to-3 vs. to-220 ohišja

Zaenkrat bomo tu dali več ali manj vse. Ko se bo vsebina širila bomo podforume dodajali.

to-3 vs. to-220 ohišja

OdgovorNapisal/-a Jakey » 11 Jan 2017, 22:11

Kje je tu razlika? Obstaja nek napisan standard, koliko katero ohišje premore bodisi toka bodisi disipacije?

Recimo za 7812 in 7824 (tj. vse 78xx). V to-220 ohisju premoreta 1-1.5A, v to-3 pa?
Vseh čarov čar - električar!
Slabega štromarja ubije štrom, dobrega pa šnops.
Uporabniški avatar
Jakey
 
Prispevkov: 1106
Pridružen: 03 Feb 2015, 15:57
Kraj: Ravne/Ljubljana/Kobarid
Zahvalil se je: 99 krat
Prejel zahvalo: 81 krat
Uporabnika povabil: Proteus
Število neizkoriščenih povabil: 0

Re: to-3 vs. to-220 ohišja

OdgovorNapisal/-a Peter123 » 11 Jan 2017, 22:16

Razlika med ohišji je predvsem v tem kako hitro odvede toploto na hladilno rebro.
Tok in nazivna moč nista prava podatka za izbiro ohišja.
Upoštevati je treba tudi ali je obremenitev dolgotrajna ali samo kratkoročna na primer v pulzih z medsebojno pavzo.

Z novimi tehnologijami so začele padati izgube na tranzistorjih in TO3 v večini izginja iz uporabe. Med drugimi je razlog za to tudi drago ohišje.
Mogoče še kdo kaj poreče?
Peter123
 
Prispevkov: 560
Pridružen: 09 Feb 2015, 14:20
Kraj: 1117 Lj.
Zahvalil se je: 16 krat
Prejel zahvalo: 67 krat
Uporabnika povabil: jmivsek
Število neizkoriščenih povabil: 13

Re: to-3 vs. to-220 ohišja

OdgovorNapisal/-a IgorK » 11 Jan 2017, 22:58

7812 v TO-220 ohišju in 1A? No ja, če je hladilnik ustrezen ...

Tok nima veze z ohišjem in obratno. Največji dovoljeni tok je odvisen od čipa, to pa moraš pogledat v datasheet, koliko kateri prenese.
Če pa hpčeš vedeti, koliko se bo zadeva zagrela, potem pa je tukaj preprosta formula: P=U*I.

Potem pa pogledaš v datasheet, kjer ti za LM7812 lepo piše:
Thermal Resistance junction-air (TO-220) = 65°C/W

Torej, če je padec napetosti na 7812 recimo 5V in teče tok 1A, pomeni 5W in 20+5*65=345°C
Torej brez hladilnika bo zadeva delovala 0,4s.
IgorK
 
Prispevkov: 341
Pridružen: 20 Feb 2015, 00:08
Kraj: Rače
Zahvalil se je: 3 krat
Prejel zahvalo: 52 krat
Uporabnika povabil: s56rir
Število neizkoriščenih povabil: 5

Re: to-3 vs. to-220 ohišja

OdgovorNapisal/-a Jakey » 11 Jan 2017, 23:03

Hmm..torej je fora samo v hlajenju, kar poemni da sta tokovno to220 in to3 enako zmozna, le to3 je potrebno manj hladiti? Hmm.

Kaj pa potem v to-3 ohisju recimo 7812 in 7824. Kolikšen max. Tok lahko vlečem ven pri 20 stopinjah cca?
Vseh čarov čar - električar!
Slabega štromarja ubije štrom, dobrega pa šnops.
Uporabniški avatar
Jakey
 
Prispevkov: 1106
Pridružen: 03 Feb 2015, 15:57
Kraj: Ravne/Ljubljana/Kobarid
Zahvalil se je: 99 krat
Prejel zahvalo: 81 krat
Uporabnika povabil: Proteus
Število neizkoriščenih povabil: 0

Re: to-3 vs. to-220 ohišja

OdgovorNapisal/-a Cloud » 11 Jan 2017, 23:25

Odvisno od napajalne napetosti in hladilnega telesa. Sicer pa mislim, da 78xx dajo ven max 1.5A.
Cloud
 
Prispevkov: 1020
Pridružen: 18 Mar 2015, 09:24
Kraj: Ljubljana
Zahvalil se je: 21 krat
Prejel zahvalo: 67 krat
Uporabnika povabil: BraneZ
Število neizkoriščenih povabil: 5

Re: to-3 vs. to-220 ohišja

OdgovorNapisal/-a MadMax » 11 Jan 2017, 23:40

78 v TO-220 imajo večinoma 1A, ampak specifično od proizvajalca in konkretnega tipa je lahko drugače.
78S v enakem ohišju od ST pa imajo 2A.

Seveda so še drugi mejni pogoji, ne samo tok...
Stvari so preproste, le ljudje smo neverjetni mojstri, da jih zakompliciramo.
MadMax
 
Prispevkov: 1101
Pridružen: 18 Jan 2015, 01:38
Kraj: Črnomelj
Zahvalil se je: 307 krat
Prejel zahvalo: 165 krat
Uporabnika povabil: VolkD
Število neizkoriščenih povabil: 161

Re: to-3 vs. to-220 ohišja

OdgovorNapisal/-a Jakey » 12 Jan 2017, 00:42

Hmm. Potem raje vzameš 7812 in ga ojačaš z primernim trančotom in hladiš tega, kot pa enostavno 7812 v to-3 na hladilnik, če želim iz njega cca 3A?
Vseh čarov čar - električar!
Slabega štromarja ubije štrom, dobrega pa šnops.
Uporabniški avatar
Jakey
 
Prispevkov: 1106
Pridružen: 03 Feb 2015, 15:57
Kraj: Ravne/Ljubljana/Kobarid
Zahvalil se je: 99 krat
Prejel zahvalo: 81 krat
Uporabnika povabil: Proteus
Število neizkoriščenih povabil: 0

Re: to-3 vs. to-220 ohišja

OdgovorNapisal/-a SamoBr » 12 Jan 2017, 03:22

A si kdaj poizkusil narediti tiste 4 znamenite luknje za TO3 ? Če bi jih, bi vedel zakaj je TO3 navadno sranje.

Jaz v življenju še nisem naredil teh štirih lukenj na pravih mestih. Vedno je kakšna zamaknjena.

Če ne upoštevam mojega besa na to ohišje ostane še vedno, da je v industriji težje narediti štiri luknje, kot pa eno.
SamoBr
 
Prispevkov: 1974
Pridružen: 14 Jun 2015, 14:45
Zahvalil se je: 105 krat
Prejel zahvalo: 165 krat
Uporabnika povabil: DusanK
Število neizkoriščenih povabil: 31

Re: to-3 vs. to-220 ohišja

OdgovorNapisal/-a Jakey » 12 Jan 2017, 03:58

SamoBr je napisal/-a:A si kdaj poizkusil narediti tiste 4 znamenite luknje za TO3 ? Če bi jih, bi vedel zakaj je TO3 navadno sranje.

Jaz v življenju še nisem naredil teh štirih lukenj na pravih mestih. Vedno je kakšna zamaknjena.

Če ne upoštevam mojega besa na to ohišje ostane še vedno, da je v industriji težje narediti štiri luknje, kot pa eno.


Sem nedavno, za 4. to3 ohišja.

In ravnokar bi rad iz 7812 in 7824 izvlekel 2-4A, in nevem a se zato orientirati po to3 78XX ali raje tranzistorji da bodo to3.

Ps: Na Madeiri čkam letalo do 7 zutro, bom čekiral temo skos. Imam 230V in wifi, nč me ne položi spat do leta :D
Vseh čarov čar - električar!
Slabega štromarja ubije štrom, dobrega pa šnops.
Uporabniški avatar
Jakey
 
Prispevkov: 1106
Pridružen: 03 Feb 2015, 15:57
Kraj: Ravne/Ljubljana/Kobarid
Zahvalil se je: 99 krat
Prejel zahvalo: 81 krat
Uporabnika povabil: Proteus
Število neizkoriščenih povabil: 0

Re: to-3 vs. to-220 ohišja

OdgovorNapisal/-a RUros » 12 Jan 2017, 08:03

A obvezno mora biti linearni ? Se morda nebi raje ozrl po kakšen switcherju, ker za tak tok boš moral že konkreten hladilnik dat. Za par evrov dobiš pin to pin (za TO-220 varianto) nadomestek switcher, je pa res da so večino samo do 1A oz. 5W izhodne moči.
RUros
 
Prispevkov: 245
Pridružen: 17 Jan 2015, 23:52
Kraj: Moravče
Zahvalil se je: 40 krat
Prejel zahvalo: 32 krat
Uporabnika povabil: s56rga
Število neizkoriščenih povabil: 9

Re: to-3 vs. to-220 ohišja

OdgovorNapisal/-a Jakey » 12 Jan 2017, 10:43

RUros je napisal/-a:A obvezno mora biti linearni ? Se morda nebi raje ozrl po kakšen switcherju, ker za tak tok boš moral že konkreten hladilnik dat. Za par evrov dobiš pin to pin (za TO-220 varianto) nadomestek switcher, je pa res da so večino samo do 1A oz. 5W izhodne moči.

Trafo, gretz in kondelci so že. Samo regulator manjka še.
Ne mislim tlačit notri nekaj kompliciranega, če se da dosti enostavneje z 78XX. Imam hladilnik za to3 že pripravljen, tudi ventilator bo.
Vseh čarov čar - električar!
Slabega štromarja ubije štrom, dobrega pa šnops.
Uporabniški avatar
Jakey
 
Prispevkov: 1106
Pridružen: 03 Feb 2015, 15:57
Kraj: Ravne/Ljubljana/Kobarid
Zahvalil se je: 99 krat
Prejel zahvalo: 81 krat
Uporabnika povabil: Proteus
Število neizkoriščenih povabil: 0

Re: to-3 vs. to-220 ohišja

OdgovorNapisal/-a Cloud » 12 Jan 2017, 12:10

Uporabi tole, webench ga pokaze kot prvega http://www.ti.com/product/TPS54531
Cloud
 
Prispevkov: 1020
Pridružen: 18 Mar 2015, 09:24
Kraj: Ljubljana
Zahvalil se je: 21 krat
Prejel zahvalo: 67 krat
Uporabnika povabil: BraneZ
Število neizkoriščenih povabil: 5

Re: to-3 vs. to-220 ohišja

OdgovorNapisal/-a DusanK » 12 Jan 2017, 12:26

Mogoče ti bo prav prišel Power dissipation calculator, ki pokaže rezultate za posamezno ohišje, ki je brez hladilnika, torej zgolj sam element. Klikni na "view example" za različne kombinacije spremenljivk/neznank/znank.
Poleg kopice ostalih kalkulatorjev imaš ne levi strani strani čisto spodaj še kalkulator za hladilnik (heat sink).
Največji čar - električar
Uporabniški avatar
DusanK
 
Prispevkov: 1445
Pridružen: 18 Jan 2015, 01:43
Kraj: Medvode
Zahvalil se je: 377 krat
Prejel zahvalo: 636 krat
Uporabnika povabil: VolkD
Število neizkoriščenih povabil: 102

Re: to-3 vs. to-220 ohišja

OdgovorNapisal/-a reber » 12 Jan 2017, 13:39

Ohišje samo ne narekuje zmogljivosti komponente, če gre za primerjavo TO-3 in TO-220

Na splošno velja, da so zmogljivejše komponente vgrajene v za to primerna ohišja (case).

Ni stvar samo v disipaciji na splošno, treba je upoštevati prav vse dejavnike, ki nastopajo v upoštevanju disipacije:
- termična upornost silicij-ohišje (junction to case), ki je podana v tehnični dokumentaciji vsake komponente
- termična upornost ohišje-hladilno telo (case to heatsink), ki je podana za vsak tip ohišja komponente za uporabo brez izolacijske ploščice iz silikona ali sljude
- termična upornost izolacijske ploščice, podložke, podano v tehnični dokumentaciji izolacije
- termična upornost ohišje- ambient (case to ambient), ki je prav tako podana za vsak tip ohišja
- termična upornost hladilno telo - ambient (heatsink to ambient)
- največja disipacija (dovoljena maksimalna, dovoljena glede na trenutno temperaturo, načrtovana disipacija glede na lastnosti vezja, ...)

Paziti je potrebno, da ne presežemo maksimalne dovoljene temperature silicija, tako da se pri načrtovanju hladilnega telesa upošteva vse dejavnike.

Kadar gre za disipacijo in ni predvidena uporaba hladilnega telesa, je na voljo zelo malo "manevrskega prostora", smo zelo omejeni z obremenitvijo komponente.

Vse napisano velja tako za integrirane regulatorje napetosti, kot tranzistorje, so pa v prednosti integrirane komponente, ki imajo vgrajene razne zaščite proti pregrevanju, pred preveliko disipacijo, ... medtem ko tranzistorji sami po sebi nimajo zaščit, za to mora poskrbeti načrtovalec vezja, naprave. Tudi pri regulatorjih je potrebno pravilno načrtovati, ker bo v nasprotnem primeru prihajalo do pregrevanja in posledično izklopov, na dolgi rok tudi do uničenja.

Kadar gre za disipacijo, ki na področju linearne regulacije napetosti vedno nastopa, brez primernega hlajenja ne bo šlo, seveda je odvisno od same količine disipacije.
www.reber.si
Uporabniški avatar
reber
 
Prispevkov: 246
Pridružen: 17 Mar 2015, 21:30
Kraj: Bled
Zahvalil se je: 13 krat
Prejel zahvalo: 73 krat
Uporabnika povabil: s54mtb
Število neizkoriščenih povabil: 73

Re: to-3 vs. to-220 ohišja

OdgovorNapisal/-a Jakey » 12 Jan 2017, 15:34

RUros je napisal/-a:A obvezno mora biti linearni ? Se morda nebi raje ozrl po kakšen switcherju, ker za tak tok boš moral že konkreten hladilnik dat. Za par evrov dobiš pin to pin (za TO-220 varianto) nadomestek switcher, je pa res da so večino samo do 1A oz. 5W izhodne moči.

7812 bo bremenjen za cca 2A max, 7824 pa tudi 2A. Torej prvi cca. 30W in drugi 50W.
Za 50W dobim čez 1000 stopinj, kar pomeni, da je preveč brez hlajenja. Gre na dosti veliko rebro (cca 80x60x40mm qluminij) z ventilatorjem.
Vseh čarov čar - električar!
Slabega štromarja ubije štrom, dobrega pa šnops.
Uporabniški avatar
Jakey
 
Prispevkov: 1106
Pridružen: 03 Feb 2015, 15:57
Kraj: Ravne/Ljubljana/Kobarid
Zahvalil se je: 99 krat
Prejel zahvalo: 81 krat
Uporabnika povabil: Proteus
Število neizkoriščenih povabil: 0

Re: to-3 vs. to-220 ohišja

OdgovorNapisal/-a forpobi » 12 Jan 2017, 16:01

Zakaj pa 30 in 50W. A boš imel 27V (za 7812) in 49V (za 7824) vhodne napetosti?
forpobi
 
Prispevkov: 419
Pridružen: 02 Apr 2015, 13:44
Kraj: Ig, Črnuče
Zahvalil se je: 19 krat
Prejel zahvalo: 42 krat
Uporabnika povabil: borisz
Število neizkoriščenih povabil: 6

Re: to-3 vs. to-220 ohišja

OdgovorNapisal/-a Peter123 » 12 Jan 2017, 17:12

Moč, ki se bo pretvorila v toploto na regulatorju=
Pgretja = (Uvhodna - Uizhodna) x Iizhodni
Primer: P=(24V-12V)x2A= 24W takšna moč se bo spreminjala v toploto na regulatorju.
Peter123
 
Prispevkov: 560
Pridružen: 09 Feb 2015, 14:20
Kraj: 1117 Lj.
Zahvalil se je: 16 krat
Prejel zahvalo: 67 krat
Uporabnika povabil: jmivsek
Število neizkoriščenih povabil: 13

Re: to-3 vs. to-220 ohišja

OdgovorNapisal/-a igo » 12 Jan 2017, 17:52

12 in 24 V sta dandanes napetosti za manj zahtevne porabnike, ki ponavadi ne potrebujejo linearne stabilizacije napetosti. V povprečju volt gor ali dol, skupaj z valovitostjo pa 2 volta gor ali dol ne bi smelo škodovati ničemur.
Po potrebi stabiliziraj samo glavni (+) za vhode in senzorje, kar bo tokovno precej razbremenilo regulator..
Teoretično je praksa posledica teorije, praktično je pa ravno obratno. (igo 2001)
LP, Igor
igo
 
Prispevkov: 788
Pridružen: 11 Apr 2015, 13:38
Kraj: Krško
Zahvalil se je: 114 krat
Prejel zahvalo: 185 krat
Uporabnika povabil: DusanK
Število neizkoriščenih povabil: 17

Re: to-3 vs. to-220 ohišja

OdgovorNapisal/-a Highlag » 12 Jan 2017, 22:30

Uporabi LT1083 /4/5 . Sicer rabš še dva uporčka da nastaviš napetost (Bolj podobno LM317) imaš pa tokovno zmogljivost 3/5 ali 7,5A pa še LDO izvedba je.
http://31.15.144.163/
Highlag
 
Prispevkov: 319
Pridružen: 19 Jan 2015, 18:22
Zahvalil se je: 1 krat
Prejel zahvalo: 59 krat
Uporabnika povabil: borisz
Število neizkoriščenih povabil: 8

Re: to-3 vs. to-220 ohišja

OdgovorNapisal/-a Jakey » 13 Jan 2017, 02:20

forpobi je napisal/-a:Zakaj pa 30 in 50W. A boš imel 27V (za 7812) in 49V (za 7824) vhodne napetosti?

Toliko sta transformatorja. 30 in 50 VA.

igo je napisal/-a:12 in 24 V sta dandanes napetosti za manj zahtevne porabnike, ki ponavadi ne potrebujejo linearne stabilizacije napetosti. V povprečju volt gor ali dol, skupaj z valovitostjo pa 2 volta gor ali dol ne bi smelo škodovati ničemur.
Po potrebi stabiliziraj samo glavni (+) za vhode in senzorje, kar bo tokovno precej razbremenilo regulator..

Dva transformatorja sta, 12 in 24V. Iz vsakega bom posebej vlekel linijo, tj: 12v trafo -> gretz -> glajenje -> LDO -> OUTPUT. Na 24V liniji nebo drugace.

Highlag je napisal/-a:Uporabi LT1083 /4/5 . Sicer rabš še dva uporčka da nastaviš napetost (Bolj podobno LM317) imaš pa tokovno zmogljivost 3/5 ali 7,5A pa še LDO izvedba je.

Hmm..kje naj zacnem. 1. Najvisja izvedba je za 12V, tj. mi pride v postev samo kot polovicna resitev. Pa se pri tej je problem, da ti niso tako enostavno dobavljivi.

Bom verjetno se lotil tega kot sem se z lm317, in sicer ojacanje s kombinacijo pnp in npn tranzistorjev. 2N1490 v to-3 imam viska, 2N2905 pa tudi. Bo slo pa tako.

9910136100_1414877720.jpg
Nimate dovoljenj za ogled prilog tega prispevka.
Vseh čarov čar - električar!
Slabega štromarja ubije štrom, dobrega pa šnops.
Uporabniški avatar
Jakey
 
Prispevkov: 1106
Pridružen: 03 Feb 2015, 15:57
Kraj: Ravne/Ljubljana/Kobarid
Zahvalil se je: 99 krat
Prejel zahvalo: 81 krat
Uporabnika povabil: Proteus
Število neizkoriščenih povabil: 0

Re: to-3 vs. to-220 ohišja

OdgovorNapisal/-a igo » 13 Jan 2017, 07:55

Po usmerjanju in glajenju boš v neobremenjenem stanju iz 12 V trafota dobil okrog 17 V, iz 24 V pa nekje 37 V gladke enosmerne napetosti. Ob obremenitvi se bo napetost znižala, valovitost pa povečala.
Temu primerna bo moč na regulatorjih.
Teoretično je praksa posledica teorije, praktično je pa ravno obratno. (igo 2001)
LP, Igor
igo
 
Prispevkov: 788
Pridružen: 11 Apr 2015, 13:38
Kraj: Krško
Zahvalil se je: 114 krat
Prejel zahvalo: 185 krat
Uporabnika povabil: DusanK
Število neizkoriščenih povabil: 17

Re: to-3 vs. to-220 ohišja

OdgovorNapisal/-a Jakey » 21 Jan 2017, 17:27

igo je napisal/-a:Po usmerjanju in glajenju boš v neobremenjenem stanju iz 12 V trafota dobil okrog 17 V, iz 24 V pa nekje 37 V gladke enosmerne napetosti. Ob obremenitvi se bo napetost znižala, valovitost pa povečala.
Temu primerna bo moč na regulatorjih.


No ja, nevem če bo to popolnoma držalo.

Iz 12V dobim slabi 17V, ja..iz 24 pa še ne 34V. Ampak to vse skupaj takoj peljem na 78T12 in 78T24 preko elektrolitov, po 78XX pa še enkrat glajenje + upor proti masi.

ps: 78TXX uporabim namesto to-3 ohišij, je dosti ceneje in lažje za hlajenje kot tudi nabavo.
Vseh čarov čar - električar!
Slabega štromarja ubije štrom, dobrega pa šnops.
Uporabniški avatar
Jakey
 
Prispevkov: 1106
Pridružen: 03 Feb 2015, 15:57
Kraj: Ravne/Ljubljana/Kobarid
Zahvalil se je: 99 krat
Prejel zahvalo: 81 krat
Uporabnika povabil: Proteus
Število neizkoriščenih povabil: 0


Vrni se na Elektronika

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost