kraj: Ravne/Ljubljana/Kobarid
Zahvalil se je: 104 krat
Prejel zahvalo: 84 krat
Uporabnika povabil: Proteus
Število neizkoriščenih povabil: 0

Re: Razlaga osnovnih pojmov pri baterijah in akumulatorjih

OdgovorNapisal/-a S56FPW » 01 Sep 2016, 01:53

ta trenutek nekaj na osnovi https://en.wikipedia.org/wiki/Lithium-ion_battery
svinčeni gel so ena jaj... pa se težki so
jaz sem se danes z lahkoto pripeljal skupno 6km z mojo igračo na dveh kolesih
http://lea.hamradio.si/~s56fpw/
Uporabniški avatar
S56FPW
 
Prispevkov: 297
Pridružen: 27 Jan 2015, 00:00
Kraj: Ljubljana
Zahvalil se je: 95 krat
Prejel zahvalo: 141 krat
Uporabnika povabil: VolkD
Število neizkoriščenih povabil: 28

Re: Razlaga osnovnih pojmov pri baterijah in akumulatorjih

OdgovorNapisal/-a Jakey » 01 Sep 2016, 02:17

Hmm. Teža načeloma ni problem, bolj je cena.

Imel bi nekaj, kar lahko napolnim/izpraznim kolikor pač napolnim/izpraznim in potem pustim stati kolikor pustim. Ne pričakujem da bo po pol leta stagniranja napetost še vedno enaka, a ne želim "poškodovane" kapacitivnosti. To je vse.
Vseh čarov čar - električar!
Slabega štromarja ubije štrom, dobrega pa šnops.
Uporabniški avatar
Jakey
 
Prispevkov: 1220
Pridružen: 03 Feb 2015, 15:57
Kraj: Ravne/Ljubljana/Kobarid
Zahvalil se je: 104 krat
Prejel zahvalo: 84 krat
Uporabnika povabil: Proteus
Število neizkoriščenih povabil: 0

Re: Razlaga osnovnih pojmov pri baterijah in akumulatorjih

OdgovorNapisal/-a mucek » 01 Sep 2016, 08:55

V razmislek, Toyota v hibridih z 10 letno garancijo uporablja NiMH. SOC pa ne dovoljuje v celotnem razponu, ampak le nekje 30-80%.

Lp, g
... lahko pa se tudi motim ...
Uporabniški avatar
mucek
 
Prispevkov: 1148
Pridružen: 18 Jan 2015, 21:20
Kraj: Ljubljana
Zahvalil se je: 40 krat
Prejel zahvalo: 320 krat
Uporabnika povabil: s54mtb
Število neizkoriščenih povabil: 58

Re: Razlaga osnovnih pojmov pri baterijah in akumulatorjih

OdgovorNapisal/-a Jakey » 01 Sep 2016, 14:56

mucek je napisal/-a:V razmislek, Toyota v hibridih z 10 letno garancijo uporablja NiMH. SOC pa ne dovoljuje v celotnem razponu, ampak le nekje 30-80%.

Lp, g


Hvala. Ampak s tem nisem ravno dosti razumel.

Toyota prisega na NiMH, okej. Torej bi se moral odločiti zanje?

Kako je s svincem, koliko izgublja na kapacitivnosti skozi čas? Koliko izgublja na kapacitivnosti, če ga pustim praznega? Pa polnega?

Bi lahko cca. 5 let obdržal vsaj 80% svoje prvotne kapacitete?
Vseh čarov čar - električar!
Slabega štromarja ubije štrom, dobrega pa šnops.
Uporabniški avatar
Jakey
 
Prispevkov: 1220
Pridružen: 03 Feb 2015, 15:57
Kraj: Ravne/Ljubljana/Kobarid
Zahvalil se je: 104 krat
Prejel zahvalo: 84 krat
Uporabnika povabil: Proteus
Število neizkoriščenih povabil: 0

Re: Razlaga osnovnih pojmov pri baterijah in akumulatorjih

OdgovorNapisal/-a Protoncek » 01 Sep 2016, 15:10

Zakaj pa bi to rabil? Oziroma, kakšen bo tok praznenja, ko boš rabil? To je pomemben podatek za accu in posledično za življenjsko dobo.
Svinec načeloma ne mara preveč, da ga pustiš mesece...
Uporabniški avatar
Protoncek
 
Prispevkov: 2248
Pridružen: 17 Jan 2015, 21:41
Kraj: Mengeš
Zahvalil se je: 165 krat
Prejel zahvalo: 180 krat
Uporabnika povabil: VolkD
Število neizkoriščenih povabil: 39

Re: Razlaga osnovnih pojmov pri baterijah in akumulatorjih

OdgovorNapisal/-a mucek » 01 Sep 2016, 15:25

Pa kaksna bo aplikacija: standby in potem praznjenje 1x letno ali ciklicno praznjenje? Svincevi akuji niso nujno slaba izbira, 5-7 let bi v standby aplikacijah moral dosegati (a vzemi preverjen tip akuja!).

Lp, g
... lahko pa se tudi motim ...
Uporabniški avatar
mucek
 
Prispevkov: 1148
Pridružen: 18 Jan 2015, 21:20
Kraj: Ljubljana
Zahvalil se je: 40 krat
Prejel zahvalo: 320 krat
Uporabnika povabil: s54mtb
Število neizkoriščenih povabil: 58

Re: Razlaga osnovnih pojmov pri baterijah in akumulatorjih

OdgovorNapisal/-a Jakey » 01 Sep 2016, 15:41

Evo, banalni primer. Nekaj takšnega. Polnjenje solarno, ampak uporaba drugačna. V smislu da se lahko priključi gor samo kšnih par mA toka (polnjenje telefona), lahko pa tudi priključiš gor radio, ki se predvaja ure in ure..

Nekaj v takšnem smislu.
Vseh čarov čar - električar!
Slabega štromarja ubije štrom, dobrega pa šnops.
Uporabniški avatar
Jakey
 
Prispevkov: 1220
Pridružen: 03 Feb 2015, 15:57
Kraj: Ravne/Ljubljana/Kobarid
Zahvalil se je: 104 krat
Prejel zahvalo: 84 krat
Uporabnika povabil: Proteus
Število neizkoriščenih povabil: 0

Re: Razlaga osnovnih pojmov pri baterijah in akumulatorjih

OdgovorNapisal/-a mucek » 01 Sep 2016, 15:46

Ce je portable, itak rabis lahko = litij.
Najboljse lipoly proizvajalca Kokam, te bodo zagotovo 5+ let ok ob pravilni uporabi.
... lahko pa se tudi motim ...
Uporabniški avatar
mucek
 
Prispevkov: 1148
Pridružen: 18 Jan 2015, 21:20
Kraj: Ljubljana
Zahvalil se je: 40 krat
Prejel zahvalo: 320 krat
Uporabnika povabil: s54mtb
Število neizkoriščenih povabil: 58

Re: Razlaga osnovnih pojmov pri baterijah in akumulatorjih

OdgovorNapisal/-a eldi2011 » 01 Sep 2016, 17:36

mucek je napisal/-a:Ce je portable, itak rabis lahko = litij.
Najboljse lipoly proizvajalca Kokam, te bodo zagotovo 5+ let ok ob pravilni uporabi.


Kje se pa da kaj od tega nabavit ?
Uporabniški avatar
eldi2011
 
Prispevkov: 1386
Pridružen: 05 Feb 2015, 01:50
Kraj: Domžale
Zahvalil se je: 555 krat
Prejel zahvalo: 209 krat
Uporabnika povabil: s56rga
Število neizkoriščenih povabil: 90

Re: Razlaga osnovnih pojmov pri baterijah in akumulatorjih

OdgovorNapisal/-a mucek » 01 Sep 2016, 19:42

Poglej in povprašaj kar direktno ...
http://kokam.com/

Če imaš kakšno celico posebej v mislih, mi javi na PM, pa lahko sam povprašam in dodam k naslednjemu naročilu.

LP, g
... lahko pa se tudi motim ...
Uporabniški avatar
mucek
 
Prispevkov: 1148
Pridružen: 18 Jan 2015, 21:20
Kraj: Ljubljana
Zahvalil se je: 40 krat
Prejel zahvalo: 320 krat
Uporabnika povabil: s54mtb
Število neizkoriščenih povabil: 58

Re: Razlaga osnovnih pojmov pri baterijah in akumulatorjih

OdgovorNapisal/-a cero » 01 Sep 2016, 20:41

KAkšne so pa kaj cene?
cero
 
Prispevkov: 1174
Pridružen: 18 Jan 2015, 22:39
Kraj: Vipava
Zahvalil se je: 97 krat
Prejel zahvalo: 224 krat
Uporabnika povabil: forest70
Število neizkoriščenih povabil: 24

Re: Razlaga osnovnih pojmov pri baterijah in akumulatorjih

OdgovorNapisal/-a mucek » 02 Sep 2016, 11:30

Ne prav nizke, žal :(
Za kaj več bi pa rabil točen tip celice in količino ...

Lp, g
... lahko pa se tudi motim ...
Uporabniški avatar
mucek
 
Prispevkov: 1148
Pridružen: 18 Jan 2015, 21:20
Kraj: Ljubljana
Zahvalil se je: 40 krat
Prejel zahvalo: 320 krat
Uporabnika povabil: s54mtb
Število neizkoriščenih povabil: 58

Re: Razlaga osnovnih pojmov pri baterijah in akumulatorjih

OdgovorNapisal/-a cero » 02 Sep 2016, 15:57

zanimajo me konkretno SLPB75106205 in SLPB100216216H količina 13komadov?
cero
 
Prispevkov: 1174
Pridružen: 18 Jan 2015, 22:39
Kraj: Vipava
Zahvalil se je: 97 krat
Prejel zahvalo: 224 krat
Uporabnika povabil: forest70
Število neizkoriščenih povabil: 24

Re: Razlaga osnovnih pojmov pri baterijah in akumulatorjih

OdgovorNapisal/-a robi » 01 Okt 2016, 16:44

Jaz v kake daljince in podobno, dam kar litijeve in pozabim na vse skupaj.
So malo dražje, a vredne vsakega centa.
Tudi v flešu sem jih imel, pa sedaj v glavnem uporabljam fleš, ki ima li-ion baterijo in jo res redkjo polnim.
V makro flešu so pa še litijeve.
Še odgovor za Jakeya- najbolje, da kupiš li-ion pack potrebne napetosti in kapacitete in primeren polnilec. Imam to v bluetooth radiju in mi dela odlično.
Razne kokam celice za tako igranje so po moje predrage in ne pridejo do izraza, ker so sposobne toka ulala, pri taki aplikaciji bi pa umrle od dolgčasa ;)
robi
 
Prispevkov: 133
Pridružen: 14 Maj 2016, 15:31
Zahvalil se je: 22 krat
Prejel zahvalo: 33 krat
Uporabnika povabil: radix
Število neizkoriščenih povabil: 3

Re: Razlaga osnovnih pojmov pri baterijah in akumulatorjih

OdgovorNapisal/-a kobranka » 05 Apr 2017, 12:54

Čemu je razlog, da se pri svinčevem(Ca-Ca) akumulatorju celica oz. pošče v celici tako osujejo, da jo pošlje v kratek stik. Je pa to čipi šhiti Topla akumulator. Najbolj mi gre na živce, ker ta hudič gre že leto po garanciji v maloro. Ali namensko ugrajujejo jajc od plošč?
kobranka
 
Prispevkov: 1062
Pridružen: 07 Feb 2015, 13:17
Zahvalil se je: 236 krat
Prejel zahvalo: 52 krat
Uporabnika povabil: MadMax
Število neizkoriščenih povabil: 10


Vrni se na Viri energije

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost