Kompresor klime

Vse kar je v zvezi z mehanskimi rešitvami, vse kar ne spada drugam.

Kompresor klime

OdgovorNapisal/-a napetost » 07 Feb 2019, 13:49

Bom še tukaj vprašal za mnenja in nasvete.
Imam 3 f vijačni kompresor idustrijske klimatske naprave, ki ima zelo tiho delovanje.
Zaradi tihega obratovanja bi ga uporabil za kompresor v domač delavnici. Je kdo že delal kaj takega? Me zanima predvsem zaradi olja, kajti kompresorji klimatskih naprav olje skupaj z plini potiskajo po sistemu, sam bi pa želel da se olje ne meša z zrakom, saj v tako veliki koncentraciji kot je to pri klimah.
Priponke
kompresor.JPG
lp
Janez
janez1322@gmail.com
napetost
 
Prispevkov: 96
Pridružen: 18 Jan 2015, 21:39
Zahvalil se je: 6 krat
Prejel zahvalo: 5 krat
Uporabnika povabil: Carko
Število neizkoriščenih povabil: 4

Re: Kompresor klime

OdgovorNapisal/-a tomazp » 07 Feb 2019, 16:32

Se bojim, da če bo kompresor deloval v odprtem sistemu ne bo dobro. Lahko ostane brez olja. Samo olje kompresorja je tudi zelo higroskopično. Vode pa je pri stisnjenem zraku veliko. Še zlasti poleti.
Morda s kakšno predelavo oz. dodelavo.
tomazp
 
Prispevkov: 559
Pridružen: 19 Jan 2015, 10:14
Kraj: Ljubljana
Zahvalil se je: 94 krat
Prejel zahvalo: 140 krat
Uporabnika povabil: Zeci
Število neizkoriščenih povabil: 30

Re: Kompresor klime

OdgovorNapisal/-a napetost » 07 Feb 2019, 16:51

tomazp je napisal/-a:Se bojim, da če bo kompresor deloval v odprtem sistemu ne bo dobro. Lahko ostane brez olja. Samo olje kompresorja je tudi zelo higroskopično. Vode pa je pri stisnjenem zraku veliko. Še zlasti poleti.
Morda s kakšno predelavo oz. dodelavo.


In kakšno predelavo predlagaš.
Sam nimam veliko pojma o teh stvareh
lp
Janez
janez1322@gmail.com
napetost
 
Prispevkov: 96
Pridružen: 18 Jan 2015, 21:39
Zahvalil se je: 6 krat
Prejel zahvalo: 5 krat
Uporabnika povabil: Carko
Število neizkoriščenih povabil: 4

Re: Kompresor klime

OdgovorNapisal/-a S56FPW » 07 Feb 2019, 16:56

Rabiš oljni separator ki bo olje vračal nazaj na sesalno stran.
Tko imam jaz narejeno že več kot 15 let in reč še vedno dela.
http://lea.hamradio.si/~s56fpw/
Uporabniški avatar
S56FPW
 
Prispevkov: 467
Pridružen: 27 Jan 2015, 00:00
Kraj: Ljubljana
Zahvalil se je: 133 krat
Prejel zahvalo: 208 krat
Uporabnika povabil: VolkD
Število neizkoriščenih povabil: 39

Re: Kompresor klime

OdgovorNapisal/-a reber » 07 Feb 2019, 17:36

Separator olja je obvezen. Olje je v tem primeru lahko tudi za avtomobilske motorje, izbereš bolj redkega.

Za en čisto poseben namen sem si naredil kompresor za zrak iz kompresorja avtomobilske klimatske naprave. Kompresor poganjam z jermenom, pogonski motor je univerzalni od pralnega stroja, ki ga poganjam z enosmerno napetostjo do 50V. Kompresor seveda na tlačnem priključku poleg zraka izloča precej olja, zato gre zrak skozi separator, ki sem ga naredil kar sam iz pločevink fižola 400g, ker je tlak manj kot 1 bar. Olje vračam v kompresor direktno v karter za kar sem moral narediti izvrtino, navoj in priključek. Če bi olje vračal v sesalni priključek bi večina olja šlo direktno skozi in na tlačni strani ven, kar bi pomenilo, da bi v karterju kmalu primanjkovalo olja.

Vijačni kompresor je drugačen in v tej izvedbi bi verjetno težko naredil dodaten priključek, ker je kompresor in motor zaprt v "kapsulo". Vsekakor je treba olje izločati iz zraka s separatorjem in ga vračati nazaj v kompresor, če ne gre drugače bo tudi v sesalni priključek v redu.

Zavedati se je potrebno tudi to, da je vračanje olja iz tlačne strani na sesalno, nekakšen bypass, ki poleg olja vrača tudi nekaj zraka. Da bypass ne bo premočan, je dobro uporabiti ventil, da z njim nastavimo optimalen pretok, ne sme biti prevelik, premajhen pa tudi ne, ker je treba olje vračati nazaj, da se ne nabira preveč v separatorju. Prevelik pretok v bypassu bi pomenilo poleg olja tudi preveč zraka, kar pomeni zmanjšano zmogljivost kompresorja.
Sporočila sprejemam na e-mail objavljen na www.reber.si
Uporabniški avatar
reber
 
Prispevkov: 950
Pridružen: 17 Mar 2015, 21:30
Kraj: Bled
Zahvalil se je: 41 krat
Prejel zahvalo: 258 krat
Uporabnika povabil: s54mtb
Število neizkoriščenih povabil: 255

Re: Kompresor klime

OdgovorNapisal/-a S56FPW » 07 Feb 2019, 17:59

razen prve trditve ¨Separator olja je obvezen.¨ je vse ostalo vsaj za takozvane ¨kapsl¨ kompresorje napačno.
Olje mora biti brezkislinsko kar pa avtomobilsko ni.
kislina od olja požre izolacijo lak žice.
Sesalna cev pri vseh ¨kapsl¨ je speljana samo do posode tko da olje ki ga vračamo prek separatorja
pada v karter ,sesalni vhod pa sesa vse kar je v tej crni posodi
torej mešanico olja in plina (zraka) v primeru uporabe za hobi kompresor
samo tlačna cev je povezana direktno iz glave kompresorja
http://lea.hamradio.si/~s56fpw/
Uporabniški avatar
S56FPW
 
Prispevkov: 467
Pridružen: 27 Jan 2015, 00:00
Kraj: Ljubljana
Zahvalil se je: 133 krat
Prejel zahvalo: 208 krat
Uporabnika povabil: VolkD
Število neizkoriščenih povabil: 39

Re: Kompresor klime

OdgovorNapisal/-a tomazp » 07 Feb 2019, 18:21

S56FPW, kako imaš rešen problem s kondenzom? Kako pogosto ti kompresor deluje? Zanima me iz tega, ker 15 let je tudi že neka doba oz. pokazatelj.

Glede vračanja olja ne vidim težav, saj ima kompresor pogosto še en dodaten priključek, ki je lahko namenjen temu.
tomazp
 
Prispevkov: 559
Pridružen: 19 Jan 2015, 10:14
Kraj: Ljubljana
Zahvalil se je: 94 krat
Prejel zahvalo: 140 krat
Uporabnika povabil: Zeci
Število neizkoriščenih povabil: 30

Re: Kompresor klime

OdgovorNapisal/-a reber » 07 Feb 2019, 20:38

S56FPW je napisal/-a:razen prve trditve ¨Separator olja je obvezen.¨ je vse ostalo vsaj za takozvane ¨kapsl¨ kompresorje napačno.
Olje mora biti brezkislinsko kar pa avtomobilsko ni.
kislina od olja požre izolacijo lak žice.
Sesalna cev pri vseh ¨kapsl¨ je speljana samo do posode tko da olje ki ga vračamo prek separatorja
pada v karter ,sesalni vhod pa sesa vse kar je v tej crni posodi
torej mešanico olja in plina (zraka) v primeru uporabe za hobi kompresor
samo tlačna cev je povezana direktno iz glave kompresorja


Hvala za to informacijo. Čisto sem pozabil, da je motor v posodi skupaj s kompresorjem in je zato v isti "atmosferi" kot kompresor in tudi pod vplivom olja.
Koliko je avtomobilsko olje agresivno na izolacijo navitja ne vem, ker s tem še nisem imel težav, verjetno čisto slučajno in še ne, lahko pa da še bo...

S prijateljem sva naredila eno napravo s kompresorjem klime (enofazni vijačni kompresor) v "kapsl izvedbi" in ni bilo težav, zaenkrat še vse deluje, ni mi pa znano katero olje je bilo kasneje dodano, kompresorsko zihr da ne. Mogoče je motor dovolj dvignjen in še ni težav ali pa je v uporabi premalo časa da bi se težave pojavile in izolacija navitja še ni načeta.
Če je kompresor ločen od motorja je pa čisto vseeno kakšno olje je, le da viskoznost vsaj približno ustreza.
Sporočila sprejemam na e-mail objavljen na www.reber.si
Uporabniški avatar
reber
 
Prispevkov: 950
Pridružen: 17 Mar 2015, 21:30
Kraj: Bled
Zahvalil se je: 41 krat
Prejel zahvalo: 258 krat
Uporabnika povabil: s54mtb
Število neizkoriščenih povabil: 255

Re: Kompresor klime

OdgovorNapisal/-a napetost » 07 Feb 2019, 21:27

A lahko kdo kakšno sliko pripne, kako ste stvari predelali, ali pa vsaj kakšno nazorno skico. Kompresorja še nimam v delavnici ampak kolikor me spomin ne vara ima "kapsl" čisto na dnu še priključek za dopolnjevanje plina in bi kar tega uporabil za vračanje olja v sistem.
Kako je pa z agresivnostjo olja na lak žico pa ne vem, o tem niti nisem razmišljal. Sem pa pred kratkim naletel na hidravlično avto dvigalo ki je imelo motor tudi potopljen v hidravličnem olju.
lp
Janez
janez1322@gmail.com
napetost
 
Prispevkov: 96
Pridružen: 18 Jan 2015, 21:39
Zahvalil se je: 6 krat
Prejel zahvalo: 5 krat
Uporabnika povabil: Carko
Število neizkoriščenih povabil: 4

Re: Kompresor klime

OdgovorNapisal/-a S56FPW » 07 Feb 2019, 21:38

Jaz sem uporabil 3 fazni polhermetik kompresor od hladilnice moci priblizno 2kW
oljni separator je pa od hladilnih sistemov ki pa je precej drag 50-100€
zato ga se nisem videl pri nobeni predelavi hladilniškega kopresorja
http://lea.hamradio.si/~s56fpw/
Uporabniški avatar
S56FPW
 
Prispevkov: 467
Pridružen: 27 Jan 2015, 00:00
Kraj: Ljubljana
Zahvalil se je: 133 krat
Prejel zahvalo: 208 krat
Uporabnika povabil: VolkD
Število neizkoriščenih povabil: 39

Re: Kompresor klime

OdgovorNapisal/-a napetost » 11 Feb 2019, 11:24

Reber
a lahko prosim skiciraš kakšen separator i naredil iz pločevink.
Ali je dovolj da se olje iz separatorja odceja skozi tlačno cev v kompresor.
lp
Janez
janez1322@gmail.com
napetost
 
Prispevkov: 96
Pridružen: 18 Jan 2015, 21:39
Zahvalil se je: 6 krat
Prejel zahvalo: 5 krat
Uporabnika povabil: Carko
Število neizkoriščenih povabil: 4

Re: Kompresor klime

OdgovorNapisal/-a reber » 11 Feb 2019, 19:07

Moj separator iz pločevink je za majhen tlak. Za večji tlak je potrebno narediti ohišje separatorja iz cevi, ki jo na koncih zavariš ali vrežeš navoje in narediš primerne čepe.

Uporabil sem 2 pločevinki, montirani sta pokončno, da je višina dvojna. Kakšnih 20 ali 30mm nad dnom je priključek za dovod iz kompresorja. Dovod je s strani, cevka je obrnjena v pločevinko horizontalno in pod kotom tako, da zrak v pločevinki zakroži... olje se odlaga na stene, zrak se počasi dviguje, olje spolzi dol po stenah pločevinke na dno. Na dnu je priključek za odvajanje olja nazaj v kompresor. Zrak iz pločevink pobiram na vrhu.

Za višji tlak, da ti drži vsaj 10 barov, da je varno tudi na 6 barov, narediš separator iz cevi, lahko kar 5/4 cole, uporabiš T kos za dovod in primerne reducirje, spodaj in na vrhu prav tako zreduciraš... Cev naj bo dolga vsaj 50cm, lahko tudi cel meter. Pomembno je, da zrak skozi cev potuje počasi, zato mora biti premer dovolj velik, kar pomeni da 1/2 ali 3/4 cole cev ne bo dobra.

Verjetno bi še bolje deloval takle sistem separatorja
https://www.instructables.com/id/How-to ... silent-ai/

Pomembno je, da se iz zraka izloči olje, voda pa ne, ta naj gre kar naprej v tlačno posodo in naj se izloči tam.

Namen imam izdelati še eno napravo s kompresorjem avtomobilske klime... v mislih imam vertikalno montažo gredi, ker menim, da bo izločal precej manj olja. Brez oljnega separatorja zagotovo ne bo šlo in če bo kompresor zmogel vsaj nekaj barov tlaka, bom separator naredil bolj masiven, pločevinke ne bodo zadosti.
Sporočila sprejemam na e-mail objavljen na www.reber.si
Uporabniški avatar
reber
 
Prispevkov: 950
Pridružen: 17 Mar 2015, 21:30
Kraj: Bled
Zahvalil se je: 41 krat
Prejel zahvalo: 258 krat
Uporabnika povabil: s54mtb
Število neizkoriščenih povabil: 255

Re: Kompresor klime

OdgovorNapisal/-a napetost » 13 Feb 2019, 22:45

Reber hvala za odgovor.Verjetno bom vze cev fi 100 dolžine 250 mm vhod zraka bi bil iz strani da bi ustvaril ciklon, odvod pa zgoraj, vendar bi vstavil še zračni filter. Na dno bi pa pritrdil kapilaro od termostata in bi jo speljal v karter kompresorja. Nekaj malega zraka bi zgubil, vendar zanemarljivo malo.To je ena varianta. Druga varianta pa je da bi bil dovod po cevki na 2/3 do dna, nad tem bi pa vstavil dve tri rozete z luknjicami, na izhodu pa zopet filter.

Katera varianta bi bila po tvojem mnenju boljša.

prilagam skico 1 variante
Priponke
Zajeta slika.PNG
lp
Janez
janez1322@gmail.com
napetost
 
Prispevkov: 96
Pridružen: 18 Jan 2015, 21:39
Zahvalil se je: 6 krat
Prejel zahvalo: 5 krat
Uporabnika povabil: Carko
Število neizkoriščenih povabil: 4

Re: Kompresor klime

OdgovorNapisal/-a napetost » 13 Feb 2019, 23:18

Pa še druga varianta.
Prosim za mnenja ...
Priponke
Zajeta slika1.PNG
lp
Janez
janez1322@gmail.com
napetost
 
Prispevkov: 96
Pridružen: 18 Jan 2015, 21:39
Zahvalil se je: 6 krat
Prejel zahvalo: 5 krat
Uporabnika povabil: Carko
Število neizkoriščenih povabil: 4

Re: Kompresor klime

OdgovorNapisal/-a reber » 14 Feb 2019, 00:02

Malo poglej na google, mogoče dobiš idejo, potrditev...

Učinkovitost je odvisna od oblike, dimenzij, hitrosti zraka, ...

Vračanje olja je lahko na različne načine, lahko je z nivojskim ventilom v separatorju, lahko uporabiš elektromagnetni ventil in ga vklapljaš po potrebi ali preprosto intervalno, lahko pa enostavno skozi kapilaro ali še bolj zanesljivo skozi priprt ventil in normalne cevke. Dober je npr air flow control valve
Seveda nekaj zraka izgubiš, če stalno pihaš olje nazaj, zato pa se to naredi tako, da je tega čim manj in da tišči samo olje in čim manj zraka.

Težko svetujem kaj je najbolje, se še sam nekoliko iščem in delam poskuse. Pri hitrem pretoku zraka je olje lahko razpršeno in v obliki oljne megle, tega je težje izločiti, zato mora biti separator daljši, zrak pa se mora "plaziti" po stenah, da se nanje prime čim več olja.
Sporočila sprejemam na e-mail objavljen na www.reber.si
Uporabniški avatar
reber
 
Prispevkov: 950
Pridružen: 17 Mar 2015, 21:30
Kraj: Bled
Zahvalil se je: 41 krat
Prejel zahvalo: 258 krat
Uporabnika povabil: s54mtb
Število neizkoriščenih povabil: 255

Re: Kompresor klime

OdgovorNapisal/-a Iztok » 14 Feb 2019, 00:13

napetost je napisal/-a:Pa še druga varianta.
Prosim za mnenja ...

Kaj pa če bi naredil separator olja tako kot so to imeli izvedeno starejši avti?

Namesto prekatov z luknjicami bi dal noter žico za čiščenje parketa: https://static.limundoslike.com/originalslika_ZICA-ZA-PARKET-KARLOVAC-JUGOSLAVIJA-VINTAGE-152254653.jpg

Zadeva je delovala dokaj solidno.
ʇɥıs ıs ʇɥǝ ןɐsʇ ʇıɯǝ ı qnʎ ɐ ʞǝʎqoɐɹp ou ǝqɐʎ
Uporabniški avatar
Iztok
 
Prispevkov: 1899
Pridružen: 04 Feb 2015, 02:00
Kraj: LJ
Zahvalil se je: 465 krat
Prejel zahvalo: 390 krat
Uporabnika povabil: Proteus
Število neizkoriščenih povabil: 77

Re: Kompresor klime

OdgovorNapisal/-a s56av » 14 Feb 2019, 00:23

napetost je napisal/-a:Reber hvala za odgovor.Verjetno bom vze cev fi 100 dolžine 250 mm vhod zraka bi bil iz strani da bi ustvaril ciklon, odvod pa zgoraj, vendar bi vstavil še zračni filter. Na dno bi pa pritrdil kapilaro od termostata in bi jo speljal v karter kompresorja. Nekaj malega zraka bi zgubil, vendar zanemarljivo malo.To je ena varianta. Druga varianta pa je da bi bil dovod po cevki na 2/3 do dna, nad tem bi pa vstavil dve tri rozete z luknjicami, na izhodu pa zopet filter.

Katera varianta bi bila po tvojem mnenju boljša.

prilagam skico 1 variante


Poglej ti malo za kakimi pripravnimi grupami, novejše imajo v kondenznem lončku že vgrajen plovec z ventilom in spodaj navoj. Neketere imajo noter celo filter za izločanje olja. Če ga nimajo ga pa že nekako natlačiš noter. Pa če je možno ne vzami Festove, ker jim lončki prej ali slej počijo. Najboljše pripravne so za kakšne fine zadeve, recimo za vpih v merilne letve na strojih.
Tega je v industriji v izobilju, samo vprašaj kakega vzdrževalca ali serviserja. Drugače pa bolha...
Uporabniški avatar
s56av
 
Prispevkov: 130
Pridružen: 23 Jan 2015, 15:05
Zahvalil se je: 16 krat
Prejel zahvalo: 25 krat
Uporabnika povabil: forest70
Število neizkoriščenih povabil: 5


Vrni se na Razno

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost