Ujetniki neznanja in izgubljenih vrednot

Sem sodi pomoč in nasveti okrog seminarskih nalog,nalog na sploh, izpitov in še česa na kar naletijo dijaki in študentje

Ujetniki neznanja in izgubljenih vrednot

OdgovorNapisal/-a Pavel » 22 Maj 2024, 20:24

ODPRTO PISMO PREDSEDNICI IN PREDSEDNIKU

Spoštovana Predsednica Republike Slovenije, dr. Nataša Pirc Musar,
spoštovani Predsednik Vlade Republike Slovenije, dr. Robert Golob,

naj začnem to odprto pismo s preprostim vprašanjem. Koliko časa še bomo v Republiki Sloveniji UJETNIKI NEZNANJA IN IZGUBLJENIH VREDNOT?

V mojih predhodnih “odprtih” pismih sem izpostavil napake pri izobraževanju tehnike v OŠ. Evolucijo sprememb pri eni od nalog lahko opišem kot ugibanje na poti do rešitve, ne kot prikaz uporabe razumevanja in znanja, kar bi pričakoval za izdelavo učnega gradiva. Video prikaz iste naloge (vir) je v resnici precej dolg seznam osnovnošolskih napak. Vsi, ki jim je tehnika malo bolj domača, se temu lahko smejijo. Druge izpostavljene naloge so kljub dopisom ostale nespremenjene. S problematiko napak v gradivu sta bila oba nosilca nove reforme šolstva, minister dr. Igor Papič in dekan dr. Janez Vogrinc, nedvoumno seznanjena. O napakah so bili prav tako seznanjeni na Inšpektoratu za šolstvo, po dveh poteh so bili seznanjeni na ZRSŠ. Vse dosedanje aktivnosti vseh obveščenih o problematiki slabega gradiva za pouk tehnike lahko opišemo z besedami neznanje, ignoriranje, zanikanje, prelaganje odgovornosti. Pravo nasprotje od tistega, kar starši in državljani pričakujejo/mo - znanje, odgovornost, sodelovanje, pošteno delo,... Mar lahko govorimo o pozabljenih idealih, izgubljenih vrednotah?

Kot sem v pisni korespondenci z dr. Igorjem Lukšičem zapisal (krajši del je v prilogi), smo bili na tak način že pred leti izdani vsi državljani Republike Slovenije. Zaenkrat smo še vedno na isti poti. Vendar z eno zelo pomembno razliko. Sedaj so/ste vsi najpomembnejši deležniki s to problematiko seznanjeni. Istočasno je s tem seznanjen tudi zelo majhen delček javnosti...

Preostanek odortega pisma in celotno prilogo najdete v prilogi:

https://drive.google.com/file/d/1y864bV ... drive_link

Hvala vsem, ki se s tehniko ukvarjate tako po pedagoški strani kot tudi sicer. Srečno vsem.

Z lepimi pozdravi,
Pavel Savšek
Pavel
 
Prispevkov: 5
Pridružen: 27 Dec 2023, 08:10
Zahvalil se je: 12 krat
Prejel zahvalo: 12 krat
Uporabnika povabil: VolkD
Število neizkoriščenih povabil: 1

Re: Ujetniki neznanja in izgubljenih vrednot

OdgovorNapisal/-a javr » 24 Maj 2024, 08:46

Pavel je napisal/-a:napake pri izobraževanju tehnike v OŠ.
OŠ je OŠ, osnovna šola, vsakega po malem, osnovno znanje. Srednja tehnična je že usmeritev v nek poklic. Ne vem kakšno je stanje danes, po spominu pa navajam nekaj predmetov iz "svoje" srednje elektro-tehnične šole:

- zmagovalna je sigurno bila Umetnostna vzgoja, ki se je delila na dva modula: likovni in glasbeni, vsak s svojo učiteljico;
- Angleščina v 1.letniku: tisti, ki so vedeli da bodo 2.letnik nadaljevali na poklicni šoli, so lahko imeli oceno 1, morali pa so biti prisotni pri pouku;
- Zgodovina, vse od kamene dobe do partizanskih bojev, niti slučajno kakšne besede o zgodovini elektrotehnike;
- Geografija;
- Kemija: ok, tu rabiš nekaj osnov, a so dovolj dobre tiste iz osn.šole;
- Biologija;
- verjetno še kaj.

V glavnem: ogromno balasta, namenjenega izključno dopolnjevanju delovnih ur učiteljev. In na račun prakse iz elektrotehnike.
Praksa? Ne spomnim se več koliko ur tedensko, vem pa da ni imela povezave s teorijo. Dva odslužena RTV serviserja sta se nekaj delala pametna, dejansko pa preživela več časa v kabinetu z igranjem igric na Spectrumu kot pa v učilnicah praktičnega pouka.
___
Uporabniški avatar
javr
 
Prispevkov: 2913
Pridružen: 17 Jan 2015, 21:06
Zahvalil se je: 259 krat
Prejel zahvalo: 326 krat
Uporabnika povabil: forest70
Število neizkoriščenih povabil: 68

Re: Ujetniki neznanja in izgubljenih vrednot

OdgovorNapisal/-a Saso » 24 Maj 2024, 15:25

javr je napisal/-a: V glavnem: ogromno balasta, namenjenega izključno dopolnjevanju delovnih ur učiteljev. In na račun prakse iz elektrotehnike.


Pa misliš da je danes kaj drugače, pa ne samo v eni smeri ampak kar v vseh.
Če bi mene kdo vprašal, bi moralo biti minimalno 30% praktičnega dela v šoli in 20 % v podjetjih, čez vsako leto v vseh štirih letih srednješoljskega izobraževanja.
_______________
LP
Sašo
Uporabniški avatar
Saso
 
Prispevkov: 1200
Pridružen: 18 Jan 2015, 19:41
Kraj: Trbovlje
Zahvalil se je: 164 krat
Prejel zahvalo: 264 krat
Uporabnika povabil: VolkD
Število neizkoriščenih povabil: 55

Re: Ujetniki neznanja in izgubljenih vrednot

OdgovorNapisal/-a Pluton » 24 Maj 2024, 21:08

Vse gre po planu:



Še posebej od konca osme minute naprej. Lahko se nastavijo tudi slovenski podnapisi.
Uporabniški avatar
Pluton
 
Prispevkov: 690
Pridružen: 24 Jan 2015, 14:44
Kraj: Slov. Konjice
Zahvalil se je: 188 krat
Prejel zahvalo: 75 krat
Uporabnika povabil: drakslar
Število neizkoriščenih povabil: 10

Re: Ujetniki neznanja in izgubljenih vrednot

OdgovorNapisal/-a Pobes » 24 Maj 2024, 21:32

Mene je najbolj jezila v srednji šoli , Slovenscina in književnost. Zato ker je bila na maturi pač glavni predmet smo gulili kdo je kaj napisal in kdaj. Meni pa je slabo delalo.še zdaj me trese ob besedi “spis” Medtem pa smo elektrotehnike imeli le za vzorec. V 4rih letih sem se dotaknil 3eh uporov in en tranzistor sem videl.

Prvi letnik je bil popolnoma brezveze. Slovenscina, umetnost, kemija , zgodovina, geografija. Brezvezeee.
Po 4rih letih in osvojenim statusom eletrotehnik elektronik, nisem znal (pretiravam) zvezat led diode. Znal sem jo, ker sem jo imel doma. Ma iz šole nevem če bi.

Učitelji prakse so bili najbolj veseli če nas tam sploh ni bilo.
Pobes
 
Prispevkov: 1063
Pridružen: 17 Jan 2015, 20:51
Kraj: Ajdovščina
Zahvalil se je: 38 krat
Prejel zahvalo: 165 krat
Uporabnika povabil: VolkD
Število neizkoriščenih povabil: 85

Re: Ujetniki neznanja in izgubljenih vrednot

OdgovorNapisal/-a reber » 25 Maj 2024, 09:42

Pri slovenskem jeziku bi morali poskrbeti za pismenost, več slovnice in manj književnosti.
Dokazano je, da branje knjig, ki so dobro lektorirane, pomaga pri doseganju višje stopnje pismenosti.
Tudi meni pri književnosti ni bilo všeč, da smo se učili kdo je kaj napisal in kdaj, dodatno še slog in ne vem kaj še... koga briga to, vseeno pa to spada v splošno razgledanost.

@Pobes
Tebi se še danes pozna...
4rih
3eh

Ta primer ne leti samo nate, ampak na vse, ki pišejo v takem in podobnem stilu. Ne želim nikogar žalit, ampak kar je preveč, je preveč. Prosim, ne vzemi tega osebno, mišljeno je dobronamerno, je kot primer in opomnik.

Ali lahko lahko, prosim, manj žalite slovenski jezik :!:

Popačenke in slabšanje pismenosti povzroča pretirana uporaba raznih chat in messenger komunikacijskih kanalov, kjer se veliko uporablja krajšave, sleng, kratice, ... nič ni narobe s tem, dokler ne vpliva na kvaliteto pismenosti osebe. Zame je samoumevno, da je oseba pismena, ko v prvi vrsti zna pravilno uporabljati knjižni jezik, dodatno razume in pozna še nekaj slogov, kot so narečja, sleng, internetni jezik, ...

Na tehničnem forumu smo se strinjali, da uporabljamo knjižni slovenski jezik.


.
Sporočila sprejemam na e-mail objavljen na www.reber.si
Uporabniški avatar
reber
 
Prispevkov: 2117
Pridružen: 17 Mar 2015, 20:30
Kraj: Bled
Zahvalil se je: 238 krat
Prejel zahvalo: 791 krat
Uporabnika povabil: s54mtb
Število neizkoriščenih povabil: 255

Re: Ujetniki neznanja in izgubljenih vrednot

OdgovorNapisal/-a Lovro7 » 12 Jun 2024, 22:41

Bom malo opisal stanje z tehniko v osnovni šoli.

Ko sem nazadnje imel tehniko v osnovni šoli je bilo stanje tako:
noben ni j*** tehnike 0,5%,
vse kar smo naredili v 3 letih je bilo to, da smo z vročo pištolo skupaj zalepili 3 kose lesa in iz papirja naredili škatlo. Kaj hujšega kot uporaba orodja.
V 6. razredu smo še imeli starega učitelja, ki nas je učil tehnično risanje. Potem pa je šel v penzijo in od takrat ni nič od tehnike.

Ko sem septembra lani prišel v 1. letnik 4 letne elektro šole sem imel sošolce, ki niso vedeli ali naj za priklop varovalke uporabijo križni ali raven šraufenciger. Ko smo računali upornost žice in smo morali izmeriti premer žice ma bila od 22 učencev 2, ki sma znala uporabljati kljunasto merilo.
Samo za primerjavo: moji stari starši so že v osnovni šoli pri pouku obdelovali les na stružnici za železo, uporabljali stroje... in ni prišlo do poškodb. Tako da varnost ne sme biti izgovor.

Neke osnove bi nas v osnovni šoli morali naučiti, ne pa da nekateri kličejo mizarje za sestavljanje ikejine omare (poznam primere)

Lp, Lovro
Vse je lahko žarnica, če je dovolj toka. https://lovro7a.github.io/Lovro7-web/html/home_page.htm
Uporabniški avatar
Lovro7
 
Prispevkov: 135
Pridružen: 11 Feb 2024, 20:19
Zahvalil se je: 69 krat
Prejel zahvalo: 60 krat
Uporabnika povabil: DusanK
Število neizkoriščenih povabil: 5

Re: Ujetniki neznanja in izgubljenih vrednot

OdgovorNapisal/-a luccabrassi » 13 Jun 2024, 11:20

točno to

Učitelj si , ali pa nisi . Večina jih strmi k iskanju vzrokov zakaj vse nečesa ne morejo narediti.

Pravi učitelj bo improviziral in našel drugo pot - vedno .
Uporabniški avatar
luccabrassi
 
Prispevkov: 2067
Pridružen: 02 Jan 2016, 20:52
Kraj: KOČEVJE
Zahvalil se je: 382 krat
Prejel zahvalo: 505 krat
Uporabnika povabil: VolkD
Število neizkoriščenih povabil: 253

Re: Ujetniki neznanja in izgubljenih vrednot

OdgovorNapisal/-a ivor » 14 Jun 2024, 06:33

luccabrassi je napisal/-a:Večina jih strmi k iskanju vzrokov zakaj vse nečesa ne morejo narediti.
Tipično za državne uslužbence, ki jim je plača zagotovljena.
Vem iz lastnih izkušenj.
Imam problem za vsako rešitev. Imam problem za svako rješenje.
Uporabniški avatar
ivor
 
Prispevkov: 2322
Pridružen: 09 Feb 2015, 16:29
Kraj: Šmarje pri Jelšah
Zahvalil se je: 1737 krat
Prejel zahvalo: 1616 krat
Uporabnika povabil: forest70
Število neizkoriščenih povabil: 255


Vrni se na Nasveti za študente in dijake

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost