litij-žveplova baterija

Vse o baterijah, akumulatorjih, napajalnikih, sončnih celicah in drugih generatorjih

litij-žveplova baterija

OdgovorNapisal/-a VolkD » 13 Jan 2020, 23:04

O tem je toliko govora, da to res ni. Mene pa zanima, če je kdo to zadevo že imel v rokah in jo seveda preizkusil ?
Naj bi imela za vsaj 2,5 boljši faktor razmerja masa/energija.
Dokler bodo ljudje mislili, da živali ne čutijo bolečine, bodo živali čutile, da ljudje ne mislijowww.S5tech.net
Uporabniški avatar
VolkD
Administratorji strani
 
Prispevkov: 42480
Pridružen: 29 Dec 2014, 20:49
Kraj: Kačiče (Divača)
Zahvalil se je: 9265 krat
Prejel zahvalo: 5268 krat
Uporabnika povabil: Vrtni palček
Število neizkoriščenih povabil: 111

Re: litij-žveplova baterija

OdgovorNapisal/-a Cloud » 14 Jan 2020, 07:48

Kolikor vem so sele v razvojni fazi?
Cloud
 
Prispevkov: 2066
Pridružen: 18 Mar 2015, 09:24
Kraj: Ljubljana
Zahvalil se je: 67 krat
Prejel zahvalo: 210 krat
Uporabnika povabil: BraneZ
Število neizkoriščenih povabil: 15

Re: litij-žveplova baterija

OdgovorNapisal/-a GJ » 14 Jan 2020, 07:59

Cloud je napisal/-a:Kolikor vem so sele v razvojni fazi?

Pa ne pri kitajcih! https://www.alibaba.com/showroom/lithiu ... ttery.html

LP :mrgreen: GJ
Če si jezen, si žrtev!
GJ
 
Prispevkov: 320
Pridružen: 18 Jan 2015, 23:26
Kraj: Ljubljana
Zahvalil se je: 160 krat
Prejel zahvalo: 86 krat
Uporabnika povabil: VolkD
Število neizkoriščenih povabil: 19

Re: litij-žveplova baterija

OdgovorNapisal/-a Iztok » 17 Jan 2020, 18:53

ʇɥıs ıs ʇɥǝ ןɐsʇ ʇıɯǝ ı qnʎ ɐ ʞǝʎqoɐɹp ou ǝqɐʎ
Uporabniški avatar
Iztok
 
Prispevkov: 2284
Pridružen: 04 Feb 2015, 02:00
Kraj: LJ
Zahvalil se je: 626 krat
Prejel zahvalo: 504 krat
Uporabnika povabil: Proteus
Število neizkoriščenih povabil: 99

Re: litij-žveplova baterija

OdgovorNapisal/-a Protoncek » 19 Jan 2020, 10:14

Take “superduper” baterije se pojavijo vsake cca. pol leta in, zanimivo, vedno so “na robu” in “čisto pred tem”, da pridejo v serijsko proizvodnjo. Potem pa vse tiho je bilo...
Sicer pa se nič ne spremeni... če bi imel doseg 1000 km, bi potem rabil 2-3x dlje za polnjenje. S tem potem niso naredili nič...ali pa nuklearko ob vsaki polnilnici ter 10 dedcev, da ti bodo kabel nesli do vtičnice :_rolling tokovi namreč ne bodo ravno majhni...
Uporabniški avatar
Protoncek
 
Prispevkov: 4012
Pridružen: 17 Jan 2015, 21:41
Kraj: Mengeš
Zahvalil se je: 398 krat
Prejel zahvalo: 496 krat
Uporabnika povabil: VolkD
Število neizkoriščenih povabil: 103

Re: litij-žveplova baterija

OdgovorNapisal/-a VolkD » 19 Jan 2020, 10:23

Protoncek je napisal/-a:Sicer pa se nič ne spremeni... če bi imel doseg 1000 km, bi potem rabil 2-3x dlje za polnjenje. S tem potem niso naredili nič...ali pa nuklearko ob vsaki polnilnici ter 10 dedcev, da ti bodo kabel nesli do vtičnice :_rolling tokovi namreč ne bodo ravno majhni...

Ne drži. Pri iskanju super baterije se namreč išče gostoto energije glede na maso baterije. In če je ta gostota za 100% večja, potem bi to bil zelo velik korak naprej.
Dokler bodo ljudje mislili, da živali ne čutijo bolečine, bodo živali čutile, da ljudje ne mislijowww.S5tech.net
Uporabniški avatar
VolkD
Administratorji strani
 
Prispevkov: 42480
Pridružen: 29 Dec 2014, 20:49
Kraj: Kačiče (Divača)
Zahvalil se je: 9265 krat
Prejel zahvalo: 5268 krat
Uporabnika povabil: Vrtni palček
Število neizkoriščenih povabil: 111

Re: litij-žveplova baterija

OdgovorNapisal/-a Protoncek » 19 Jan 2020, 11:17

Kaj spet ne drži? :_CR
Glej: če bo kapaciteta baterije namesto 100kWh 500kWh bo treba dovesti 5x več energije, da bo polna, kar pomeni ali
- 5x daljši čas polnjenja
- 5x večji tok, kar pomeni večji presek kabla, torej večja teža, torej več "dedcev", da ga bodo lahko nesli do avta. Pustimo ob strani dejstvo, da bo treba 5x večjo dovodno energijo do polnilnic...

Ne vem, kaj tu ni jasno...noben velik korak naprej ne bo, ker nikoli ne bo rešeno dejstvo, da je to treba NAPOLNIT. Đabe ti je ogromna kapaciteta, če je ne moreš napolnit v zmernem času, oziroma predvsem če(ko) bo premalo elektrike za vseh pol miljona avtov v Sloveniji (če bodo vsi na elektriko).
Uporabniški avatar
Protoncek
 
Prispevkov: 4012
Pridružen: 17 Jan 2015, 21:41
Kraj: Mengeš
Zahvalil se je: 398 krat
Prejel zahvalo: 496 krat
Uporabnika povabil: VolkD
Število neizkoriščenih povabil: 103

Re: litij-žveplova baterija

OdgovorNapisal/-a VolkD » 19 Jan 2020, 11:33

Protoncek je napisal/-a:Kaj spet ne drži? :_CR
Ne drži, da se nič ne spremeni. Če je baterija z enako kapaciteto lažja, pomeni to manjše breme, ki ga je treba voziti naokrog. Posledično to pomeni manjšo porabo energije za enake poti kot si jih naredil prej.
Dokler bodo ljudje mislili, da živali ne čutijo bolečine, bodo živali čutile, da ljudje ne mislijowww.S5tech.net
Uporabniški avatar
VolkD
Administratorji strani
 
Prispevkov: 42480
Pridružen: 29 Dec 2014, 20:49
Kraj: Kačiče (Divača)
Zahvalil se je: 9265 krat
Prejel zahvalo: 5268 krat
Uporabnika povabil: Vrtni palček
Število neizkoriščenih povabil: 111

Re: litij-žveplova baterija

OdgovorNapisal/-a Iztok » 19 Jan 2020, 12:10

Kot bi poslušal stare komuniste iz časov YU, ki mi niso pustili nič izboljšat ... :D

Glede na pripeti diagram se nekaterim še vedno zdi, da se nič ne dogaja v smeri izboljšav akkujev ... :_dunno

Batt_hist.png
ʇɥıs ıs ʇɥǝ ןɐsʇ ʇıɯǝ ı qnʎ ɐ ʞǝʎqoɐɹp ou ǝqɐʎ
Uporabniški avatar
Iztok
 
Prispevkov: 2284
Pridružen: 04 Feb 2015, 02:00
Kraj: LJ
Zahvalil se je: 626 krat
Prejel zahvalo: 504 krat
Uporabnika povabil: Proteus
Število neizkoriščenih povabil: 99

Re: litij-žveplova baterija

OdgovorNapisal/-a Iztok » 19 Jan 2020, 12:22

Pa še o kablih ... res soliden 62 kWh akku se polne preko kabla 3 G 6 mm², ki ga lahko nese vsak osnovnošolec ... res nam bo težko :D
ʇɥıs ıs ʇɥǝ ןɐsʇ ʇıɯǝ ı qnʎ ɐ ʞǝʎqoɐɹp ou ǝqɐʎ
Uporabniški avatar
Iztok
 
Prispevkov: 2284
Pridružen: 04 Feb 2015, 02:00
Kraj: LJ
Zahvalil se je: 626 krat
Prejel zahvalo: 504 krat
Uporabnika povabil: Proteus
Število neizkoriščenih povabil: 99

Re: litij-žveplova baterija

OdgovorNapisal/-a forpobi » 19 Jan 2020, 12:36

Tudi za daljnovode so najprej mislili, da ne bo mogoče zaradi debeline kablov. In vendar so našli rešitev...
forpobi
 
Prispevkov: 1223
Pridružen: 02 Apr 2015, 13:44
Kraj: Ig, Črnuče
Zahvalil se je: 36 krat
Prejel zahvalo: 157 krat
Uporabnika povabil: borisz
Število neizkoriščenih povabil: 28

Re: litij-žveplova baterija

OdgovorNapisal/-a reber » 19 Jan 2020, 12:36

Protonček ali meniš, da se bodo te baterije uporabljale samo za EV (electric vehicle), točneje samo v električnih avtih?
Kdo pravi, da bi v tem primeru vgrajevali enak volumen?
Zakaj bi v polnilnici vedno moral priklopit prazno baterijo in jo napolnit do konca?

Razvoj v smeri povečevanja gostote pomeni tudi zniževanje cene, poleg večje avtonomije.

Kdor želi veliko in še večjo kapaciteto, bo pač vgradil večji volumen ali enak kot doslej...

EV ni samo električni avto, so tukaj še e-kolesa, skuterji, skiroji, ...
A ne bi bilo fajn, če ima e-kolo večji domet ali pa enak in bo imelo manjšo baterijo? Tole kar je sedaj na trgu e-koles je pač tako, da je domet takšen kot je, ga pa vztrajno povečujejo, ker vgrajujejo baterije z večjo gostoto v primerjavi za leta nazaj. Nekateri bicikli z glomazno debelimi okvirji z vgrajenimi baterijami so grdi, če bodo baterije manjše, bodo oblikovno postali bolj običajni, ker za kolo ne rabiš ogromnega dometa, pogosto je 50km več kot dovolj, za dolg izlet premalo, za vsakodnevno rabo dovolj.

Električni avto pa enako, nekomu bi 100km dometa zadostovalo, 200km dometa je že vrh glave, spet drugim bo recimo v redu 300-400km, če je 500km je spet vrh glave, za potovanja bo še 600km premalo... Potovanja z avti se lahko v prihodnosti spremenijo, kje je problem, če bi šel na daljše potovanje z avto vlakom? medtem bi se avto lahko celo polnil... ja, zaenkrat je problem, seveda, ampak ta problem je rešljiv in tudi polnjenje nekje je še vedno sprejemljivo, se pač ustaviš za počitek, kavico, kosilo, ... v tem času se baterija dopolni, ja, dopolni, napolnila se žal v kratkem času ne bo in pogosto je tudi dopolnitev sprejemljiva rešitev.

Zelo prav je, da gre razvoj naprej, še posebej v smeri vrste materiala in večje življenske dobe, torej povečanju števila ciklov. Če bodo baterije manj strupene in se jih bo lažje recikliralo, je to še posebej velik dosežek, še večji kot doseganje večje gostote, zniževanja cene, ...
Sporočila sprejemam na e-mail objavljen na www.reber.si
Uporabniški avatar
reber
 
Prispevkov: 1274
Pridružen: 17 Mar 2015, 21:30
Kraj: Bled
Zahvalil se je: 77 krat
Prejel zahvalo: 364 krat
Uporabnika povabil: s54mtb
Število neizkoriščenih povabil: 255

Re: litij-žveplova baterija

OdgovorNapisal/-a Protoncek » 19 Jan 2020, 12:45

Dejstvo je, da se takile članki pojavljajo v rednih intervalih, vedno so vmes neki" hudi znanstveniki", ki imajo baterijo že razvito, samo nekaj let še rabijo za testiranje itd... nato vse potihne (kje je tista slavna alu baterija na vodni osnovi, ki naj bi bila 100x cenejša od litija, imela 10x večjo kapaciteto itd...). Čez mrtve za reklamo in publiciteto. Samo to sem hotel povedati.
In, ja, 6mm kvadrat gre res za 62kWh. Kaj pa za 600kWh ? bo še 6kvadrat?
Uporabniški avatar
Protoncek
 
Prispevkov: 4012
Pridružen: 17 Jan 2015, 21:41
Kraj: Mengeš
Zahvalil se je: 398 krat
Prejel zahvalo: 496 krat
Uporabnika povabil: VolkD
Število neizkoriščenih povabil: 103

Re: litij-žveplova baterija

OdgovorNapisal/-a Iztok » 19 Jan 2020, 12:50

Pri avtu s 600kWh akkujem bo tako kot pri golfu dvojki ... prej crkne šofer kot avto ... :_rolling
ʇɥıs ıs ʇɥǝ ןɐsʇ ʇıɯǝ ı qnʎ ɐ ʞǝʎqoɐɹp ou ǝqɐʎ
Uporabniški avatar
Iztok
 
Prispevkov: 2284
Pridružen: 04 Feb 2015, 02:00
Kraj: LJ
Zahvalil se je: 626 krat
Prejel zahvalo: 504 krat
Uporabnika povabil: Proteus
Število neizkoriščenih povabil: 99

Re: litij-žveplova baterija

OdgovorNapisal/-a reber » 19 Jan 2020, 12:55

Ali v avtu rabiš več kot 100kWh? Večina jih ima koliko? Naredijo pa koliko km?
Če si mislil 600kWh za tovornjak, potem to lahko rešijo tudi s 50mm2 če že hočeš, če je šoferja vsaj malo v hlačah bo že vštekal. Je možno tudi drugače, kje vidiš problem, da bi bilo namesto enega, več enakih standardnih kablov? vštekaš jih glede na željo po hitrosti polnjenja in seveda koliko je prostih mest... mogoče je tak pristop boljši, da je več manjših polnilnikov namesto enega...
Sporočila sprejemam na e-mail objavljen na www.reber.si
Uporabniški avatar
reber
 
Prispevkov: 1274
Pridružen: 17 Mar 2015, 21:30
Kraj: Bled
Zahvalil se je: 77 krat
Prejel zahvalo: 364 krat
Uporabnika povabil: s54mtb
Število neizkoriščenih povabil: 255

Re: litij-žveplova baterija

OdgovorNapisal/-a Protoncek » 19 Jan 2020, 12:59

Itak, da povprečen človek ne rabi toliko. Ampak sploh ni vprašanje, ali rabiš ali ne, napisal sem zato, ker vsi ob takih člankih obljubljajo 10x večjo kapaciteto in 10x večji domet. Torej je to 600kWh.
Uporabniški avatar
Protoncek
 
Prispevkov: 4012
Pridružen: 17 Jan 2015, 21:41
Kraj: Mengeš
Zahvalil se je: 398 krat
Prejel zahvalo: 496 krat
Uporabnika povabil: VolkD
Število neizkoriščenih povabil: 103

Re: litij-žveplova baterija

OdgovorNapisal/-a cero » 19 Jan 2020, 17:38

Jaz preferiram raje volumsko gostoto (Wh/l) energije kot masno (Wh/kg).
težo se da že nekako "ukrotit" pri vozilih, volumen je pa večji problem, razen pri letalih.
cero
 
Prispevkov: 2074
Pridružen: 18 Jan 2015, 22:39
Kraj: Vipava
Zahvalil se je: 225 krat
Prejel zahvalo: 442 krat
Uporabnika povabil: forest70
Število neizkoriščenih povabil: 45

Re: litij-žveplova baterija

OdgovorNapisal/-a forest70 » 19 Jan 2020, 18:43

Da se tudi napetost dvignit za X krat, pa ostane tok isti in je zadosti 3x6mm2 ....
If you pay in bananas, you got monkeys.
Uporabniški avatar
forest70
 
Prispevkov: 2180
Pridružen: 14 Jan 2015, 01:11
Kraj: Koper
Zahvalil se je: 419 krat
Prejel zahvalo: 468 krat
Uporabnika povabil: Vrtni palček
Število neizkoriščenih povabil: 123

Re: litij-žveplova baterija

OdgovorNapisal/-a kobranka » 26 Jan 2020, 18:57

Ali se bo dalo dobiti tudi gorljive baterije, ki bodo za rezervo dopolnjevalo primarno? Hočem reči vliješ metanol ali pa ureo vanj v kriznih situacijah.

No saj, če bo vse po sreči tega ne bo potrebno tisti, ki bo dnevno moral narediti približno 100 kilometrov razgibanega terena bo zadostoval električni avzo z 300 kilometri ravninskega dometa. Evropejec to zagotovo ne bo, ker malček zamujajo za vzhodnjaki.
kobranka
 
Prispevkov: 2081
Pridružen: 07 Feb 2015, 13:17
Zahvalil se je: 509 krat
Prejel zahvalo: 122 krat
Uporabnika povabil: MadMax
Število neizkoriščenih povabil: 24

Re: litij-žveplova baterija

OdgovorNapisal/-a pirpy » 13 Mar 2020, 11:21

Protoncek je napisal/-a:Kaj spet ne drži? :_CR
Glej: če bo kapaciteta baterije namesto 100kWh 500kWh bo treba dovesti 5x več energije, da bo polna, kar pomeni ali
- 5x daljši čas polnjenja
- 5x večji tok, kar pomeni večji presek kabla, torej večja teža, torej več "dedcev", da ga bodo lahko nesli do avta. Pustimo ob strani dejstvo, da bo treba 5x večjo dovodno energijo do polnilnic...

Ne vem, kaj tu ni jasno...noben velik korak naprej ne bo, ker nikoli ne bo rešeno dejstvo, da je to treba NAPOLNIT. Đabe ti je ogromna kapaciteta, če je ne moreš napolnit v zmernem času, oziroma predvsem če(ko) bo premalo elektrike za vseh pol miljona avtov v Sloveniji (če bodo vsi na elektriko).


Tesla M3 LR se na začetku polni z 250 kW torej bi teoretično lahko 500 kWh pretočil v dveh urah .
Uporabniški avatar
pirpy
 
Prispevkov: 156
Pridružen: 21 Jan 2015, 21:20
Kraj: Topolšica
Zahvalil se je: 15 krat
Prejel zahvalo: 50 krat
Uporabnika povabil: forest70
Število neizkoriščenih povabil: 8

Re: litij-žveplova baterija

OdgovorNapisal/-a gumby » 13 Mar 2020, 15:34

Imaš lastno trafo postajo za avto polnit?
my brain hurts
Uporabniški avatar
gumby
 
Prispevkov: 2591
Pridružen: 14 Jan 2015, 19:49
Kraj: Lendava
Zahvalil se je: 109 krat
Prejel zahvalo: 612 krat
Uporabnika povabil: Vrtni palček
Število neizkoriščenih povabil: 63

Re: litij-žveplova baterija

OdgovorNapisal/-a Protoncek » 13 Mar 2020, 16:32

Noben problem ni vgradit v avto polnilec, ki je sposoben napolnit baterijo izredno hitro. Problem je to baterijo hitro polnit 10+ let in pri tem ohranit prvotno kapaciteto (bo prej sneg roza barve) ter zagotovit dovolj energije za polnjenje. Recimo varovalke za našo ulico so 3x500A. Če jaz nabavim to teslo in recimo, da nabavim še svojo polnilno postajo je to praktično samo zame. Torej bo cela ulica v temi zato, da bi jaz polnil svojo teslo....
Uporabniški avatar
Protoncek
 
Prispevkov: 4012
Pridružen: 17 Jan 2015, 21:41
Kraj: Mengeš
Zahvalil se je: 398 krat
Prejel zahvalo: 496 krat
Uporabnika povabil: VolkD
Število neizkoriščenih povabil: 103

Re: litij-žveplova baterija

OdgovorNapisal/-a gumby » 13 Mar 2020, 16:36

Protoncek je napisal/-a:Recimo varovalke za našo ulico so 3x500A.

100 mogoče... za vse, ne samo zate.
Kar sanjajte naprej o 250kW (da ceno takega priključka niti ne omenjam)
my brain hurts
Uporabniški avatar
gumby
 
Prispevkov: 2591
Pridružen: 14 Jan 2015, 19:49
Kraj: Lendava
Zahvalil se je: 109 krat
Prejel zahvalo: 612 krat
Uporabnika povabil: Vrtni palček
Število neizkoriščenih povabil: 63

Re: litij-žveplova baterija

OdgovorNapisal/-a Protoncek » 13 Mar 2020, 17:02

Nope, je kar 500. Sem bil zraven, ko so menjali. In ko je prva menjava počila :_seeingstars tudi. Ker niso vedeli, da je 30m stran zaradi vetra stik (zato jo je tudi ven vrglo). Takrat sem ugotovil, da ga ni denarja, da bi jaz to počel... :_CR

Na 100A varovalko lahko priklopiš 4 bajte. To ni nič...
Uporabniški avatar
Protoncek
 
Prispevkov: 4012
Pridružen: 17 Jan 2015, 21:41
Kraj: Mengeš
Zahvalil se je: 398 krat
Prejel zahvalo: 496 krat
Uporabnika povabil: VolkD
Število neizkoriščenih povabil: 103

Re: litij-žveplova baterija

OdgovorNapisal/-a kastaneda » 13 Mar 2020, 17:15

V SLO je registriranih približno 1.150.000 avtomobilov. Povprečna poraba na prebivalca je 17 kWh na dan. Vzemimo, da jih nadomestimo z EV. Prijetno računanje!
LP Srečko
Uporabniški avatar
kastaneda
 
Prispevkov: 197
Pridružen: 18 Jan 2015, 10:07
Zahvalil se je: 33 krat
Prejel zahvalo: 42 krat
Uporabnika povabil: VolkD
Število neizkoriščenih povabil: 5

Re: litij-žveplova baterija

OdgovorNapisal/-a gumby » 13 Mar 2020, 17:16

Protoncek je napisal/-a:Nope, je kar 500. Sem bil zraven, ko so menjali. In ko je prva menjava počila :_seeingstars tudi. Ker niso vedeli, da je 30m stran zaradi vetra stik (zato jo je tudi ven vrglo). Takrat sem ugotovil, da ga ni denarja, da bi jaz to počel... :_CR

Na 100A varovalko lahko priklopiš 4 bajte. To ni nič...

Kakške kable ali žice pa imate pol? Za 500A rabiš že kar bolane preseke ali pa več kablov vzporedno.
Ali pa elektro to malo spet po domače nekaj čara... se spomnim primera pri nas, ko smo podirali drevo in ga po nesreči porušili na gole žice. Kar precejkrat je nastal kratek stik, dokler smo ga dol spravili, varovalke pa ostale cele. Kar načeloma ne bi smele...
Sicer pa na 100A lahko obesiš precej več, kot 4 bajte po 25A. Faktor istočasnosti ni 1, pa vsaka hiša nima skoz 25A porabe.
Recimo 70mm2 aluminij kabel in 125A varovalke nekako pašejo skup.
my brain hurts
Uporabniški avatar
gumby
 
Prispevkov: 2591
Pridružen: 14 Jan 2015, 19:49
Kraj: Lendava
Zahvalil se je: 109 krat
Prejel zahvalo: 612 krat
Uporabnika povabil: Vrtni palček
Število neizkoriščenih povabil: 63

Re: litij-žveplova baterija

OdgovorNapisal/-a Protoncek » 13 Mar 2020, 17:21

No, same varovalke nisem preverjal kaj gor piše, mojster je rekel, da je 500A. Imamo pa še zračne vode...nimam pojma, kakšen presek... :_dunno
Resda pa sem že nekajkrat slišal, da so kabli “na meji” (beri krepko preko..)
Uporabniški avatar
Protoncek
 
Prispevkov: 4012
Pridružen: 17 Jan 2015, 21:41
Kraj: Mengeš
Zahvalil se je: 398 krat
Prejel zahvalo: 496 krat
Uporabnika povabil: VolkD
Število neizkoriščenih povabil: 103

Re: litij-žveplova baterija

OdgovorNapisal/-a gumby » 13 Mar 2020, 17:31

Ja... tam za faktor 5 preko :D
Gole žice so ponavadi 25/35/50mm2, mogoče celo 70. Vsaj tiste "ulične". Tule imaš tabelo za aluminij, glej spodnjo tabelo in stolpec G. Sicer je za PVC izolacijo, ampak ok... vsaj za občutek bo.
my brain hurts
Uporabniški avatar
gumby
 
Prispevkov: 2591
Pridružen: 14 Jan 2015, 19:49
Kraj: Lendava
Zahvalil se je: 109 krat
Prejel zahvalo: 612 krat
Uporabnika povabil: Vrtni palček
Število neizkoriščenih povabil: 63

Re: litij-žveplova baterija

OdgovorNapisal/-a Protoncek » 13 Mar 2020, 19:07

No, na tem kablu je grobo 10 do 20 bajt, tako da to dvomim, da bi šlo samo s 100A varovalko... :_dunno
Uporabniški avatar
Protoncek
 
Prispevkov: 4012
Pridružen: 17 Jan 2015, 21:41
Kraj: Mengeš
Zahvalil se je: 398 krat
Prejel zahvalo: 496 krat
Uporabnika povabil: VolkD
Število neizkoriščenih povabil: 103

Re: litij-žveplova baterija

OdgovorNapisal/-a pirpy » 13 Mar 2020, 22:25

gumby je napisal/-a:Imaš lastno trafo postajo za avto polnit?


250 kW je seveda samo na superchargerjih, ki imajo za 4x2 polnilnice, svoj megawatni transformator.
Uporabniški avatar
pirpy
 
Prispevkov: 156
Pridružen: 21 Jan 2015, 21:20
Kraj: Topolšica
Zahvalil se je: 15 krat
Prejel zahvalo: 50 krat
Uporabnika povabil: forest70
Število neizkoriščenih povabil: 8

Re: litij-žveplova baterija

OdgovorNapisal/-a pirpy » 13 Mar 2020, 22:38

Protoncek je napisal/-a:Noben problem ni vgradit v avto polnilec, ki je sposoben napolnit baterijo izredno hitro. Problem je to baterijo hitro polnit 10+ let in pri tem ohranit prvotno kapaciteto (bo prej sneg roza barve) ter zagotovit dovolj energije za polnjenje. Recimo varovalke za našo ulico so 3x500A. Če jaz nabavim to teslo in recimo, da nabavim še svojo polnilno postajo je to praktično samo zame. Torej bo cela ulica v temi zato, da bi jaz polnil svojo teslo....

Jaz delam 40 km na dan in moram 1 x na teden polnit, torej, če sonce sije samo en dan v tednu, imam avto napolnjen, že sedaj v marcu, poleti rabim samo dobre pol dneva sonca na teden.
Recimo, da nimaš SE in si kupiš teslo, in delaš 40 km na dan, moraš v enem tednu natankat za 40 kWh energije, kar pa mislim, da nebi smelo biti problem niti na 3 x 20 A varovalkah, pa polniš lahko samo ponoči ali pa, če bi imeli več tarifni sistem merjenja, samo v najcenejši tarifi.
Prehod na elektriko se bo dogajal počasi , da se bo lahko energetski sistem prilagajal.
Po mojemu mnenju bo prehod na ev manjši šok za omrežje kot pa toplotne črpalke.

glede prvotne kapacitete, na avtonetu se prodaja zoe s prvo in najmanjšo možno baterijo , in po šestih letih ter 183 tisoč prevoženih kilometrih še vedno ni večje degradacije baterije.
Baterije v ev jih bodo preživele avto, potem bodo pa dobre še za hišne baterije.
Uporabniški avatar
pirpy
 
Prispevkov: 156
Pridružen: 21 Jan 2015, 21:20
Kraj: Topolšica
Zahvalil se je: 15 krat
Prejel zahvalo: 50 krat
Uporabnika povabil: forest70
Število neizkoriščenih povabil: 8

Re: litij-žveplova baterija

OdgovorNapisal/-a cero » 13 Mar 2020, 23:11

pirpy je napisal/-a:
250 kW je seveda samo na superchargerjih, ki imajo za 4x2 polnilnice, svoj megawatni transformator.


Sliši se lepo, ampak s stališča življenjske dobe baterije tega res ne bi preveč pogosto uporabljal.
cero
 
Prispevkov: 2074
Pridružen: 18 Jan 2015, 22:39
Kraj: Vipava
Zahvalil se je: 225 krat
Prejel zahvalo: 442 krat
Uporabnika povabil: forest70
Število neizkoriščenih povabil: 45

Re: litij-žveplova baterija

OdgovorNapisal/-a Protoncek » 13 Mar 2020, 23:14

pirpy je napisal/-a:glede prvotne kapacitete, na avtonetu se prodaja zoe s prvo in najmanjšo možno baterijo , in po šestih letih ter 183 tisoč prevoženih kilometrih še vedno ni večje degradacije baterije.

Seveda je ni, a spregledal si, kaj sem sploh napisal... namreč, gornji zoe zagotovo NITI ENKRAT ni svoje baterije napolnil z 250kW in pri tem povzročil nemalo toplote v celicah, kajne? Saj smo elektroniki in (vsaj večina nas) točno vemo, kaj za celice pomeni hitro polnjenje.

Ja, jaz osebno bi večinoma z lahkoto prišel skozi z e-avtom, ja. Če ni presenečenj naredim 30-40km dnevno. Problem je tisti "če"... če pride karkoli...
Kar hočem reči je, da ko gre za prevozno sredstvo ne želim nobenih presenečenj. Kljub vsemu je avto stvar, ne jaz (no, upam... :D ). Torej sem jaz njegov gospodar, ne on moj. Ok, saj ga lahko dam vsak dan, ko pridem domov polnit, pa je. Razen, če pozabim (se le staram...). V takem primeru polnjenje bencina vzame 3 minute, pri e-avtu pa... :_seeingstars :_helpsos
Uporabniški avatar
Protoncek
 
Prispevkov: 4012
Pridružen: 17 Jan 2015, 21:41
Kraj: Mengeš
Zahvalil se je: 398 krat
Prejel zahvalo: 496 krat
Uporabnika povabil: VolkD
Število neizkoriščenih povabil: 103

Re: litij-žveplova baterija

OdgovorNapisal/-a pirpy » 13 Mar 2020, 23:42

Zoe ni polnil baterije z 250 kW jo pa je z 43 kW, kar je za 22 kWh baterijo skoraj 2C, tesla model3 LE ima 75-80 kWh baterijo in 250 kW pride na malo čez 3C kar pa tudi ni nevem kako hudo ob odličnemu termo managementu.

Kar se tiče polnjenja tesle sem tudi jaz imel pomisleke, vendar pa kljub veliki hitrosti polnjenja, njihove baterije izdržijo več, kot pa naredimo kilometrov v povprečnih avtih.
Kot zanimivost, sem mislil, da za najmanjšo degradacijo moraš baterijo hladiti med hitrim polnjenjem na 25 stopinj, toda tesla baterijo med hitrim polnjenjem ogreje na 50 stopinj za tiste nekaj minut, potem pa jo hitro ohladi nazaj na "telesno" temperaturo.

EV imam že peto leto, in zadnje 2 lete je prvi avto, pa se še ni zgodil tisti "če", vedno se najde par minutk za dopolnit...to pač vzameš v zakup, me pa trenutno stane skok na morje (Topolšica - Piran in nazaj >400 km ) 5€ elektrike, če bi jo moral plačati.:)
Uporabniški avatar
pirpy
 
Prispevkov: 156
Pridružen: 21 Jan 2015, 21:20
Kraj: Topolšica
Zahvalil se je: 15 krat
Prejel zahvalo: 50 krat
Uporabnika povabil: forest70
Število neizkoriščenih povabil: 8

Re: litij-žveplova baterija

OdgovorNapisal/-a reber » 13 Mar 2020, 23:46

Moj prijatelj je iz električnega avta naredil "občasni hibrid".
Če gre občasno na nekoliko daljšo vožnjo ali če misli, da se mu bo nabralo preveč kilometrov, v prirejen prtljažnik postavi tega: https://www.youtube.com/watch?v=MwLhYQkdvTs

Če ni električne polnilnice polni iz agregata, ima narejeno tako, da lahko polni tudi med vožnjo. Zaenkrat mu avta še ni uspelo zakurit :_clap

Električni avto je njegov edini avto, oziroma 2 električna avta sta edina avta ki ju imata z ženo. Upata si tudi na daljše potovanje :_bow

In ne samo to, zelo resno razmišlja, da se odklopi od električnega omrežja, seveda ko bo imel dovolj veliko akumulatorsko postajo doma, za backup pa zgoraj omenjena Honda. Sončno elektrarno že ima. Za zimski čas že sestavlja kogeneracijo: štrom + ogrevanje.
Sporočila sprejemam na e-mail objavljen na www.reber.si
Uporabniški avatar
reber
 
Prispevkov: 1274
Pridružen: 17 Mar 2015, 21:30
Kraj: Bled
Zahvalil se je: 77 krat
Prejel zahvalo: 364 krat
Uporabnika povabil: s54mtb
Število neizkoriščenih povabil: 255

Re: litij-žveplova baterija

OdgovorNapisal/-a pirpy » 14 Mar 2020, 08:07

2 kW generator je skoraj malo majhen, namesto njega je bolje na AC spustiti hitrost.
Uporabniški avatar
pirpy
 
Prispevkov: 156
Pridružen: 21 Jan 2015, 21:20
Kraj: Topolšica
Zahvalil se je: 15 krat
Prejel zahvalo: 50 krat
Uporabnika povabil: forest70
Število neizkoriščenih povabil: 8

Re: litij-žveplova baterija

OdgovorNapisal/-a Protoncek » 14 Mar 2020, 10:16

pirpy je napisal/-a:.Kot zanimivost, sem mislil, da za najmanjšo degradacijo moraš baterijo hladiti med hitrim polnjenjem na 25 stopinj, toda tesla baterijo med hitrim polnjenjem ogreje na 50 stopinj za tiste nekaj minut, potem pa jo hitro ohladi nazaj na "telesno" temperaturo...

Hm... večinoma povsod piše, da naj se litij ne bi polnil pri temperatutah nad 40-45 stopinj, ker ga tako uničuješ... :shock:
Uporabniški avatar
Protoncek
 
Prispevkov: 4012
Pridružen: 17 Jan 2015, 21:41
Kraj: Mengeš
Zahvalil se je: 398 krat
Prejel zahvalo: 496 krat
Uporabnika povabil: VolkD
Število neizkoriščenih povabil: 103

Re: litij-žveplova baterija

OdgovorNapisal/-a cero » 14 Mar 2020, 10:32

Očitno to uničevanje vzamejo v zakup pri deklaraciji življenske dobe.
Je pa gretje koristno ker zniža notranjo upornost in se baterija tako lažje polni.
cero
 
Prispevkov: 2074
Pridružen: 18 Jan 2015, 22:39
Kraj: Vipava
Zahvalil se je: 225 krat
Prejel zahvalo: 442 krat
Uporabnika povabil: forest70
Število neizkoriščenih povabil: 45


Vrni se na Viri energije

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost