PCB rezkanje

Vse o gradnji, vodilih, krmiljih, sklopkah, ....

Moderator: Kroko

PCB rezkanje

OdgovorNapisal/-a ssdzkrez » 13 Maj 2015, 20:52

Pričel sem rezkanjem TIV in nikakor mi ne uspe. Težava je v tem, da gre rezkar pregloboko, zato so povezave pretanke. Poizkusil sem zmanjšati "Depth", hitrost premikanja, rez ni gladek, poizkusil sem z različnimi hitrostmi spindla, vendar je rezultat daleč od pričakovanega. Delam po navodilih iz krokotove strani - FAQ:
Kje ga biksam?

1. nastavim Current XY offset
2. poberem meritve za Wrap (measure Grid Z Offset, Set Grid, Measure Grid)
3. Go To – Zero XY
4. uvoz gerberja
5. Warp g-code
6. rezkanje

Za lomljenje sem kupil tele rezkarje, katere je svetoval nekdo na elektronik.si (0,3mm/45deg) http://www.ebay.com/itm/191310553488?_t ... EBIDX%3AIT
Priponke
1.jpg
2.jpg
3.JPG
Settings.txt
Nastavitve mašine
(49.8 KiB) Prenešeno 6 krat
Uporabniški avatar
ssdzkrez
 
Prispevkov: 211
Pridružen: 18 Jan 2015, 23:14
Kraj: Hrastnik
Zahvalil se je: 48 krat
Prejel zahvalo: 7 krat
Uporabnika povabil: forest70
Število neizkoriščenih povabil: 3

Re: PCB rezkanje

OdgovorNapisal/-a andrejj » 13 Maj 2015, 21:15

Jaz sem prej poskusil isto kot ti.Pa ni šlo.Počakaj da bo mogoče svetoval kroko.
Uporabniški avatar
andrejj
 
Prispevkov: 957
Pridružen: 18 Jan 2015, 22:05
Kraj: 8232 Šentrupert
Zahvalil se je: 137 krat
Prejel zahvalo: 83 krat
Uporabnika povabil: forest70
Število neizkoriščenih povabil: 17

Re: PCB rezkanje

OdgovorNapisal/-a Kroko » 13 Maj 2015, 21:58

Mogoče so tvoji rezkarji res dobri samo za lomljenje?
Jaz delam z največjimi obrati in največjo hitrostjo, ki jo mašina zmore. Nože imam iz Sorotec-a
http://www.planet-cnc.comKroko was here!
Uporabniški avatar
Kroko
 
Prispevkov: 3866
Pridružen: 14 Jan 2015, 12:12
Kraj: Ljubljana
Zahvalil se je: 613 krat
Prejel zahvalo: 1244 krat
Uporabnika povabil: Vrtni palček
Število neizkoriščenih povabil: 228

Re: PCB rezkanje

OdgovorNapisal/-a ssdzkrez » 13 Maj 2015, 22:17

Kakšna pa je največja hitrost naše male mašince ... pri rezkanju pcb?
Uporabniški avatar
ssdzkrez
 
Prispevkov: 211
Pridružen: 18 Jan 2015, 23:14
Kraj: Hrastnik
Zahvalil se je: 48 krat
Prejel zahvalo: 7 krat
Uporabnika povabil: forest70
Število neizkoriščenih povabil: 3

Re: PCB rezkanje

OdgovorNapisal/-a Kroko » 13 Maj 2015, 23:33

Ali nisi probal, kdaj ti začne zgubljat korake? Seveda je poleg hitrosti potreben tudi pospešek.
No, na tako majhnem vezju preprosto ne bo časa, da bi mašina razvila hitrost.
http://www.planet-cnc.comKroko was here!
Uporabniški avatar
Kroko
 
Prispevkov: 3866
Pridružen: 14 Jan 2015, 12:12
Kraj: Ljubljana
Zahvalil se je: 613 krat
Prejel zahvalo: 1244 krat
Uporabnika povabil: Vrtni palček
Število neizkoriščenih povabil: 228

Re: PCB rezkanje

OdgovorNapisal/-a ssdzkrez » 14 Maj 2015, 08:33

Ne še, to je bil prvi dan zagona mašine, seveda me je najbolj zanimalo rezkanje pcb-ja, s hitrostjo se še nisem obremenjeval. Bo danes preizkusil rezkarje še od drugega prodajalca - tudi kitajskega (verjetno so enaki), bili so nekaj dražji.
Uporabniški avatar
ssdzkrez
 
Prispevkov: 211
Pridružen: 18 Jan 2015, 23:14
Kraj: Hrastnik
Zahvalil se je: 48 krat
Prejel zahvalo: 7 krat
Uporabnika povabil: forest70
Število neizkoriščenih povabil: 3

Re: PCB rezkanje

OdgovorNapisal/-a tomazp » 14 Maj 2015, 15:35

Definitivno je težava v rezkarjih. Sam imam s Sorotecovimi odlične rezultate. Rezkal sem se mi zdi z 20k obrati. Tiskanina je po obdelavi popolnoma gladka brez igle. Je pa potrebno tudi hlajenje oz. mazanje. Čopič namočen v izopropanol se čisto lepo obnese. Pa še izhlapi lepo in ostane ploščica lepa. To je bila prva tiskanina s sicer pretankimi povezavami (nepravilne nastavitve). Je pa zanimivo videti, da se tudi tako tanko da rezkati. Pa večji 'clearence' je tudi zaželjen zaradi lažjega lotanja elementov.
Priponke
pcb test.jpg
tomazp
 
Prispevkov: 435
Pridružen: 19 Jan 2015, 10:14
Kraj: Ljubljana
Zahvalil se je: 68 krat
Prejel zahvalo: 80 krat
Uporabnika povabil: Zeci
Število neizkoriščenih povabil: 18

Re: PCB rezkanje

OdgovorNapisal/-a ssdzkrez » 14 Maj 2015, 15:49

Malo gledam po Sorotec-ovi strani, katere nabaviti? Nekdo je nekje omenil, da manj kot 0,3mm in 45deg ni priporočljivo. Lahko kdo pripne kakšen link ... kateri so uporabni za graviranje PCB, kateri za obrez?
Uporabniški avatar
ssdzkrez
 
Prispevkov: 211
Pridružen: 18 Jan 2015, 23:14
Kraj: Hrastnik
Zahvalil se je: 48 krat
Prejel zahvalo: 7 krat
Uporabnika povabil: forest70
Število neizkoriščenih povabil: 3

Re: PCB rezkanje

OdgovorNapisal/-a Kroko » 14 Maj 2015, 18:21

http://www.planet-cnc.comKroko was here!
Uporabniški avatar
Kroko
 
Prispevkov: 3866
Pridružen: 14 Jan 2015, 12:12
Kraj: Ljubljana
Zahvalil se je: 613 krat
Prejel zahvalo: 1244 krat
Uporabnika povabil: Vrtni palček
Število neizkoriščenih povabil: 228

Re: PCB rezkanje

OdgovorNapisal/-a PrimozL » 14 Maj 2015, 23:13

Imam nekaj izkušenj z rezkanjem vezij na LPKF rezkalniku. To, ker vidim na tvoji sliki, povsem jasno kaže na hudo obrabljen rezkar. LPKF ima za najbolj fino rezkanje koničen rezkar 0.10 do 0.15 mm (št. 115836 v katalogu) in še 0.2 do 0.5 mm (št. 115835). Njihov rezkar odreže kar nekaj bakra s FR4, na Rogers materialu RO4350 pa ne traja dolgo, ker vsebuje keramične delce. Če se prav spomnim, stane tak rezkar okrog 10€.
PrimozL
 
Prispevkov: 244
Pridružen: 19 Jan 2015, 02:49
Kraj: Okolica Vipave
Zahvalil se je: 36 krat
Prejel zahvalo: 50 krat
Uporabnika povabil: VolkD
Število neizkoriščenih povabil: 13

Re: PCB rezkanje

OdgovorNapisal/-a s54mtb » 15 Maj 2015, 08:06

LPKF ima tudi "RF" rezkar. Raven, 0,15mm, kat. št. 115832. Mi uporabljamo kar tega za najbolj fino rezkanje, tudi za plastiko in aluminij. Mašina ima sicer 100k obr/min. Vse rezkarje iz LPKF kataloga dobiš tudi v Naklem: http://www.lpkf.si/ samo so cene višje od sorotec-a.
s54mtb
 
Prispevkov: 7750
Pridružen: 15 Jan 2015, 01:10
Zahvalil se je: 1004 krat
Prejel zahvalo: 2471 krat
Uporabnika povabil: Vrtni palček
Število neizkoriščenih povabil: 36

Re: PCB rezkanje

OdgovorNapisal/-a Proteus » 15 Maj 2015, 11:04

V bistvu gre tukaj za bistveno razliko med tistim, kar je predlagal Kroko in tistim, kar je predlagal PrimozL.

PrimozL je predlagal orodje, ki je namenjen rezanju, medtem ko je Kroko predlagal orodje, ki je namenjeno graviranju.

Gre za bistveno razliko, kjer menim, da je tisto kar je predlagal Kroko bistveno bolj primerno, saj je krepko manj možnosti, da ga polomiš že ob prvemu pogledu nanj.
Uporabniški avatar
Proteus
 
Prispevkov: 2368
Pridružen: 18 Jan 2015, 01:31
Kraj: Planet Zemlja
Zahvalil se je: 229 krat
Prejel zahvalo: 427 krat
Uporabnika povabil: s54mtb
Število neizkoriščenih povabil: 74

Re: PCB rezkanje

OdgovorNapisal/-a pingo » 04 Jun 2015, 22:51

Je komu uspelo doseči solidne rezultate s kakšnimi kitajskimi oz. cenejšimi rezkarji?
pingo
 
Prispevkov: 28
Pridružen: 17 Jan 2015, 23:18
Zahvalil se je: 20 krat
Prejel zahvalo: 0 krat
Uporabnika povabil: sundancer
Število neizkoriščenih povabil: 3

Re: PCB rezkanje

OdgovorNapisal/-a Jaka » 05 Jun 2015, 10:01

Seveda je uspelo in celo z doma narejenim rezkarjem in spindlom iz Lidla.
Lp, Jaka
Uporabniški avatar
Jaka
 
Prispevkov: 702
Pridružen: 18 Jan 2015, 01:31
Zahvalil se je: 50 krat
Prejel zahvalo: 99 krat
Uporabnika povabil: Carko
Število neizkoriščenih povabil: 1

Re: PCB rezkanje

OdgovorNapisal/-a pingo » 05 Nov 2015, 13:23

Za referenco, ni perfektno, ampak to je prvi pcb izdelek, ki je dovolj dober za moje potrebe.

Uporabil sem ta rezkar: http://www.banggood.com/0_3mm-Tool-V-sh ... 09752.html

Gerber import nastavitve so v screenshotu, zanimivo da se depth=0 pri meni najbolje obnese. Uporabil sem warp funkcijo (55 točk). Spindle 1,5kW kitajc na 24k obratih.

Spodnja slika je po brušenju s finim papirjem. Tisti majhni koščki bakra so se kasneje odlomili, ko sem sčistil z zobno ščetko in alkoholom.

V prihodnje bi rad dosegel odrez brez cefranja (pred brušenjem). Ne vem še kako, stvari ki jih moram preverit:
- ali rezkar opleta
- ali preprosto ni dovolj oster
- ali bi potreboval še višje obrate na spindlu
- ali je feed speed optimalen
- še kaj?
Priponke
IMG_20151104_223847.jpg
vshape0.3 (1).PNG
pingo
 
Prispevkov: 28
Pridružen: 17 Jan 2015, 23:18
Zahvalil se je: 20 krat
Prejel zahvalo: 0 krat
Uporabnika povabil: sundancer
Število neizkoriščenih povabil: 3

Re: PCB rezkanje

OdgovorNapisal/-a Sibica » 05 Nov 2015, 16:10

Verjetno je 24k obratov premalo za te rezkarje. Super bi bilo narediti spindle za rezkat vezja z kakšnim brezkrtačnikom ki gre do 50k obratov.
Saj lahko rezkaš tudi z 24k le bolj počasi je potrebno iti.
Uporabniški avatar
Sibica
 
Prispevkov: 196
Pridružen: 19 Jan 2015, 00:54
Zahvalil se je: 67 krat
Prejel zahvalo: 33 krat
Uporabnika povabil: s54mtb
Število neizkoriščenih povabil: 6

Re: PCB rezkanje

OdgovorNapisal/-a tomazp » 06 Nov 2015, 10:02

Če je rezkar ustrezne kvalitete oz. dovolj oster brušenje tiskanine ni potrebno (zgornja slika). Ekscentričnost pri takih obratih z enoreznim rezkarjem nima vpliva. Hlajenje je pomembno. Baker je mehak in če se ne hladi oz. maže se še bolj vleče. Tudi življenska doba rezkarja se podaljša s hlajenjem. Čopič z alkoholom oz. še bolje z izopropanolom zelo pomaga. Tiskanina ostane čista.
tomazp
 
Prispevkov: 435
Pridružen: 19 Jan 2015, 10:14
Kraj: Ljubljana
Zahvalil se je: 68 krat
Prejel zahvalo: 80 krat
Uporabnika povabil: Zeci
Število neizkoriščenih povabil: 18

Re: PCB rezkanje

OdgovorNapisal/-a BraneZ » 06 Nov 2015, 10:31

tomazp je napisal/-a:... Čopič z alkoholom oz. še bolje z izopropanolom zelo pomaga. Tiskanina ostane čista.
Terpentin (je malo masten)! Tudi za aluminij.
The true sign of intelligence is not knowledge but imagination.
Creativity is intelligence having fun!
Albert Einstein
Uporabniški avatar
BraneZ
 
Prispevkov: 1474
Pridružen: 18 Jan 2015, 16:59
Kraj: Koprivnica (HR), občasno Hoče (Slo)
Zahvalil se je: 515 krat
Prejel zahvalo: 545 krat
Uporabnika povabil: gumby
Število neizkoriščenih povabil: 45

Re: PCB rezkanje

OdgovorNapisal/-a pingo » 17 Feb 2016, 23:09

Danes sem po dolgo časa poskusil zrezkat en pcb prototip s krokotovim programjem. Na pcbju sem imel tudi text(string) in ga exportal v gerberju kot trace.

1. Opazil sem, da rezkanje texta ni uspelo, ker rezkar ni šel dovolj globoko medtem ko so ostale sledi dokaj ok. Kaj bi lahko bilo krivo? (Uporabil sem funkcijo warp s 55 izmerjenimi točkami, ploščo pa imam pritrjeno z dvema vijakoma v podloženo deščico).

2. Opazil sem tudi, da ko rezkar preide iz ene sledi na drugo (po zraku), da naredi začetni vbod precej globoko, potem pa rezka na nastavljeni globini. Kje lahko preprečim ta začetni vbod oz. ga zmanjšam? Tej vbodi so jasno vidni tam, kjer bi moral bit text, pri vsaki črki je luknjica (vbod) potem pa je rezkar nadaljeval delo po zraku...
Priponke
DSC03870.jpg
Capture.PNG
Capture.PNG (9.81 KiB) Videno 850 krat
pingo
 
Prispevkov: 28
Pridružen: 17 Jan 2015, 23:18
Zahvalil se je: 20 krat
Prejel zahvalo: 0 krat
Uporabnika povabil: sundancer
Število neizkoriščenih povabil: 3

Re: PCB rezkanje

OdgovorNapisal/-a Kroko » 18 Feb 2016, 00:46

Prosim pošlji mi gerber in nastavitve (.setting datoteka)
http://www.planet-cnc.comKroko was here!
Uporabniški avatar
Kroko
 
Prispevkov: 3866
Pridružen: 14 Jan 2015, 12:12
Kraj: Ljubljana
Zahvalil se je: 613 krat
Prejel zahvalo: 1244 krat
Uporabnika povabil: Vrtni palček
Število neizkoriščenih povabil: 228

Re: PCB rezkanje

OdgovorNapisal/-a Kroko » 18 Feb 2016, 19:49

Napačne nstavitve. Za rezkanje nastavi "Depth" na okoli -0.15 on odstrani vse kljukice pri "Drill Pads" saj je ta namenjen vrtanju. Obkljukaj pa "Isolation".

Ni mi pa povsem jasno, kaj vse si počel, da si dobil ploščico na sliki. Izgleda, kot da si imel nastavljeno na "Isolation" čeprav v nastavitvah nimaš tako.
http://www.planet-cnc.comKroko was here!
Uporabniški avatar
Kroko
 
Prispevkov: 3866
Pridružen: 14 Jan 2015, 12:12
Kraj: Ljubljana
Zahvalil se je: 613 krat
Prejel zahvalo: 1244 krat
Uporabnika povabil: Vrtni palček
Število neizkoriščenih povabil: 228

Re: PCB rezkanje

OdgovorNapisal/-a MarkoM » 06 Jun 2016, 09:45

Berem krokotove bloge in prišel do tega http://planet-cnc.com/how-to-mill-and-d ... -and-warp/
Na začetku je nekaj preusmeritev na druge tutoriale vendar linki ne delajo. No kakorkoli, zanima me ta http://planet-cnc.com/product/pcb-for-c ... build/pcb/ tutorial. Ali ta tutorial obstaja kje?
MarkoM
 
Prispevkov: 699
Pridružen: 29 Jan 2015, 13:11
Kraj: Pohorje (Maribor)
Zahvalil se je: 69 krat
Prejel zahvalo: 125 krat
Uporabnika povabil: s56rga
Število neizkoriščenih povabil: 9

Re: PCB rezkanje

OdgovorNapisal/-a Kroko » 06 Jun 2016, 10:48

Bom popravil linke, hvala za opozorilo.

Tisti PCB, ki ga omenjaš na koncu pa ni tutoril ampak samo slika produkta iz trgovine:
http://planet-cnc.com/product/pcb-for-c ... diy-build/
http://www.planet-cnc.comKroko was here!
Uporabniški avatar
Kroko
 
Prispevkov: 3866
Pridružen: 14 Jan 2015, 12:12
Kraj: Ljubljana
Zahvalil se je: 613 krat
Prejel zahvalo: 1244 krat
Uporabnika povabil: Vrtni palček
Število neizkoriščenih povabil: 228

Re: PCB rezkanje

OdgovorNapisal/-a MarkoM » 06 Jun 2016, 10:55

No, v tutorialu "How to mill and drill double sided PCB using transformations and warp" je referenca na "Tutorial for single sided PCB: PCB tutorial" in pod tem linkom je samo slika pcb-ja. Mislil sem na ta tutorial, če obstaja.
MarkoM
 
Prispevkov: 699
Pridružen: 29 Jan 2015, 13:11
Kraj: Pohorje (Maribor)
Zahvalil se je: 69 krat
Prejel zahvalo: 125 krat
Uporabnika povabil: s56rga
Število neizkoriščenih povabil: 9

Re: PCB rezkanje

OdgovorNapisal/-a PrimozL » 09 Feb 2018, 00:25

Proteus je napisal/-a:V bistvu gre tukaj za bistveno razliko med tistim, kar je predlagal Kroko in tistim, kar je predlagal PrimozL.
PrimozL je predlagal orodje, ki je namenjen rezanju, medtem ko je Kroko predlagal orodje, ki je namenjeno graviranju.


Ker ni bilo drugega rezkarja pri roki, sem pod mikroskopom obrusil na V polomljen 0.8 mm rezkar za vezja, da je postal podoben tistim od LPKF (enega LPKF res močno obrabljenega, ki je samo še cefral, sem imel za vzorec, kako približno ga je treba obrusit).
Globina rezkanja je bila 0.12 mm, pomik 150 mm/min, obrati med 5 in 6 na Kress 800. Na delovno mizo sem FR4 pritrdil z dvostranskim lepilnim trakom za pritrjevanje parne zapore nad gips ploščami. Glede na to, da je to moje prvo ne-LPKF rezkano vezje, sem več kot zadovoljen. Ko sem pregledoval vezje, sem bil pozitivno presenečen nad detalji izdelave. Vezje je že sestavljeno in vgrajeno.

Do G-kode sem prišel s pomočjo Flat-CAM odprtokodnega programa. V pomoč mi je bil kdo drug kot YouTube.
Kot zanimivost - na tem vezju so razen uporov uporabljene komponente, ki sem jih že par let nazaj (verjetno manj kot 7 ;-)) rešil pred uničenjem.
Priponke
IMG_4777.JPG
IMG_4779.JPG
IMG_4787.JPG
PrimozL
 
Prispevkov: 244
Pridružen: 19 Jan 2015, 02:49
Kraj: Okolica Vipave
Zahvalil se je: 36 krat
Prejel zahvalo: 50 krat
Uporabnika povabil: VolkD
Število neizkoriščenih povabil: 13


Vrni se na CNC naprave

Kdo je na strani

Po forumu brska: Baidu [Spider] in 1 gost