Priklop (in test) ventilatorja

Pralni stroji, štedilniki, pomivalni stroji, strojčki in stroji za kuhanje kave, ...

Moderator: S53AL

Priklop (in test) ventilatorja

OdgovorNapisal/-a geier » 22 Avg 2017, 21:26

Zivjo,

dobil v pregled en star ventilator nekega skladisca, pa zelijo vedeti, ce dela in kako se priklopi.
Ima 4 prikljucke, pri cemer je eden cista ozemljitev ohisja.
potem pa imata 2 upornost cca 400 ohmov, ki se zmanjsa, ce ga zavrtim, kar je OK.

Tretji kontakt pa se obnasa, kot bi imel vezan nek mali kondenzator na en pol,
kar opazim kot polnjenje sele ce dam digitalca na range 20M Ohm.....upornost raste od 3-4 M naprej do neskoncno.

Ali kdo ve, kako se to priklopi oz. ali je to namenjeno za smer in start preko C-ja, cez nekaj sekund pa preklop na direkt ?

Vse kar je napisano, je na lopaticah: Multi-Wing, Patented
Tam spodaj se vidi neka puscica, kot smer vrtenja
Zice so pa rjava in crna za tuljavo, modra ter ozeljitev zeleno-rumena.
Tisto 'kondenzator polnjenje' je med rjavo in modro.

Hvala
Priponke
Ventilator_Multi-Wing.jpg
izgled ventilatorja
geier
 
Prispevkov: 105
Pridružen: 02 Mar 2015, 22:59
Zahvalil se je: 27 krat
Prejel zahvalo: 13 krat
Uporabnika povabil: VolkD
Število neizkoriščenih povabil: 2

Re: Priklop (in test) ventilatorja

OdgovorNapisal/-a eldi2011 » 22 Avg 2017, 21:57

Očitno gre za enofazni motor.
Ozemljitev priklopi na ozemljitev.
Nulo na tisto žico, ki ima 400 ohm med drugima dvema.
Fazo pa na eno od preostalih žic, drugo vsekakor izoliraj.
Mogoče prej priklopi preko močne žarnice, za vsak slučaj.
Moralo bi se vrteti v eno stran, če pa zamenjaš fazo na drugo žico pa v drugo smer.
Glede na tvoje indice, bi znal kondenzator biti vgrajen v ohišje motorja.
Vsekakor je potreben, samo običajno je nekje zunaj, lahko tudi v priključni dozi.
Uporabniški avatar
eldi2011
 
Prispevkov: 1964
Pridružen: 05 Feb 2015, 01:50
Kraj: Domžale
Zahvalil se je: 715 krat
Prejel zahvalo: 277 krat
Uporabnika povabil: s56rga
Število neizkoriščenih povabil: 118

Re: Priklop (in test) ventilatorja

OdgovorNapisal/-a geier » 22 Avg 2017, 22:56

Oj,

se mi je zdelo ja.
Ali torej mislis tole na linku, pa se lahko rocno odlocim, ali delam po tocki 3 s C-jem za mirnejse delovanje, ali po tocki 2.

Bom probal in
Hvala
geier
 
Prispevkov: 105
Pridružen: 02 Mar 2015, 22:59
Zahvalil se je: 27 krat
Prejel zahvalo: 13 krat
Uporabnika povabil: VolkD
Število neizkoriščenih povabil: 2

Re: Priklop (in test) ventilatorja

OdgovorNapisal/-a eldi2011 » 22 Avg 2017, 23:27

2 bo kar prava. 2 se uporablja za močnejše enofazne motorje in ima zagonski kondenzator, ki ga centrifugalno stikal izklopi pri dovolj visokih obratih.
Načeloma bi imela glavna tuljava nižjo upornost, kot pomožna.
Uporabniški avatar
eldi2011
 
Prispevkov: 1964
Pridružen: 05 Feb 2015, 01:50
Kraj: Domžale
Zahvalil se je: 715 krat
Prejel zahvalo: 277 krat
Uporabnika povabil: s56rga
Število neizkoriščenih povabil: 118

Re: Priklop (in test) ventilatorja

OdgovorNapisal/-a Iztok » 22 Avg 2017, 23:40

A tablice/nalepke z električnimi podatki o moči ter obratih nima?
Uporabniški avatar
Iztok
 
Prispevkov: 1481
Pridružen: 04 Feb 2015, 02:00
Kraj: LJ
Zahvalil se je: 303 krat
Prejel zahvalo: 286 krat
Uporabnika povabil: Proteus
Število neizkoriščenih povabil: 55

Re: Priklop (in test) ventilatorja

OdgovorNapisal/-a SamoBr » 23 Avg 2017, 01:18

Podobni ventilatorji so bili v stari pekarni. So vsi končali na depoju. V ohišju ima vgrajen kondenzator. Ta je delovni in je talno priklopljen. Ob zagonu pa časovni rele priklopi še zagonski kondenzator za start.

Priklopiš tako kot so ti že opisali. Zagonski kondenzator ni nujno da je, ker starta vseeno samo počasneje. Pri teh motorjih so zagonski različno veliki. Od 2uF pa vse do 8uF. Odvisno od moči motorja in od tega kokšen ventilator je.
SamoBr
 
Prispevkov: 2558
Pridružen: 14 Jun 2015, 14:45
Zahvalil se je: 123 krat
Prejel zahvalo: 213 krat
Uporabnika povabil: DusanK
Število neizkoriščenih povabil: 39

Re: Priklop (in test) ventilatorja

OdgovorNapisal/-a eldi2011 » 23 Avg 2017, 07:10

eldi2011 je napisal/-a:2 bo kar prava. 2 se uporablja za močnejše enofazne motorje in ima zagonski kondenzator, ki ga centrifugalno stikal izklopi pri dovolj visokih obratih.
Načeloma bi imela glavna tuljava nižjo upornost, kot pomožna.


Popravek.
2 bo kar prava. TRI se ....
Uporabniški avatar
eldi2011
 
Prispevkov: 1964
Pridružen: 05 Feb 2015, 01:50
Kraj: Domžale
Zahvalil se je: 715 krat
Prejel zahvalo: 277 krat
Uporabnika povabil: s56rga
Število neizkoriščenih povabil: 118

Re: Priklop (in test) ventilatorja

OdgovorNapisal/-a geier » 23 Avg 2017, 07:28

Pomozne tuljave trenutno itak ne motem normalno pomeriti, ce je pac en del cez moder kontakt kjer kaze nek C
sicer pa nima napisa z oznakami vec, bil je ocitno nekoc.

Ali mislite, da 4 pa ni mozna pri tako malem motorju..... tale ventilator ima fi 30 cm
geier
 
Prispevkov: 105
Pridružen: 02 Mar 2015, 22:59
Zahvalil se je: 27 krat
Prejel zahvalo: 13 krat
Uporabnika povabil: VolkD
Število neizkoriščenih povabil: 2

Re: Priklop (in test) ventilatorja

OdgovorNapisal/-a geier » 09 Sep 2017, 22:00

feedback, da zakljucim temo:

nic pametnega ni supelo -> odpad

se tisto zivo navitje smo na koncu skurili, je pa ze prej zarnica gorela cez njega... torej stik
Na koncu pa je postar priznal, da je najprej ze sam doma probal priklopit po obcutku na 2 zici,
pa je samo nekaj zacvrcalo
geier
 
Prispevkov: 105
Pridružen: 02 Mar 2015, 22:59
Zahvalil se je: 27 krat
Prejel zahvalo: 13 krat
Uporabnika povabil: VolkD
Število neizkoriščenih povabil: 2


Vrni se na Bela tehnika

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 3 gostov