Vzdrževanje svinčenih baterij

Vse o baterijah, akumulatorjih, napajalnikih, sončnih celicah in drugih generatorjih

Vzdrževanje svinčenih baterij

OdgovorNapisal/-a yacksy » 02 Okt 2021, 21:16

Dobro leto nazaj sem dobil nekaj rabljenih (par let starih) svinčenih baterij za UPS-e. Baterije so sicer bile stare par let, ampak še v dobri kondiciji, ko sem jih šel takrat preverjat z V-metrom in namenskim merilnikom, ki baterije kratkotrajno obremeni z večjim tokom in gleda padec napetosti (pri svinčeni bateriji lahko V-meter kaže dobrih 12V, ampak se ta napetost konkretno sesede, ko se baterijo obremeni).

Baterije so bile dobro leto shranjene na sobni temperaturi, res pa je, da jih v tem času nisem preverjal ali polnil. Ko sem jih po dolgem času spet preverjal, sem bil negativno presenečen - velika večina baterij je bila zanič (napetost je padla pod 9V). Nekakšen "osip" sem sicer pričakoval, sigurno pa ne tolikšnega.

Baterije so bile že stare in jih ni škoda, mi pa je ta pojav zanimiv, saj nisem pričakoval tolikšnega samopraznenja. Se človek hitro navadi na litijevo kemijo, kjer tak nivo samopraznenja vedno pomeni slabo baterijo, dobre baterije pa držijo nivo napolnjenosti zelo dolgo časa. Pri svinčenih baterijah pa imam občutek, da zahtevajo veliko več pozornosti tudi v primeru, ko je baterija še čisto v redu.

Kakšne so vaše izkušnje okoli te tematike? Kako je najbolj smiselno ohranjati svinčen akumulator pri življenju? Kako se zadeve lotiti, če je potrebno vzdrževati več manjših baterij (primer večjega števila baterij za UPS-e)? Se je smiselno "igrat" z desulfatorji, ki se jih dobi pri kitajcih za slabih 20 EUR?
yacksy
 
Prispevkov: 994
Pridružen: 18 Jan 2015, 21:39
Zahvalil se je: 1554 krat
Prejel zahvalo: 308 krat
Uporabnika povabil: s54mtb
Število neizkoriščenih povabil: 255

Re: Vzdrževanje svinčenih baterij

OdgovorNapisal/-a jmivsek » 02 Okt 2021, 21:30

To so akumulatorji, ne baterije. Ne nasedat na amerikanščino.
Vem, da nič ne vem (Sokrat)
Uporabniški avatar
jmivsek
 
Prispevkov: 1314
Pridružen: 18 Jan 2015, 00:20
Kraj: Ajdovščina
Zahvalil se je: 1781 krat
Prejel zahvalo: 467 krat
Uporabnika povabil: S52O
Število neizkoriščenih povabil: 85

Re: Vzdrževanje svinčenih baterij

OdgovorNapisal/-a VolkD » 02 Okt 2021, 23:11

yacksy je napisal/-a:Kakšne so vaše izkušnje okoli te tematike? Kako je najbolj smiselno ohranjati svinčen akumulator pri življenju? Kako se zadeve lotiti, če je potrebno vzdrževati več manjših baterij (primer večjega števila baterij za UPS-e)? Se je smiselno "igrat" z desulfatorji, ki se jih dobi pri kitajcih za slabih 20 EUR?
Desulfatorji zagotovo ne povrnejo denarja vloženega vanje. Svinčeve akumulatorje je treba dopolnjevati, da se pokrije izgube samo praznjenja. Še bolje kot to pa je ciklanje. Torej praznjenje in polnjenje.
Dokler bodo ljudje mislili, da živali ne čutijo bolečine, bodo živali čutile, da ljudje ne mislijowww.S5tech.net
Uporabniški avatar
VolkD
Administratorji strani
 
Prispevkov: 65941
Pridružen: 29 Dec 2014, 19:49
Kraj: Kačiče (Divača)
Zahvalil se je: 19413 krat
Prejel zahvalo: 10059 krat
Uporabnika povabil: Vrtni palček
Število neizkoriščenih povabil: 250

Re: Vzdrževanje svinčenih baterij

OdgovorNapisal/-a alividmar » 03 Okt 2021, 01:31

Naletel sem na "kapacitivne" polnilce - desulfatorje. (smrtno nevarno!) Vsebujejo samo zagonski kondenzator in usmerniški mostič.

Prav tako so opisi čiščenja celic z epsom salt-om (magnezijev sulfat), je pa kar umazan postopek.

Je kdo kakšen postopek preizkusil v praksi?
Uporabniški avatar
alividmar
 
Prispevkov: 1371
Pridružen: 18 Jan 2015, 07:43
Kraj: Postojna
Zahvalil se je: 408 krat
Prejel zahvalo: 579 krat
Uporabnika povabil: s54mtb
Število neizkoriščenih povabil: 59

Re: Vzdrževanje svinčenih baterij

OdgovorNapisal/-a MadMax » 03 Okt 2021, 08:22

Igral sem se že z desulfatizatorjem (brez zunanjega napajanja) na avtomobilskih akumulatorjih.
Če je zgolj malo zanemarjen (a še živ), mu povrneš morda do 10% zdravja. Mrtvega pa ne boš obudil, četudi mu živčevje še malce trza ali pa ga drži mrtvaški krč ali podobno.

Polnilec s to funkcijo je nekoliko agresivnejši, lahko vdahne kaj več življenja, ima pa veliko več možnosti tudi da ubije še ubogi preostanek.

Izpiranje in čiščenje.... Nekoliko zmanjšano samopraznjenje, verjetno mi je uspelo odstranit usedline iz dna, ki so delale stik med ploščami.

Še najboljše rezultate je dalo zdravljenje s kratkostičenjem, a najnevarnejše (primerno dolgi in debeli start kabli).

Kakorkoli, ni vredno.
Lahko ga raznese, lahko samo poči in se ti uščije po tleh, ... Kakršnokoli packanje s kislino je recept za uničeno obleko, itd.
Lahko pa vse to riskiraš "za znanost".
Stvari so preproste, le ljudje smo neverjetni mojstri, da jih zakompliciramo.
MadMax
 
Prispevkov: 3478
Pridružen: 18 Jan 2015, 00:38
Kraj: Črnomelj
Zahvalil se je: 822 krat
Prejel zahvalo: 918 krat
Uporabnika povabil: VolkD
Število neizkoriščenih povabil: 255

Re: Vzdrževanje svinčenih baterij

OdgovorNapisal/-a jmivsek » 03 Okt 2021, 09:01

Ravno sveža novica o akumulatorjih na radioamaterski postojanki Ermanovec nad Poljansko dolino: akumulatorji so bili na servisu in imajo sedaj še cca 60% nazivne kapacitete. Po tem, ko jim je na postojanki napetost ušla pod dovoljeno mejo. Na 8V, če se prav spomnim.
Vem, da nič ne vem (Sokrat)
Uporabniški avatar
jmivsek
 
Prispevkov: 1314
Pridružen: 18 Jan 2015, 00:20
Kraj: Ajdovščina
Zahvalil se je: 1781 krat
Prejel zahvalo: 467 krat
Uporabnika povabil: S52O
Število neizkoriščenih povabil: 85

Re: Vzdrževanje svinčenih baterij

OdgovorNapisal/-a MadMax » 03 Okt 2021, 10:47

Zanimivo bi bilo vedeti koliko % so imeli tik pred "nesrečo", pa kaj je servis dejansko naredil poleg polnjenja in meritve.

Seveda pa je tudi zanimivo, da so pred 40 leti stari Trepča akumulatorji brez težav preživeli nekajkratnik današnjih.
Ajd, recimo da je bila "specifična teža" (g/Wh) takrat višja.
Današnja puhlica "avti polni elektronike" pa ne pije vode, ker so tudi alternatorji močnejši, poleg tega smo na fičkotih in stoenkah velikokrat Trepče spraznili pod 8V s pozabljenimi prižganimi lučmi, pa se to niti ni odražalo na življenski dobi...
Stvari so preproste, le ljudje smo neverjetni mojstri, da jih zakompliciramo.
MadMax
 
Prispevkov: 3478
Pridružen: 18 Jan 2015, 00:38
Kraj: Črnomelj
Zahvalil se je: 822 krat
Prejel zahvalo: 918 krat
Uporabnika povabil: VolkD
Število neizkoriščenih povabil: 255

Re: Vzdrževanje svinčenih baterij

OdgovorNapisal/-a javr » 03 Okt 2021, 11:20

dolga leta nazaj so se v ELVjournal spraševali zakaj akumulatorji v satelitih zdržijo 20 let, v avtih pa ne. Članka ne najdem, pišem po spominu. Iz tega so izpeljali vezje, ki je iz akumulatorja vsakih 20 min za 20us "potegnilo" 100A. Mogoče, da tale njihov izdelek deluje po tem principu.
___
Uporabniški avatar
javr
 
Prispevkov: 2913
Pridružen: 17 Jan 2015, 21:06
Zahvalil se je: 259 krat
Prejel zahvalo: 326 krat
Uporabnika povabil: forest70
Število neizkoriščenih povabil: 68

Re: Vzdrževanje svinčenih baterij

OdgovorNapisal/-a MadMax » 03 Okt 2021, 14:33

Jah, ravno občasne visoke tokovne obremenitve ohranjajo avtomobilske (startne) akumulatorje pri življenju (in float v UPSih jih ubije). Zato je tudi moj test s kratkostičenjem recimo da uspel.
Saj učbeniška teorija je enostavna, ampak nekaj razlik med temi in trakcijskimi ter še kakšnimi (če ostanem zgolj pri "navadni" kislinski izvedbi) pa tudi mora bit.

Poleg tega so sateliti malce bolj specifični in je cena bolj proti koncu prioritet, pri avtih (in nasploh pri potrošniški robi) pa ravno nasprotno.
Stvari so preproste, le ljudje smo neverjetni mojstri, da jih zakompliciramo.
MadMax
 
Prispevkov: 3478
Pridružen: 18 Jan 2015, 00:38
Kraj: Črnomelj
Zahvalil se je: 822 krat
Prejel zahvalo: 918 krat
Uporabnika povabil: VolkD
Število neizkoriščenih povabil: 255

Re: Vzdrževanje svinčenih baterij

OdgovorNapisal/-a javr » 03 Okt 2021, 15:34

javr je napisal/-a:dolga leta nazaj so se v ELVjournal...
možno, da je tole
še link 2 in link 3
___
Uporabniški avatar
javr
 
Prispevkov: 2913
Pridružen: 17 Jan 2015, 21:06
Zahvalil se je: 259 krat
Prejel zahvalo: 326 krat
Uporabnika povabil: forest70
Število neizkoriščenih povabil: 68

Re: Vzdrževanje svinčenih baterij

OdgovorNapisal/-a zanka » 03 Okt 2021, 19:01

Dizel motor se težje zažene. Tudi kompresijsko razmerje je večje. Stoenke ter fičoti so lahko vžgale pod breg, danes si tega ne predstavljam.
Uporabniški avatar
zanka
 
Prispevkov: 3705
Pridružen: 17 Mar 2016, 00:16
Kraj: SI-8000
Zahvalil se je: 138 krat
Prejel zahvalo: 496 krat
Uporabnika povabil: DusanK
Število neizkoriščenih povabil: 97

Re: Vzdrževanje svinčenih baterij

OdgovorNapisal/-a MadMax » 03 Okt 2021, 19:53

Hja, ampak pri fičotih in stoenkah smo mnogokrat vztrajali z verglanjem po več minut (skupno) da je kresnil.
Današnji avti (sploh dizli) pa če ne kresne v drugo (2x 5 sekund), potem sploh ne kresne. Pa ima tudi dvakrat močnejši akumulator, pa predgretje in CR (dizli), daleč od takratnih traktorjev.
Stvari so preproste, le ljudje smo neverjetni mojstri, da jih zakompliciramo.
MadMax
 
Prispevkov: 3478
Pridružen: 18 Jan 2015, 00:38
Kraj: Črnomelj
Zahvalil se je: 822 krat
Prejel zahvalo: 918 krat
Uporabnika povabil: VolkD
Število neizkoriščenih povabil: 255

Re: Vzdrževanje svinčenih baterij

OdgovorNapisal/-a reber » 03 Okt 2021, 20:23

javr je napisal/-a:
javr je napisal/-a:dolga leta nazaj so se v ELVjournal...
možno, da je tole
še link 2 in link 3


Sovražim yumpu in/ali kupovanje člankov ...

Naj bo članek dostopen tukaj !
Priponke
bleiakku-aktivator-ba-80-elv.pdf
(1.2 MiB) Prenešeno 60 krat
Sporočila sprejemam na e-mail objavljen na www.reber.si
Uporabniški avatar
reber
 
Prispevkov: 2117
Pridružen: 17 Mar 2015, 20:30
Kraj: Bled
Zahvalil se je: 238 krat
Prejel zahvalo: 791 krat
Uporabnika povabil: s54mtb
Število neizkoriščenih povabil: 255

Re: Vzdrževanje svinčenih baterij

OdgovorNapisal/-a zanka » 03 Okt 2021, 20:58

Razlika je tudi v temu, da se je nekoč dolivalo destilirano vodo. Sedaj so akumulatorji zatesnjeni.
Uporabniški avatar
zanka
 
Prispevkov: 3705
Pridružen: 17 Mar 2016, 00:16
Kraj: SI-8000
Zahvalil se je: 138 krat
Prejel zahvalo: 496 krat
Uporabnika povabil: DusanK
Število neizkoriščenih povabil: 97

Re: Vzdrževanje svinčenih baterij

OdgovorNapisal/-a MadMax » 03 Okt 2021, 21:14

Ko so mnogo let nazaj začeli s temi "brez vzdrževanja" sem na Bosch Silver po garanciji odprl celice in dolival, pa ni zdržal 5 let...
Par let nazaj sem odprl prav tako ene 5 let staro Toplo, pa celice niso bile suhe-akumulator pa mrtev.
Pred zimo bom menjal Exide Premium, ki sicer še deluje, z ene 30% življenja. Takrat ga odprem, pa da vidimo če mu manjka vode...
Stvari so preproste, le ljudje smo neverjetni mojstri, da jih zakompliciramo.
MadMax
 
Prispevkov: 3478
Pridružen: 18 Jan 2015, 00:38
Kraj: Črnomelj
Zahvalil se je: 822 krat
Prejel zahvalo: 918 krat
Uporabnika povabil: VolkD
Število neizkoriščenih povabil: 255

Re: Vzdrževanje svinčenih baterij

OdgovorNapisal/-a javr » 03 Okt 2021, 21:21

reber je napisal/-a:Sovražim yumpu in/ali kupovanje člankov ...

Naj bo članek dostopen tukaj !
tisti link na yumpu, karkoli to že je, meni deluje brezplačno
___
Uporabniški avatar
javr
 
Prispevkov: 2913
Pridružen: 17 Jan 2015, 21:06
Zahvalil se je: 259 krat
Prejel zahvalo: 326 krat
Uporabnika povabil: forest70
Število neizkoriščenih povabil: 68

Re: Vzdrževanje svinčenih baterij

OdgovorNapisal/-a Protoncek » 04 Okt 2021, 06:06

MadMax je napisal/-a:Jah, ravno občasne visoke tokovne obremenitve ohranjajo avtomobilske (startne) akumulatorje pri življenju (in float v UPSih jih ubije)...

Hm...zanimivo, v mojem UPS-u imam tri avtomobilske accuje. Prvi trije so bili rabljeni, a dobri in so zdržali ... huh, po spominu cca. 3-4+ leta, zdaj so trije novi cca.3 leta in še držijo. Kolega ima prav tako za peč na biomaso tri avtomobilske. Prvi set mu je držal celih 7 let. Celo pri Grajzarju mu je takrat prodajalec rekel, da je bolje/ceneje kupiti 3 avtomobilske, ker gel accuji ne bodo držali tolikokrat dlje, kolikor so dražji (eden je bil dražji kot trije avtomobilski, gledali smo 40Ah).

No, resda pa UPS dela redne "battery teste" vsakih nekaj dni (ali vsak teden? saj ne merim...). Takrat ga seveda obremeni. Mogoče je to tisti "šus", ki ga rabi, da živi naprej...

Sicer je, če prav vem, na dolgi rok dobro malce zmanjšati napetost polnjenja (če ga imaš stalno priključenega). Nekateri polnilci so narejeni tako, da polnijo s 14.4, ko je accu poln pa zmanjšajo na 13.8V.
Uporabniški avatar
Protoncek
 
Prispevkov: 6213
Pridružen: 17 Jan 2015, 20:41
Kraj: Mengeš
Zahvalil se je: 752 krat
Prejel zahvalo: 948 krat
Uporabnika povabil: VolkD
Število neizkoriščenih povabil: 194

Re: Vzdrževanje svinčenih baterij

OdgovorNapisal/-a MadMax » 04 Okt 2021, 10:09

Zanimiva izkušnja z avtomobilskimi.
Glede 3x cene se pa strinjam. Kot sem napisal, moram enega pred zimo menjat. Sem že študiral o AGM, pa dvakratnik cene ne spodnese glede na verjetnost crkota.

Zdaj se kolega spravlja nekaj sestavit iz rabljenih avtomobilskih in solarja, ampak bo trajalo do "raporta", oz. do odpovedi....
Stvari so preproste, le ljudje smo neverjetni mojstri, da jih zakompliciramo.
MadMax
 
Prispevkov: 3478
Pridružen: 18 Jan 2015, 00:38
Kraj: Črnomelj
Zahvalil se je: 822 krat
Prejel zahvalo: 918 krat
Uporabnika povabil: VolkD
Število neizkoriščenih povabil: 255

Re: Vzdrževanje svinčenih baterij

OdgovorNapisal/-a Protoncek » 04 Okt 2021, 15:23

Ja, nečak na vikendu tudi uporablja rabljene kamionske accuje s sončnimi celicami. Zadnji 280Ah mu je držal 3-4 leta, zdaj ima nekaj podobnega.
Uporabniški avatar
Protoncek
 
Prispevkov: 6213
Pridružen: 17 Jan 2015, 20:41
Kraj: Mengeš
Zahvalil se je: 752 krat
Prejel zahvalo: 948 krat
Uporabnika povabil: VolkD
Število neizkoriščenih povabil: 194

Re: Vzdrževanje svinčenih baterij

OdgovorNapisal/-a yacksy » 09 Okt 2021, 07:29

Moja izkušnja s svinčenimi akumulatorji v UPS-ih (uporaba namenskih 7Ah ali 9Ah akumulatorjev) je, da lahko v 3 - 5 letih (malo odvisno od proizvajalca baterij, malo pa tudi od "sreče") pričakuješ:
- velik padec kapacitete akumulatorjev, tako da UPS ni več zmožen pokrivati izpadov električnega omrežja, ki so daljši od parih minut
- vsaj eden od n-tih akumulatorjev v seriji odpove, potem moraš seveda menjati celoten komplet baterij, da je en čas mir

Glede na široko razširjenost uporabe sem presenečen, kako malo logike je v UPS elektroniki vgrajene v vzdrževanje akumulatorjev. Večji UPS-i imajo tudi 20 ali več zaporedno vezanih 12V baterij, pa ni nikjer ne duha ne sluha o kakšnem balansiranju, predvidevam, da je občasno ciklanje baterij tudi znanstvena fantastika, čeprav bi to verjetno zelo povečalo življenjsko dobo akumulatorjev. Sam delim mnenje z MadMax-om, da konstantna napolnjenost (in neobremenjenost) s časom "ubije" akumulator.

Najlepša hvala vsem za vaše izkušnje iz prakse. Če povzamem, je potrebno odklopljene svinčene akumulatorje občasno polniti, saj imajo vsi relativno velik nivo samopraznenja. Pri akumulatorjih za UPS-e (7Ah oz. 9Ah) bom poizkusil to delati enkrat na mesec ali vsaj enkrat na dva meseca. Če v vmesnem času napetost pade pod nek nivo, je akumulator preprosto zanič, in je samo še za na Dinos.

Glede na vaše izkušnje lahko zaključim, da desulfatorji niso vredni svojega denarja. Pozna kdo kakšen dober/robusten (in cenovno dosegljiv) polnilec svinčenih akumulatorjev oz. vzdrževalec svinčenih akumulatorjev, ki zna priklopljen akumulator tudi ciklati?
yacksy
 
Prispevkov: 994
Pridružen: 18 Jan 2015, 21:39
Zahvalil se je: 1554 krat
Prejel zahvalo: 308 krat
Uporabnika povabil: s54mtb
Število neizkoriščenih povabil: 255

Re: Vzdrževanje svinčenih baterij

OdgovorNapisal/-a Protoncek » 09 Okt 2021, 08:00

No, vsak akumulator ubijamo s tem, da ga imamo samo stalno priključenega na polnilec, tu svinec ni izjema. Sicer imam jaz za moje tri accuje na UPSu priključen lastni monitor napetosti, ki me opozori, če eden od njih začne zmanjševati napetost.

Glede polnilcev: spomladi mi je umrl AGM accu v motorju. Priklopil sem “Optimate 4” (ki je tudi desulfator) nanj za cca. dva tedna. Sicer je polnilec na začetku res kazal, da je slab, na koncu pa, da je dokaj dober, a motor vseeno ni vžgal (ni bilo dovolj “amperov”). Tako da se strinjam, da to ni uporabno.
Glede polnilcev: velog jih ima kar nekaj, poglej b njihovi trgovini.
Uporabniški avatar
Protoncek
 
Prispevkov: 6213
Pridružen: 17 Jan 2015, 20:41
Kraj: Mengeš
Zahvalil se je: 752 krat
Prejel zahvalo: 948 krat
Uporabnika povabil: VolkD
Število neizkoriščenih povabil: 194

Re: Vzdrževanje svinčenih baterij

OdgovorNapisal/-a javr » 09 Okt 2021, 18:02

yacksy je napisal/-a: Pozna kdo kakšen dober/robusten (in cenovno dosegljiv) polnilec svinčenih akumulatorjev oz. vzdrževalec svinčenih akumulatorjev, ki zna priklopljen akumulator tudi ciklati?
pred že kar nekaj leti sem ga kupil v Eurospinu, to so pa zaenkrat tudi vsi podatki ki jih imam. Je še vedno original zapakiran. Je pa v prozorni plastiki, tako da se da prebrati da je namenjen za akumulatorje ki dolgo časa mirujejo. Ni pa robusten v smislu moči - je velikosti kot vtični napajalnik.
Najbrž pa takšen "ciklar" ne bi bil velik problem izdelati:

1. polni do 14,4V (nastavljivo) ali največ 8 ur (nastavljivo) ;
2. miruj 8 ur (nastavljivo) ;
3. prazni do 12V (nastavljivo) ;
4. miruj 4 ure (nastavljivo) ;
5. na točko 1.

Polnjenje na čas in ne na napetost v točki 1 pride iz prakse polnilcev za viličarje ki so bili izdelani za izklop pri določeni napetosti, a starejši akumulatorji nastavljene napetosti niso več dosegali, pa so zavreli. Zato smo polnilce predelovali na časovne releje.

Delux izvedba bi še beležila podatke:

1. če akumulator ni dosegel 14,4V - kakšna je bila dejanska napetost na akumulatorju po 8 urah polnjenja;
2. koliko Ah je šlo v akumulator;
3. koliko Ah je šlo iz akumulatorja.
___
Uporabniški avatar
javr
 
Prispevkov: 2913
Pridružen: 17 Jan 2015, 21:06
Zahvalil se je: 259 krat
Prejel zahvalo: 326 krat
Uporabnika povabil: forest70
Število neizkoriščenih povabil: 68

Re: Vzdrževanje svinčenih baterij

OdgovorNapisal/-a Aleks » 28 Sep 2024, 23:36

Obudil bi tole temo. Se pravi, ne splača se kupovati polnilcev akumulatorjev, ki imajo program za desulfacijo oziroma to ne pomaga?
Aleks
 
Prispevkov: 405
Pridružen: 20 Jan 2015, 00:10
Zahvalil se je: 85 krat
Prejel zahvalo: 124 krat
Uporabnika povabil: forest70
Število neizkoriščenih povabil: 15

Re: Vzdrževanje svinčenih baterij

OdgovorNapisal/-a kobranka » 01 Okt 2024, 09:07

Pomaga v dveh primerih. Enkrat, če je zgubil na zagonski moči oz kapacitetidrugič pa, da ga hitreje prodaš za star svinec oz. imaš popust pri nakupu novega.

Jaz šparam izrabljene zato, da mi v primeru nakupa novega prinesem starega in mi trgovec, da popust. Imam pa tudi desulfator polnilec. Prvo dam nanje oživljat star akumulator, če to spodleti je pripravljen v skladovnici za popust.
kobranka
 
Prispevkov: 3563
Pridružen: 07 Feb 2015, 12:17
Zahvalil se je: 721 krat
Prejel zahvalo: 301 krat
Uporabnika povabil: MadMax
Število neizkoriščenih povabil: 60


Vrni se na Viri energije

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost