PETG - komad se zvije

Različne vrste 3Dp, izdelki, gkoda, konstrukcije

PETG - komad se zvije

OdgovorNapisal/-a damo » 15 Jul 2020, 11:57

Ojla,

imam problem pri printanju komada cca 140x35mm, komad se na enem robu zvije. Temp šobe 225, mizice 65 in nato novi poskus 55C.

Slika prikazuje obrnjen komad, zviti del je dejansko na mizici.

Bi moral še znižat ali je mogoče kriv prepih, ki piha ravno po tem delu, ki se zvije? Printer (še) nima kište.
Nimate dovoljenj za ogled prilog tega prispevka.
Dobrga štromarja samo slab šnops strese.
damo
 
Prispevkov: 838
Pridružen: 18 Jan 2015, 08:18
Kraj: okolica KK
Zahvalil se je: 55 krat
Prejel zahvalo: 151 krat
Uporabnika povabil: s54mtb
Število neizkoriščenih povabil: 33

Re: PETG - komad se zvije

OdgovorNapisal/-a Peter123 » 15 Jul 2020, 13:01

Meni se to dogaja ko se kos med printanjem (ali ko je že sprintan) odlepi od podlage/mize.
Sicer je tudi možno, da je krivo pihanje. Lahko probaš malo zaprt komoro tako, da ne bo pihalo po istem mestu.
Peter123
 
Prispevkov: 1188
Pridružen: 09 Feb 2015, 14:20
Kraj: 1117 Lj.
Zahvalil se je: 25 krat
Prejel zahvalo: 184 krat
Uporabnika povabil: jmivsek
Število neizkoriščenih povabil: 37

Re: PETG - komad se zvije

OdgovorNapisal/-a xfce » 15 Jul 2020, 13:27

Hm, probaj dati mizo višje. Cca 90°C. Če ne bo prepiha bo tudi mnogo boljše oz pač zaprt tiskalnik. Probaj še kako nastavitev, da se stvar bolje prilepi recimo brim (naredi obrobo okoli komada). Problem je ker se print vsakič malo skrči ko tiskaš in ga vleče skupaj, potem se stvar odlepi in zviha.
Uporabniški avatar
xfce
 
Prispevkov: 825
Pridružen: 14 Feb 2015, 12:38
Kraj: Poljane nad Škofjo loko
Zahvalil se je: 117 krat
Prejel zahvalo: 234 krat
Uporabnika povabil: S52O
Število neizkoriščenih povabil: 46

Re: PETG - komad se zvije

OdgovorNapisal/-a sbx » 15 Jul 2020, 13:58

Tudi jaz imam ogromne težave s PETG. Ogromno plastike sem že stran vrgel zato ker se tanke ploskve (tudi s pomočjo 20mm brima) začnejo zvijati, potem na vrhu nastanejo majhne bulice, na koncu pa glava trči in nastanejo špageti. Mislim da bom v prihodnosti poskusil s sprejem. S 55°C ne boš naredil nič, potrebno je vsaj 75 °C, pa še tisto ni dovolj.

Zaradi tega celo raje tiskam z ABS, kjer si z acetonom naredim podlago, od katere je izdelek skoraj nemogoče odlepiti.
sbx
 
Prispevkov: 74
Pridružen: 02 Apr 2020, 14:29
Zahvalil se je: 3 krat
Prejel zahvalo: 30 krat
Uporabnika povabil: VolkD
Število neizkoriščenih povabil: 3

Re: PETG - komad se zvije

OdgovorNapisal/-a seba » 15 Jul 2020, 17:38

sbx je napisal/-a:Tudi jaz imam ogromne težave s PETG. Ogromno plastike sem že stran vrgel zato ker se tanke ploskve (tudi s pomočjo 20mm brima) začnejo zvijati, potem na vrhu nastanejo majhne bulice, na koncu pa glava trči in nastanejo špageti. Mislim da bom v prihodnosti poskusil s sprejem. S 55°C ne boš naredil nič, potrebno je vsaj 75 °C, pa še tisto ni dovolj.

Zaradi tega celo raje tiskam z ABS, kjer si z acetonom naredim podlago, od katere je izdelek skoraj nemogoče odlepiti.


PEI podlaga pa nimaš problemov s PETG, da se ne bi prijelo, prej obratno, da se prime preveč. :-)
Uporabniški avatar
seba
 
Prispevkov: 481
Pridružen: 17 Jan 2015, 22:20
Zahvalil se je: 37 krat
Prejel zahvalo: 123 krat
Uporabnika povabil: VolkD
Število neizkoriščenih povabil: 15

Re: PETG - komad se zvije

OdgovorNapisal/-a Protoncek » 15 Jul 2020, 19:00

Jaz petg tiskam prvi sloj 85, nato 90 stopinj. Tako je default pri prusi in kot pravi seba na PEI folijo kar preveč prime.
No, vseeno si čimprej omisli ohišje, če ti piha gor. Noben material ne mara prepiha. Jaz sem, preden sem imel ohišje kar karton dajal spredaj, da je vsaj malo ščitilo pred prepihom.
Uporabniški avatar
Protoncek
 
Prispevkov: 4123
Pridružen: 17 Jan 2015, 21:41
Kraj: Mengeš
Zahvalil se je: 420 krat
Prejel zahvalo: 503 krat
Uporabnika povabil: VolkD
Število neizkoriščenih povabil: 104

Re: PETG - komad se zvije

OdgovorNapisal/-a DomenV » 16 Jul 2020, 07:35

Jaz tiskam PETG na očiščeno stekleno podlago s temperaturo 70°C brez brima v zaprtem tiskalniku, pa ni nobenih problemov. Ventilator imam prve tri sloje ugasnjen, potem je mislim da na 80%.
lp, D
Uporabniški avatar
DomenV
 
Prispevkov: 404
Pridružen: 18 Jan 2015, 23:38
Kraj: Medvode
Zahvalil se je: 61 krat
Prejel zahvalo: 70 krat
Uporabnika povabil: s54mtb
Število neizkoriščenih povabil: 17

Re: PETG - komad se zvije

OdgovorNapisal/-a VolkD » 16 Jul 2020, 08:45

DomenV je napisal/-a:Jaz tiskam PETG na očiščeno stekleno podlago s temperaturo 70°C brez brima v zaprtem tiskalniku, pa ni nobenih problemov. Ventilator imam prve tri sloje ugasnjen, potem je mislim da na 80%.
Podobno, le da je ventilator na 100% in temperatura 80°C.
Dokler bodo ljudje mislili, da živali ne čutijo bolečine, bodo živali čutile, da ljudje ne mislijowww.S5tech.net
Uporabniški avatar
VolkD
Administratorji strani
 
Prispevkov: 43114
Pridružen: 29 Dec 2014, 20:49
Kraj: Kačiče (Divača)
Zahvalil se je: 9483 krat
Prejel zahvalo: 5327 krat
Uporabnika povabil: Vrtni palček
Število neizkoriščenih povabil: 122

Re: PETG - komad se zvije

OdgovorNapisal/-a damo » 16 Jul 2020, 21:01

Bom probal, problem je ker se komad printa 13 ur. No, zvijanje se vidi že po 2-3 urah.

Zaenkrat upam da sem rešil s tem, ko sem komad v Curi obrnil tako, da se spodaj zvije tista stran, kjer mi ravnost ni kritična :)
Dobrga štromarja samo slab šnops strese.
damo
 
Prispevkov: 838
Pridružen: 18 Jan 2015, 08:18
Kraj: okolica KK
Zahvalil se je: 55 krat
Prejel zahvalo: 151 krat
Uporabnika povabil: s54mtb
Število neizkoriščenih povabil: 33

Re: PETG - komad se zvije

OdgovorNapisal/-a Protoncek » 16 Jul 2020, 21:33

No, 55 do 65 stopinj je premalo za petg, to je dejstvo. To so temperature za pla. Kot sem nekje bral naj bi bila temperatura mize blizu točke, kjer plastika postane “gumijasta”. To zagotovi, da se ne zvija, ker ostaja mehka.
13 ur na 90 stopinj ni tako grozno. Imel sem print z abs, ki je trajal nekaj čez 20 ur. Míza pa konstantno na 105 :o to mora printer zdržat, če ne ni narejen za dotični material.
Uporabniški avatar
Protoncek
 
Prispevkov: 4123
Pridružen: 17 Jan 2015, 21:41
Kraj: Mengeš
Zahvalil se je: 420 krat
Prejel zahvalo: 503 krat
Uporabnika povabil: VolkD
Število neizkoriščenih povabil: 104

Re: PETG - komad se zvije

OdgovorNapisal/-a webmouse » 16 Jul 2020, 22:03

MIslim, da bo tu igralo vlogo tudi proizvajalec maeriala.

Najprej sem tiskal s Trčkovim - ma nisem imel nekih bistvenih pripomb (ker so bili pač prvi koluti). Razliko sem videl ko sem presedlal na Azurefilm. Tiskanje milina napram prejšnjem filamentu. Tiskam s 15 stopinjami manj in tudi miza je na nižji temperaturi.Če se ne ohladi je problem tisk spraviti z mize in nikoli nisem imel prblema z ravnostjo - res pa je zaprt tiskalnik. Miza 75 stopinj prvi sloj 60% potem pa ventilator na 100%.

oftopic... tudi sedaj ko iščem proizvjalca za ASA+ sem opazil da imajo prepisano temp. tiska ASA nižjo kot Trček s katerim se mi ni izšlo - temp. v razponu Trčkovega ASA+

Probaj zamenjati proizvajalca
Inteligenca je edina stvar, ki je pošteno razdeljena. Vsak misli, da je ima dovolj...
Uporabniški avatar
webmouse
 
Prispevkov: 349
Pridružen: 26 Apr 2015, 13:56
Zahvalil se je: 6 krat
Prejel zahvalo: 51 krat
Uporabnika povabil: BraneZ
Število neizkoriščenih povabil: 10


Vrni se na 3d printerji

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost