vijačenje vijakov v Cu ali Al

Vse kar je v zvezi z mehanskimi rešitvami, vse kar ne spada drugam.

vijačenje vijakov v Cu ali Al

OdgovorNapisal/-a luccabrassi » 13 Sep 2017, 06:46

V tej temi Darko kaže koliko inox vijakov ima :twisted:

viewtopic.php?f=26&t=9419#p124635

pa mi je iz glave skočilo tole vprašanje : vijačenje malih imbusov v aluminij ali Cu . Ko sem še bolj delal tele lučke sem montiral zvezda MPCB na hladilnik ki je bil ponavadi Cu .

Ponavadi sem bil omejen s prostorom zato sem moral uporabljat male vijake in zaradi enostavnosti sem rad uporabljal že omenjene imbues. Hudič je bil ko sem na že sestavljenem sistemu hotel poizkusit kaj novega kot npr tamenjati led diodo z ''zvezdo''. Včasih se mi je zgodilo da je imbus počil med glavico in navojem pa je navoj ostal v Cu. Sedaj ko to pišem razmišljam da so se tekom segrevanja in krčenja kovine z različnimi raztezki ter neko omejeno zračnostjo nekako polovile med seboj in dobesedno zagozdile . Težavo bi verjetno rešil če bi luč ali če bi izvlekel gladilni vložek malo segrel pa nato odvil da bi prenapetosti popustile. Potem čez čas sem tzačel raje uporabljat konusne vijake (križne) ker sam konus lepše zagrabi utor zvezde in jo boljše fiksira.

Vprašanje : a se strojniško uporablja kak trik za vijačenje vijakov v te barvne kovine ki se bodo potem segrevale ( npr kakšen grafitni prah ali mast )? lp sandi
Moments Before Detonation .............TT
Uporabniški avatar
luccabrassi
 
Prispevkov: 577
Pridružen: 02 Jan 2016, 20:52
Kraj: KOČEVJE - IDRIJA
Zahvalil se je: 112 krat
Prejel zahvalo: 90 krat
Uporabnika povabil: VolkD
Število neizkoriščenih povabil: 45

Re: vijačenje vijakov v Cu ali Al

OdgovorNapisal/-a cero » 13 Sep 2017, 06:55

Sicer ne vem kako je s segrevanjem malih vijakov v mehkih kovinah, ampak na veliko se pri vijačenju v aluminij uporablja helicoil vložke, ker se z njimi dosega večjo obstojnost vijačnih zvez pri mnogih razstavljanjih in ponovnih sestavljanjih:
http://www.ebay.com/itm/M5-M6-M8-Metric ... Yx74pdp2Sw
cero
 
Prispevkov: 1610
Pridružen: 18 Jan 2015, 21:39
Kraj: Vipava
Zahvalil se je: 140 krat
Prejel zahvalo: 322 krat
Uporabnika povabil: forest70
Število neizkoriščenih povabil: 34

Re: vijačenje vijakov v Cu ali Al

OdgovorNapisal/-a KBorisK » 13 Sep 2017, 07:02

Vijak ti je zaribal, (hladno zavari). to je posledica materiala vijaka ali materiala v katerega privijaš. Imam izkušnje z nerjavečim jeklom, kjer se to zelo pogosto zgodi. Kasnejše segrevanje za kakšnih 100° nima nekega vpliva. Pomaga pa mazanje z mazivom za večje tlake (litijeve, grafitne masti), lahko poskusiš z bakreno žaubo, ki jo mehaniki uporabljajo za mazanje zavornega sistema.

Zlato pravilo tribologije je da sta materiala v kontaktu čimbolj različne trdote. trdo-trdo bo problem, mehko-mehko prav tako. kombinacija mehko-trdo bo v kombinaciji z zadostnim mazanjem zdržala zelo dolgo.
KBorisK
 
Prispevkov: 200
Pridružen: 02 Mar 2015, 10:58
Zahvalil se je: 5 krat
Prejel zahvalo: 58 krat
Uporabnika povabil: s56rga
Število neizkoriščenih povabil: 11

Re: vijačenje vijakov v Cu ali Al

OdgovorNapisal/-a luccabrassi » 13 Sep 2017, 08:13

Tele ''helicoile'' poznam za popravilo navojev navojev . Težava nastane , ker so tele spiralice le za večje vijake ne pa nekaj ramga M2,5 , M3

Razomem trdo-trdo ali mehko-mehko , tu imam vendarle inox precej trd in ECu relativno mehak tako da to ni problem.

Ista finta je npr vrtanje malih svedrov v Cu kjer mores izdatno hladiti in počasi vrtati da se sveder ne uklini in poči med obdelavo
Moments Before Detonation .............TT
Uporabniški avatar
luccabrassi
 
Prispevkov: 577
Pridružen: 02 Jan 2016, 20:52
Kraj: KOČEVJE - IDRIJA
Zahvalil se je: 112 krat
Prejel zahvalo: 90 krat
Uporabnika povabil: VolkD
Število neizkoriščenih povabil: 45

Re: vijačenje vijakov v Cu ali Al

OdgovorNapisal/-a cero » 13 Sep 2017, 10:47

Sicer to je bolj za v pločevino ampak mogoče ti pride prav:
http://www.ebay.com/itm/20pcs-M3-Knurle ... Sw2gxYuLNL
cero
 
Prispevkov: 1610
Pridružen: 18 Jan 2015, 21:39
Kraj: Vipava
Zahvalil se je: 140 krat
Prejel zahvalo: 322 krat
Uporabnika povabil: forest70
Število neizkoriščenih povabil: 34

Re: vijačenje vijakov v Cu ali Al

OdgovorNapisal/-a VolkD » 13 Sep 2017, 11:29

cero je napisal/-a:Sicer to je bolj za v pločevino ampak mogoče ti pride prav:
http://www.ebay.com/itm/20pcs-M3-Knurle ... Sw2gxYuLNL
Ti je definitivno za pločevino, pa še ustrezna klešča moraš imeti.
Imam, delam s tem in moram priznati, da se izjemno dobro obnese. V bistvu so to kovice z notranjim navojem.
Dokler bodo ljudje mislili, da živali ne čutijo bolečine, bodo živali čutile, da ljudje ne mislijowww.S5tech.net
Uporabniški avatar
VolkD
Administratorji strani
 
Prispevkov: 29413
Pridružen: 29 Dec 2014, 19:49
Kraj: Kačiče (Divača)
Zahvalil se je: 5533 krat
Prejel zahvalo: 3741 krat
Uporabnika povabil: Vrtni palček
Število neizkoriščenih povabil: 255

Re: vijačenje vijakov v Cu ali Al

OdgovorNapisal/-a cero » 13 Sep 2017, 15:49

Ja vem sem tudi jaz že delal s tem, ampak s pnevmatskim orodjem, dela se podobno kot slepe zakovice.
Mislil sem če bi tole nekako zabil v luknjo zvrtano v aluminij.
cero
 
Prispevkov: 1610
Pridružen: 18 Jan 2015, 21:39
Kraj: Vipava
Zahvalil se je: 140 krat
Prejel zahvalo: 322 krat
Uporabnika povabil: forest70
Število neizkoriščenih povabil: 34

Re: vijačenje vijakov v Cu ali Al

OdgovorNapisal/-a Highlag » 13 Sep 2017, 20:48

Da ti je vijak odletel pri glavi je krivda prevelike sile s katero si privijal vijak. Bossard (proizvajalec vijakov) ima tabele iz katerih lahko vidiš zatezno silo za določene premere vijakov.
V službi veliko vijačimo nerjavne imbus vijake v Al brez problemov. Se kdaj pripeti, da se navoji posnamejo na Al, samo to je posledica slabo vrezanih navojnic in prevelike sile. Vijak odleti, če se zatakne in se ne more vrteti v eno ali drugo stran.

Uporabljamo tudi helicoile M3, verjetno se dobi tudi manjše (orodje imamo tudi za M2.5). Vendar ji za Al ne uporabljamo. Uporabljamo jih pri plastičnih materialih.
Pri Al kakšen eloks precej izboljša lastnosti navojnih lukenj, ampak le če so lepo čiste. Za to pa ne smejo biti slepe. Drugače takoj dobiš v navoju prirastek, ki se veča z vlago. To požre navoje in preprečuje privijanje vijakov, ker so luknje polne svinjarije. In ko potem privijaš vijak navojnica odleti, pa vijaka ne moreš priviti dovolj globoko.
[size=50]http://31.15.144.68/[/size]
Highlag
 
Prispevkov: 486
Pridružen: 19 Jan 2015, 17:22
Zahvalil se je: 1 krat
Prejel zahvalo: 93 krat
Uporabnika povabil: borisz
Število neizkoriščenih povabil: 12

Re: vijačenje vijakov v Cu ali Al

OdgovorNapisal/-a Kroko » 14 Sep 2017, 14:44

VolkD je napisal/-a:V bistvu so to kovice z notranjim navojem.


Kako se take kovice (M3) zakoviči v ploščo? Ker ni pri robu klešče odpadejo.
http://www.planet-cnc.com poskakuješ na eni nogi in žvižgaš alpske podoknice Kroko was here!
Uporabniški avatar
Kroko
 
Prispevkov: 4184
Pridružen: 14 Jan 2015, 11:12
Kraj: Ljubljana
Zahvalil se je: 625 krat
Prejel zahvalo: 1358 krat
Uporabnika povabil: Vrtni palček
Število neizkoriščenih povabil: 251

Re: vijačenje vijakov v Cu ali Al

OdgovorNapisal/-a VolkD » 14 Sep 2017, 15:21

S takimi kleščami:
25-riv_8_1664x1224-b4b9160e208614f0.jpg

V bistvu na podoben način kot gesipo nete. Le da je tu trn navojni vijak, ki se ga potem odvije.
Dokler bodo ljudje mislili, da živali ne čutijo bolečine, bodo živali čutile, da ljudje ne mislijowww.S5tech.net
Uporabniški avatar
VolkD
Administratorji strani
 
Prispevkov: 29413
Pridružen: 29 Dec 2014, 19:49
Kraj: Kačiče (Divača)
Zahvalil se je: 5533 krat
Prejel zahvalo: 3741 krat
Uporabnika povabil: Vrtni palček
Število neizkoriščenih povabil: 255

Re: vijačenje vijakov v Cu ali Al

OdgovorNapisal/-a KBorisK » 14 Sep 2017, 17:55

luccabrassi je napisal/-a: tu imam vendarle inox precej trd in ECu relativno mehak tako da to ni problem.


nerjaveče jeklo je precej mehko, vsaj to nabolj dosegljivo (avstenitno), bolj kot konstrukcijsko jeklo, in precej bolj kot kakšni solidni vijaki. prav tako ne mešat trdnosti in trdote!!


@kroko, išči za vtisnimi maticami, pravzaprav lahko vtiskaš marsikaj:
Slika
Slika
KBorisK
 
Prispevkov: 200
Pridružen: 02 Mar 2015, 10:58
Zahvalil se je: 5 krat
Prejel zahvalo: 58 krat
Uporabnika povabil: s56rga
Število neizkoriščenih povabil: 11

Re: vijačenje vijakov v Cu ali Al

OdgovorNapisal/-a Kroko » 14 Sep 2017, 19:13

http://www.planet-cnc.com poskakuješ na eni nogi in žvižgaš alpske podoknice Kroko was here!
Uporabniški avatar
Kroko
 
Prispevkov: 4184
Pridružen: 14 Jan 2015, 11:12
Kraj: Ljubljana
Zahvalil se je: 625 krat
Prejel zahvalo: 1358 krat
Uporabnika povabil: Vrtni palček
Število neizkoriščenih povabil: 251

Re: vijačenje vijakov v Cu ali Al

OdgovorNapisal/-a Carko » 15 Sep 2017, 10:25

Pri kontaktu različnih kovin so galvanski tokovi lahko precej večji problem kot različna trdota.

Če privijačiš železen vijak v baker, bo med njima napetost vsaj 0,5 V, kar je dovolj, da pride do korozije in ti vijak(!) požre. Enak princip kot v primarni bateriji, kjer se anoda izrabi. Z višjo temperaturo (kar v svetilki je), hitrost te reakcije (korozije) še močno narašča.

Malo branja na to temo. Spodaj je tabela s potenciali nekaterih posameznih kovin in zlitin.
Priponke
RudderShoeBolts.jpg
Požrt vijak
srauf.png
Požrta jeklena matica na bakrenem vijaku
Carko
 
Prispevkov: 1692
Pridružen: 10 Jan 2015, 00:46
Zahvalil se je: 103 krat
Prejel zahvalo: 366 krat
Uporabnika povabil: Vrtni palček
Število neizkoriščenih povabil: 99


Vrni se na Razno

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost