Popravilo pralnega stroja…

Pralni stroji, štedilniki, pomivalni stroji, strojčki in stroji za kuhanje kave, ...

Popravilo pralnega stroja…

OdgovorNapisal/-a sierra5 » 17 Jan 2022, 18:36

Prijateljica ima pralni stroj Elektrolux, ki ima aksialno vpet boben in se polni od zgoraj. Ne bom 'šinfal' žensk :roll: , ampak, da bi prej povedala, da se vratca bobna slabo zapirajo, to pa ne… No, enkrat me pokliče, da se je stroj ustavil, vratca bobna so se nekje spodaj odprla, zataknila in boben se ne da premaknit. Ko sem prišel k njej, sem njeno pripoved lahko samo potrdil. Ni mi bilo jasno, zakaj se boben ne obrne, če tudi so se vratca med obratovanjem odprla, saj je za vraga okrogel. No, ko snamem stene, vidim, da ima spodaj zunanji boben izboklino v kateri je nameščen grelec, torej so se vratca zataknila v grelec ali nekje ob njem. Odklopim grelec in ga previdno izvlečem, malo se je zatikal ampak je šlo, tudi boben se je potem dal obrniti in sprazniti. Zapiralo vratic razderem očistim kamna ter strjenih ostankov pralnega paška in zapirajo se kot nova! Ker grelec ni bil poškodovan, kar sem potrdil tudi z ohm metrom, ga očistim in ga zmontiram nazaj, vklopim stroj mu odtipkam nek program, natoči vodo in takoj nato preskoči na izčrpavanje vode. Poskusim še nek drug program – isto, torej je elektronika fuč. Odmontiram in odklopim obe plošči in jih odnesem domov kjer ugotovim: plošča z gumbi za izbiranje programov je OK, druga, (MB) ki pa skrbi zato, da se izbrani programi izvajajo, krmili motor itd., je pa v okvari. Dušo sta izpustila čipTNY253GN in triak BTB16 700BW (700 V, 16 A, 50 mA), nove sem našel na Ebay-u, ju prilotal in – dela kot nov. To nisem napisal zato, da bi se hvalil, temveč zato, da, ko sem brskal po netu za podatki o čipu, sem prebral tudi to, da je omenjeni čip vgrajen v kar nekaj pralnih strojev različnih znamk. Mogoče bo to komu koristilo ali olajšalo kakšno popravilo…
Cveto
PS.: pred menoj je poklicala uradni servis, da bi ji vzeli ven perlo in stroj popravili. Rekli so ji, da je boben zanič in bi zamenjave stala okrog 300,-€, kar pa se seveda ne splača.... :tappingfoot
Uporabniški avatar
sierra5
 
Prispevkov: 1519
Pridružen: 07 Feb 2015, 13:09
Kraj: Bled - JN76BJ
Zahvalil se je: 568 krat
Prejel zahvalo: 273 krat
Uporabnika povabil: s56rga
Število neizkoriščenih povabil: 27

Re: Popravilo pralnega stroja…

OdgovorNapisal/-a DusanK » 17 Jan 2022, 20:04

Odlično! :_bow
Imaš mogoče kakšno sliko plate, teh elementov in model Elektroluxa?
Je možno, da je prišla kakšna voda do teh elementov, če so se vratca odprla... potem je tudi špricalo na vse strani. :_think
Največji čar - električar
Uporabniški avatar
DusanK
 
Prispevkov: 7639
Pridružen: 18 Jan 2015, 01:43
Kraj: Medvode
Zahvalil se je: 3540 krat
Prejel zahvalo: 6023 krat
Uporabnika povabil: VolkD
Število neizkoriščenih povabil: 255

Re: Popravilo pralnega stroja…

OdgovorNapisal/-a Carko » 17 Jan 2022, 20:57

Ponavadi vratca bobna ne tesnijo, saj je boben itak luknjast:
Slika
Carko
 
Prispevkov: 3392
Pridružen: 10 Jan 2015, 01:46
Zahvalil se je: 224 krat
Prejel zahvalo: 1175 krat
Uporabnika povabil: Vrtni palček
Število neizkoriščenih povabil: 255

Re: Popravilo pralnega stroja…

OdgovorNapisal/-a sierra5 » 18 Jan 2022, 13:34

DusanK je napisal/-a:Odlično! :_bow
Imaš mogoče kakšno sliko plate, teh elementov in model Elektroluxa?
Je možno, da je prišla kakšna voda do teh elementov, če so se vratca odprla... potem je tudi špricalo na vse strani. :_think


Model je že malo starejši EWT 1016, plate pa na žalost nisem slikal. Voda ne mora priti do elementov, ker dokler je vključen, so zgornja - zunanja vratca z gumijastim tesnilom zaklenjena, enako kot pri klasičnem PS. Na sliki, ki jo je prispeval Carko (hvala) se vratca notranjega - vrtečega bobna lepo vidijo. Le te so se med vrtenjem odprla (razprla) in se zataknila nekje spodaj pri grelcu. Moder gumb, v katerem je mehanizem za zapiranje vratc je bil poln kamna in strjenega praška, tako, da je bila vzmet skoraj popolnoma blokirana. Ploščica s stikali, displejem itd, je na zgornji strani, MB pa je na zadnji steni stroja, precej nerodno za nataknit vse konektorje. Na jermenici bobna ima nalepljen magnetek, na ohišju pa senzor (predvidevam da reed rele), tako, da se boben ustavi vedno z vratci v gornjem položaju (slika). Še dobro, da je izdihnil triak, predvidevam, v slučaju, da ne bi, bi pogorel motor, ker je bil blokiran...
Cveto
Uporabniški avatar
sierra5
 
Prispevkov: 1519
Pridružen: 07 Feb 2015, 13:09
Kraj: Bled - JN76BJ
Zahvalil se je: 568 krat
Prejel zahvalo: 273 krat
Uporabnika povabil: s56rga
Število neizkoriščenih povabil: 27


Vrni se na Bela tehnika

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost