e- kolesarska mobilnost

Vse kar ne gre v zgoraj naštete rubrike.

e- kolesarska mobilnost

OdgovorNapisal/-a s51un » 05 Maj 2019, 15:57

Kakšne so Vaše izkušnje z elektrificiranimi kolesi? Ponudba je obširna od elektro pogonov, krmilnikov, akumulatorjev, polnilcev. nikjer ni nič natančneg o dosegu, številu ciklov polnjenja in praznjenja akumulatorjev, kako se vse skupaj obnaša pri vibracijah in ostalih vpllivih okolja? Ali je smiselna predelava navadnega kolesa v e-kolo? Imam velika ušesa in omejen €€€ :-)
s51un
 
Prispevkov: 177
Pridružen: 30 Jan 2015, 23:13
Zahvalil se je: 2 krat
Prejel zahvalo: 22 krat
Uporabnika povabil: jvolk
Število neizkoriščenih povabil: 2

Re: e- kolesarska mobilnost

OdgovorNapisal/-a s54mtb » 05 Maj 2019, 16:45

Čitaj:
https://endless-sphere.com/forums/viewt ... =6&t=97098

razvija se nov kontroler, ki bo narejen s cenejšimi komponentami.

V praksi je takole:
https://metr.at/r/5Y3GU
tole je log vzpona na Gorjance (cca. 950m višincev) s 100kg bizgecom za "volanom". Kontroler dejansko da 200A na motorju, kar je dobrih 10kW. Tak pogon ni za tiste s slabim srcem ali živčno roko na gasu.
Making raw materials do something useful since 1969.
Uporabniški avatar
s54mtb
 
Prispevkov: 9354
Pridružen: 15 Jan 2015, 00:10
Zahvalil se je: 1273 krat
Prejel zahvalo: 3141 krat
Uporabnika povabil: Vrtni palček
Število neizkoriščenih povabil: 167

Re: e- kolesarska mobilnost

OdgovorNapisal/-a s51un » 05 Maj 2019, 19:26

Impresivno! Upam, da prikaplja še kaj zanimivega. Če razmišljam v pravo smer, polno vzmeteno e-kolo je prava izbira.
s51un
 
Prispevkov: 177
Pridružen: 30 Jan 2015, 23:13
Zahvalil se je: 2 krat
Prejel zahvalo: 22 krat
Uporabnika povabil: jvolk
Število neizkoriščenih povabil: 2

Re: e- kolesarska mobilnost

OdgovorNapisal/-a bray » 09 Maj 2019, 08:22

Najprej se moraš odločiti kaj želiš. Motorno kolo ali kolo s pomožnim motorjem. ;) Prvo varianto je predstavil Mare. Hud projekt! :_clap
Druga skrajnost je pa, da recimo z ~1kg baterijo narediš ~1000 višinskih metrov na ~25km turi in da kolo tehta manj kot 20kg. Seveda je pa pri tem vseeno treba malo zašvicat. ;)
COM port is not dead. It is virtual!
bray
 
Prispevkov: 330
Pridružen: 08 Avg 2016, 21:11
Kraj: Vransko
Zahvalil se je: 69 krat
Prejel zahvalo: 93 krat
Uporabnika povabil: forest70
Število neizkoriščenih povabil: 18

Re: e- kolesarska mobilnost

OdgovorNapisal/-a s54mtb » 09 Maj 2019, 08:53

Za drugo skrajnost je izhodišče povprečna moč, ki jo generira "truplo" na biciklu. Ta je nekje 200W za rekreativca in to je tudi max. pomoč mopeda.

Je pa zanimicvo, kako slab izkoristek ima človeški stroj. Od vnesenega goriva gre le 6,5% v mehansko oddano moč na kolesu. Ko k temu dodamo še kakih 30% izgub v prenosih, kotalnem uporu, ... je na koncu tistih 200W s 85% izkoristkom kar konkretna (po)moč.

stroj.PNG
Vir: https://www.soe.uoguelph.ca/webfiles/gej/articles/GEJ_001-008-016_Gilmore_Human_Power.pdf
Making raw materials do something useful since 1969.
Uporabniški avatar
s54mtb
 
Prispevkov: 9354
Pridružen: 15 Jan 2015, 00:10
Zahvalil se je: 1273 krat
Prejel zahvalo: 3141 krat
Uporabnika povabil: Vrtni palček
Število neizkoriščenih povabil: 167

Re: e- kolesarska mobilnost

OdgovorNapisal/-a ignis » 09 Maj 2019, 09:38

s51un je napisal/-a:Ali je smiselna predelava navadnega kolesa v e-kolo? Imam velika ušesa in omejen €€€ :-)

1.) Predelava za povprečnega uporanika(25km/h -50km dosega, asistenca) ni "ekonomsko upravičena" in to verjetno to tebe najbolj zanima.
Varinata e-koles, ki so v Leclerc, Spar ali Jager, za denar 600-700€ so čisto OK, za po mestih (ravno ali rahel vzpon).
Življenska doba in doseg baterij mi se zdi tudi "sprejemljiv", pri normalni uporabi bodo zadosti dolgo živele (50kmx600ciklov=30 000km, tako pravi teorija), koliko pa letno prevoziš?

2.) Sam imam e-kolo od leta 2008, prvo sem imel Pb aku, sedaj sem 7let na LiFEPO4, ki jih bom sedaj zamenjal za LiPo 18650. Letno prevozim ~5000km.

OFFtopic
, kdo bi mi v MB ali okolici točkovno zavaril celice 18650, ali sposodil aparat za punktiranje.
Ne splača mi se te naprave delat(kljub enostavnosti) za enkratno uporabo, da mi kasneje stoji in se prah nabira na njej.
Kdor ima dobro srce, ta ne potrebuje lepega obraza.
Uporabniški avatar
ignis
 
Prispevkov: 58
Pridružen: 29 Jan 2015, 21:03
Kraj: Maribor
Zahvalil se je: 13 krat
Prejel zahvalo: 2 krat
Uporabnika povabil: jvolk
Število neizkoriščenih povabil: 0

Re: e- kolesarska mobilnost

OdgovorNapisal/-a bray » 10 Maj 2019, 08:31

@ignis

Kakšno kolo pa imaš in kje se voziš?
COM port is not dead. It is virtual!
bray
 
Prispevkov: 330
Pridružen: 08 Avg 2016, 21:11
Kraj: Vransko
Zahvalil se je: 69 krat
Prejel zahvalo: 93 krat
Uporabnika povabil: forest70
Število neizkoriščenih povabil: 18

Re: e- kolesarska mobilnost

OdgovorNapisal/-a ignis » 10 Maj 2019, 09:32

bray je napisal/-a:@ignis

Kakšno kolo pa imaš in kje se voziš?
za predelavo, je skoraj vseeno katero kolo je,
jaz sem predlavo dela l.2008, ker takrat ponudbe e-koles v trgovinah (skoraj)ni bilo,
vzel sem MTB 26" Scott, spredaj vzmeten
večina voženj je po ravnem ali rahli vzponi <10%
Kdor ima dobro srce, ta ne potrebuje lepega obraza.
Uporabniški avatar
ignis
 
Prispevkov: 58
Pridružen: 29 Jan 2015, 21:03
Kraj: Maribor
Zahvalil se je: 13 krat
Prejel zahvalo: 2 krat
Uporabnika povabil: jvolk
Število neizkoriščenih povabil: 0

Re: e- kolesarska mobilnost

OdgovorNapisal/-a bray » 10 Maj 2019, 11:13

Zdaj bolje razumem zakaj tako razmišljaš. Precej drugače kot jaz. ;)
Za takšno vožnjo po mojem mnenju predelava že v osnovi ni preveč smiselna. Razen, če gre izključno za prevozno sredstvo od A do B ali pa kake zdravstvene omejitve.

ps: če maš kakšno pot mimo Vranskega ti lahko jaz spunktiram paket
COM port is not dead. It is virtual!
bray
 
Prispevkov: 330
Pridružen: 08 Avg 2016, 21:11
Kraj: Vransko
Zahvalil se je: 69 krat
Prejel zahvalo: 93 krat
Uporabnika povabil: forest70
Število neizkoriščenih povabil: 18

Re: e- kolesarska mobilnost

OdgovorNapisal/-a ignis » 10 Maj 2019, 12:11

bray je napisal/-a:Zdaj bolje razumem zakaj tako razmišljaš. Precej drugače kot jaz. ;)

Se strinjam, vsakdo ki gre v lastno izdelavo(predelavo) e-kolesa mora vedeti "namen", potem tudi izbere ustrezne komponente.
Jaz imam, tako kot si napisal za prevoz od A do B po urejenih cestah,
občasno manjši vzponi, preveč pokajo napre, če grem po travnikih in neurejenih poteh,
batreija 48V, 1kW motor, max hitrost 45km/h.

P.S. Hvala za ponujeno uslugo
Kdor ima dobro srce, ta ne potrebuje lepega obraza.
Uporabniški avatar
ignis
 
Prispevkov: 58
Pridružen: 29 Jan 2015, 21:03
Kraj: Maribor
Zahvalil se je: 13 krat
Prejel zahvalo: 2 krat
Uporabnika povabil: jvolk
Število neizkoriščenih povabil: 0


Vrni se na Ostalo

Kdo je na strani

Po forumu brska: jospeti in 1 gost