PS2 vs USB

Vse kar se da vtakniti v PC ohišje ali kakorkoli priključiti zraven

Moderator: Kroko

PS2 vs USB

OdgovorNapisal/-a Alex » 21 Sep 2019, 16:11

Oj!
Vsi se še spomnimo časov, ko so imele miške in tipkovnice PS2 konektor. Potem je
to šlo v (skoraj) pozabo, vse to je nadomestil USB priklop. Fino, univerzalno, pikneš
kamorkoli kjer paše, dela (vsaj naj bi). Za prenosnike, ker ni prostora, zelo uporabno.
Se pa danes prodajajo sodobni stacionarci (i3,5,7 proc), novejše mama plošče, ki so
obdržale PS2.
A ni to nekako v tem smislu, da USB kar naprej sprašuje miško ali tipkovnico: ali imaš
kaj za mene (tudi če nima)? PS2 pa samo, ko ima opravilo, "zmoti" CPU z zahtevkom za
posredovanje.
Kako je s tem in kakšen priklop za miško ali tipkovnico uporabljate?
LP vsem
@lex
Alex
 
Prispevkov: 168
Pridružen: 04 Feb 2015, 17:00
Kraj: Slovenska Bistrica
Zahvalil se je: 111 krat
Prejel zahvalo: 28 krat
Uporabnika povabil: s54mtb
Število neizkoriščenih povabil: 2

Re: PS2 vs USB

OdgovorNapisal/-a zanka » 21 Sep 2019, 16:24

Da, USB ne pozna prekinitev s strani naprave, ki je na računalnik priklopljena. PS2 ima namenske prekinitve.
Uporabniški avatar
zanka
 
Prispevkov: 2345
Pridružen: 17 Mar 2016, 01:16
Kraj: Krško
Zahvalil se je: 105 krat
Prejel zahvalo: 215 krat
Uporabnika povabil: DusanK
Število neizkoriščenih povabil: 42

Re: PS2 vs USB

OdgovorNapisal/-a Alex » 21 Sep 2019, 16:42

Sem bolj na splošno napisal, za debato, brez interaptov in rekvestov. Zanka hvala.
LP
@
Alex
 
Prispevkov: 168
Pridružen: 04 Feb 2015, 17:00
Kraj: Slovenska Bistrica
Zahvalil se je: 111 krat
Prejel zahvalo: 28 krat
Uporabnika povabil: s54mtb
Število neizkoriščenih povabil: 2

Re: PS2 vs USB

OdgovorNapisal/-a miharix » 21 Sep 2019, 18:13

Pri nas PS2 uporabljamo dokler naprava(miš/tipkovnica) še deluje.
Priključitev PS2 naprave je pri nekaterih OS potreben reset PC-ja.
Izdelat neko preprosto napravico(arduino...), na katero lahko priklopiš miš/tipkovnico je lažja z PS2

Zdaj si me spomnil, da že kako leto nisem videl zvitih/odlomljenih PS2 pinov (tisto kar se zgodi ko nekdo "pametni" na silo priklučuje PS2 in ga hkrati vrti)

A obstaja kak vizualni indikator, da bo določena USB miš/tipkovnica delovala z USB->PS2 adapterjem?
Lp,
M.
Uporabniški avatar
miharix
 
Prispevkov: 809
Pridružen: 18 Jan 2015, 10:23
Kraj: Kamnik / LJ
Zahvalil se je: 278 krat
Prejel zahvalo: 212 krat
Uporabnika povabil: VolkD
Število neizkoriščenih povabil: 45

Re: PS2 vs USB

OdgovorNapisal/-a Alex » 21 Sep 2019, 19:32

PS2toUSB[1].jpg
Pri meni adapter, kot je na priloženi sliki, deluje. Menda tahudi igralničarji celo opazijo razliko v plus
miškam na PS2. Sam še vedno iščem tipkovnico iz tiiiistih časov (SDK, banke), ko so bila ohišja še kovinska.
Na eni lokaciji imamo težave, da, če spustiš na KV 800W v anteno, se kompu "zmeša". Nobeni feriti in
povijanje kabla v alu folijo ne pomagajo. Morda je težava kje drugje, ampak ... .
Še vedno ostaja vprašanje, če ima comp vse priklope: PS2 ali USB (al je pa itak čist vseeno).
LP
Alex
 
Prispevkov: 168
Pridružen: 04 Feb 2015, 17:00
Kraj: Slovenska Bistrica
Zahvalil se je: 111 krat
Prejel zahvalo: 28 krat
Uporabnika povabil: s54mtb
Število neizkoriščenih povabil: 2

Re: PS2 vs USB

OdgovorNapisal/-a zanka » 21 Sep 2019, 20:52

Uporablja se tako USB kot PS/2. Če je bralnik črtne kode na PS/2 se pač uporablja to. Tu in tam se uporablja tudi še serijski RS232.

PS/2 je tudi tehnološko enostavnejši. Kode je morda 100 vrstic in tipkovnica dela tudi z 8-bitnim uC.
Uporabniški avatar
zanka
 
Prispevkov: 2345
Pridružen: 17 Mar 2016, 01:16
Kraj: Krško
Zahvalil se je: 105 krat
Prejel zahvalo: 215 krat
Uporabnika povabil: DusanK
Število neizkoriščenih povabil: 42

Re: PS2 vs USB

OdgovorNapisal/-a Kroko » 22 Sep 2019, 00:43

Moderni operacijski sistemi imajo asinhronski IO, ki je mnogo bolj učinkovit kot prekinitve. USB nič ne sprašuje ampak čaka na klic (callback) asinhronske funkcije. Za razliko od klasičnega interupta je tak klic cenejši. Je res, da se serializira kar pa ni nujno slabo.
http://www.planet-cnc.com poskakuješ na eni nogi in žvižgaš alpske podoknice Kroko was here!
Uporabniški avatar
Kroko
 
Prispevkov: 4465
Pridružen: 14 Jan 2015, 12:12
Kraj: Ljubljana
Zahvalil se je: 646 krat
Prejel zahvalo: 1467 krat
Uporabnika povabil: Vrtni palček
Število neizkoriščenih povabil: 255

Re: PS2 vs USB

OdgovorNapisal/-a VolkD » 22 Sep 2019, 11:03

Kroko je napisal/-a:Moderni operacijski sistemi imajo asinhronski IO, ki je mnogo bolj učinkovit kot prekinitve. USB nič ne sprašuje ampak čaka na klic (callback) asinhronske funkcije. Za razliko od klasičnega interupta je tak klic cenejši. Je res, da se serializira kar pa ni nujno slabo.
Ali lahko to malo bolj razložiš ?
Nekje zadaj malo nad mejo las me nekaj ščemi. To ponavadi pomeni, da bi zadeva znala biti zelo zanimiva.
Dokler bodo ljudje mislili, da živali ne čutijo bolečine, bodo živali čutile, da ljudje ne mislijowww.S5tech.net
Uporabniški avatar
VolkD
Administratorji strani
 
Prispevkov: 36140
Pridružen: 29 Dec 2014, 20:49
Kraj: Kačiče (Divača)
Zahvalil se je: 7253 krat
Prejel zahvalo: 4423 krat
Uporabnika povabil: Vrtni palček
Število neizkoriščenih povabil: 255

Re: PS2 vs USB

OdgovorNapisal/-a Kroko » 22 Sep 2019, 11:25

USB miš ima nižjo latenco kot PS2 saj je osnovna frekvenca USB interupta 125Hz, PS2 pa 100Hz (maksimalno se da povečati na 1kHz pri USB in 200Hz pri PS2).

PS2 bo torej vsakih 100Hz sprožil HW interupt ne glede na to, ali je miš premaknjena ali ne. Zakasnitev sicer ni velika ampak nekaj pa vseeno je.
USB bo vsakih 125Hz preveril, če je prišel USB paket. Če ga ni ne bo naredil nič in zakasnitve ne bo.

Več o asinhronem IO lahko prebereš tule:
https://en.wikipedia.org/wiki/Asynchronous_I/O

USB miš/tipka torej hitreje reagira in ne zaustavlja računalnika.

Glavna slabost USB-ja je predvsem varnost. Politika podjetja lahko zahteva, da računalniki nimajo omogočenega USB porta in PS2 je tu alternativna rešitev.
Nekater star hardware ima lahko USB slabo implementiran. Tam znajo biti težave.
http://www.planet-cnc.com poskakuješ na eni nogi in žvižgaš alpske podoknice Kroko was here!
Uporabniški avatar
Kroko
 
Prispevkov: 4465
Pridružen: 14 Jan 2015, 12:12
Kraj: Ljubljana
Zahvalil se je: 646 krat
Prejel zahvalo: 1467 krat
Uporabnika povabil: Vrtni palček
Število neizkoriščenih povabil: 255

Re: PS2 vs USB

OdgovorNapisal/-a IgorK » 22 Sep 2019, 12:23

USB miš/tipka torej hitreje reagira in ne zaustavlja računalnika.


To pa ne bo držalo, PS/2 je sigurno hitrejši pri odzivu. Zato tudi igralci uporabljajo PS/2 priključek za igranje preko tipkovnice.
IgorK
 
Prispevkov: 521
Pridružen: 20 Feb 2015, 00:08
Kraj: Rače
Zahvalil se je: 3 krat
Prejel zahvalo: 95 krat
Uporabnika povabil: s56rir
Število neizkoriščenih povabil: 9

Re: PS2 vs USB

OdgovorNapisal/-a Cloud » 22 Sep 2019, 15:41

IgorK je napisal/-a:
USB miš/tipka torej hitreje reagira in ne zaustavlja računalnika.


To pa ne bo držalo, PS/2 je sigurno hitrejši pri odzivu. Zato tudi igralci uporabljajo PS/2 priključek za igranje preko tipkovnice.

Nisem še videl, da bi imela gaming tipkovnica PS2 priklop oz prekonektor iz USB na PS2
Cloud
 
Prispevkov: 1754
Pridružen: 18 Mar 2015, 09:24
Kraj: Ljubljana
Zahvalil se je: 46 krat
Prejel zahvalo: 169 krat
Uporabnika povabil: BraneZ
Število neizkoriščenih povabil: 13

Re: PS2 vs USB

OdgovorNapisal/-a Carko » 22 Sep 2019, 17:09

IgorK je napisal/-a:
USB miš/tipka torej hitreje reagira in ne zaustavlja računalnika.


To pa ne bo držalo, PS/2 je sigurno hitrejši pri odzivu. Zato tudi igralci uporabljajo PS/2 priključek za igranje preko tipkovnice.
lag.png
Carko
 
Prispevkov: 1997
Pridružen: 10 Jan 2015, 01:46
Zahvalil se je: 134 krat
Prejel zahvalo: 479 krat
Uporabnika povabil: Vrtni palček
Število neizkoriščenih povabil: 121

Re: PS2 vs USB

OdgovorNapisal/-a IgorK » 22 Sep 2019, 19:14

Mogoče je odvisno od tipkovnice, samo kolko vem PS/2 proži prekinitev in to nikakor ne more biti počasnejše od usb, ki je v bistvu bus in deluje po principu pollinga.
IgorK
 
Prispevkov: 521
Pridružen: 20 Feb 2015, 00:08
Kraj: Rače
Zahvalil se je: 3 krat
Prejel zahvalo: 95 krat
Uporabnika povabil: s56rir
Število neizkoriščenih povabil: 9

Re: PS2 vs USB

OdgovorNapisal/-a Kroko » 23 Sep 2019, 10:03

1. PS2 prekinitev se zgodi s frekvenco 100Hz, USB polling pa s frekvenco 125Hz (pri privzetih nastavitvah, USB se da še močno našpičiti, PS2 pa ne)
Zmaga USB
2. Ko se prekinitev zgodi pri PS2 procesor "zmrzne", pri USB pa ne
Zmaga USB

"polling" je tu zlorabljen izraz saj PS2 ravno tako uporablja pooling, samo da je znotraj prekinitve.

Začetnik v programiranju interuptov ne uporablja in njegova koda je počasna. Kasneje, se jih nauči in njegova koda je mnogo hitrejša. Z izkušnjami pa se jih zopet začne izogibati kjerkoli se da in dobi še hitrejšo kodo.
Na primer:
Koda: Izberi vse
void timer_interrupt()
{
  //100Hz interrupt
  key = read_keyboard(); //pooling
}

main()
{
  start_timer();
  while(1)
  {
   if(key)
   {
     blabla
   }
  }
}


//brez nepotrebnega interupta
main()
{
  time = now();
  while(1)
  {
   if ((now() - time) > 8)
   {
     key = read_keyboard();  //pooling
     time = now();
   }
   
   if(key)
   {
     blabla
   }
  }
}

V RL bi za zadnji primer uporabil še callback tabelo tako da precesor večino časa ne bi počel nič medtem ko v interrupt verziji izgublja čas s preklapljanjem konteksta.

PS
Sem pa povsem off topic.
http://www.planet-cnc.com poskakuješ na eni nogi in žvižgaš alpske podoknice Kroko was here!
Uporabniški avatar
Kroko
 
Prispevkov: 4465
Pridružen: 14 Jan 2015, 12:12
Kraj: Ljubljana
Zahvalil se je: 646 krat
Prejel zahvalo: 1467 krat
Uporabnika povabil: Vrtni palček
Število neizkoriščenih povabil: 255

Re: PS2 vs USB

OdgovorNapisal/-a IgorK » 23 Sep 2019, 13:27

No, komunikacija z USB ni ravno v stilu if(key), torej en pogojni stavek, ampak to vzame precej več časa.

Sicer pa ne bom preveč pameten, ker premalo vem o USB komunikaciji.
Mogoče me je tudi čas povozil, ker vem da pred leti je bilo govora o tem, da je USB tipkovnica prepočasna za igrice.

Vsekakor pa si ne znam predstavljat programa (govorim za MCU) brez prekinitev, ker recimo točnih timingov drugače ne moreš dosečt.
IgorK
 
Prispevkov: 521
Pridružen: 20 Feb 2015, 00:08
Kraj: Rače
Zahvalil se je: 3 krat
Prejel zahvalo: 95 krat
Uporabnika povabil: s56rir
Število neizkoriščenih povabil: 9

Re: PS2 vs USB

OdgovorNapisal/-a zanka » 23 Sep 2019, 17:17

Polling in varčevanje s porabo ne gresta skupaj.
Uporabniški avatar
zanka
 
Prispevkov: 2345
Pridružen: 17 Mar 2016, 01:16
Kraj: Krško
Zahvalil se je: 105 krat
Prejel zahvalo: 215 krat
Uporabnika povabil: DusanK
Število neizkoriščenih povabil: 42

Re: PS2 vs USB

OdgovorNapisal/-a Kroko » 23 Sep 2019, 18:28

Saj tudi PS2 komunikacija ni v stilu "key = readPS2();"
Je carko prilepil meritve ki se kar ujemajo z mojimi opažanji.

"točni timingi" je precej slabo definiran pojem.
Ampak tako, kot si "točne timinge" predstavljam jaz, jih je ravno z interupti nemogoče doseči.
Imaš mogoče konkreten primer, kaj si predstavljaš pod "točnimi timingi"?
http://www.planet-cnc.com poskakuješ na eni nogi in žvižgaš alpske podoknice Kroko was here!
Uporabniški avatar
Kroko
 
Prispevkov: 4465
Pridružen: 14 Jan 2015, 12:12
Kraj: Ljubljana
Zahvalil se je: 646 krat
Prejel zahvalo: 1467 krat
Uporabnika povabil: Vrtni palček
Število neizkoriščenih povabil: 255

Re: PS2 vs USB

OdgovorNapisal/-a IgorK » 23 Sep 2019, 19:06

Preprost primer je recimo branje AD pretvornika na 1ms.
Kako boš to dosegel brez prekinitev (tako da kontroler ne bo stal in čakal) ne vem.
IgorK
 
Prispevkov: 521
Pridružen: 20 Feb 2015, 00:08
Kraj: Rače
Zahvalil se je: 3 krat
Prejel zahvalo: 95 krat
Uporabnika povabil: s56rir
Število neizkoriščenih povabil: 9

Re: PS2 vs USB

OdgovorNapisal/-a Kroko » 23 Sep 2019, 19:34

AD vrednost bere periferija. To dela v ozadju in ne potrebuje nobenega interupta. Vse kar potrebuješ je, da vsako 1ms prebereš AD register. Ni nobenega čakanja in ni interuptov, ki bi motili kakšen res časovno zahteven event.
http://www.planet-cnc.com poskakuješ na eni nogi in žvižgaš alpske podoknice Kroko was here!
Uporabniški avatar
Kroko
 
Prispevkov: 4465
Pridružen: 14 Jan 2015, 12:12
Kraj: Ljubljana
Zahvalil se je: 646 krat
Prejel zahvalo: 1467 krat
Uporabnika povabil: Vrtni palček
Število neizkoriščenih povabil: 255

Re: PS2 vs USB

OdgovorNapisal/-a zanka » 23 Sep 2019, 19:41

Prekinitev je edina stvar, ki zagotavlja, da se nekaj zgodi ob zahtevanem času ne glede program. Npr. če moram v programu čakati 0,6 ms ... se lahko zamudi tisto 1 ms.
Uporabniški avatar
zanka
 
Prispevkov: 2345
Pridružen: 17 Mar 2016, 01:16
Kraj: Krško
Zahvalil se je: 105 krat
Prejel zahvalo: 215 krat
Uporabnika povabil: DusanK
Število neizkoriščenih povabil: 42

Re: PS2 vs USB

OdgovorNapisal/-a forest70 » 23 Sep 2019, 20:19

IRQ ali interrapt request se zgodi na zahtevo hardwerja. Rutina IRQ MORA biti čim krajša, za to da ne moti ostalih procesov. V sami rutini IRQ preveri, kaj se je zgodilo, na podlagi tega postavi zastavico, napolne nek določen buffer in s tem je njegovo delo končano. Program pa v glavni zanki preveri, če je kaj novega ( zastavica, buffer .... )
To, da nekateri zlorabljate IRQ rutino za razne neumnosti, pa po možnosti notri tlačite še "delay()", pa nimam besed.
In Callback rutina, je zelo podobna IRQ rutini, saj se ob dogodku, le ta sproži, izvede potrebana dejanja, program v glavni zanki "poola", kar ni poolanje ampak samo vzame podatek...
If you pay in bananas, you got monkeys.
Uporabniški avatar
forest70
 
Prispevkov: 1972
Pridružen: 14 Jan 2015, 01:11
Kraj: Koper
Zahvalil se je: 394 krat
Prejel zahvalo: 427 krat
Uporabnika povabil: Vrtni palček
Število neizkoriščenih povabil: 120

Re: PS2 vs USB

OdgovorNapisal/-a IgorK » 23 Sep 2019, 22:19

AD vrednost bere periferija. To dela v ozadju in ne potrebuje nobenega interupta. Vse kar potrebuješ je, da vsako 1ms prebereš AD register. Ni nobenega čakanja in ni interuptov, ki bi motili kakšen res časovno zahteven event.


No, ni mi treba razlagat kako dela AD, sprašujem te kako boš prišel do branja AD v 1ms intervalu?
IgorK
 
Prispevkov: 521
Pridružen: 20 Feb 2015, 00:08
Kraj: Rače
Zahvalil se je: 3 krat
Prejel zahvalo: 95 krat
Uporabnika povabil: s56rir
Število neizkoriščenih povabil: 9

Re: PS2 vs USB

OdgovorNapisal/-a Kroko » 23 Sep 2019, 22:55

Koda: Izberi vse
  if ((now() - time) > 1000)
  {
    value= ADC->register
    time = now();
  }
http://www.planet-cnc.com poskakuješ na eni nogi in žvižgaš alpske podoknice Kroko was here!
Uporabniški avatar
Kroko
 
Prispevkov: 4465
Pridružen: 14 Jan 2015, 12:12
Kraj: Ljubljana
Zahvalil se je: 646 krat
Prejel zahvalo: 1467 krat
Uporabnika povabil: Vrtni palček
Število neizkoriščenih povabil: 255

Re: PS2 vs USB

OdgovorNapisal/-a IgorK » 23 Sep 2019, 23:06

Od kod pa prihaja now()?
IgorK
 
Prispevkov: 521
Pridružen: 20 Feb 2015, 00:08
Kraj: Rače
Zahvalil se je: 3 krat
Prejel zahvalo: 95 krat
Uporabnika povabil: s56rir
Število neizkoriščenih povabil: 9

Re: PS2 vs USB

OdgovorNapisal/-a Kroko » 23 Sep 2019, 23:24

Ponavadi vzamem COUNT register kakšnega timerja.
http://www.planet-cnc.com poskakuješ na eni nogi in žvižgaš alpske podoknice Kroko was here!
Uporabniški avatar
Kroko
 
Prispevkov: 4465
Pridružen: 14 Jan 2015, 12:12
Kraj: Ljubljana
Zahvalil se je: 646 krat
Prejel zahvalo: 1467 krat
Uporabnika povabil: Vrtni palček
Število neizkoriščenih povabil: 255

Re: PS2 vs USB

OdgovorNapisal/-a IgorK » 23 Sep 2019, 23:35

Ne vem zakaj bi moral v zanki 100x preverjat če je že preštel do 1000, če mi to lahko javi prekinitev. Za mene je to potrata časa (procesorskega).
Verjetno so si zato prekinitve tudi izmislili, ali pač ne?
IgorK
 
Prispevkov: 521
Pridružen: 20 Feb 2015, 00:08
Kraj: Rače
Zahvalil se je: 3 krat
Prejel zahvalo: 95 krat
Uporabnika povabil: s56rir
Število neizkoriščenih povabil: 9

Re: PS2 vs USB

OdgovorNapisal/-a Kroko » 23 Sep 2019, 23:58

Kaj je tu potrata procesorskega časa je bolj politično/filozofsko vpračanje. Meni je vseeno, če procesor preverja ta števec ali pa samo while(1) pogoj.
Izjema bi bila, ke bi med posameznimi branji procesor pošiljal na spanje. Takrat bi potreboval interupt, da bi ga zbudil.

Pri enem ADC-ju vsako milisekundo je tudi povsem vseeno, kako narediš. Tudi z delay() bi delalo povsem ok.

Mislim na res časovno kritične sisteme, kjer se pozna izgubljena mikrosekunda in se šofira precej več periferije kot samo en ADC.
http://www.planet-cnc.com poskakuješ na eni nogi in žvižgaš alpske podoknice Kroko was here!
Uporabniški avatar
Kroko
 
Prispevkov: 4465
Pridružen: 14 Jan 2015, 12:12
Kraj: Ljubljana
Zahvalil se je: 646 krat
Prejel zahvalo: 1467 krat
Uporabnika povabil: Vrtni palček
Število neizkoriščenih povabil: 255

Re: PS2 vs USB

OdgovorNapisal/-a IgorK » 24 Sep 2019, 00:07

Saj verjetno govorimo o sistemih, kjer izvajaš 5, 10 ali pa 20 paralelnih procesov in kup periferije. Za en AD pa je res vseeno kako ga bereš in če delaš samo to, potem je vse dobro.
IgorK
 
Prispevkov: 521
Pridružen: 20 Feb 2015, 00:08
Kraj: Rače
Zahvalil se je: 3 krat
Prejel zahvalo: 95 krat
Uporabnika povabil: s56rir
Število neizkoriščenih povabil: 9


Vrni se na Hardware

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 3 gostov